1.935 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Samvær ved far - og overnatning Samvær ved far - og overnatning

Jeg sidder sammen med Merles far og forsøger at lave en plan over hvornår hun har samvær med ham.

og prøver at lave aftaler om hvor længe han må have hende af gangen efterhånden som hun bliver ældre, men det er jo ikke lige frem noget som nogen af os har erfaring med overhovedet.

Hun er fra den 26. November, så hun er snart 4 måneder gammel så hvor meget samvær vil i sige ville være forsvarligt at han havde med hende?

og derudover prøver vi også at finde ud af hvor gammel hun skal være før hun kommer derhjem og sover, hvilket vi heller ikke kan finde ud af ..

Så piger, hvis i vil hjælpe os ville det være helt fantastisk:-)
- på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Samvær ved far - og overnatning
  • #1   18. mar 2012 Var det ham der tog stoffer osv i starten ellers forveksler jeg jer med nogen andre

• #2   18. mar 2012 Jeg vil sige:

Nåpr hun er 4 mdr.. Så en eller to gange i ugen nogle timer hvis det kan lade sig gøre...

og når hun er 9-10 mdr en enkelt overnatning

• #3   18. mar 2012 Samvær hver anden weekend fra 10-18 på din bopæl. Fra hun er 2 år, hver anden weekend hos ham.. Sådan ville jeg gøre det smiley

• #4   18. mar 2012 Vitos far har kommet her, et par timer hver tirsdag, siden fødslen.

Vi er lige begyndt på en ny ordning, hvor jeg er hjemme hos ham et par timer hveranden weekend, så Vito lærer stedet at kende, og vænner sig til det, med henblik på at han på længere sigt kan være alene der nogle timer.

Vito er 8 mdr.

Han starter i VS den 23. april, og når han er kørt ind der, starter vi en ny ordning, hvor hans far henter ham fra VS en af dagene, og har ham et par timer, hvor han så bliver afleveret herhjemme, og får aftensmad her, inden han skal i seng til normal tid.

Overnatning er vi slet ikke ude i endnu.

• #5   18. mar 2012 HotMama: Hvorfor ikke mere? Og knap 2 år hvor han hveranden weekend skal ære i hendes hjem i 8 timer er meget ødelæggende for samarbejdet faktisk smiley

• #6   18. mar 2012 Anne E - det med weekenderne er nu hvor hun er 4 mdr.. Hvordan vil du så gøre det nåe barnet er 1 år hvis ikke det øindebærer en overnatning? smiley
    Og årsagen til jeg siger overnatning fra 2 år, er fordi det er det alle mine veninder har fået anbefalet smiley

• #7   18. mar 2012 jeg synes 8 timer er rigtig lang tid, for så lille et barn, medmindre de virkelig er tætte??

Her er der ingen tvivl om at det tager på Vito, når han er sammen med folk han ikke er så tæt med, så 8 timer med hans far ville være virkelig lang tid.

• #8   18. mar 2012 HotMama: Det kommer helt an på samarbejdet og forholdet mellem far og datter smiley Synes 1 år er fint med en overnatning - Som sagt er det ret ødelæggende for et samarbejde hvis begge parter skal være sammen 8 timer hveranden lørdag...

Så hellere to - tregange på en uge i kortere tid , og så ud af huset... Nu er hun kun 4 mdr, men så f.eks. svømmehal eller lign hvor man kan have babyer med smiley

• #9   18. mar 2012 Okay.. Ved det ikke, har aldrig prøvet det smiley
    Tænker bare, at på de 8 timer fra 10-18 når barnet vel bådr at få formiddag og eftermiddagslur, så samlet set er det kun 3-4 timer? smiley

• #10   18. mar 2012 Præcis - så derfor vil far og barn jo ikke få meget ud af det samvær.. og så skal mor og far sidder og kigge på hinanden imens barnet sover.. Naaahhh DUr sjældent smiley

• #12   18. mar 2012 Troldepigen : Jo, det var ham - men han har været clean siden nytår.

