{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.822 visninger | Oprettet:

kan dagpleje blive for kedeligt? :/ {{forumTopicSubject}}

Vi har jo en dreng, der er ekstrem svær at få til at sove om aftenen bliver lagt kl. 20, men sover kl. 22.
Nu har jeg ENDELIG fået dp til at vække ham efter 1 1/2 time.

Men nu tænker jeg... Sker der mon for lidt i dp? Kan han ikke nå at bruge alt sin krudt? Bliver han Ikke stimuleret nok?
Kan dp virkelig være for kedeligt til nogle børn?

Jeg er så ked og frustreret! Føler mig som en elendig mor, når jeg ikke engang kan få mit barn til at sove om aftenen.
Ja jeg ved jo ikke engang, hvad mit barn har brug for smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan dagpleje blive for kedeligt? :/
  • #2   28. jan 2013 Tania, hvor længe varer sådan en periode? 4-5 måneder?

• #3   28. jan 2013 ved ikke om de kan være for kedelige men jeg havde max i dp før og enten sov han hele tiden eller så ville han ikke sove og efter jeg har skiftet til vuggestue har jeg fået en hel anden dreng der viler meget mere i sig selv og får brugt sin helt energi på en helt anden måde

• #4   28. jan 2013 Det skal så lige siges at min søn altid har sovet mindre end gennemsnittet. Han har bare ikke haft det behov. At sove, jo, men bare ikke særlig meget.

Vi har haft rigtig mange dp problemer og jeg ville gerne have ham i vuggestue, men om en måned skal han være storebror og er bange for at der kommer til at ske for mange ting.

• #6   28. jan 2013 Det er ikke fordi han bliver overstimuleret ??? Da min dreng var mindre ville han heller ikke sove, men det var /er simpelthen fordi at når der sker for meget kan han ikke finde ro

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #8   28. jan 2013 Nu kan jeg se at dit barn er ved at have alderen for snarlig børnehavestart også er det altså meget normalt at børnene kræver meget sværere udfordringer som en dagpleje ikke kan give, men vil nu også mene at det samme gælder for vuggestuen.

• #10   28. jan 2013 Jo Tania. Men hans sidste ryk var i oktober? Du får det til at lyde som om dp er gud..
    Hvis han ryger i vuggestue, så er det en integreret en, så nej ikke endnu et ryk.

Kan også være han er overstimuleret, det kan jeg ikke svare på. Men det er en mulighed.
    Jeg ved at der ikke sker meget andet i dagplejen end at børnene selv må lege. Dp er gammel og sidder ved sin computer. Det har hun selv sagt.

De er 5 drenge dernede. 1, der starter i bh i februar, Christian og en på hans alder og to bebser.

• #12   28. jan 2013 Jeg er rigtig utilfreds med hende, men Christian elsker at komme over og lege med drengene på hans alder.
    Dp lederen ringede idag bare for at få en opfølgning på Christian, og jeg fortalte det hele der. Min veninde har haft barn dernede, og de havde set hende i fakta den ene dag, hvor de overhørte en samtale hun havde med en anden. Der brokkede hun sig vildt over sit job, men fordi Christian er glad for at lege med de drenge der, så har jeg ikke gjort mere ved det.

Hun siger at de tit går i skoven, men det sker 2-3 gange om måneden. smiley
    Han skal i børnehave til oktober. Så der er alligevel kort tid til, så jeg har hele tiden tænkt at når han snart skal i børnehave, så ville jeg ikke rykke ham, men nu bliver jeg ved med at tænke: "hvad bliver det næste?"

• #13   28. jan 2013 Der er sku da lang tid til oktober, hvis grunden til at han ikke sover om aften er fordi han ikke bruger sit krudt i løbet af dagen...

