{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.729 visninger | Oprettet:

Igangsættelse, nogen der kan fortælle? {{forumTopicSubject}}

Så er det imorgen jeg skal sættes igang på Aalborg sygehus hvis baby ikke er kommet inden. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg er skide nervøs over tanken.
Nogen der har prøvet? Hva gør de? Scanner de en? Og hvis de vælger at tage vandet? Blir man så derude? Og hvordan føles det?
Hun snakkede også om stik piller? Nogen der kan fortælle mig lidt om den oplevelse?
Og hva med fødslen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Igangsættelse, nogen der kan fortælle?
  • #1   26. mar 2013 Jeg blev sat i gang med stikpiller 9:30 mandag. Fik lagt en pille og tog hjem med aftalen om at komme igen dagen efter hvor de ville tage vandet. De kunne godt have taget vandet om mandagen men de mente det ville blive smertefuldt på den måde. Jeg fik små korte veer med det samme. Ved 23 tiden var der regelmæssige veer med 4 min imellem. Kl 2 var der 2 min imellem og vi tager på FG. Jeg er 4 cm åben og kommer på fødestue. Xander står temmelig skævt og det gør bare ondt plus jeg har 8 veer på 10 min (har jeg læst efterfølgende i mine papirer). Jeg vælger en epidural og kl 9:36 er Xander født. Jeg har ikke noget at sammenligne med da Xander er vores første barn men jeg er slet ikke bange for at føde igen. Det gjorde ondt men det vil det jo gøre om du bliver sat igang eller ej. Jeg var rigtig glad for epiduralen. Jeg var 100% smertefri frem til presseveerne.
    Held og lykke med fødsel. Det er en fantastisk oplevelse.

• #2   26. mar 2013 Jeg mødte på sygehuset 39+1, lørdag morgen kl 8:30 hvor de tog vandet.. Vi skulle blive der .. Der skete ikke noget op at formiddagen og vi hyggede os med 'Mads og monopolet' i radioen og sænke slag skib på telefonerer;) men da der ikke skete så meget, så over middag fik jeg ve drop, og det satte skub i det og kl 15 var det sjove begyndte at stilne af ! Fødte kl 19:56.. Efter at have haft presse veer i ca en time ..

Held og lykke smiley

• #3   26. mar 2013 Jeg er sat i gang ved begge mine piger, begge gange er jeg gået 10 dage over.
    Ved den første fik jeg lagt en stikpille ved en 13 tiden og bliver sendt hjem, kl. 18 har jeg reglmæssigt veer, og efter som jeg var sat i gang fordi de var bange for at der ikke var nok vand skulle jeg tage på fg med det samme så der var jeg kl. 19 jeg har gode og kraftige veer til kl 03 om natten men de gør intet har på det tidspunkt åbnet mig 2-3 cm få lagt epd og få sovet lidt kl. 06 få jeg lagt vee drop og så gå det faktisk stærkt for kl. 11.05 er hun født. Jeg få en flænge på livmor halsen pg må akut køres på operationsbordet og når ifølge lærerne at miste 3,5 litter blod men har det overraskende godt.

Ved nr 2 er jeg inde dagen før jeg føder og bliver undersøgt en ældre jm tilser mig og løsner hinder, hun er helt sikker på at vi ses igen senere på aften da jeg er 2 cm åben og helt blød med meget lidt livmor hals så hun siger vi ses i aften... Hvis ikke kommer du i morgen tidlig og få lagt en stikpille.
    Hun få dog ikke ret, der sker ikke en skid og om morgnen tag vi på fg, her beslutter de at tage vandt og i betragtning af min første fødsel må jeg ikke tage hjem, dette sker kl. 8 morgen kl. 11 der intet sket, igen jeg laver ikke gode veer så jeg få veedrop som hurtig få fuld skru, kl. 16.20 beder jeg om epd for der er jeg kun 5 cm åben og føler ikke jeg kommer nogle steder og kan ikke holde smerten ud, jm kalder narkoselægen men de når ikke ind af døren før jeg ligger og siger jeg skal presse og kan slet ikke styre at nu vil hun ud, jm tror mig ikke helt men kigger så og jo jeg er 10 cm åben på 15 min. Så kl. 17,05 føder jeg og denne gang er der intet med mig smiley

