797 visninger
|
Oprettet:
hvorfor {{forumTopicSubject}}
Har undret mig i et stykke tid nu,hvorfor de unge piger har så travlt med og blive gravid,de har hele livet foran sig,og vælger og ikke nyde det,få sit liv på plads,både parforhold,bolig og uddanelse,det er ingen kritik,vil bare gerne høre hvorfor og meninger
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 47 Svar: 680
jeg bliver bare så ked af det på børnene vejne,hvor det ikke er sådan
aug 2008
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Men i december sidste år, valgte vi at blive gift. Vi har været igennem en del i vores forholdsvis korte forhold og vi har virkelig vist overfor hinanden at vi skal blive gamle sammen.
Jeg er ikke rigtigt typen der har travlt med de vilde fester, den tid er vist ovre for mit vedkommende. Men jeg har ALTID sagt at inden jeg fyldte 25 skulle jeg have 3 børn, og jeg ved at skulle manden og jeg gå hver til sit så ville jeg ikke fortryde et sekund for vi er begge meget enige om at børnene ALTID kommer i første række, da vi begge har noget bagage med fra fortiden som gør at vi aldrig ville være så egoistiske og tænke på os selv før vi tænkte på børnene.
Jeg er ikke i tvivl om at både min mand og jeg bliver vidunderlige forældre, og vi vil give vores barn(børn) alt det de har brug for. Måske vi ikke kan give dem alle de fine materielle ting, men tilgengæld vil barnet aldrig komme til at mangle nogen former for kærlighed eller tryghed.
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 131 Svar: 911
aug 2008
forstår sagtens hva du mener,synes bare,at jeg ser så mange unge mødre,som har rigtig meget rod i livet,hvor det går ud over barnet ved godt man ikke skal tage den alle over en kamp,men lige nu ser jeg det meget og synes det er så synd
du vil også finde ud af hva jeg mener med de faser når du når min alder : )
aug 2008
Det er lige det jeg mener,havde bare svært ved og forklare mig,har også selv været skruk siden,jeg var 18 men satte det til side,som dig,og fik da jeg var 25
aug 2008
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 33 Svar: 281
nov 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 1 Emner: 142 Svar: 1.532
nogle finder trodsalt deres eneste ene i en tidlig alder og har allerede deres familiedrømme der. hvorfor skal man så vente?
er det bedre at bo i hus, ha bil og god økonomi, end at sidde i en god lejlighed, føle sig hjemme og hygge med sin lille fnidder.
jeg mener ikke at man er bedre ved at bo i hus osv.. jeg er selv på barsel og kontanthjælp og kan da ikke se hvorfor jeg skulle være anderledes. jeg fik min lige inden jeg fyldte 21. har en søster der fik tidligere end mig og vi har det skidegodt. har gode mænd, søde børn, elsker livet og bor i lejlighed uden løn på 40.000 månedligt.
jeg har aldrig et sek tænkt hvorfor jeg valgte tidspunktet. jeg har fået det bedste i verden skænket og ville hellere bruge min tid på min engel end at fjolle rundt.
jeg har den filosofi at yngre mødre forstår bedre deres børn. de kan bedre leve sig ind i deres liv og kan bedre guide dem igennem livet med alt hva der nu skulle komme.
kender en fyr der har forældre der var 50 da han var 14-15år og han skammede sig sådan. han have ikke det tøj han gerne ville ha for forældrene anede intet om det og han turde simpelthen ikke tale problemer med dem.
jeg vil derved ikke sige at der er noget forkert i at få børn i en alder over 20, for gode forældre kan ikke samlignes med alder. jeg sys dermed også at det er forkert at komme ind på en snak omkring unge mødre, hvilket der har været før og endte galt.
intet kan beskrive en god mor. hun kan være en ligeså god mor der bor i en papkasse med en femmer i lommen. hun elsker sine børn ligeså højt, og intet gør en mor bedre. at få sig et barn man elsker,
ALDER= WHATEVER..
aug 2008
lotte er helt enig med dig og men tv programmet de unge mødre,synes virkelig den serie viser at de ikke er klar til og få børn
aug 2008
Man har altid de følser som mor uanset alderen,det er jeg ikke i tvilv om,men at de ikke er klar altid til og være mor
sep 2008
sep 2008
men igen - man må ikke domme alle over en kamp, for nogle klarer det virkelig også flot!
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
måske er det fordi jeg selv er ung jeg siger sådan, jeg fylder 20 i august, .. har været sammen med kæresten i hm lidt over 14mdr, bor i lejet hus (156m2+ligeså stort loft og 400m2 have), har os hund som i andre nævner , men altså os kat og fugl, min kæreste (25) er ved at tage sin 2. uddannelse, pga trafikuheld kan han ikke holde til det arbejde hans 1. uddannelse kræver, han er så i lære og får voksen elev løn. jeg har ikke en uddannelse, jeg skal have en , det ved jeg , men jeg ved ikke hvilken , jeg blev meget skoletræt efter 9. klasse og har arbejdet med ældr eog handicappede lige siden... vi får så bil igen på torsdag (den anden gik kaput).. jeg syntes selv at vi har rammerne , da vi har boet her i 10mdr og ingen planer om at flytte, vi bliver ikke yngre , vi har alt klar til baby, vi kan gi alt den kærlighed det skulle være og ja vi går ikke i byen , vi vil hellere lave god mad og se en god film...
