{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.853 visninger | Oprettet:

Igangsættelse.. Hvorfor? og Hvornår? {{forumTopicSubject}}

Jeg var ved jordemoder i uge 29+ og hun skønnede baby til at veje ca 2 kg hvor gennemsnittet er 1400g så stor baby:) hun siger så jeg skal komme igen i uge 35 da hun så vil se om jeg skal til en vægt scanning og muligvis sættes igang før men hvor lang tid før blir det så 1 uge før eller 3 uger før?

er begyndt at ha så ondt i min bækken kan ligge i højst 30min så skal jeg vende mig og sådan går det ellers hele netten vender og drejer mig og det gør sindsygt ondt sys slet ikk det er til at holde ud mere. ja misforstå mig ikk jeg glæder mig så meget til baby kommer men selve det at være gravid sys jeg sku ikke er så spændene mere så går lidt og håber at blive sat igang før tid men på den anden side så det jo os bedst hun blir i maven til hun er klar til at komme ud sys bare slet ikke jeg kan holde til det mere:( ja lige lidt ynk herfra os :s

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Igangsættelse.. Hvorfor? og Hvornår?
  • #1   17. aug 2011 Jeg havde samme problem med et stort barn. Jeg fik to vægtscanninger men selvom barnet var for stort, blev jeg ikke sat igang før jeg var gået 14 dage over.. Det var så forvirrende, for jordemoderen gav udtryk for, at jeg skulle sættes igang noget før men hun blev ved med at trække den. Hun mente, at hvis fødslen gik igang af sig selv, var det udtryk for at jeg selv kunne føde ham. Jeg endte med at forsøge at føde ham selv men det endte i akut kejsersnit, da han var for stor til mit bækken.. Han blev født da jeg var 15 dage over.

Jeg burde ikke have gået så lang tid over, da jeg har et højt bmi og risikoen derfor er lidt højere for dødfødt. Jeg har intet til overs for de læger.. smiley

• #2   17. aug 2011 Når man har et stort barn, kan jeg ikke forstå hvorfor det er nødvendigt at gå over tid. Så hellere sætte igang når vi når til termin. Det er ikke sundere for ham at blive derinde og jeg syntes egentlig heller ikke det var sjovt. Jeg havde bækkenløsning, så han var tung at gå rundt med.

• #3   17. aug 2011 Sugar !
    nu blir jeg helt nervøs tænk hvis de siger det samme til mig:s hvor stor var han ved fødslen?
    Har jo theis i forvejen og han blev skønnet til 3600 4 dage inden termin og jeg fødte til termin hvor han så vejede 4330 så sagde allerede ved første jdm besøg den her gang at de måtte holde øje med vægten denne gang og om jeg ku blive sat igang før tid da jeg med theis også var meget tæt på aks men de ville prøve med sugekop en gang og lykkedes det ikke ville det så blive aks men heldigvis lykkedes det.

• #4   17. aug 2011 Sugar !
    ja tænker os når barnet er stort nok hvorfor så ikk sætte igang også så man kan få lov at opleve at føde "normalt" selvom det gjorde sindsygt ondt at føde er det da den største oplevelse jeg nogensinde har fået og frygter så meget at ende i aks den her gang når det var så tæt på sidste gang

• #5   17. aug 2011 Han endte med en vægt på 4745 og 57 cm. De mente inden fødslen, at han nok vejede 4200 - 4300 gram..

Du skal bare være meeeget bestemt når du taler med dem. Kræv at blive sat igang til termin. Jeg var nok for blød og uerfaren.. Næste gang ved jeg hvordan jeg skal tale med dem.. smiley Jeg har nok bare været uheldig..

• #6   17. aug 2011 Jeg følte det sgu som et nederlag at få kejsersnit.. Men efter alle smerterne ved fødslen var det jo ingenting at få kejsersnit.. smiley

• #7   17. aug 2011 Sugar !
    hold da op ja så kan jeg da heller ikk se hvorfor du sku gå over tid :s ja tænker os lidt at det er jo egentlig min krop og mit barn så må vel ku kræve at blive sat igang hvertfald til termin de kan vel ikke tvinge mig?

• #8   17. aug 2011 Sugar !
    sådan havde jeg det os lidt jeg lå med veer i 29timer og det gjorde virkelig nas:) men efter så mange timer med veer og de så siger tror sku det blir kejsersnit da tænkte jeg bare hvorfor sku jeg så ligge her i 29 timer og ha så ondt det ku i ha sagt allerede da i ku se han ikke vil ned. blev så ked af det og sur og sagde nej jeg skal ikke ha kejsersnit og var så derfor de vil give det et forsøg med sugekop.

