{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Hvem får børnene? {{forumTopicSubject}}

Hej Piger..

Jeg sidder her med en veninde som har 2 børn med sin ekskæreste.. De har netop besluttet at gå fra hinanden, men kan ikke blive enige om hvem der skal have børnene.. Det skal lige siges at hun virkelig er den enste som rigtig går op i de børn. - Har aldrig selv brudt mig om manden, da han er meget egoistisk og virkelig et menneske uden særlig meget tålmodighed, og generelt tror jeg bare han vil have børnene fordi han så selv slipper for at betale børnepenge.. Han laver intet i det hjem, og deltager aldrig i noget som vedrører børnene..Hans økonomi er uden hendes så vidt jeg er orienteret temmelig ringe, og hun tror at han vil få problemer med at skulle kunne betale de 2x1100 i børnepenge hver måned til hende, plus at hvis han er alene om dem kan han søge boligsikring, friplads, ham der får børnechecken, plus penge fra hende.. De bor sammen i et ejet rækkehus, som HUN ejer og det vil sige at det er ham som ender med at skulle flytte.. Jeg troede faktisk at når par går fra hinanden så er chancen for at få børnene som mor, størst medmindre noget psykisk er galt med moren.. Men det er min veninde ikke enig i, og det er lige før hun overvejer at blive sammen med ham på det grundlag at hun er bange for at miste sine børn.. Er der nogen der ved noget om hvordan man er stillet, og hvad der bliver taget hensyn til når det skal afgøres hvem børnene skal være hos?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Reperation af ovn 500 kr.
  • Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Sætte en havelåg op 1.300 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvem får børnene?
  • #1   27. apr 2013 Børnene er 3 og 5, og i mine øjne så er det i denne her situation katastrofalt hvis faren får dem! smiley Lykke, det siger jeg heller ikke.. Men jeg troede bare det var sådan.. Synes stort set altid børnene bor hos deres mor, og tænker at det vel ikke er så ofte at en far ikke også forsøger at få retten til at have dem boende.. I gamle dage (så som for 15 år siden) var det i hvert fald svære for en far at få børnene end det er i dag, fordi der fokuseres meget på ligebehandling
    ! smiley

• #2   27. apr 2013 Hvis moderen bliver boende i hjemmet, er der størst chance for at hun for bopæl.
    Normalt kigger man på tilknytningen, når bopælsforælderen skal findes - hvem Eeg børnene mest knyttet til?

Og så vil jeg lige nævne at fordi han er en dårlig ægtemand, er han jo ikke nødvendigvis en dårlig far. Når han skal bo alene, vil han jo være nødt til at gøre alle de ting som han ormer sig ud af nu, og det kan jo sagtens gå godt.

Dine venner kan søge børnesagkyndig vejledning i SF. Der kan de sidde med fagkyndige personer, og få hjælp til at snakke situationen igennem, og finde ud af hvordan de gør det bedste for deres børn.

• #3   27. apr 2013 Og nej, moderen vil ikke få forældremyndigheden. Nu om dage skal der noget særligt til, og man vil som regel få delt forældremyndighed smiley

• #4   27. apr 2013 smiley ACS, vil mene de er mest knyttede til hende! .. Faren fungere mest som en legekammerat, som aldrig tager ansvar, og heller aldrig er den som siger nej, i situationer hvor der bør siges nej.. f.eks . må jeg tage en is mere, efter der allerede er blevet taget 3, og hvor han så bare siger ja, fordi han er opslugt af sin computer, og i øvrigt ikke gider tage kampen hvis de efterfølgende ville skabe sig over et nej.. man kunne bare godt frygte at hvis de bliver spurgt ville sige de helst ville bo hos ham, fordi de ikke ved hvad der er bedst for dem selv.. og ja, der er selvfølgelig mange gode fædre, som kan tage sig ligeså godt af børnene som mødre kan.. Jeg mener bare at børn har brug for trygge rammer, med ansvarsfulde forældre, som interessere sig for børnene! Hun er bare den type mor, som lever for sine børn, og faren som aldrig er interesseret i at deltage i noget som familie.. fællels forældremyndighed kan man vel sagtens have, og tror jeg heller ikke hun ville have noget problem i.. Det er mere hvem de skal bo ved som er problemet smiley

Kommentér på:
Hvem får børnene?

Annonce