Hvorfor så travlt? {{forumTopicSubject}}
Ja altså.. Nu bliver jeg sgu nysgerrig!
Nu er jeg flere (mange!) gange stødt på unge (meget unge) der snakker om at få børn indenfor nærmeste fremtid. Altså, PLANLAGTE børn.
Og efter der igår blev oprettet et emne om samme - der underligt nok blev slettet få minutter efter igen - bliver jeg nysgerrig, og jeg vil gerne prøve at finde ud af, om jeg er den eneste der har den her opfattelse:
Er det blevet moderne at få børn i en alder af 16 år nu?
Nu var jeg selv 16 år og 17 da jeg havde født, og det var bestemt ikke planlagt. Og nu hvor jeg ved hvordan det er at være rimelig ung og få et barn, kan jeg godt skrive under på, at det ikke er fest og lagkager det hele.
Det ved jeg godt, det heller ikke er bare generelt set, men jeg vil stadig mene at der er en væsentlig forskel.
Så derfor, hvorfor? Hvorfor planlægge det SÅ tidligt?
Jeg ville til hver en tid have ventet til bare over de 18, - så man i det mindste er myndig. Det havde gjort et par ting eller tre meget nemmere her i hvert fald. Penge, uddannelse, lejligheds"køb" u name it. - men det er måske bare mig.
Det er måske bare mig der er underlig, gammeldags, whatever. Men jeg forstår det simpelthen ikke.
Er der nogen af jer der har samme opfattelse, eller er det bare mig der støder ind i det her ja, rimelig ofte?
Igen, det er de planlagte børn jeg snakker om..
Hvad tror I, det er der gør det så attraktivt for nogen?
Well.. det blev langt, men jeg håber på at i vil komme med nogle inputs!
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Jeg synes det er fuldstændig vanvittigt at planlægge et barn i den alder!
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
nov 2010
Jeg forstår at lysten og hjerterummet er der til et barn når man er 16, men jeg forstår ikke hvor fornuften bliver af!
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 61 Svar: 419
I starten var jeg faktisk rigtig ked af, at det allerede skulle ske for mig nu. Men samtidig, så følte jeg mig moden nok til at stå med ansvaret nu når det skulle være.
jan 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 96
nov 2010
jeg havde valgt nøjagtig det samme i din situation
Men jeg ville aldrig have planlagt det, ligesom du jo heller ikke ville
jan 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 96
feb 2011
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 204
Okay - skal da BLANKT indrømme, at jeg gerne vil have børn <b>men</b> ikke før uddannelse, job, fast økonomi og lejlighed/hus med pladsen, er der..
jan 2012
Alle der dyrker sex har jo altid en chance for graviditet, og hvis de kommer derud er det jo op til den enkelte, hvad der så skal ske.
Men dem der som 16 årige prøver at blive gravide, det fatter jeg bare ikke.
sep 2012
Jeg har accepteret at det er sådan det er, og derfor glæder jeg mig også rigtig meget til at min datter kommer til verden. Hun er mere end velkommen, og jeg vil gøre alt hvad jeg overhovedet kan for at gøre det så godt som overhovedet muligt for hende
sep 2012
sep 2012
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Men jeg har al respekt for de unge kvinder der beholder trods deres graviditeter i førsteomgang er uønsket - da jeg er meget imod abort. (Men det en anden snak)
Dog forstår jeg heller ikke at man ligefrem planlægger børn i så tidlig en alder, de ting der sker i ens liv fra man er 16 til man er over 20 er jo nogle meget voldsomme forandringer.
Så nej er ikke med på hvorfor nogle har så travlt..
feb 2011
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 204
sep 2012
apr 2012
-og det lyder til du er dit ansvar voksent
men nu er det jo heller ikke et tilfældig som dit den her tråd omhandler, men 16 årige der vælger bevidst at blive forældre.
sep 2012
apr 2012
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
Prøve livet af - sig selv og ens forhold....
jan 2012
Men igen, det var ikke planlagt.
Jeg havde et ønske om at blive ung mor, ja - men ikke i en alder af 16-17.
Jeg ville gerne have været 19 og derover!, færdig med gym og en fin stabil hverdag med min kæreste.
Men det er fuldstændig mærkeligt at gå rundt som 15-16 årige folkeskoleelever og planlægge at gøre far-mor-og-barn legen til en realitet.
Man kan i som sagt i det mindste vente til man er myndig og uafhængig af sine egne forældre!
Enig med jer!
jan 2012
jan 2012
Du var en del af "jer"
Forstod godt hvad du mente.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 230
apr 2012
men hvordan blev du gravid? brugte i ikke prævention?
apr 2012
apr 2012
apr 2012
apr 2012
apr 2012
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
Vi venter nu nr 3. Jeg fortryder ikke valget dengang, men det havde klart været nemmere at have været ældre! Vi har fået alverdens ros med på vejen af fagfolk, familie, fremmede mm, aldrig fået skæve blikke i byen under indkøb mm, og altid sat børnene højest og lavet ALT med dem og ikke fået dem passet. Meget meget sjældent i hvert fald plus instituatuon lige før 2 år først, og det er Jeg lykkelig for
Men det er så hvad det er.
Men nå det er sagt, så bliver Jeg desværre ret tit forarget over, så mange tidlige planlagte graviditeter !
Skal ikke være dobbeltmoralsk eller spille hellig, men vores nr 1 VAR en upser, som med meget overvejelse, gråd mm, heldigvis fik lov og blive i maven:-)
At vi så med vilje planlagde en lillesøster, som blev født da Jeg var 19, synes jeg er noget andet, der var vi det ældre, og vores første datter skulle da ikke vente til vi var 25 år, med og blive storesøster, nej der' valgte vi og få de år/den tid imellem vores børn VI ønskede:)
Men ja, det er "fandens" med så mange unge, som tror det er så nemt og lyserød sky osv at få et barn, det er sku også et arbejde , bare på andet plan, et skønt fuldtids "job" som altid altid altid kommer i første række, om du er åhh så syg, sovet dårligt, har ondt eller andet beklageligt, det er sku bare synd, så er det bare op og præstere og være mor/far!
Men det kommer nok bag på mange helt unge, nyforelskede, hornonfyldte (teenager) - og det er trist det går den vej, i forvejn har mange unge, meget større risiko for dårligt syn fra kommunens side af, og ender det ud med tvangsfjernelse mm, så var både barn og forældre bedre tjent uden den oplevelse.
I min skole var sexuslundervisningen ikke en sk*d og råbe hurra for, men dum er man vel ikke, sex=mulig graviditet! MEN, måske de samtidig skulle de tage ideen væk fra de unge hormon fyldte forelskede teenager under sexuslundervisningen , om små babyer og lykkelig fremtid med kæresten, ved og fortælle noget af kommunens syn på de tidlige graviditeter, % risiko for tvangsfjernelse, den dårlige side af det hele, måske det vil skræmme nogle til overhoved og (kaste sig ud) i sådan store og tidlige beslutninger...
Hvorfor så travlt?