Passes ude første gang {{forumTopicSubject}}
Ja så er det min tur til at skal afsted uden bebs.
Vi skal til bryllup imorgen og Rebbeka skal passes hos mine forældre.
Hun elsker dem og jeg er tryg ved det. jeg har sagt til mig selv at det er godt for os at komme alene ud og at de nok skal passe godt på hende. Jeg glæder mig faktisk en bette smule.
Men som alle andre siger, er det vel hårdt første gang alligevel??
Vi aflevere hende kl 15 imorgen. og hvis det går efter planen skal hun også sove der. Jeg har sagt til mig selv at jeg må skrive til min mor 3 gange og ringe 2 og hun har lovet at ringe hvis der bliver det mindste.
Nogen gode råd når baby skal passes ude første gang i længere tid ?? hun er 5 mdr.
Hun bruger sin gå stol rigitgt meget om aften, skal jeg knokle den med hjem til dem?? Jeg har det lidt i baghovedet, at hun sikkert ikke kan undvære den, selvom det nok bar er mig ??
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 230
Louise * Moaar til Cecilie
Min Thea bliver 7 mdr om en uge, og jeg har endnu ikke prøvet at få hende passet. Den eneste gang jeg har været væk fra hende, var da jeg skulle til frisør inden barnedåben, hvor hun sov lur og farmand kiggede efter hende.
Jeg kunne slet ikke se for mig, at min lille baby skulle passes af andre i en hel uge - man får vel børn fordi man har lyst til at dele alle livets glæder med dem OGSÅ ferierne.
men respekt for at du kan klare det
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 166
Undskyld, TS. Jeg håber det er gået godt med pasning af din datter.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Nej, det første år skal man faktisk ikke tænke særlig meget på sig selv, og om barnet så var15 år, ville jeg ikke kunne forstå at man valgte at tage en uge på ferie uden.
Jeg vil aldrig i mit liv kunne forstå, relatere til eller blåstemple at man forlader et 7-måneders barn i en uge. Aldrig.
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
Hvis Louise var klar til at tage afsted i 7 dage uden sit barn - så er det da bare fedt.
Jeg har valgt sommerferien fra- for jeg kan ikke holde "ferie" sammen med Sophia.
Så næste år tager vi afsted uden hende. - så kan hun komme med mormor i zoo - det får hun mere ud af.
Også kan mor her ligge og slikke sol på Mallorca
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
Så burde folk der gemmer sig bag en skærm og skrive nedladende ting måske heller ikke have haft børn. - så kan man jo blive ved
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 207
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 204 Svar: 726
Rebekka blev afleveret kl 14 og hun sov derinde til imorges kl 8.
Hun har overhovedet ikke grædt eller noget.
Jeg ringede kun hjem 1 gang. og min mor var go til at skrive at nu sov hun, nu har hun spist osv. Så dejligt. Og sikke en skøn fornemmelse og træde ind af døren ved hende og møde det største smil ever... TOTALT SAVNET VISTE DET SMIL
Så go en oplevelse. Men som mange af jer andre siger, så går der lang tid før hun skal passes igen tror jeg. Jeg kan nemlig ikke undvære hende
Og jeg ville nu heller ikke tage på ferie uden mit barn. De oplevelser skal vi da ha sammen.
Men vi er jo heldogvis ikke ens alle sammen.
dec 2012
dec 2012
aug 2013
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 71
maj 2012
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 170
Vil du selv sige at du de næste 18 år - fra du får et barn - aldrig tager på ferie uden barn? Det er da endnu mere sygt!.....
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Men hvorfor skulle man dog tage på ferie uden sit barn? Jeg forstår bare ikke rigtig tanken?..
maj 2012
aug 2013
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 71
For mig er det sgu også underligt at tage på ferie uden sit barn.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 166
En del af det at være familie, er også at have et velfungerende stabilt parforhold og det foretrækker nogle at pleje, alene
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 230
Mit barn skal ikke overnatte nogen steder uden mig, før hun er gammel nok til at sige at hun vil hjem.
Og jeg har det præcis som Maja! Jeg kunne ikke drømme om, at tage på ferie uden Thea, før hun er 18 år. Når hun bliver 16-17 år, er det ok hvis hun ikke vil med, men hun skal have tilbuddet.
For mig er ferier noget man er sammen om som familie. Man oplever ting sammen, og får noget kvalitetstid sammen. Det skal mit barn ikke snydes for.
Og jeg vil faktisk gå så langt som at sige, at det er egoistisk at prioritere en ferie alene når man har så lille et barn. Hvis barnet selv kunne vælge, ville det selvfølgelig altid vælge at være sammen med mor og far.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 327
Man skal da opleve verden sammen og nyde hinanden så længe man har hinanden, for hvem ved hvad der kan ske. Tiden går så hurtigt og inden man ser sig om er de voksne og gider ikke længere hænge ud med mor og far.
Det er dejligt med gode bedsteforældre som vil passe dem en enkelt overnatning, men min søn er nu snart 2 år og har overnattet ude 3 gange i alt og jeg har afleveret ham sent på eftermiddagen og haft ham hjemme igen om formiddagen. Jeg har bare ikke det behov for at være uden ham. Syntes det er svært nok i dagligdagen og skulle aflevere ham i dagpleje, og det er bestemt ikke fordi hun ikke er god, hun er verdens bedste, men fordi jeg bare ikke vil gå glip af den tid med mit barn eller de oplevelser hvor man ser han lære nye ting og udvikler sig.
Jeg glæder mig hverdag vi er sammen og jeg kan tilbringe tid med ham og fortælle ham om de ting han peger på og er nysgerrig overfor. Og jeg vil elske at vise ham hele verden og få alle de oplevelser med ham som overhoved kan lade sig gøre. For mig vil det være spildt at tage en uge på ferie uden ham for jeg vil hade det, og har aldrig i mit liv tænkt tanken at nogen kunne finde på det, men jeg er åbenbart bare lille naive mig
maj 2012
Passes ude første gang