Vi har også nogle gange problemer med Viktor og ved at det er især hvis de har en inde dag som de har haft meget her i starten af januar pga et nyt barn er startet.. Men så hat jeg selv været ude og lege og gå tur med ham så han fik brugt til energi.. Måske du skulle overveje at få ham i vuggestue.. smiley

• #15   28. jan 2013 Han er en robust dreng og har indtil videre ikke reageret på, at blive flyttet. Problemet er bare, at han jo skal være storebror til februar, så der bliver hans base hjemme jo også ændret, og det er jeg bange for kan slå ham ud af kurs.

• #18   28. jan 2013 Det er så svært. Og synes det roder sådan oppe i hovedet. Jeg er så bange for at tage den forkerte beslutning altså smiley

Sidst vi havde problemer med hende, der var vi ovre og besøge vuggestuen og Christian elskede at være der!! Men legestuen ligger i vuggestuen, så han er jo egentlig vant til at være der.

• #19   28. jan 2013 Tror jeg ringer til dagpleje lederen. smiley

• #21   28. jan 2013 Nu har jeg snakket med lederen. Hun kender jo efterhånden Christian rigtig godt. Vi bor jo i en lille by, hvor der kun er 9 dp'ere, så hun kender dem rigtig godt.
    Hun tror ikke det er fordi han keder sig eller ikke bliver stimuleret nok. Hun er temmelig sikker på, at han bare ikke har brug for så meget søvn mere. Altså han har brug for sin lur, bare ikke 2½-3 timer.

• #23   28. jan 2013 Vi har aftalt 1½ time til at starte med, så det ikke bliver for stor en omvæltning.
    De har en generel holdning i dagplejen, at de ikke må vække børnene.
    Men det var godt jeg ringede igen, så jeg kunne få det helt på plads. smiley

Hun sagde faktisk bare, at hun ved, at dp laver en masse ting med børnene. De besøger tit Hans og bente ( tror det er nogle høns??), og tit går på tur og sådan.
    Så hun tror ikke det er fordi han keder sig, eller er under stimuleret, bare fordi han ikke har det store søvn behov.

• #25   28. jan 2013 Her hjemme sover Christian også max 1½ time. smiley

• #26   28. jan 2013 Og tak. smiley

• #27   28. jan 2013 Tror da det er fordi han sover for meget.. Måske skulle man høre til om han kunne starte i BH efter sommerferien hvis det ikke bliver bedre ved kun 1½ times søvn..

• #28   28. jan 2013 Min søn skal i børnehave i maj og han har siden april været i dagpleje med børn som er 6 måneder og endnu yngre end ham. Jeg kan sagtens mærke at han er børnehaveklar. Han er en meget aktiv dreng og det kan dagplejen ikke altid leve op til, især ikke når hun har de yngre børn og for 2 måneder siden er der startet en pige på 7 måneder. Jeg giver ikke dagplejemor skylden. Hun gør hvad hun kan og tager ham tidligere op fra lur så de på tomandshånd kan lave nogle ting som er kun for ham, nu hvor han er den ældste. Og når de er i legestue så tager nogle dagplejere de ældste børn med ud og lave aktiviteter som er kun for dem. Kigge på dyr, besøge plejehjemmet osv.

Min søn sover 1,5 time og der er passende. Jeg kan heller ikke få ham i seng om aftenen, hvis han sover længere end det.

• #29   1. feb 2013 Står nu IGEN i vildrede!

Jeg blev idag ringet op af dp om at Christian græd og græd og skulle hentes nu. Han er simpelthen alt for træt, så hun vil ikke være med til at vække ham tidligere. Ellers må jeg komme og hente ham hver dag kl. 14.30.
    Min kæreste får fri fra arbejde i samme sekund og skynder sig ned efter ham. Han var fuldstændig ulykkelig.

Hvad faen' skal jeg så gøre nu? Han skal selvfølgelig ikke vækkes, hvis han er for træt, men han er jo slet ikke sådan her hjemme. Han har ikke været ked siden han kom hjem.

Kommentér på:
kan dagpleje blive for kedeligt? :/

Annonce