• #9   17. aug 2011 De snakkede også hele tiden om at jeg skulle sættes igang fordi Mille var så stor. I uge 34 viste en vægtscanning at hun vejede 3200, og alligevel trak de den. De blev ved med at sige det kunne være jeg gik i gang selv, jeg kunne kun gå hvis jeg havde krykker og måtte sige til dem at jeg psykisk ikke kunne mere, det sagde jeg da jeg var gået en uge over. Så scannede lægen mig og sagde at barnet havde det fint og var stort ca 4100-4200g så hun ringede op til fødegangen, men de havde ikke tid den dag så jeg skulle komme igen dagen efter, og wupti, der kom et barn på 5240g!!! Og jordemoderen var sådan set ked af det på mine vegne fordi de ikke havde sat mig igang noget før, så bank i bordet så det ikke ender sådan for dig. Hvis du ikke kan mere så sig det, der sker ikke noget ved dit barn kommerfør tid hvis det allerede er meget stort smiley

• #10   17. aug 2011 Han havde faktisk bedre af at komme ud noget før og det at blive sat igang er jo ikke noget slemt. Jeg fik bare en pille sat op og det mærker du ikke..

Det er jo nok svært at tvinge dem til at sætte dig igang, i sidste ende er det jo dem der har pillerne.. smiley Men hvis du ikke accepterer et nej, så har de jo ikke nogen fordel i at vente.. Jeg lænede mig for meget op af deres vurdering. De burde jo vide hvad der er bedst men ikke denne gang..

Der er jo lidt mere bøvl bagefter, med kejsersnit. Du skal selv hele, samtidig med du er blevet mor og skal passe dit barn.

• #11   17. aug 2011 Fie - Nu med 2 unger smiley R
    wow 5240g så skal jeg da ikke klage over theis små 4330g smiley men nej kan da godt høre de bare giver en falske forhåbninger. jeg har tænkt på at sige til jdm næste gang hvis hun stadig blir skønnet stor at jeg ikke kan mere på det tidspunkt er jeg 35+5 både af frygt for at ende med en meget stor pige og aks og pga alle de smerter jeg har og de blir bare værre så må jeg se hvad hun siger til det men kan forstå at man skal blive lidt sur og ikke bare høre hvad de siger for åbenbart ikk helt altid de har ret

• #12   17. aug 2011 Sugar !
    nej kan selvfølgelig ikk tvinge dem men kan prøve at sige hvordan jeg har det og ja ikke bare høre hvad de siger og tænke någ ja de ved jo nok bedst må bare prøve at holde fast i min mening og ikk give efter

• #13   17. aug 2011 Hold da op Fie.. smiley Ja men at jordemoderen er ked af det, kan du ikke bruge til noget bagefter.. smiley

Jeg fik vedrop på fuld knald. Der måtte jo ikke være nok gang i veerne, siden han ikke kom ud.. De sidste to timer var en lang ve og presseve.. Havde lægen været en mand, er jeg ret sikker på min egen mand havde giver ham en på tuden.. Jeg kunne ikke få luft til sidst, heller ikke med masken. Han var ikke langt nok nede til at de kunne forsøge med sugekop. Havde min mand ikke slået i bordet og forlangt et kejsersnit, havde jeg nok ligget derinde endnu.. smiley Da de fik åbnet mig op, kunne de se at han var for stor til mit bækken, plus hans hovede lå skævt..
    Næste gang forlanger jeg et planlagt kejsersnit.. Jeg skal ikke igennem samme oplevelse igen..

• #14   17. aug 2011 Ja du skal virkelig blive gal. Min svigermor var med den dag jeg sagde jeg ikke ville mere og hun måtte også sige at nu var det nok. Hun sagde noget i stil med: "nu kan det fandme være nok, nok har hun selv valgt at være gravid, men det er ingen grund til at pine hende mere. Hun kan sgu ikke psykisk mere og hun har altså en dreng der hjemme der har brug for sin mor og hun kan knap nok rejse sig fra sofaen og lave mad til ham! Hvad fanden er det her for et sygehus? Hvis i ikke vil hjælp hende så burde i slet ikke være i det her fag!" man skal virkelig være fast bestemt og måske en smule hysterisk smiley

• #15   17. aug 2011 Du skal bestemme dig inden du går ind, så er det nemlig ikke til forhandling.. smiley

• #16   17. aug 2011 Ha ha Fie.. smiley Så gav du hende vel et stort kram bagefter..

