{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.964 visninger | Oprettet:

hvad gør i med brugt tøj?? {{forumTopicSubject}}

vi har 2 unger en dreng på knap 4 og en pige på 1,5, og der hober sig bare tøj op, jeg har solgt lidt, men synes ikke rigtigt der er salg i det, og det er for besværligt, da folk jo selvfølgeligt gerne vil se billeder af det hele osv. og det tager bare mega lang tid synes jeg, alt hvad der er hullet eller på anden måde ikke brugbart ryger selvfølgeligt bare ud, men der er jo meget som sagtens kan bruges, men som vores er vokset fra..

jo jo jeg kunne da godt bare give det hele væk til nogen der selv skal have dreng/pige, eller give det til genbrug, men jeg bliver bare også lidt små nærig, og har nok bare lidt svært ved at skille mig af med det, men det er bare ikke planen at vi skal have flere børn selv, så at beholde det virker også bare fjollet...

hvad gør i med alt jeres aflagte børnetøj???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad gør i med brugt tøj??
  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #1   14. mar 2013 Jeg giver det enten til mødrehjælpen eller i de der store grønne tøjkontainere smiley

• #2   14. mar 2013 Vi har givet det meste væk til vores sp, i vores sundheds center, som ville sørge for at give det væk til unge familier, der ikke har meget at gøre med, og det samme har vi gjort med legetøj smiley Skulle jo gerne have lov at shoppe igen når den tid kommer smiley

• #3   14. mar 2013 synes bare det er så svært at skille mig af med det, ligesom med sengetøj osv.. vi har godt nok mange ting til at ligge efterhånden, burde nok få rydet ud i det og give noget af det væk, tvivler på at jeg kan få det solgt.

• #4   14. mar 2013 Vil lige sige at jeg gerne modtager forskellige ting og vil selv kalde mig værdigt trængende - bare lige hvis du har nemmere ved at give det væk personligt :-), ellers er der mødrehjælpen, afrika og fattigefamilier (masser af hjælpegrupper på facebook) Det er desværre ikke nemt at få solgt sine ting, men mange tager også overpris for deres brugte tøj (man synes måske selv prisen er fair, mens andre synes det er for højt sat)...

• #5   14. mar 2013 syntes også det var lidt hårdt, men som kæresten siger får vi en pige næste gang ja så skal vi ikke bruge det alligevel, og får vi en dreng mere, så vil jeg vel gerne shoppe ligeså meget som sidst.. smiley så fik valget mellem at beholde det, eller shoppe.. :b så kom af med 4 sække, med tøj, overtøj, sko, badetøj osv.. og har ½-1 sæk tilbage, med det jeg ikke kunne skille mig af med.. smiley

• #6   14. mar 2013 ja det er jo nok også noget med at tage mig sammen, vi har nok 5-6 hele flyttekasser proppet med tøj, udover det, har vi baby og junior sengetøj, ammepude, pusletasker, babylegetøj, babyautostol, helt små bleer og diverse små ting og der kommer bare hele tiden mere til synes jeg... selvfølgeligt er der nok nogle ting jeg ikke vil skille mig af med, men det meste skal finde et andet sted, godt nok har vi rimeligt med plads, men det er snart et halvt rum der er fyldt med ting som vi nok aldrig skal bruge igen..

• #8   14. mar 2013 Jeg har smidt det ud i en genbrug på min svigermors arbejde (ssh'er) og de ryger bare lynhurtigt, har sat det til 8 kr pr del, men alle mærkevarerne har jeg sat til salg på nettet, men det er der ikke meget salg i, selvom det er billigt..

Det er er meget småt har jeg gemt til Milles dukker smiley

Har også svært ved at skille mig af med det, så jeg har taget det der har mest betydning for mig, som fx det første sæt tøj de havde på og så gemt det i en kasse de skal have senere i livet med en masse andre ting i smiley

• #9   14. mar 2013 nej gider nemlig heller ikke gøre en helt masse for at sælge det, havde nok lidt håbet at min storebror og hans kæreste snart skulle have nogle børn, så kunne de måske have fået en masse af det, men de er så gået fra hinanden, så nu gider jeg ikke rigtigt have det til at fylde op mere..

• #10   14. mar 2013 Altså jeg har næsten luge solgt en stor pose tøj til en der ventede sig. Hun fikbså også over 100 stykker tøj for 300 kr - men så kunne jeg købe lidt nyt til min bandit. ^^
    Hvis man gør sig lidt umage med at tage gode billeder af tøjet hvor det er lagt pænt op så kan det sagtens sælges. smiley
    Gøt faktisk selv meget i at købe brugt tøj på trendsales. Der kan man ofte finde flot mærke varetøj til billige penge..
    Så smid da bogle billeder op derinde. smiley

• #11   14. mar 2013 Jeg får en lille ny kusine her til maj som får lov at arve alt fra Marie

• #12   14. mar 2013 Rødekors smiley

• #13   14. mar 2013 jeg giver mit væk på facebook. jeg gider ikk bruge tid på at sælge det. så er der nogen der får glæde af det, der måske ikk har så mange penge smiley
    Det varmer mit hjerte at kunne hjælpe andre mennesker.....

