{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.908 visninger | Oprettet:

Forældre test ? {{forumTopicSubject}}

Hej - er der andre herinde der har været i gennem sådan en "egnet forældre" test ?

Min sagsbehandler krævede at jeg fik en da jeg blev smidt ud hjemmefra som 15 års & har boet på døgninstitution. Synes det er lidt noget pjat, for er jo fyldt 18 år nu , nå men sagen er den at testen er igang hvis man kan sige det sådan.

Har haft 3 besøg af en psykolog og han kommer igen idag, men han har kun lavet inteligent test's på mig , og det har vel enlig ikke rigtigt noget med om man er egnet forældre at gøre ??

Desuden er jeg dybt skuffet over at de havde glemt mig , så trods de har vist jeg var gravid siden januar er testen først gået i gang her i Juli/August , er altså uge 37 idag og testen er ikke slut .

Lige PT har jeg da andre ting og tænke på , og jeg ville da gerne have haft besked i god tid . Han skal også snakke med min kæreste , men har ikke snakket med ham endnu og min kæreste er jo på skole til d. 22 og det har de fået afvide.

Undskyld det blev så langt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forældre test ?
  • #1   13. aug 2008 lyder meget mærkeligt, hvad kan konsekvensen så være af sådan en test hvis de ikke finder jer egnet ??

• #2   13. aug 2008 vi er os unge forældre, 17 og 18, og vi skal os have psykolog fra kommunen for at se om vi kan klare det!! er såå sur over det, men gider ikk modarbejde dem, så bliver det bare værst for os selv desværre.

• #3   13. aug 2008 Ditte H: esværre er det at fjerne barnet.. vi står ikk i samme situation, men os i den situation med psykolog og hvis vi ikk er enget så sker det værste.. der er for meget.. narkomaner mm får års chancer på at lave om på deres fejl før barnet bliver taget, men unge modre får ingen chance!

• #4   13. aug 2008 Hvis de finder hende og manden uegnet, fjerner de vel barnet...?

• #5   13. aug 2008 Ditte H : i værste fald, fjernelse af barnet, ellers er det bare for at se om vi har brug for støtte, og hvis jaa så hvilken støtte .

• #6   13. aug 2008 Louise ; altså jeg blev smidt ud hjemmefra pga depri. og selvmordsforsøg, men det jo altså 3 år siden nu ;d jaa jeg synes nemlig også der er en hel del andre der skulle have haft sådan en, istedet for mig .

• #7   13. aug 2008
    Sys bare ikke rigtigt det hjælper at se hvor klog jeg er ? - man kan jo godt være klog og være en dårlig forældre ..

• #8   13. aug 2008 det du siger til ditte H var os hva vi fik afvide.. fjernelse eller støtte. men det jo ikk dem som står i situationen selv, hvor fedt er det at være gravid og ikk vide om man får lov at beholde det!

• #9   13. aug 2008 ved ikke om vi skal have taget en klogheds test, men i hvertfald til møder og have psykolog mm.. lyder unnnderlig!

• #10   13. aug 2008
    En ting er t være gravid og ikke vide besked, men jeg har altså termin om 3 uger. De burde gå i gang i bedre tid .
    Men det altså meget meget sjælendt de fjerner et barn..
    Så medmindre man er total psykopat, så for man bare støtte ,,

• #11   13. aug 2008 jamen det er da altid noget. synes bare dem som snakker med os er fordomsfulde og kan ikke lide unge mødre, så føler mig ikke i sikre hjælpende hændere, nærmere hos folk som prøver at fælde os.. hvordan vil i klare det, hvordan vil i klare at, og nej nej nej, troede i at i kunne det og jeg ved ikk hva.. det sku lidt uhyggeligt.. jeg mener, man har da ikk hørt af folk var på nakken af dem fra "enge mødre" og hende malou stella er da yngre end mig? forstår det bare ikk

• #12   13. aug 2008 ja lige præcis det du siger Louise... med at man bliver negativ mm, jeg var så rasende og sagde jeg ik ville snakke med dem, men da de kom ville jeg "opføre mig pænt" og det er os bedre og mere modent.. selv om det får en op i det røde felt det de har gang i.. man føler jo noget for det lille væsen man er ved at få til at vokse inden i sig..

• #13   13. aug 2008 nej det har du helt ret i.. hun siger os at hun udnytter sin mor, fordi hun ved at hvis hun ikk passer tino så gør hendes mor.. det er da for groft! moderen blir os lidt sur over det engang imellem, men bukker under for malou alligevel.. man kan jo heller ikk se på et lille barn som "ingen hjælp får"..