så ved jeg ikke om du syntes jeg også har haft travlt.. - jeg kan følge dig til et vist punkt, jeg syntes man skal være myndig før man overvejer at få børn, ikke 16år, ikke sagt med en sur tone, en på 16år kan være lige så klar som en på 40, .. det er jo ikke alderen eller pengebogen der bestemmer om man er en god mor... og vi har prøvet hvad der skal prøves og festes hvad der skal festes, så det kom meget naturligt at nu var det nu der skulle komme en baby, som gerne skulle være ude meget snart (:
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
nov 2008
men jeg viil nu stadig sige at unge mødre skal have støtte.. det er ikke statens job at forsørge, meeeen..
jul 2008
næ altså, snakker du kontanthjælp? det endte jeg på da jeg blev sygemeldt fordi jeg kunne miste barnet og så har jeg bl.. det er ellers første gang jeg er på det, og det nyder jeg da ikke , og glæder mig til at kunne komme ud og arbejde med mennesker igen...
jul 2008
mar 2008
mar 2008
jeg siger ikke at forældreevnen sidder i årsindkomsten - men økonomisk ansvarlighed overfor sine børn - at man SELV kan forsørge det syntes jeg er vigtigt.
vil lige indskyde at jeg kun var 21 da jeg blev gravid med den første - så det er ikke fordi jeg syntes man ikke kan få børn tidligt - men ansvaret er altså ens eget også for at man selv skal kunne forsørge sig selv og ens planlagte barn !!!
jul 2008
mor til asbjørn, var lige ved at tro at jeg var den eneste der ikke syntes man behøver at kører porche og have jazzquice,..
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Jeg HAR rejst det som jeg behøver.. har haft 2 enormt dårlige oplevelser med ferier, som gør jeg absolut ikk behøver spilde mine penge på det fis..
Jeg har festet så meget som jeg overhovedet behøver, og at jeg har fået Noah betyder ikk jeg ikk en sjæældent gang i mellem kan tage ud stadigvæk.. men i og med jeg var fotograf for dkbn da jeg blev gravid havde jeg jo gratis indgang stort set alle steder i kbh, også uden at skulle tage billeder.. dermed HAR jeg festet alt det jeg behøver...
Godt nok har jeg ingen udannelse da det var planen da jeg opdagede jeg ventede Noah, men til trods for jeg ingen uddannelse har, klare vi os fint, og min søn har alt hvad han har behov for, og til trods for jeg ikke har en uddannelse har han da stadigvæk det han behøver, og mere til...
Jeg har godt nok heller ikk været sammen med min kæreste 6 år inden vi fik Noah, meen Noah er blevet til ved et uheld, skal det gøre at han er mindre ønsket, at han ikk får hvad han behøver??
jeg synes det er en flyvende fis at sige som du gør.. jeg er 22, og er bestemt klar til at tilsidesætte mine egne behøv frem for Noah's... han er det der betyder mest i mit liv!
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Tager hatten af for de unge mødre der klarer tingene fint men for satan hvor er der også mange sørgelige tilfælde men det er der også med ældre så tror ikke der kan sættes lighedstegn mellem alder og forældreevne men derimod hvilken type man er og hvordan man er opdraget...
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Mit liv er da ikke gået i stykker af at jeg skal have et barn :S Jeg har stadig hele mit liv foran mig, jeg skal stadig studere osv..
Jeg har mit parforhold på plads, og vi har en bolig..
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Man kan sagtens opleve livet uden at skulle bruge en masse penge
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
¨Jeg er et meget hjemmeligt menneske, og jeg har så haft de her 2 dårlige ferier, så hvorfor skulle jeg begive mig ud på en verdensrejse??
og lige fakta .- jeg samligner ingen da vi alle er dybt forskellige mennesker.. jeg fortæller bare min historie...
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 59 Svar: 733
aug 2008
synes i er begyndt og hakke lidt på hinanden,vi har jo hver sin mening,giv plads til det
og være mor har ikke noget med rigdom og gøre,jeg er sku ligeglad med om man bor i et hul,så længe ens børn har det godt
Sabine er bare så enig med dig,det er lige mine ord du skriver : )
Maria
nemlig ja,det med de unge mødre
og det du skrev igår til mig,og at jeg ser flere og flere unge piger,som synes det kunne være dejligt og have et barn,det jeg ikke bare det og have et barn
aug 2008
ja vi vil også gerne snart ha solgt,men det er nok ikke lige så nemt
nov 2008
det er bare blevet mere IN at have børn i en tidlig alder, og der er flere grunde.. en af grundende er alle de p-piller.. der er så meget lort i dem og gør at piger blir hurtigere kønsmodne osv..
bø"børn" blir hurtigere intra i fest og farver.
sådan blir det nu bare og det skulle ikke undre migat om fem-ti år blir piger gravide i 13årsalderen..
så det tror jeg ikke har noget med en serie at gøre. den er spændende, men den ville ikke kunne gøre mig mere skruk af den grund. ser den selv.
og som der blir nævnt kan det være lige meget hvordan bolig og økonomiforholdene er. det handler om barnets tarv..
hvorfor