• #14   14. mar 2013 jeg samler alt tøjet og tæller hvor mange dele der er... så siger jeg at hver del koster 2 kr (altså alt tøjet) fx.. jeg har lige solgt alt str. 80 + 86 og der var i alt 175 dele.. så det bliver jo 350 kr... men så siger jeg 300 kr.. for så får jeg det utroligt nok altid solgt.. og det er alt fra strømper, bukser, jakker osv osv.
    ellers ville jeg donere det til www.ahelp2u.dk de hjælper de fattige familier her hjemme.. eller hvis nogen er så uheldige at deres hus brænder ned og de mister alt. så kommer de til undsætning med tøj og lege tøj osv så familierne kan klare sig det første stykke tid smiley og det er en 100 % frivillig forening der lever af det folk donere og at nogen frivilligt gider at dele tøjet ud til dem som har brug for det smiley

• #15   14. mar 2013 ellers for hver fyldte bærepose du aflevere i H&M får du 15 % rabat for et stykke tøj du vil købe og du må max aflevere 2 om dagen..
    det tøj ryger til tyskland og sorteret til genbrug eller til isolering i huse..
    så "tjener" du jo også lidt på det ved at du spare 15% på et stykke tøj du vil købe smiley

• #16   14. mar 2013 Der er en forening der hedder ahelp4you hvor de formidler ting, tøj osv. Ud til fattige familier de har en hjemmeside hvor du kan se hvor deres afd. Er henne

Den hedder ahelp4you.dk

• #17   14. mar 2013 Marcus´ tøj aflevere du bare herude og så får du Nicolines med retur... smiley

Jeg sætter alt til salg men kommer tit kun af med halvdelen og når så Claus får nok af at hans skur er fyldt op med ragelse, så bliver det afleveret ved mødrehjælpen eller andre genbrugsbutikker som støtter i svage i samfundet herhjemme.

• #18   15. mar 2013 vi sortere de ting fra som vi gerne selv vil gemme som minde... du ved som noget de har ekstra ekstra godt ud i eller pænt tøj brugt til evt første fødselsdag og hjem tur fra fødegangen....

resten kommer først videre til min far og hans kone som har en datter der er 4 mdr yngre end vores egen... og derefter ryger det som regel til mødrehjælpen...

• #20   15. mar 2013 Jeg er også en gemme type smiley her er de børnetøj overalt og der er bar nogle dele jeg ikk vil af med smiley dem gemmer jeg for sig selv og resten står så i kasser.. Når så nogle jeg kender blir gravide får de lov at rode i det og se om der er noget de ka bruge og så får de det meget billigt smiley jeg er nu så heldig at min mor har fået 2 plejebørn hvor drengen er 6 mdr yngre end Elias så han aftager smiley

• #21   15. mar 2013 Jeg har en veninde der har et sæt tvillinger fra 2011 samt en datter 2004. Alt det tøj der ikke fejler noget får hun og resten smides ud.
    Selv har jeg en datter fra 2004 samt en søn fra 2006. Min datter bruger str. 14 år i tøj og min venindes datter bruger str. 10 år så det er fint. Og min søn bruger str 122-128 og venindes søn bruger str. 98 så hun gemmer bare smiley
    Jeg personligt gider ikke bøvle i at sælge, da jeg ikke køber noget dyrt tøj til mine børn. Og min veninde har ikke de store penge at bruge til tøj så jeg er kun glad for at kunne hjælpe smiley

• #22   15. mar 2013 Jeg gider simpelthen ikke bruge tiden på at få taget billeder, lagt på nettet osv for at sælge det for småpenge
    For et par måneder siden fik jeg ryddet godt ud og så kørte jeg til det nærmeste krisecenter med tøjet, for jeg ved at mange kun har det tøj de står og går i, når de får muligheden for at komme væk fra en voldelig samlever/mand......det er både mit og Liams tøj, som bliver afleveret der

• Natasha H
    Natasha H Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 42
    #24   16. mar 2013 Ikke fordi jeg vil hijacke tråden, men det ser ud til, at folk herinde har nogenlunde styr på det!
    Jeg står lidt i samme situation, da jeg har fået flere sække tøj og legetøj mm. som har tilhørt mine brødre. Jeg har så sorteret i det, og taget det fra jeg gerne ville beholde, men det meste af det er desværre ikke noget jeg har tænkt mig at beholde, da det for mig indebærer nogle minder og følelser jeg ikke lige kan finde ud af at håndtere, og vil ikke kunne se min søn gå i det, når jeg har det på den måde.
    Vil så gerne give det væk, men vil gerne give det væk til dem der VIRKELIG har brug for det. Altså, give det gratis væk til nogen som absolut ingen penge havde, og som havde brug for det både økonomisk og psykisk - Men kan ikke finde nogle steder hvor de giver det væk? Alle genbrugssteder sælger det jo videre, og det var ikke meningen!
    Er der nogen der kender nogle steder hvor de gør netop det? Eller kan give nogle tips til, hvordan jeg selv finder frem til disse mennesker?

• #25   17. mar 2013 Natasha H..
    det går www.Ahelp2u.dk de hjælper dem der trænger her i Danmark... enlig mødre som ikke har nogen penge, de familier som mister alt i brand, eller mødre/fædre som er sluppet væk fra volddig samlever uden nogen som helst ting.. så dem vil jeg helt klart anbefale smiley

• Natasha H
    Natasha H Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 42
    #26   18. mar 2013 Majbrit:
    Åh, fantastisk - Tak! Har nemlig hele skuret fyldt med tøj fra str baby og op til 6 år, samt sække med baby legetøj, men kunne synes bare ikke at det skal sælges videre, når nu der er så mange der har brug for hjælpen (;

• #27   18. mar 2013 alt mit som ikke har været mærketøj har jeg afleveret til dem...
    hvor jeg så senere selv er blevet frivillig inden for den forening.. smiley
    og de gør bare så meget godt for så mange mennesker smiley

Kommentér på:
hvad gør i med brugt tøj??

Annonce