Søn, mig og tandlægen {{forumTopicSubject}}
Ka beklager overskriften, men ku ikke hitte ud af hvad jeg eller sku skrive.
Min søn er 5 år, hos tandlægen idag blev der desværre opdaget et hul i en kindtand (mælketand) og knægten sagde det gjorde ondt, da tandlægen rodede rundt ved det.
Så det skal laves.
Her er problemet... Jeg lider meget af tandlægeskræk og især med sprøjten... Jeg har så dårlige nerver allerede nu, over at jeg skal stå og holde ham i hånden mens han skal ha en sprøjte der gør ondt.
Jeg er bange for at han rykker sig væk, eller bliver tandlæge skræk som mig.
Gør noget ondt vil han jo ikke ha det naturligt nok og et lille barn forstår det jo ikke som os voksne gør.
Jeg kan ikke have at han skal have ondt og blive bange, samtidig med jeg skal se rolig og fattet ud, trods jeg allerede nu er ved at gå i spåner over det.
Manden er desværre ingen hjælp, spurgte ham igår om han ikke ville tage med ham og holde i hånd, men det ville han ik, da han heller ik kan lide tandlæge, og vil ikke holde Danni fast hvis det gør ondt.
Hjælp, hvad skal jeg dog gøre?
Jeg vil som mor ikke have at han har ondt, og jeg vil støtte og hjælpe ham så godt jeg kan, men jeg har det virkelig svært ved det her.
Ang sådanne ting og generelt til trøst er jeg nr 1.
Far mener ikke at drenge græder, for det hjælper ikke at pylre og tude over ting.
Hvad gør jeg hvis han rykker sig oppe ved tandlægen og ikke vil mere fordi det gør ondt??
Hjælp en ret nervøs mor..
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 35 Svar: 498
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Til TS-- Snak med din læge, gør noget ved det! Du kan selv ændre det aktivt.
sep 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 99
Ang tandlæge sæt dig ned hold styr på din vejrtrækning og hold din søn i hånden, mere er der ikke i det.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 251 Svar: 1.429
Btw angsten er psykisk og den er pokkers svær at bearbejde...
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 228 Svar: 1.336
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
Men jeg fik aldrig sprøjter, det er jeg sikker på havde gjort det meget værre.
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
Ved ikke lige hvordan man gør med bedøvelse men er sikker på i nok skal klare den
jul 2008
Det er svært at arbejde med, men min søn ved jeg får brug for jeg er der, såd et vil jeg være.
Har fået af vide af en anden, at man kan sidde på stolen henne ved, så man lige kan nusse, men sådan at de ikke kan se ens ansigt...
Plus en har forslået en tandlæge leg herhjemme, som er genial, så det springer vi ud i
Sådan en angst er forfærdelig at have, og den slipper ikke bare.
Jeg har bearbejdet det mange år i samarbejde med tandlægen, men en træls oplevelse sidste dag, gjorde desværre min skræk kom en del frem igen
Jeg er nok mest bange for at han skal ende med at blive skræk, for det er ikke sjovt, så det vil jeg jo gerne forsøge at undgå
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 228 Svar: 1.336
jul 2008
Søn, mig og tandlægen