20. apr 2009 Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 31 Svar: 78
Sygemelding {{forumTopicSubject}}
Jeg går på skole, som Teknisk designer.. Men har den sidste månede haft meget fravær, da der er sket en masse i mit liv, som jeg simpelthen bare har "gemt væk", men for et par måneder siden var jeg i et trfikuheld, og det var ligesom dråben i bæret.. Jeg er brudt sammen.. Jeg har det rigtig dårlig psykisk, har hurtig hjertebanken, kan ikke sove og ja, har det rigtig elendig..
Jeg har haft to samtaler med en psykolog gennem skolen, som mener jeg skal gå til lægen for at snakke om en sygemeldind, så jeg kan få en pause.. Jeg har i første omgang sagt nej.. Men da en lære sagde de sammeting, har jeg fået taget mig sammen til at bestille en tid, til på fredag.. Jeg har altid passet mine ting 100 %, altid være punktlig og alt har bare været i orden.. Derfor har jeg en følelse af at det er en falit erklæring..
Det jeg ville høre om, var om der er nogen der ved hvordan det foregår med sådan en sygemelding ? Får man penge underforløbet? ALT hvad i har, må i gerne skrive
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 31 Svar: 78
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 859
Altså jeg er selv under uddannelse og jeg ble sygemeldt i januar pga. min ryg.
Så melder du dig syg fra jobbet også går der 3 uger det er forskelligt . men så kommer der et brev fra din arbejdsgiver at de vil have en lægeerklæring også kommer du ned til lægen og får lavet sådan en med hende/ham ved at tale sammen og sådan .
Så sender du den tilbage til dem også går der ikke så længe så kommer der et brev ind a døren mere om sygedagpenge fra kommunen eller din fagforening/a-kasse (hvis du har været der et år).
også udfylder du den og sender den tilbage..
Også kommer du ned til lægen engang i mellem og ser om du skal tilbage i arbejde eller forsat sygemeldes.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 31 Svar: 78
Hvad nu hvis, jeg modtager et brev fra skolen, om at jeg er blevet udemeldt, altså dagen inden jeg skal til lægen ? Hvor skal man så sygemeldes henne, eller hvordan går man så?
Grunden til jeg spørger er, at en klassekammerat har sagt til mig, at de har udemeldt mig.. Men jeg har snakket med sammen med en lære gennem skolen, som ikke har nævnt noget for mig, selvom vi har snakket sammen ofte, om alt det der er sket.
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 859
Du skal bare melde dig syg ligesom hvis du en alm. dag blev syg.. også når du har været væk længe nok kræver skolen/arbejsgiver den her sygemelding
Sygemelding