{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
430 visninger | Oprettet:

sygemelding {{forumTopicSubject}}

ja hvad gør man?
Jeg arbejder i ældre plejen i rengøring og nu er jeg 25 uger henne og synes virkelig ikke rigtigt jeg kan holde til det mere, cykler fra sted til sted og så har jeg 4 bruger om dagen hvor der skal støvsuges og vaskes gulv, plus ekstra ting de skal have gjort, bla vask, badværelse osv. Jeg synes virkelig det er hård for ryggen nu og tempoet er meget lavet. får ondt under maven / over skambenet (forstå mig ret) hvis jeg anstrenger mig for meget. jeg vil gerne stoppe da det er hård synes jeg.
Jeg skal så til lægen i morgen da jeg skal tjekkes, men kan man bare sådan blive sygemeldt? nu har jeg jo ikke lagt mig syg, men bidt smerten i mig og taget på job (måske en dum fejl).. jamen hvordan forholder jeg mig til arbejdet hvis jeg kan blive sygemeldt og hvad med lønnen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sygemelding
  • #2   4. jan 2009 pernille
    Jeg er ikke på plejehjem men i folks privat hjem og gøre rent hos de ældre cylker hele aalborg tyndt næsten... og har 4 jeg skal til.. de kan ikke sætte mig til at lave mindre da jeg er ansat på 37 timer hvis jeg skal have mindre timer går det ud over min løn og det er jo ikke meningen.

marijana der er ikke andre opgaver da vores opgaver består netop af disse ting. det er jo prima rengøring ved de ældre og de kan jo ikk selv støvsuge eller sådan noget. hvis jeg kun får 2 bruger så er jeg ikke længere fuldtidsansat og mister en del penge..

• #3   4. jan 2009 pernille... ved du så om det er svært at blive sygemeldt idag eller?

• #4   4. jan 2009 Jeg gør også rent. Jeg havde valgt at gemme alt mit ferie, så jeg kunne holde 4 uger før jeg egentlig skulle på barsel. Jeg arbejder normalt kun 25 timer om ugen, og har haft nogle rigtig søde kollegaer, som har hjulpet mig meget, så jeg slap f.eks for at støvsuge. Men den sidste mdr, altså i min 7 mdr kunne jeg godt mærke det var ved at være for hårdt, så jeg snakke med min chef om en evt deltidsygemelding. Den var hun med på. Jeg ville jo gerne holde mig igang så længe jeg kunne, og hun ville jo gerne beholde mig på arbejde. Det resulterede i at jeg arbejdede 2,5 time om dagen, og fik sygeløn for resten. Da jeg var nede hos lægen for at få en sygemelding spurgte hun om jeg havde snakket med min chef om det, og da jeg sagde ja fik jeg deltidssygemeldingen.

• #5   4. jan 2009 Der var en der sagde til mig, hvorfor jeg havde gemt mit ferie, for det var ikke noget problem at blive sygemeldt før tid.

• #6   4. jan 2009 jeg har nemlig ikke noget ferie optjent da jeg ikke arbejde i 2007 må det være--
    Men synes det er kanont hård og ja skal der en ud og hjælpe mig så kan jeg lige så godt blive sygemeldt da de ikke sender 2 ud af gangen , det har kommunen ikke råd til. men nu må vi se hvad han siger i morgen... bare jeg starter cyklen om morgen og gøre rent det første sted har jeg det dårligt i ryggen og i maven.

• #7   4. jan 2009 Det lyder ikke rart. Nu var jeg heldig kun at have 25 timer og alle var utrolig søde til at hjælpe mig. Nu gjorde jeg rent på en virksomhed, hvor vi havde toilet arealer de første timer og derefter kontorer de sidste timer. Jeg kunne tilsidst ikke sidde på hug, så dem jeg gik med tog toiletterne og jeg fyldte så op med papir og hjalp med håndvaskene, så jeg fik alt det nemme.
    Jeg har også haft en graviditet uden gener hvilket også har gjort jeg ikke har haft en eneste sygedag mens jeg arbejdede, så min chef roste mig for at holde så godt ud, men så længe man ikek har nogle gener, så er det jo ikke noget problem. Bare rart at kunne holde sig igang. Tilsidst blev det også for meget for mig, og så er der jo ikke andet for aend at stoppe. Man får jo ikke tak for at ødelægge sig selv, og du har jo også den lille at passe på.

• #8   4. jan 2009 ja det med at sætte sig på hug går lige men jeg har så meget sur opstød at jeg har brækket mig 3 gange når jeg skulle vride kluden op i spdanden hahah, ej der er bare så mange små ting der er tralst nu og hård..

• #9   4. jan 2009 Jeg havde 14 dage med kvalme i starten og min kollega kunne godt se hvilke dage det var hende der skulle tage toiletterne smiley Og de sure opstød er jeg først begyndt at få her de sidste par mdr. Men du går jo også alene og skal klare det hele selv. Jeg kunne jo bare spørge om der ikke var en af de andre der ville tage de ting som jeg ikke så godt kunne. For er da også ret sikekr på, at jeg ikke kunne have holdt så længe ud, hvis jeg skulle have gået selv.

• #11   5. jan 2009 jeg kommer her ind i aften så skriver jeg lige et nyt indlæg--- skal til lægen her i formiddag og skal endda på arbejde bagefter suk.

Kommentér på:
sygemelding

Annonce