sove råd søges {{forumTopicSubject}}
Hej Alle ...
Jeg skriver til jeg i dag da jeg søger nogle råd i forhold til at få min datter til at sove for sig selv.
Vores situation er sådan:
Det er mit 1. barn og hun er nu lidt over 1 måned gammel.. så hun er jo ganske lille.
Hun er kommet lidt før tid og vi boede på hospitalet den første uge da hun ikke ville spise. Da hun blev født fik vi fortalt at det var meget vigtigt at holde hende tæt til os hud mod hud og dette fik vi besked på at bevare hjemme også.
Nu har vores sundhedsplejerske fortalt at vores datter er blevet så "stor" nu at hun skal vænnes til vuggen, hvilket hun nok også ret i. Men det er så her problemet opstår...
Når vi lægger hende i vuggen og vugger hende bliver vi sammen med hende indtil hun er faldet i søvn (hvilket kan ta' meget lang tid selvom hun er MEGET træt), uden øjenkontakt med hende - efter sundhedsplejerskens vejledning. Men pludselig græder vores datter helt febrilsk op, hvilket er meget hjerteskærende for både min kæreste og mig. Selvfølgelig tager vi ikke bare hende op af vuggen som det første.. Vi ser efter om hun har tabt sutten, retter evt på hendes liggestilling, kigger i bleen osv. Men hun bliver ved med at være yderst ked af det og det ender til sidst med at vi alligevel tager hende op og lader hende falde i søvn hos os (i armene på os).
Hvad kan vi gøre ?? Syntes det er hårdt at bare lade hende blive liggende i vuggen og være ked af det. - Så, er der nogen der har andre løsninger end at lade hende blive liggende ??
Er der nogen der har nogen forslag eller samme erfaringer de vil dele ud af ??
Kan se at det er blevet ret langt men, håber at der er nogen der har lyst til at give respons alligevel
Gisela
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Sover hun igennem når hun sover ved jer? Kan hun kun sove i jeres arme, eller kan i lægge hende fra jer når n sover?
apr 2012
Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
dec 2011
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 19
Men kan være lidt svært:
Faren er jo startet på arb igen (aften arb) og derfor kan jeg godt se at det kunne være lidt optimalt, hvis hun kunne sove lidt for sig selv. For jeg har ikke mulighed for at gå ned i mit køkken og lave noget aftensmad til mig... heller ikke selvom det er resten der bare skal genopvarmes.- Nu skal det dog ikke forstås som at det er vores/ mit ønske at hun skal sove for sig selv, for det er det ikke.
dec 2011
Har prøvet at lægge hende i liften, i barnevognen og ved siden af os. Vi har prøvet at være både på forkant sådan at vi lagde hende når hun begyndte at blive træt og når hun er faldet i søvn, men virker ikke rigtigt, Hun (vores datter) vil være i armene på os.. og det er da også dejligt hyggeligt
apr 2012
dec 2011
apr 2012
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Anyways skal det foregå på hendes præmisser. Når hun græder og er ked af det, er hun ikke klar endnu.
Da min søn skulle lræe at sove selv, havde jeg for det første en hængevugge - de er bare SÅ gode.
Så faldt han i søvn hos mig, og jeg lagde ham over i vuggen. Efter første natamning ville han ikke være selv, så der sov han hos mig.
Efter noget tid, kunne han godt sove selv igen, efter anden natamning også.
Endnu længere tid gik, og han kunne sove selv efter tredje natamning, og til sidst kunne han lægges over hver gang, uden at blive ked af det.
Jeg lullede ham stille i søvn ved at lade vuggen gynge blidt, men jeg gjorde det ALTID på hans præmisser. Han fik aldrig lov at blive ked af det, og blev taget op så snart han var trist.
Kunne det være en ide hvis I startede med at lade hende sove mellem jer, men i liften? Så er hun sammen med jer, men for sig selv. Evt. med en af mors brugte bluser som ikke er vasket.
Så er det en blid start, uden at hun ligger svøbt ind til jer.
apr 2012
nov 2010
Jeg lagde mig med ham på maven og når han sov, vendte jeg mig om på siden, så vi begge lå på siden - mave mod mave. Så lod jeg hans dyne ligge tæt svøbt op mod hans ryg, så der var lidt støtte, og han lå på min arm. Med tiden kunne jeg slappe mere af, og han behøvede ikke ligge på min arm.
Efter endnu længere tid, behøvede jeg heller ikke pakke ham så tæt ind mod mig, og han kunne på et tidspunkt sove på ryggen ved siden af mig.
men det tog noget tid, og igen havde jeg fokus på at det hele skulle tages i hans tempo.
Og så tog jeg snacks og drikke med i seng.
dec 2011
Jeg skrev det ikke i starten men hun er det der er kaldet tungesutter, hvor hendes tunge placerer sig oppe i ganen i stedet for nede i undermunden (også derfor at hun ikke spiste i starten) så vi finger-feedede hende gennem en sonde i starten for at lære hende at tungen skal være nede. da vi skulle hjem fra hospitalet skulle vi sikre os at hun tog på i kg og til at starte med skulle hver 2. måltid være med flaske af mit eget mm. Nu er det så blevet reduceret til 2 flasker om døgnet da hun bliver dygtigere og dygtigere til at spise sig mæt ved brystet
apr 2012
dec 2011
Men, syntes i har ret ... hun skal ikke ligge der og være ked af det. Hun skal da bare ha' lov til at ligge hos os stadig, selvfølgelig... også ta'r vi det i hendes tempo og ikke i sp. Hun skal jo nok blive klar til det før eller siden, har ikke travlt med at få hende væk eller ned i vuggen/ liften/ barnevognen.. og må også indrømme at jeg hygger mig enormt meget med hende sovende i armene/ tæt på mig
Vi har også en hængevugge.
Vi har dog ikke en doodoo bamse men vi har en hjertelydsbamse med hendes eget hjerterytme fra da jeg vente hende og var gravid i uge 34. Den købte vi ved at vi lavede 4D skanning. Den hjælper ikke rigtigt.
ACS - mor til Vito: Det lyder meget som os. Hun sover også med os/ faren/ mig tæt ind til os men, hun kan også sove på ryggen ved siden af os/ faren/ mig.. bare det at hun er tæt. Vi kan bare ikke rejse os fra hende for det er der hun så vågner.. ligesom hun med det samme fornemmer at hun er blevet alene. Og så selvom vi lægger dyner og puder omkring hende i håb om at hun så stadig ville føle sig tryg, så vågner hun.
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 154
nov 2010
så må I til at trække den
med små små museskridt. Hvis hun nu lægger tæt op af jer, så skal I rykke jer en lille bitte smule væk, måske bare 1 cm. Og så tage den langsomt og øge det.
Små babyer og børn generelt, duer ikke til store skift, og for hende er det en KÆMPE ting at sove væk fra mor og far
sove råd søges