{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Start ved dagplejemor {{forumTopicSubject}}

Liam skal starte i dagpleje d. 1/4, og nu har vi så fået at vide, hvem han skal passes ved.

På fredag skal vi så ud og møde hende, og jeg ved der er en hel masse ting jeg skal have spurgt om. Hun fortæller selvfølgelig også en masse ting selv, men jeg har simpelthen tænkt mig at lave en list med de ting, som jeg SKAL have svar på.

Her er hvad jeg selv tænker jeg skal vide.
- soverutiner, så jeg kan begynde at få Liam ind i den rytme
- må barnevognen stå der fra mandag- fredag, eller skal den frem og tilbage hver dag
- spisevaner, her tænker jeg på, hvordan hun synes børnene skal "opføre" sig ved måltider
- hvad skal han have der af tøj
-hvilke aktiviteter kommer han til at deltage i
- hvor meget kommer han ud

Og så er der sikkert 117 andre ting, så hvad vil/ville I andre gerne vide om jeres dagplejer?

Synes det er svært at hitte rede i, og er da meget spændt på at møde hende, for det er godt nok ikke alle og enhver, som får lov til at passe min lille guldklump smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Reperation af ovn 500 kr.
  • Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Sætte en havelåg op 1.300 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Start ved dagplejemor
  • #3   3. mar 2010 Altså´der er jo regler for en dagplejer at børn SKAL ud hverdag og lege, dog hvis vejret ik er der til det, fx snestorm

• #5   3. mar 2010 Se jeg vidste jo, at det var det rigtige sted at spørge smiley

havde slet ikke tænkt på det med mad, drikkelse og frugt... flot Janni det er da heller ikke særlig vigtigt smiley
    Det med dyr er så ikke så vigtigt for mig, fordi vi selv har både hund og kat herhjemme, og min holdning til det er, jo mere kontakt med dyr jo bedre. Selvfølgelig på en ordentlig og ansvarlig måde.
    Goddag/farvel- rutine havde jeg heller ikke tænkt på. Dog ved jeg selv hvordan jeg vil gøre det.
    Mhs til gæstedagpleje har jeg fået oplyst fra pladsanvisningen, at hun ikke har gæstebørn, da hun går på pension til næste år, og så er pillet ud af det, men jeg vil da ikke håbe, at det så betyder, at Liam ikke kommer et fast sted hen.

Er godt klar over, at det vigtigste er kemien mellem Liam og hende, men det er dog vigtigt for mig, at visse basale ting i opdragelsen er nogenlunde ens.
    En jeg er i mødregruppe med fortalte, at hendes datter på 3 år til at starte med var kommet et sted hen, hvor børnene, hvis de ikke sad ordentligt og spiste, så blev stolen vendt rundt, og barnet fike ikke mere at spise til det måltid. Sådan noget er bare mit skrækscenarie, for sådan ville jeg aldrig gøre ved mit barn.

• #6   3. mar 2010 det vigtigste for os var han hun var sød .. hun er os okay og magnus kan li hende , hun har hund, de er udemennesker og hendes mand er kok (: (det er en dobbelt dagpleje, eller det bliver det, han starter op nu her , manden)

altså - alle praktiske ting fik vi bare smidt i hovedet og tænkte - nååh ja , øhm hvad var det nu de sagde smiley

• #8   3. mar 2010 Frk. Segnitz - nårh den vej rundt hi hi. Ja det er ærgerligt, men hun er nok det bedste bud, da jeg er nødt til at kunne aflevere ham forholdsvis tideligt (senest 6.15) og hun er den eneste i vores område med en ledig plads, som åbner så tidligt.
    Jeg synes så det er til at overskue, da der er 1 år til hun stopper, mener det er ikke om 3 mdr., så ville det bare føles lidt som opbevaring for mig til en bedre plads kom.
    Totalt uansvarligt med den dagplejemor som min veninde blev udsat for. Samme dame praktiserede, at når børnene skulle ud, så blev de stoppet i tvillinge barnevogn og så "luftet" på den måde, de fik ikke lov til at gå når de var ude, fordi det var for besværligt at holde styr på. Hun er så gået på pension, HELDIGVIS

• #9   3. mar 2010 Mhs til gæstedagpleje ved jeg, at de mange steder holder legestuer sammen dem der er i gruppe sammen, nok lidt som linda skriver, og så kender børnene dem selvfølgelig og det er jo det vigtigste.
    Hende fra pladsanvisningen snakkede om, at det at der ikke kommer gæstebørn ved hende, kan være en fordel, da der så ikke er for meget roden rundt i de daglige rutiner med "fremmede" børn

• #11   3. mar 2010 Frk. Segnitz - puha det er da træls for jer.

• #13   3. mar 2010 frk segnitz - det ved jeg for kender en masse dagplejere og det sagde vores gamle dagpleje mor os, de skal ud hver evig eneste dag smiley

Kommentér på:
Start ved dagplejemor

Annonce