• #14   13. aug 2008
    Louise ; det har jeg også bare valgt at gøre, står med åbne arme og stort smil (;

• #15   13. aug 2008 jeg ved hva du mener, man vil bare gerne klare det selv, og de skal smutte tjem, hva skal de der?? men desværre er det jo sådan, men jo bedre man takler det og dem jo hurtigere daffer de af tror jeg? hehe;DD

• #16   13. aug 2008 ja lige præcis, hun sagde os engang noget med, husker ikke præcis, men : jeg bliver os nød til at komme lidt væk hjemmefra, jeg kan ikke gå op af min mor og tino hele tiden, og man skal skifte bleen heletiden og alt sådan noget, så jeg må lidt ud..

hva ville hun gøre hvis hun ikk havde den mor?? jeg er ikk meget ældre end hun var da hun fik tino, altså jeg er 17, men jeg er sku da meget mere klar til det end hun er, jeg har os omgåed børn hele livet, og skal ikke siger jeg er noget, men hun er da for slem!

• #17   13. aug 2008 ja jeg har fået taget en 2 gange

• #18   13. aug 2008 Min lillebror og svigerinde skal også have lavet sådanne en test fordi hendes mor døde da hun var fire og derfor har været i familiepleje.
    Syntes det er så latterligt. Min kæreste var ikk ældre end dem da han blev far til kian (16) Og han var være igennem meget værre ting end min svigerinde.

• #19   13. aug 2008 jeg var på et børn og unge center med min store søn for at få taget den undersøgelse den tog 4mdr for længer gad de ikke betale og det endte med at han kom i pleje men det gjorde heller ikke noget for jeg var blevet så syg i mellem tiden.

• #20   13. aug 2008 tit syndes man at det ikke er fair især når man så det program der hed stakkels jørgen for de burde da have taget ham fra starten og ikke været igennem en forældre undersøgelse.
    det sted de var på har jeg også været bare i slagelse

• #21   13. aug 2008 det var lige præcis det jeg hentydet til da jeg sagde at narkonamer får flere dhander, det var det med ham jørgen

• #22   13. aug 2008
    altså jeg syns nu ikke at man kan bedømme om helt normale folk er egnede forældre, før de har fået barnet...

men altså... min kusine forsøgte selvmord 2 gange da hun var gravid som 17 årig... hendes barn blev ikke fjernet for det... hun kom i stedet i aktivering i sin datters vuggestue... så man kunne holde øje med hende, samtidig med at hun kunne få lov at være sammen med sin datter...

• #23   13. aug 2008
    Sys det ondsvagt , jeg har jo ikke lavet sådanne ting i mange år .
    Der er så mange børn i danmark der burde fjernes hjemmefra, men de kigger bare de forkerte steder

• #24   13. aug 2008 ja det synes jeg os, de bruger deres tid og penge på de forkerte. og skatten stiger.

• #25   13. aug 2008
    jeg har på ingen måde været negtiv overfor kommunen og psykologen , tvært i mod, selvom jeg har lyst til at kaste ting efter dem ;D

• #26   13. aug 2008 ja det er os sådan jeg har det, men har prøvet at gøre et godt indtryk imens jeg kunne slå dem;P men føler de modarbejder.. hmm.

• #27   13. aug 2008
    jeg ser sådan på det at det er bedre at lave 1000 forældreegenthedstest og "fange" problemerne i starten hos bare een a de familier - lave de nødvendige foranstaltninger ( som forhåbentlig er støtte i hjemmet og ikke tvangsfjernelse)

jeg ser det som et forsøg på at hjælpe, det dyrebareste, nemlig det ufødte barn og ikke et angreb på forældrerne. Kan familien overleve med lidt hjælp er det da bare det bedste -

der er ikke tvivl om at har man selv haft en "hård" start, opvokset i et ikke så "børnevenligt" miljø så kan man have sværere ved at se barnets signaler og behov, jeg er bombesikker på at kærligheden til barnet er tilstede, men er man selv blevet svigtet som barn eller ung, ingen har måske "hørt" en da man var baby etc. så har man svært ved at lave det om - det er det de "fine" kalder den negative sociale arv.....

som jeg ser det har I to valg.... enten at bryde den arv, samarbejde, lære, og simpelthen være nogle af de stærke der ved hårdt arbejde tillærer sig noget af det som aldrig blev givet til dem selv som børn eller I kan gå i kamp mod systemt, hakke på det og alle de "dummenikker" der prøver at "hjælpe" og så bruge energien der....

det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg arbejder i en størrer kommune som specialpædagog og jeg ser jo til dagligt nogle af de børn hvor forældrerne enten ikke fik tilbudt hjælp eller valgte at gå i krig mod systemet - og det er hverken i barnets eller forældrerens interesse men nogen gange er modstand og angreb bare følelsesmæssigt nemmere end at indse man har brug for "starthjælp"

Anna -jeg håber at du "består" med glans, men "dumper" du så beder jeg om at du tage imod al hjælp med kyshånd så det ikke er dit barn der om føje år bliver smidt ud eller fjernes.....
    man kan ikke give noget videre man ikke selv har fået, men man har pligt til at prøve at lærer af sine forædres fejl ( og mangler)

til sidst vil jeg sige at vi jo alle kender familier som ikke burde have deres børn..... men det kan vi jo bare ikke bruge som argument for at flere børn og mødre/fædre svigtes vel.......

