{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Søn, mig og tandlægen {{forumTopicSubject}}

Ka beklager overskriften, men ku ikke hitte ud af hvad jeg eller sku skrive.
Min søn er 5 år, hos tandlægen idag blev der desværre opdaget et hul i en kindtand (mælketand) og knægten sagde det gjorde ondt, da tandlægen rodede rundt ved det.
Så det skal laves.
Her er problemet... Jeg lider meget af tandlægeskræk og især med sprøjten... Jeg har så dårlige nerver allerede nu, over at jeg skal stå og holde ham i hånden mens han skal ha en sprøjte der gør ondt.
Jeg er bange for at han rykker sig væk, eller bliver tandlæge skræk som mig.
Gør noget ondt vil han jo ikke ha det naturligt nok og et lille barn forstår det jo ikke som os voksne gør.

Jeg kan ikke have at han skal have ondt og blive bange, samtidig med jeg skal se rolig og fattet ud, trods jeg allerede nu er ved at gå i spåner over det.

Manden er desværre ingen hjælp, spurgte ham igår om han ikke ville tage med ham og holde i hånd, men det ville han ik, da han heller ik kan lide tandlæge, og vil ikke holde Danni fast hvis det gør ondt.

Hjælp, hvad skal jeg dog gøre?

Jeg vil som mor ikke have at han har ondt, og jeg vil støtte og hjælpe ham så godt jeg kan, men jeg har det virkelig svært ved det her.
Ang sådanne ting og generelt til trøst er jeg nr 1.
Far mener ikke at drenge græder, for det hjælper ikke at pylre og tude over ting.

Hvad gør jeg hvis han rykker sig oppe ved tandlægen og ikke vil mere fordi det gør ondt??

Hjælp en ret nervøs mor..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søn, mig og tandlægen
  • #1   12. okt 2013 Syns alså det er lidt for dårligt af din mand! smiley

• #2   12. okt 2013 Maja-- Det at du forlader hende, kan sagtens gøre hende angst i fremtiden. Det var sådan min far videregav sin angst til mig.

Til TS-- Snak med din læge, gør noget ved det! Du kan selv ændre det aktivt. smiley Det gjorde jeg, som ellers fik angst anfald i nærheden af nåle.

• Mia N
    Mia N Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 99
    #5   12. okt 2013 Jeg har også nåleskræk så det siger spar to, jeg har en med til at holde mig i hånden, kigger til modsatte side af hvor de stikker og så siger jeg hun ikke må sige når hun stikker, det hjælper mig, synes aldeles ikke det er rart på nogen måde, men jeg gør det bare, det er bedst at få det hurtigt overstået.
    Ang tandlæge sæt dig ned hold styr på din vejrtrækning og hold din søn i hånden, mere er der ikke i det.

• #8   12. okt 2013 Hvis det er desideret angst kan man ik bare tage sig sammen og komme over det og ej heller for andres skyld. Men jo man kan sagtens gøre noget ved det. Men det er jo individuelt hvor lang den proces vil være og hvad der virker for en. Når du har det som du har det ville det bedste jo være hvis du kunne finde en anden person som din søn er tryg ved. Der kan tage med. Har du snakket med tandlægen omkring det? De har med garanti oplevet det før og måske i kan kan ligge en plan for hvad i gør hvis der sker det ene eller andet. Det kan i sig selv give ro at vide hvad der skal ske afhængig af hvordan det forløbet. Håber i finder en god løsning smiley

• #10   12. okt 2013 Om svarer lige senere, arbejder nat, så det kræver lige søvn...vender frisk tilbage..
    Btw angsten er psykisk og den er pokkers svær at bearbejde...

• #11   12. okt 2013 de fleste tandlæger bruger kun lattergas ved de små, da mælketænder ikke har ligeså mange nerver som de blivende tænder...

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #12   12. okt 2013 Jeg vil også sige lattergas.. Jeg var meget til tandlæge som barn, bla. fik jeg hevet alle mine tænder ud hos dem.. Derfor har jeg også voldsom tandlæge skræk og har ikke været til tandlæge som voksen.

Men jeg fik aldrig sprøjter, det er jeg sikker på havde gjort det meget værre.

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #13   12. okt 2013 Min datter var nede og få lavet et hul for 14 dage siden hun fik ingen bedøvelse eller noget klarede det i stiv arm. Tandlægerne i dag er super gode til at mærke hvornår barnet ikke er klar og så bliver der snakket lidt om tingene også går de igang igen.
    Ved ikke lige hvordan man gør med bedøvelse men er sikker på i nok skal klare den

• #14   12. okt 2013 De bruger desværre ikke lattergas, såd et er med sprøjte, det har jeg forhørt mig om.. Han ku mærke da han pillede rundt ved hullet, så det kræver desværre bedøvelse...

Det er svært at arbejde med, men min søn ved jeg får brug for jeg er der, såd et vil jeg være.
    Har fået af vide af en anden, at man kan sidde på stolen henne ved, så man lige kan nusse, men sådan at de ikke kan se ens ansigt...

Plus en har forslået en tandlæge leg herhjemme, som er genial, så det springer vi ud i smiley

Sådan en angst er forfærdelig at have, og den slipper ikke bare.
    Jeg har bearbejdet det mange år i samarbejde med tandlægen, men en træls oplevelse sidste dag, gjorde desværre min skræk kom en del frem igen smiley

Jeg er nok mest bange for at han skal ende med at blive skræk, for det er ikke sjovt, så det vil jeg jo gerne forsøge at undgå

• #15   15. okt 2013 hvordan gik det så??

• #16   20. okt 2013 Han skal først ind den 29

Kommentér på:
Søn, mig og tandlægen

Annonce