De kloge som har prøvet alm. Veer og veedrop siger at veedrop er det værste da kroppen ikke er med og veerne er hårde, men det ved jeg ikke om er rigtig.
    Men der er intet at være bange for.

• #4   26. mar 2013 Beklager det blev da mega langt Hald pg lykke forresten.

• #6   26. mar 2013 skal også sættes igang imorgen på Aalborg sygehus smiley hvis den hindeløsning min jordemoder laver idag ikke virker inden, så kan det være vi ses

• #7   26. mar 2013 Har prøvet 2 igangsættelser.. 1 gang fordi vores dreng desværre døde i uge 35 i maven, der kom jeg ind om morgenen og blev lagt med ve drop, men veerne gik i stå da jeg fik ipidural og det tog ca 14 timer før han var født..
    Med min datter gik vandet uden at jeg fik veer, derfor fik jeg om morgenen en stik pille, skulle tage hjem og komme ind igen kl 17 eller når der var regelmæssige veer, kl 17 fik jeg endnu en stik pille.. kl 4 om natten kom der bang regelmæssige veer med 4 min mellemrum og kl 9,30 var hun ude..

• #8   26. mar 2013 Jeg fik lagt stik pille en fredag kl 9.
    Lørdag mødte jeg ind igen og de kunne tage vandet kl 8
    Kl 11 fik jeg ve-drop
    Emma er født kl 19.42

Hun sad fast, ellers var hun kommet noget før.

• #9   26. mar 2013 Skønt med nogle beretninger.

Er nogen blevet scanner inden? Eller gør man ikke det?

• #10   26. mar 2013 Jeg har prøvet det begge gange jeg har født.

1. Gang fik jeg kørt en ctg og bagefter undersøgt på maven og indenvendigt, og så fik jeg lagt nogle stikpiller op og fik at vide jeg ikke skulle regne med noget. Alt var som det plejede og ingen tegn på fødsel, lige indtil at vandet pludselig gik og 3 timer og 48 minutter senere havde jeg født smiley

2. Gang aftalte vi dagen før med en fødselslæge at vi skulle tage vandet.
    Da jeg mødte ind dagen efter mærkede hun lidt på maven og tog derefter bare vandet og 3 timer og 21 minutter efter have jeg født smiley

• #11   26. mar 2013 Fie: nåede du og blive sendt hjem ved nr 1, efter de var lagt op? Var du åben inden de lagde dem op??

• #13   26. mar 2013 Mathilde: nej jeg var indlagt til observation smiley

• #14   26. mar 2013 Og jeg havde 1,5 cm livmoderhals inden jeg fik dem lagt op smiley de blev lagt kl 8.30 og 15.45 gik vandet.

• #15   26. mar 2013 Er lidt i tvivl om vi skal slæbe Autostol og taske med ind til igangsættelse? Eller om vi skal lade det blive i bilen?

• #16   26. mar 2013 Jeg synes godt du kan lade det ligge i bilen, du behøver jo ikke autostolen lige efter du har født, så den kan din mand/kæreste hente når i skal hjem, men det gør jo ikke noget at tage tasken med, det er jo ikke værre end i kan slæbe den tilbage til bilen igen, men gør det du føler dig bedst tilpas med, og så held og lykke med det hele smiley

