6. jul 2011 Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 74 Svar: 382
Igangsættelse.. Hvorfor? og Hvornår? {{forumTopicSubject}}
Jeg var ved jordemoder i uge 29+ og hun skønnede baby til at veje ca 2 kg hvor gennemsnittet er 1400g så stor baby:) hun siger så jeg skal komme igen i uge 35 da hun så vil se om jeg skal til en vægt scanning og muligvis sættes igang før men hvor lang tid før blir det så 1 uge før eller 3 uger før?
er begyndt at ha så ondt i min bækken kan ligge i højst 30min så skal jeg vende mig og sådan går det ellers hele netten vender og drejer mig og det gør sindsygt ondt sys slet ikk det er til at holde ud mere. ja misforstå mig ikk jeg glæder mig så meget til baby kommer men selve det at være gravid sys jeg sku ikke er så spændene mere så går lidt og håber at blive sat igang før tid men på den anden side så det jo os bedst hun blir i maven til hun er klar til at komme ud sys bare slet ikke jeg kan holde til det mere:( ja lige lidt ynk herfra os :s
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 527
Jeg burde ikke have gået så lang tid over, da jeg har et højt bmi og risikoen derfor er lidt højere for dødfødt. Jeg har intet til overs for de læger..
dec 2010
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 74 Svar: 382
nu blir jeg helt nervøs tænk hvis de siger det samme til mig:s hvor stor var han ved fødslen?
Har jo theis i forvejen og han blev skønnet til 3600 4 dage inden termin og jeg fødte til termin hvor han så vejede 4330 så sagde allerede ved første jdm besøg den her gang at de måtte holde øje med vægten denne gang og om jeg ku blive sat igang før tid da jeg med theis også var meget tæt på aks men de ville prøve med sugekop en gang og lykkedes det ikke ville det så blive aks men heldigvis lykkedes det.
jul 2011
ja tænker os når barnet er stort nok hvorfor så ikk sætte igang også så man kan få lov at opleve at føde "normalt" selvom det gjorde sindsygt ondt at føde er det da den største oplevelse jeg nogensinde har fået og frygter så meget at ende i aks den her gang når det var så tæt på sidste gang
dec 2010
Du skal bare være meeeget bestemt når du taler med dem. Kræv at blive sat igang til termin. Jeg var nok for blød og uerfaren.. Næste gang ved jeg hvordan jeg skal tale med dem..
dec 2010
jul 2011
hold da op ja så kan jeg da heller ikk se hvorfor du sku gå over tid :s ja tænker os lidt at det er jo egentlig min krop og mit barn så må vel ku kræve at blive sat igang hvertfald til termin de kan vel ikke tvinge mig?
jul 2011
sådan havde jeg det os lidt jeg lå med veer i 29timer og det gjorde virkelig nas:) men efter så mange timer med veer og de så siger tror sku det blir kejsersnit da tænkte jeg bare hvorfor sku jeg så ligge her i 29 timer og ha så ondt det ku i ha sagt allerede da i ku se han ikke vil ned. blev så ked af det og sur og sagde nej jeg skal ikke ha kejsersnit og var så derfor de vil give det et forsøg med sugekop.
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 91 Svar: 673
dec 2010
Det er jo nok svært at tvinge dem til at sætte dig igang, i sidste ende er det jo dem der har pillerne..
Der er jo lidt mere bøvl bagefter, med kejsersnit. Du skal selv hele, samtidig med du er blevet mor og skal passe dit barn.
jul 2011
wow 5240g så skal jeg da ikke klage over theis små 4330g
jul 2011
nej kan selvfølgelig ikk tvinge dem men kan prøve at sige hvordan jeg har det og ja ikke bare høre hvad de siger og tænke någ ja de ved jo nok bedst må bare prøve at holde fast i min mening og ikk give efter
dec 2010
Jeg fik vedrop på fuld knald. Der måtte jo ikke være nok gang i veerne, siden han ikke kom ud.. De sidste to timer var en lang ve og presseve.. Havde lægen været en mand, er jeg ret sikker på min egen mand havde giver ham en på tuden.. Jeg kunne ikke få luft til sidst, heller ikke med masken. Han var ikke langt nok nede til at de kunne forsøge med sugekop. Havde min mand ikke slået i bordet og forlangt et kejsersnit, havde jeg nok ligget derinde endnu..
Næste gang forlanger jeg et planlagt kejsersnit.. Jeg skal ikke igennem samme oplevelse igen..
jan 2009
dec 2010
dec 2010
Ja hysteri er ret effektivt, så bare skru op..
jan 2009
dec 2010
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Jeg tror ikke du skal regne med at blive sat igang til termin.... Jeg var til kontrol 41+2, og græd for min syge moster at jeg ville sættes igang, at jeg IKKE kunne mere, og de var fløjtende lige glade, trods de skønnede ham til 4000g, han havde det helt fint inde i maven, så han fik lov at blive til 42+0, og først der ville de tage stilling til om jeg skulle sættes igang....
Heldigvis for mig valgte han at sætte gang i sagerne om natten efter kontrollen....
jul 2011
jul 2011
blir lidt glad for det du skriver:) at det altså godt kan lade sig gøre:) men kan nu heller ikke se hvorfor en jdm skulle sige det kan lade sig gøre hvis ikke det kan:)
jul 2011
tænker os lidt det kommer nok meget an på hvor og hvilken jdm man lige har de har vel alle hver deres holdninger og nogen mener nok det er bedst baby blir derinde hvor andre mener det er bedst baby kommer ud alle kan jo ikk have samme meninger.
ja sad godt lige og tænkte hvad så denne gang om baby er stor eller lille så men dejligt baby kun er skønnet til 2600 denne gang så:)
mar 2008
dec 2010
dec 2010
jul 2011
her sys jdm, sp og læger theis var stor 4330 men er der nu nok os meget forskel på hvem og hvilket sygehus man spørger:)
Sugar !
tænker det samme havde min jdm sagt fra start de ikke vil sætte igang så fair nok men nu har vi snakket om det så forventer det os hvis hun fortsat vokser som nu
mar 2008
Det bare mere så du ikke selv sætter næsen op´, også ender møg skuffet
mar 2008
Det bare mere så du ikke selv sætter næsen op´, også ender møg skuffet
Igangsættelse.. Hvorfor? og Hvornår?