• #28   13. aug 2008
    Vil lige sige at jeg kommer fra en ret "fin" familie hvor jeg har været ligesom et sort får fordi jeg ikke var helt så fin på den som alle andre ..
    & jeg er bestemt ikke vokset op i noget "dårligt" mijlø som mange andre , tvært imod .
    Bare fordi jeg har haft en hård ungdom .

Jeg mener også man bør lave disse test's , men sys bare ikke rigtigt det er de rigtige mennesker der får dem..

• #29   13. aug 2008
    Desuden er det bestemt ikke fordi jeg synes det forkert de vil vide noget om mig .
    Synes bare ikke de test kan bruges til noget, desuden er min bonus far psykolog og han sys det latterligt . Mindre kvikke mennesker kan sagtens være gode forældre og omvendt

• #30   13. aug 2008 med miljø mener jeg ikke om det er et "pænt" hjem man kommer fra med penge f.eks men mere om det er et godt børnemiljø.

forældreevne har da heldigvis ikke så meget med indkomst at gøre...ggg......

og et enkelt sort får skal alle familier da have plads til smiley

• #31   13. aug 2008

Min mor stod selv med en besværlig 15 årig ( mig ) og så mine 2 små søskende som var 3 & 4 år så det tidspunkt, en stor gård med både hund, katte, heste mm .. Og hun valgte at søge hjælp ved kommunen fordi hun simpelthen ikke kunne bære at de små skulle se mig sådan ..Det skulle ikke gå udover dem, og vores kommunen sagde at den eneste udvej var at sende mig på institution . Det kunne min mor slet ikke klarer, da hun selv er lærer og har været med til at få fjernet mange børn hjemmefra. Hun var rigtig bange for at folk skulle tro vores familie også var sådan ..

• #32   13. aug 2008 Atså, Jeg indrømmer gerne at jeg har os haft en slem periode for omkring 5 år siden ca.. Og der var jeg indlagt på sygehuset en hel uge efter selvmodsforsøg fordi jeg syntes at alt og alle var imod mig og havde mistet lysen fuldstændig til at være til..
    Heldigvis havde jeg en hurtig søster som sørgede for at ringe efter min far og en ambulance ( min fars kollegaer ) ikk så fedt..

Nå men det jeg ville frem til er, at jeg ikk er blevet hverken testet eller noget som helst for at se om jeg er egnet som mor, hverken da jeg var gravid som 17 årig med min datter.
    eller her da jeg var gravid med min søn..

Syntes det er lidt vildt at der er sådan en forskel...

• #33   13. aug 2008
    Katja H ; men så er det fordi det kun er sket engang, så de sociale myndigheder ikke har været med i det .. Jeg lavede selvmords forsøg 2 gange på 1 måned og lå indlagt , så blev de sociallemyndigheder kontaktet , for at se om der var noget galt i hjemmet ..

• #34   13. aug 2008 Det er kun 1 gang - alvorlig - Og de sociale myndigheder blev automatisk kontaktet lige så snart du blir indlagt på sygehuset, ved selvmord forsøg.
    Jeg skulle os til samtaler med en sykolog efter det.. Så kender skam godt rumlen, og derfor jeg syntes det virker meget underligt, at der er sådan en forskel.. Men måske det bare er forskelligt fra kommune til kommune.
    Dengang boede jeg på Samsø, og nu bor jeg under Tønder kommune..

• #35   13. aug 2008 Men altså, jeg kan ik se hvorfor man ikk skulle kunne være en god mor fordi man engang var så dum at gøre sådan mod sig selv... selfølgelig at det kun rimeligt at der blir tjekket op på om man har det godt igen af en psykolog, men en klog heds test, kan da aldrig vise om man er en god forælder

• #36   13. aug 2008
    Katja : ok , de sociale myndigheder blev først kontaktet anden gang jeg gjorde det ..
    Mærkeligt, jaa sys da også det er fint de tjekker mig, men der er bare 1000 vis andre der burde have haft sådan en test

• #37   13. aug 2008 Ja det skal sikkert være nogle som virkelig har brug for at bliv testet, som nok ikk blir det...

• #38   13. aug 2008
    Så har han været her, idag ville han bare spørge hvordan mig og kæresten har det og hvad mit netværk er osv ..
    skal til møde om ca. 1 uge , hvor han så har evalueret mig ..

• #39   13. aug 2008 jeg ved ikke rigtig hvad min holdning er til det, tror også jeg ville være sur hvis jeg skulle forældretestes bare pga. min alder, men på den anden side kommer børnene altid først og hvis man er egnet forældre er der vel intet at frygte, hellere teste 100 gange for meget end en for lidt, for der er godt nok MANGE børn der ikke har gode nok forældre

• #40   14. aug 2008 » Anna Faustina J
    vil du ikke heller have det overstået nu ind de kommer bagefter og siger du ikke er egnet og tag dit barn

Kommentér på:
Forældre test ?

Annonce