{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.410 visninger | Oprettet:

Hjælp. Falder ud af tremmeseng {{forumTopicSubject}}

I går nat faldt min søn ud af sin tremmeseng.
Heldigvis lå der en masse bamser som han landede blødt på og han var helt uskadt. Men jeg er helt ude af den. Hvor kunne det bare have været gået helt anderledes!
Han er 13 mdr og bunden af sengen er helt nede.
Jeg var i kære børn i dag for at høre om der fandtes noget ekstra sikkerhed man kunne montere. Men nej....
Han er begyndt at gå rigtig meget men er stadig usikker på benene så at fjerne den ene side af tremmerne er absolut ikke en mulighed. Så ville han aldrig sove men være på opdagelse hele natten.
Hvad gør vi? Der må da findes et eller andet man kan sætte på?
Så der findes noget til at lægge over weekendseng men er helt sikker på at det skal han nok få revet af.
Nogle gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring ifm. flytning 950 kr.
  • Hjælp til installation af lamp (ældre elinstallation) 1.000 kr.
  • Hækklipning 3.077 kr.
  • Klipning af bøgehæk 5.140 kr.
  • hvepserede fjernes 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 lamper over spisebord inklusiv skinne til lamperne, så de kan flyttes. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp. Falder ud af tremmeseng
  • #1   22. maj 2013 Hehe min mor havde samme problem med min lillebror smiley han faldt ud af sengen hver aften, de endte med at bruge en barnevognsele smiley

• #2   22. maj 2013 Jeg ville tage siden af, og så sørge for at han ikke går ud af den, ved at være meget over ham i starten smiley

• #3   22. maj 2013 Vi har overvejet det med sele men han bliver med sikkerhed hys for han hader at blive spændt fast og når han skal sove plejer han at tumle rundt i sengen indtil han falder i søvn. Han sover for det meste også med numsen i vejret og det ville han ikke kunne med sele.
    Vi kan desværre ikke være inde hos ham når han skal sove.
    Hvis vi er det vil han konstant være oppe hos og og bliver ked hvis vi ikke tager ham op. Bestemt lille herrer smiley men går vi ud af rummet med det samme vi har mysset godnat så er der ingen problemer og ingen hysteri.
    Så er virkelig på bar bund smiley
    Vi har kæmpet en kamp for at få en god natterutine og ønsker ikke at starte forfra. Han er blevet tryg og det vil jeg ikke pille ved.

• #4   22. maj 2013 Mor til skønne Malou: hvordan reagerede han på selen?

• #5   22. maj 2013 Han vendte sig til selen smiley der var ikke rigtig andre løsninger for ville jo være synd at sætte låg på sengen smiley Hihi

• #6   22. maj 2013 Min lillebror gjorde det samme - han fik også barnevognssele på ..
    Men en aften stod han så bare med madrassen på ryggen smiley

• #7   22. maj 2013 Det er da bedre at han går lidt på opdagelse end at han falder ud over kanten vil jeg da mene..
    Vi tog siden af sengen 1. Gang axl var på vej over kanten, og har bare sørget for at han ikke stod op, det er lidt træls i starten, men godt givet ud i længden

• #8   22. maj 2013 Fru Nøhr..
    hahaha.. Det er simpelthen for morsomt.. Kan lige se det for mig! smiley
    De er kreative de kære børn..

• #10   22. maj 2013 Lisette- helt enig. Men nu er sagen den at vi langt fra har et sovebarn og får han først lov til at trisse rundt så går der flere timer end det i forvejen tager at få ham til at sove. Han er træt men vil ikke overgive sig til drømmeland. Verden er alt for spændene.
    I dp bliver han kaldt for den frygtløse. Det er bestemt ikke uden grund. Ingen forsigtigper her. Så han skal ikke kunne gå rundt på egen hånd om natten.