Anna : Det var også noget lignende jeg havde tænkt mig, hvis hun er helt tryg ved ham og sådan til den tid.

ACS : Det lyder faktisk som en utrolig god løsning, hvor mange timer var han så hjemme ved jer sådan ca. ?

• #13   18. mar 2012 Line,
    han er her 1-2 timer. Det passer som regel med at de leger lidt sammen, mens jeg gør rent.
    Så laver jeg noget mad til Vito, som lars giver ham, derefter får han en tør ble, og så er han træt og skal sove.

Nogle af de ting som jeg "i skjul" har forsøgt at implementere, er at lars får lov at spise med ham, og putte ham, for det er ting som han skal være tryg ved og have kontrol over, før han kan have ham alene.

Men han har ikke set ham meget. Det er også derfor vi er blevet enige om også at indføre hveranden weekend, før de kan være alene sammen. Dog regner jeg med at de skal være alene for første gang næste weekendaftale, hvilket er om 14 dage. For de er begge ved at være ret trygge ved hinanden.

Nogle gange har vi været ude at handle sammen, eller gået en tur med Vito og hunden.

Jeg synes det er ret vigtigt at forsøge at opretholde et naturligt forhold, et godt samarbejde, og en naturlig dialog, hvis det er muligt. Derfor sidder vi også alle 3 ved bordet når Vito spiser, selvom det er far der giver maden.

Vores aftale er kørt uden om statsamtet, det har hans far været tryggest ved, for han frygter desværre at han som far bliver overset derinde.

Han har slet ikke udtrykt ønske om at have ham på overnatning endnu, jeg tror ikke han er helt tryg ved tanken, og det passer mig ret fint. Vi tager det stille og roligt, med små skridt.

• #16   18. mar 2012 Jeg fik at vide i statsamtet i torsdags, at indtil de var 2 år var det korte hyppige samværs besøg til barnet er 2 år, og så en overnatning hver anden weekend indtil barnet føler sig tryg. Sådan blev det hvis de skulle ind over det i min situation.

• #17   18. mar 2012 Lene,
    aaaarh, to overnatninger for et etårigt barn, er vist ret meget, hvis ikke barnet har et godt forhold til far.

Såvidt jeg har forstået, har de nogle rettesnore, men kigger på hver sag individuelt, især når barnet er så lille!

• #19   18. mar 2012 Lene,
    der er noget galt med min computer, så jeg kan ikke åbne siden.

Men da jeg ventede mig, fandt jeg intet som sagde det der.

• #20   18. mar 2012 Det er individuelt i alle situationer. Vi har en pige på 2 år og en på 6 mdr. Jeg har kontaktet stats amtet og de sagde de synes vi selv skulle prøve at lave nogle aftaler som hed noget med 2-3 timer, 2-3 gange om ugen de første måneder her hos mig, også ku vi begynde at have nogle af besøgende hos far. Også kunne vi prøve at far havde dem alene og først derefter ville overnatning komme på tale, og hvis vi kunne blive enige om det, var det en go ide hvis de første par overnatninger foregik så pigerne sov i deres egen seng og det så bare var far der sov her.... og det gælder også for vores store pige på 2 år, fordi hun slet ikke er tryg ved far endnu....

• #21   18. mar 2012 Faren har ikke krav på noget.. Ligesom mor ikke har lrav på noget.. det er barnets ret til at se forældrene...

Og det er jo forskel på folk og børn smiley

Bor farmand 200 km væk - dur det jo ikke med 2-3 gange i ugen a' 2 timer...

Men bor man tæt på hinanden vil det jo ikke blive et problem..

• #24   19. mar 2012 Lene,
    "hvis der er en god kontakt".

• #25   19. mar 2012 Og man starter jo med en overnatning af gangen, og da ikke to. Det er jo vanvittig lang tid for barnet, at være væk fra sin faste base.

Kommentér på:
Samvær ved far - og overnatning

Annonce