{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
565 visninger | Oprettet:

Prævention ? {{forumTopicSubject}}

Hej igen igen ..

jeg er nu færdig med og amme Lærke. Og vil gerne have noget Prævention. har været på mini piller men kan ikke huske og tage dem.. og har haft p-stav og vil ikke have en ny, da de giver nogle grimme ar på armen...
så er det jeg vil høre om nogle af jer ved hvad der er bedst ? og havd i bruger af beskyttelse.. vil jo ikke være gravid igen sådan lige nu =)

håber i kan hjælpe mig
kærlig hilsen Lykke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prævention ?
  • #1   13. apr 2008 hejsa lykke.. jeg har da en p-stav og har intet ar....mvh lisbeth

• #2   13. apr 2008 jeg har p piller

• #3   13. apr 2008 Lisbeth l : nej men får du når den skal ud... jeg har et på ca en cm. langt og ½ cm bredt.. der danner sig arvæv omkring staven også kan de næsten ikke få den ud.. det gør meget ondt..

christina d: vil jeg ikke have, kan ikke huske dem ..

Anja : gør den ondt ? og kan man mærke den ved sex ?

• #4   13. apr 2008 spiral og p piller er jeg på smiley

• #5   13. apr 2008 p piller er ikke smart, ved jeg ikke kan huske dem, det var nemlig derfor at jeg fik p stav

• #6   13. apr 2008 Hej Lykke... tak for oplysningen....jeg har heldigvis over 4 år at løbe på endnu... så det må jeg jo tage med til den tid.... jeg var ikke i tvivl, da jeg skulle vælge den prævention, som passede bedst til mig og det blev p-staven.... mvh lisbeth

• #8   13. apr 2008 jeg har også prøvet p ring. rigtigt at det er super nemt og man mærker ikke at den sidder der.. men jeg blev gravid med min datter på den..
    så har jeg prøvet p sprøjten, gør jeg aldrig igen jeg havde men i 3 mdr efter..
    p piller er noget lort da man jo ikke altid hukser dem..
    så næste gang vil jeg prøve med den nye hormon spiral..
    ikke kobber spiral det skulle være noget lort;-)

• #9   13. apr 2008 anja jeg vil så sige at jeg fik svamp af at ha p ring..
    lidt øv..
    men jeg er også så sart dernede;-)

• #10   13. apr 2008 hej bonnie...den med unger i sengen kender vi alt for godt til, hjemme hos os....

• #11   13. apr 2008 altså jeg skal have spiral inden så længe.. du kan både vælge med eller uden hormon.. HVis du har kraftige smerter når du bløder, ville jeg vælge og få den med hormon... den holder i 5 år inden den skal skiftes igen

• #12   13. apr 2008 Jeg har bare hørt en masse dårligt om spiral.. både man kan blive gravid, og at menstruationen kan blive væk..

har tænkt på p-plaster det skal kun skiftes engang om ugen og virker som p-piller

• MIT M
    MIT M Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 57
    #13   13. apr 2008 Jeg er tyben der absolut ikke kan huske at tage p-piller, efter 2. barn valgte jeg at få p-plaster af 2 årsager, de er til at huske.... det er super nemt at huske fx hver fredag (det samme gælder altså p-ring) den anden årsag var at jeg til en hver tid også midt i en periode kunne skifte til minnipiller hvis jeg af en aller anden prsag fik behov for det (det afgiver endda mindre hormon end minnipiller, fordi det kommer ind i kroppen mere direkte, end piller gør)
    Og så fordi jeg ammede.

Mange har svært ved at takle p-plasteret, fordi man ikke akn undgå at huden neden under bliver rødt og irriteret, der kommer jo ikke luft til i en hel uge, lige som nogle har problemer med limen, jeg selv erfarede at jo tyggere et fedtlag jo mindre irritation, dvs ned på balder og lår, det gik meget bedre. Kan mna ikke med plasteret er der p-ringen den fungere på akurat samme måde, bare at den sidder i skridtet, = mindre irritation. Den helt store fordel er at kan man ikke tåledet så kan man skifte fra dag til dag til minipiller, man behøver ikke holde pauser og hvad har vi.

• #14   13. apr 2008 jeg er på P-sprøjte.. Jeg for den hver 3 måned og er rigtig glad for det..

• MIT M
    MIT M Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 57
    #15   14. apr 2008 Vil lige tilføje, skulle man glemme at skifte sit p-plaster er der faktisk til ca 1½ dag ekstra i dem, dvs man har 1½ dag til at komme i tanke om at man har glemt at skifte, det er ski da smart, langt de fleste kommer nemlig rimlig hurtig i tanke om at de har glemt det, inden for det første døgn.

Jeg døjede meget med pletblødning på p-piller, de kunne ikke rigtigt fåes stærke nok (min søster har samme problem, vi bække har prøvet graviditeter pga for svage p-piller, hvilket bla hænger sammen med at man optager piller forskelligt, når stofferne indtages, oralt) Det prob er jeg 100% ude over med plasteret, selv om at det er et lav-hormons pereperat .

• #16   14. apr 2008 Hej. er nogen af jer blevet gravid efter i har haft en P stav?
    Hvor lang tid gik der før den stoppede med at virke?

Kommentér på:
Prævention ?

Annonce