• #11   22. maj 2013 Læg ham i en rejseseng.. Det kan han med garanti ikke komme ud af.. Det gjorde vi med William i en periode fordi han kun var 10 måneder da ha fandt ud af hvordan man trak sig over kanten.. Vi smed ham 1½ måned i rejseseng og nu er han kommet tilbage i egen seng og kravler ikke ud smiley

• #12   22. maj 2013 Majse: vi har en weekendseng. Er det sådan en du mener? Vi forsøgte faktisk med den i nat men det endte med at han havde hevet bunden op og lå på de hårde lameller i bunden smiley
    Hmm men kunne måske sy den fast? Det må lige en tur i tænkeboks smiley

• #13   22. maj 2013 Ja det er det smiley Vores madras kan spændes fast i bunden..

Men tålmodighed.. Vi har været igennem 8 mdrs søvnhelvede hvor jeg sad hver nat inde hos ham og sov op ad tremmesengen.. Men efter mange konsultationer med en søvnterapeut/konsulent, så har vi fået styr på det smiley

River han madrassen op, så gå stille og roligt ind og læg madrassen i igen også ud igen.. Det er virkelig sur røv den første uge måske 14 dage.. Men det bærer frugt!

• #14   22. maj 2013 Måske spørger jeg dumt. men hvordan kan de falde ud af en tremmeseng ? er det hvis de rejser sig og kravler/tag fat i tremmerne og hiver sig op og ud over kanten ?

• #15   22. maj 2013 Det har mine også gjort. Ja det er når de kravler ud nogle gange går det godt andre gange lander de med et brag smiley vi har bare lagt en madras indtil de har lært at stige ordentligt ud smiley kunne ik drømme om at give dem sele på. Ved godt de sover med sele i barnevogn osv. Men det er alligevel ik så mange timer som en hel nat og kroppen har brug for lidt tumlen rundt om natten ( i søvne altså ) der er ingen af mine der har holdt fest om natten de er bare stået op og gået ind til os. Så er det gået over når de opdager der ik sker mere end at de kommer tilbage i seng smiley

• #16   23. maj 2013 I stedet for at fjerne hele siden, så se om du ikke kan fjerne nogle af tremmerne i stedet for. Så er der da stadigvæk lidt sikkerhed tilbage i tremmesengen.

• #17   23. maj 2013 Karina: forstår ikke hvad det skulle hjælpe? Hvorfor fjerne tremmer og hvor mange?

• #18   24. maj 2013 Så kunne det jo være, at han valgte at gå ud af sengen der hvor tremmerne er fjernet, i stedet for at kravle over kanten og falde ud af sengen helt oppe fra kanten. Ergo han slår sig ikke og du bibeholder stadigvæk sikkerheden tremmerne giver imens han sover. Hvor mange tremmer du ønsker at fjerne, kommer jo helt an på hvor stor/lille han er.

• #19   24. maj 2013 Så forstod jeg smiley Tak for tippet

• #20   24. maj 2013 Helt i orden smiley

• #21   25. maj 2013 aha så forstod jeg bedre smiley Kunne ikke helt forstå hvordan de kunne falde ud af en tremmeseng når der er sider på smiley

• #22   27. maj 2013 Hvis du fjerner tremmer så husk endelig at sikkerheden skal være i orden så han ikke får noget i klemme , tror det er under 6 cm eller over 22,5.

Kunne det hjælpe at give ham en sovepose på så han ikke så nemt kan svinge benene over kanten ???

profilbillede
  • #23   27. maj 2013 Den gamle krage: Vi har været stor fan af sovepose i lang tid, men kan desværre ikke bruge dem længere smiley Han snupler i den når han hygger rundt i sengen. Om natten vågner han ofte, finder bamse og sut, kravler ned i den anden ende og sover videre. Men med sovepose bliver han viklet så stramt ind i den med benene så han ikke kan røre sig. smiley

Kommentér på:
Hjælp. Falder ud af tremmeseng

Annonce