{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Flytning af dagpleje {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Vi er i den situation at vi flytter til en anden by næste måned, samtidig med at vores søn starter i dagpleje...

Da jeg søgte dagpleje plads søgte jeg derfor i den nye by så det hele ville ku hænge sammen...kommunen har så tilbudt os en plads i den by vi bor i nu da de ikke lige havde læst min begrundelse for, hvorfor vi søgte i en anden by....

Nu er der ingen pladser i den nye by før en gang til sommer...vi har valgt at lade ham stå på vente listen, men er virkelig i tvivl om vi bør flytte ham når først han er startet...

Det skal siges at det kun er min mand der har kørekort og derfor ha vi også kun en bil, han kan desværre ikke hente og bringe særlig ofte grundet skæve arbejdstider... busforbindelserne mellem de to byer er ikke ligefrem gode så der vil blive brugt meget tid og overskud på logistik frem og tilbage...

Hvad tænker i? Han skal starte her 1. November og de regner med vi kan få en plads i den nye by omkring Maj/Juli stykker...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytning af dagpleje
  • #1   3. okt 2013 undskyld, hvis det blev lidt rodet...

• #3   3. okt 2013 Ville også mene at de burde kunne finde plads, evt på overbelægning. Ville hvertfald presse rigtig meget på

• #4   3. okt 2013 Da vi søgte dp fik vi afvide af pladsanvisningen at der er tilflytterfordel.
    Dvs en der lige var kommet til byen kom automatisk foran os i køen.

• #5   3. okt 2013 Jeg fik at vide at der ikke på nogen, som helst mulighed var for at vi kunne få en plads i den nye by før til sommer da børnehaven var fyldt og ventede på at kunne sende børn i skole for at de kunne tage nye ind fra dagplejerne....

• #6   3. okt 2013 De skal tilbyde plads i den nye by indenfor et vidst antal kilometer fra jeres bolig indenfor.. Mener det er 2 mdr fra flytteanmeldelsen.. Det er der het klare og faste regler om! Læs evt reglerne på borger. Dk eller familienævnets hjemmeside..

• #7   3. okt 2013 Og hvis de ikke kan, kan I gå med til at lade ham blive passet uden for området, men det skal økonomisk godtgørelse af kommunen...

• #8   3. okt 2013 Der er jo pasningsgaranti i den dagplejegruppe som i flytter til?

• #9   3. okt 2013 Altså begge dele er i Randers kommune, jeg troede bare pasninsgarantien var for at man ville få en plads indenfor kommunen.... det er dog ikke samme dagpleje område vi bor i nu, som der vi flytter hen...

Må prøve og ringe til dem i morgen... men hvis nu de ikke på nogen måder gør noget ved det, hvad tænker i så om at flytte hans dagpleje til sommer? jeg aner ikke om det ville være en meget stor belastning for ham eller ej (første barn) for hvis det er det vil jeg selvfølgelig gøre alt for at få det til at fungere her så han ikke skal flyttes... men for os ville det være bedst at få ham i dagpleje tættere på til sommer...

• #10   3. okt 2013 Axl er blevet flyttet to gange siden han startede i juli 12.
    Først fra vs til DP pga vi flyttede til ny by, og nu her fra en DP til en anden fordi det ikke funkede..
    Han har ingen nød lidt..

• #11   3. okt 2013 Tusind tak for svare Frk. Hornugle....jeg tror altså også vi ender med at flytte ham da vi kan se at det bliver meget besværligt det andet her... skulle ønske at jeg bare kunne vente med at sende ham afsted til de havde en plads så vi ikke skulle flytte ham, men det kan jeg desværre ikke da jeg starter op på studie igen osv...

Kommentér på:
Flytning af dagpleje

Annonce