2.746 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

SAeCH S
SAeCH S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Gravid, men ønsker vægttab? Gravid, men ønsker vægttab?

Jeg er i 7+2 nu:)

Lige før jeg blev gravid, var min vægt på vej nedad. Kan jeg godt fortsætte med at ville tabe mig selvom jeg er gravid?

Min diæt siger 1400 kcal pr dag, det er professionelt og min diæt er i forvejen opbygget således at jeg indtager masser af protein, og meget lidt fedt og sukker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid, men ønsker vægttab?
  • SAeCH S
    SAeCH S Tilmeldt:
    dec 2010

#3   28. dec 2010 Tak, havde os tænkt mig at tage en snak med min læge, men ville lige høre om jeres mening også:)

• #5   28. dec 2010 altså de anbefaler jo selv man skal spise sundt under en graviditet og motionere i minimum en halv time ;o)

så når du sørger for at få det du skal kan du jo stadig tabe dig :o)

• #7   28. dec 2010 jeg ville ikke begynde på kur når jeg var gravid.. slet ikke indtage så lidt kalorier. Det er ok når man ikke er gravid, for har selv holdt mig under 1200 kalorier, men det ville jeg bestemt ikke når jeg var gravid.

derimod tror jeg sagtens du kan gøre det sådan i stedet at du spiser sundt, motionerer og holder dig fra søde sager.. sådan lidt et kompromis

• #8   28. dec 2010 jeg fik at vide jeg ikk måtte forsætte med at tabe mig nu hvor jeg blev gravid. men jeg måtte få en diætist til at ligge en kost som passede mig og ungerne så jeg ikk åd alt det forkerte - men at vi alle sammen stadig fik det som vi skulle uden at det var for fedt. Du kan jo stadig løbe - cykel osv bare husk at lytte til kroppen da den hurtigere bliver brugt nu !!

• #9   28. dec 2010 Jeg snakkede med min læge om at jeg inden min gravididtet var startet så småt på et vægttab, da jeg var meget ked af min forøgelse af vægten.
    Og der fik jeg streng besked på at jeg ikke må arbejde mod at tabe mig under min graviditet. Selvom hun sagde at jeg var overvægtig..

Til gengæld hvis du er en stor pige, behøver du jo ikke tage særlig meget på, og så kan du arbejde mod det?
    Hvis blot baby får det den skal bruge, kan du jo snildt nøjes med at tage 5-6 kg. på.. det er ikke et vægttab her og nu, men nå din gravididtet så er færdig, smider du jo de kg, plus noget ekstra..

Min veninde som er en stor pige, tog kun omkring de 5-6 kg på under sin graviditet, og det var helt fint med JM, for barnet voksede som det skulle og havde en helt normal vægt og kurve..

• #10   28. dec 2010 Mange nævner motion, men hvordan er TS's aktivitetsniveau nu?

Jeg fik at vide at jeg skulle fortsætte med at være aktiv som før graviditeten, men ikke øge det. Jeg skulle altså ikke begynde at gå til spinning eller løbetræne hvis jeg ikke havde gjort det før.
    Derimod skulle jeg fortsætte med mine lange ture med hunden, og de cykelture jeg tager med hende..

• #11   28. dec 2010 Hvis ts har lavet kost planen mv. med en professionel diætist og hendes læge også er med i det er der intet i vejen for at fortsætte på planen.
    Jeg går selv hos diætist pga. graviditets sukkersyge, men kost omlægningen med minimalt sukker og fedt og bestemte portions str. har gjort at min vægt nærmest har stået stille, groft sagt har jeg tabt mig sundt mens baby vokser og trives derinde.
    Mit BMI var for højt da jeg blev gravid, og fik derfor at vide at jeg (hvis jeg holdt diæten) ville tage lidt eller intet på (eller endda tabe mig direkte) uden at det ville have betydning for baby.
    Så er faktisk spændt på at se hvor min vægt ender når jeg har født og bliver "mig selv" fysisk. smiley

• #12   28. dec 2010 Ja man skal have læger osv med i dette - fordi det kan godt blive farligt for den lille smiley

Ja jeg er os en stor pige og jeg er os noget spændt på hvordan vægten ender med at blive... men håber ikk der ryger mange kg'er på - bare lidt og så stop *G*

• SAeCH S
    SAeCH S Tilmeldt:
    dec 2010

#13   28. dec 2010 Knald godt med alle de indlæg - jeg følger bare med, så fortsæt endelig smiley

Kommentér på:
Gravid, men ønsker vægttab?

Annonce