Ja hysteri er ret effektivt, så bare skru op.. smiley

• #17   17. aug 2011 Sugar; det kan du tro jeg gjorde, blev meget overrasket over hun kunne være mere hysterisk end jeg kunne smiley

• #18   17. aug 2011 Det er tit dem der virker rolige, der faktisk er værst.. smiley

• #19   17. aug 2011 Noah blev 34+1 skømmet til 2900g, og jeg fik afvide at der ikke var grund til bekymring... Da han kom 41+3 vejede han 4130g, så han var alligevel ikke kæmpe... Han gik ikke under beskrivelsen som meget stort barn, det er først når de kommer over 4500g de er det....

Jeg tror ikke du skal regne med at blive sat igang til termin.... Jeg var til kontrol 41+2, og græd for min syge moster at jeg ville sættes igang, at jeg IKKE kunne mere, og de var fløjtende lige glade, trods de skønnede ham til 4000g, han havde det helt fint inde i maven, så han fik lov at blive til 42+0, og først der ville de tage stilling til om jeg skulle sættes igang....
    Heldigvis for mig valgte han at sætte gang i sagerne om natten efter kontrollen....

• #20   17. aug 2011 kan godt være man siger man ikke sætter igang pga stort barn men så kan jeg ikke se hvorfor jeg skal til vægt scanning og min jdm også selv har været med til at snakke om igangsættelse før tid jeg sagde bare fra start om dt var en mulighed at blive sat igang hvis det igen blev et stort barn og til det sagde hun vi måtte se om det blev en stor baby og så at jeg ville komme til vægt scanning og at muligheden for igangsættelse var der men at jeg os skulle vide at bare fordi man lagt sådan en pille op er der ingen garanti for hvornår man føder

• #21   17. aug 2011 Camilla 37+ - mor til Luna -
    blir lidt glad for det du skriver:) at det altså godt kan lade sig gøre:) men kan nu heller ikke se hvorfor en jdm skulle sige det kan lade sig gøre hvis ikke det kan:)

• #22   17. aug 2011 Camilla 37+ - mor til Luna -
    tænker os lidt det kommer nok meget an på hvor og hvilken jdm man lige har de har vel alle hver deres holdninger og nogen mener nok det er bedst baby blir derinde hvor andre mener det er bedst baby kommer ud alle kan jo ikk have samme meninger.
    ja sad godt lige og tænkte hvad så denne gang om baby er stor eller lille så men dejligt baby kun er skønnet til 2600 denne gang så:)

• #23   17. aug 2011 Det var nu ikke ment som det aldrig sker... Men barnet skal skønnes som MEGET stort.... 4000g er ikke et stort barn iflg Herlev... Da jeg skulle ha nr. 2, (godt nok ved pks) der omtalte jeg Noah som værende stor, og da jeg sagde 4130g fik jeg bare at vide det da ikke var et stort barn, at de skulle over 4500g før de gik under betegnelsen som stor....

• #24   17. aug 2011 Det jeg var mest gal over, var alle de modstridende opysninger.. Havde de sagt til mig fra starten, at jeg ikke skulle sættes igang før efter 14 dage, ville jeg nok have amccepteret det.

• #25   17. aug 2011 Jeg fødte i Odense..

• #26   17. aug 2011 Sonne - Mor til Noah & Nicki.. .
    her sys jdm, sp og læger theis var stor 4330 men er der nu nok os meget forskel på hvem og hvilket sygehus man spørger:)

Sugar !
    tænker det samme havde min jdm sagt fra start de ikke vil sætte igang så fair nok men nu har vi snakket om det så forventer det os hvis hun fortsat vokser som nu

• #27   17. aug 2011 Mette - ja, det er der med garanti... sikkert også hvilke læge man spørger på samme sygehus :-S

Det bare mere så du ikke selv sætter næsen op´, også ender møg skuffet smiley

• #28   17. aug 2011 Mette - ja, det er der med garanti... sikkert også hvilke læge man spørger på samme sygehus :-S

Det bare mere så du ikke selv sætter næsen op´, også ender møg skuffet smiley

Kommentér på:
Igangsættelse.. Hvorfor? og Hvornår?

Annonce