Fra amning til flaske? - HJÆLP!! Fra amning til flaske? - HJÆLP!!
Hej piger.
Lillemanden er næsten 5 måneder nu og vi er begyndt at starte op på grød stille og roligt. Det er han overhovedet ikke særlig vild med og får max 2 skefulde i ham af gangen til trods for at vi har været i gang i 14 dage nu. Det er egentlig ikke så meget det der er problemet, men hører gerne tips, tricks osv. til hvad vi kan gøre for at fremskynde det hele lidt.
Selve spørgsmålet kommer egentlig først nu Han sover ikke så godt og og natten kan han sagtens spise 4-5 gange hvilket jo er alt for meget. Os derfor jeg i samråd med sp. startede op med grød. Vi blev os enige om at jeg skulle give ham en flaske med erstatning inden sengetid fordi der nok ikke er så meget fut i mit mælk mere. Problemet er så at jeg simpelthen ikke kan få flasken i ham. Han er blevet passet flere gange og der har han spist flasken med velbehag. Hans far kan indimellem få flasken i ham men sjældent og han er der som regel heller ikke til at give ham den inden han skal sove.
Det ender med at han efter lang kamp er så ked af det og græder at jeg ender med at give ham brystet. Nogle gode idéer til hvordan jeg får flasken i ham? Vil egentlig gerne skifte helt til flaske da han heller ikke sover godt i løbet af dagen og spiser mange mange gange hos mig.
Til sidst, kan man få brystbetændelse efter snart 5 måneders amning hvor det har kørt uden nogen former for problemer?
Undskyld håber ikke det er alt for forvirrende På forhånd tak
maj 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 123
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
MME smager anderledes end din mælk, og når du prøver at give flaske så dufter du jo af din mælk, så føler han sig sikkert snydt når du bare vil proppe MME i ham.
Jeg fik brystbetændelse da vi gik fra 1 til 2-3 grød/mos måltider om dagen, fordi der jo pludselig ikke blev amme ret meget mere, så mælken stoppede til. Men det gik over efter et par dage.
maj 2012
Okay kan ikke rigtig finde ud af om der er noget på vej har lissom bare haft ondt i det ene bryst i dag, han har godt nok allerede fået 2 tænder og har bidt mig et par gange men har slet ikke nogen sår eller rifter osv..
apr 2012
Det jeg startede med grød, var det rismels grød med kogt mos af en meget sød frugt, som feks pære. Lavede det hele fra bunden selv, for så kunne jeg fryse frugtmosen og kun lave små portioner grød af gangen så jeg ikke stod med en masse og smide ud. For synes grøden smagte meget bedre frisklavet. Min mælke produktion faldt også drastisk, så brugte og bruger mme til grød og det må ikke genvarmes. Så lavede aldrig ret meget af gangen i starten.
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 527
apr 2012
maj 2012
Tak for hjælpen
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
maj 2012
maj 2012