• #17   26. mar 2013 Jeg blev indlagt om onsdagen ( havde for højt levertal) fik en stik pille torsdag morgen ved 8 tiden, der skete ikke så meget. Så mine børns far og jeg gik en tur, til jeg skulle havde den næste pille. Der skete heller ikke så meget der. Min børns far tog hjem ved 21 tiden, mener jeg det var. Kan ikke huske det. Men gik ned for og købe slik og et kryds ni tværs blad. Lå og lavede kryds og tværs og lige pludselig gik mit vand ved 21.30 tiden, nåede lige kun ud på toilet, da mit vand gik i en stor skylle ogdet gav et smel. Kom op på en føde stue, men havde ikke banet mig. Da jeg blev undersøgt, ringede til mine børns far ved 12.30 tiden, kan fik lov til og sove sammen med mig på fødestuen. Der skete ikke rigtig mere. Fik også kørt kurve satte flere gange. Fredag morgen fik jeg en ny stik pille. Men hjalp stadig ikke. Så jeg fik ve- drop, som satte gang i det. Men havde ikke flere kræfter tilbage for havde ikke sovet i over et døgn, så min søn blev taget med kop. Han er født over 21 timer fra mit vand var gået og til han var født. Det var lidt skræmmende da han kom ud, da hans navlesnor var rundt om halsen 2 gange og en læge og jm var ved ni tage ham, fordi de begge to, ville tage navlesnoren af, så han slog en kolbøtte og landede påmin mave

• #19   26. mar 2013 Blev også sat igang smiley jeg blev scannet da jeg kom ind med veer, men kun fordi de var i tvivl om hvordan hun lå ( hoved sad ikke fast og hun stod højt) og for at finde ud af, om hun lå som hun gjorde fordi hun var "for stor" til at kunne komme ned smiley

De scanne hende til mellem 4200- 4500 g

Havde en normal fødsel og hun vejede kun 3460 g smiley

• #20   26. mar 2013 Blev sat igang torsdag og fødte søndag. Fik 3 piller og ingen virkning, fik taget vandet søndag selvom de næsten ikke kunne tage det. Først da jeg fik vedrop skete der noget smiley

Jeg fødte på Aalborg.

• #21   27. mar 2013 Uhh er godt nok spændt på hvad der er sket og om matilde har født smiley

• #22   27. mar 2013 Ingen baby endnu smiley Men vi var ude og skulle ha været sat igang. Men men, jeg har nu kun 1 cm liv moderhals tilbage og er åbnet 1 cm. Så jordmoderen lavede hindeløsning på mig.
    Og hvis ikk det virker blir vi sat igang fredag morgen.

Men jordmoderen troede nu det gik igang af sig selv smiley

Nogen der har fået lavet hindeløsning ?

• #23   27. mar 2013 Jep det fik jeg selv lavet anden gang og der var jeg blød og lidt åben og jeg skal give dig skal jeg, men det hjalp ikke en skid og vi gik enda en god tur lige efter. Men håber og krydser finger for at det snart gå i gang..

Vee støv her fra i hvertfald

Opdater endelig hvis der sker noget nyt

• #24   27. mar 2013 Tusind tak smiley

Jordmoderen lød nu meget positiv. Hun var sikker på min livmoderhals stadig var 3-4 cm og at jeg var helt lukket. Men hun kunne mærke babys hovede smiley
    Blev også scannet, og det ser ud til vi får en meget stor baby på over 4 kg smiley Hehe smiley
    Åh jeg håber det starter af sig selv smiley

• #25   27. mar 2013 Jep jeg fik om onsdagen. Blev sat igang torsdag og fødte søndag

• #26   28. mar 2013 Ja hende der lavede den på mig var også 100% sikker på at jeg ville nå at føde på hendes vagt da hun lavede hindeløsning på mig men det skete desværre de andre jm som jeg også snakkede med sagde at hun var god men også råd når hun lavede disse hindeløsninger men det hjalp ikke her.....
    Men krydser så meget finger for at du snart ser bette fisen

Kommentér på:
Igangsættelse, nogen der kan fortælle?

Annonce