1.392 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Fra amning til flaske? - HJÆLP!! Fra amning til flaske? - HJÆLP!!

Hej piger.
Lillemanden er næsten 5 måneder nu og vi er begyndt at starte op på grød stille og roligt. Det er han overhovedet ikke særlig vild med og får max 2 skefulde i ham af gangen til trods for at vi har været i gang i 14 dage nu. Det er egentlig ikke så meget det der er problemet, men hører gerne tips, tricks osv. til hvad vi kan gøre for at fremskynde det hele lidt.
Selve spørgsmålet kommer egentlig først nu smiley Han sover ikke så godt og og natten kan han sagtens spise 4-5 gange hvilket jo er alt for meget. Os derfor jeg i samråd med sp. startede op med grød. Vi blev os enige om at jeg skulle give ham en flaske med erstatning inden sengetid fordi der nok ikke er så meget fut i mit mælk mere. Problemet er så at jeg simpelthen ikke kan få flasken i ham. Han er blevet passet flere gange og der har han spist flasken med velbehag. Hans far kan indimellem få flasken i ham men sjældent og han er der som regel heller ikke til at give ham den inden han skal sove.
Det ender med at han efter lang kamp er så ked af det og græder at jeg ender med at give ham brystet. Nogle gode idéer til hvordan jeg får flasken i ham? Vil egentlig gerne skifte helt til flaske da han heller ikke sover godt i løbet af dagen og spiser mange mange gange hos mig.

Til sidst, kan man få brystbetændelse efter snart 5 måneders amning hvor det har kørt uden nogen former for problemer?

Undskyld håber ikke det er alt for forvirrende smiley På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra amning til flaske? - HJÆLP!!
  • #1   7. aug 2013 Og stavefejl er gratis smiley

• #2   7. aug 2013 Med hensyn til grød, så find det han bedst kan lide - sød frugtmos eks og så giv mere af det, og tilfør meeeget langsomt mere og mere af det "kedelige" grød. Jeg har givet grød siden min dreng var 4,1 mdr og det var først ved slutningen af de 5 mdr at det hjalp på søvnen om natten. Her var han også oppe 3-4 gange om natten men han har heller aldrig været særlig glad for flaske. Så valgte selv at jeg bare ville amme når han sagde til og leve med det indtil grøden hjalp på appetitten.
    MME smager anderledes end din mælk, og når du prøver at give flaske så dufter du jo af din mælk, så føler han sig sikkert snydt når du bare vil proppe MME i ham.
    Jeg fik brystbetændelse da vi gik fra 1 til 2-3 grød/mos måltider om dagen, fordi der jo pludselig ikke blev amme ret meget mere, så mælken stoppede til. Men det gik over efter et par dage. smiley

• #3   7. aug 2013 Tak for det, vil prøve den idé med frugtmosen. Lavede du det selv eller købte du det? Og har du i så fald idé til hvilken slags mos der er bedst? Tænker bare hvis man skal lave det selv hvordan man får det "sødt" nok uden brug af en masse sukker.
    Okay kan ikke rigtig finde ud af om der er noget på vej har lissom bare haft ondt i det ene bryst i dag, han har godt nok allerede fået 2 tænder og har bidt mig et par gange men har slet ikke nogen sår eller rifter osv..

• #4   7. aug 2013 Ih ha de der tænder der altså hehe.. smiley hold øje med om du får feber eller feberlignende symptomer så kan jeg meget muligt være betændelse.
    Det jeg startede med grød, var det rismels grød med kogt mos af en meget sød frugt, som feks pære. Lavede det hele fra bunden selv, for så kunne jeg fryse frugtmosen og kun lave små portioner grød af gangen så jeg ikke stod med en masse og smide ud. For synes grøden smagte meget bedre frisklavet. Min mælke produktion faldt også drastisk, så brugte og bruger mme til grød og det må ikke genvarmes. Så lavede aldrig ret meget af gangen i starten. smiley

• #5   7. aug 2013 Ønsker du ekstra sød frugtmos, skal du på jagt efter meget modne frugter. Jo mere modne de er, jo mere frugtsukker er der i. smiley

• #6   7. aug 2013 Ps, vil jeg passe lidt på med banan. Da det godt kan give forstoppelse i de små maver, smiley

• #7   7. aug 2013 Okay jamen det vil jeg da prøve at få lavet noget af i morgen og så håber jeg at det kan sætte lidt gang i hans lyst til at spise "fast" føde smiley
    Tak for hjælpen

• #8   7. aug 2013 Hvis du gerne vil "lære" ham at bruge flasken, så kan du malke ud og give ham det på flaske. Og når han så er fortrolig med den kan du evt begynde lige så stille med mme smiley Eller amme ham først om aftenen og så "fylde" op med mme. Så han har fået det han kunne ved dig og så fylder helt op med mme. Hvis det gav mening smiley

• #9   7. aug 2013 Hehe det gav mening Malena smiley Tak for det, det vil jeg også prøve. Alle råd tages imod med kyshånd smiley

• #10   8. aug 2013 Vil bare lige sige tak for rådet omkring frugtmosen. Prøvede med pære i dag og han var simpelthen bare vild med det. Fik en rigtig god portion i ham med grød ved siden af. Fantastisk at han endelig fik noget i sig efter 14 dages 'kamp'. 1000 tak smiley

Kommentér på:
Fra amning til flaske? - HJÆLP!!

Annonce