618 visninger
|
Oprettet:

6. apr 2008 Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
Scanninger {{forumTopicSubject}}
Jeg er lidt nysgerrig. Jeg syntes at jeg høre flere og flere fortælle om de skal til den ene scanning efter den anden. Da jeg ventede min prinsesse i 2005/6 fik jeg 2 Scanninger. Mf og md. Hvordan kan det være flere og flere får de ekstra Scanninger er det fordi de frygter at noget er galt eller er det simpelthen bare blevet normalt og få så mange Scanninger?
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
Men vi har været til en selvbetalt kønsscanning - og vi skal helt sikkert også til en 3D scanning lidt senere
Det er bare hyggeligt at se baby
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 98 Svar: 477
jeg fik f.eks fordi jeg er selv født med ganespælte (staves) og så pga jeg har en hjertefej, og så fordi den ene gang have de svært med sætte vægten på hende. og så for jeg var falde.....
derefter han selv betalt for køns scanning i 3d.
Jeg syntes bare det er utroligt så mange bare i min omgangskreds der har fået ekstra scanninger. Og der er ikke tale om 3D eller kønsscanning. Men scanninger på sygehuset.
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 101 Svar: 582
Men ja ellers som de andre har sagt.. Fik da også en scanning om torsdagen,som jeg fødte om tirsdagen, men det var en vægtscanning da min jordmoder ikke synes jeg eller baby voksede..
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 41 Svar: 434
Udover det er han vurderet til at være lidt lille, så derfor fik jeg nogle vægtscanninger for at tjekke at han tog på - og så til sidst har han ikke villet vende sig rigtigt, så jeg har været til et par tjek for at se om han ikke nok ville vende sig og et forsøg på at få ham vendt.
Men altså - var alt gået som det skulle og havde der ikke været noget at være nervøs for, så havde vi også bare fået de 2 alm scanninger.
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
Jeg er en af dem der har fulgt min baby fra 6 uge og op til fødsel pga blødninger, smerter, åbnet mig 3;5 cm 3 mdr før termin, hun ikke ville bevæge sig den sidste mdr til halvanden så der var ekstra flowscanninger og hendes hjerte rytme svingede meget så skulle til kontrol hver anden dag på fg..
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 129 Svar: 1.442
de første 2 var pga jeg har mistet før..
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
Uge 7 - havde ikk haft mens i 4 mdr, så det var for at finde en termin.
Uge 13 - NF
Uge 20 - MD
uge 40 - vægtscanning, da de syntes han virkede for lille ( men vejede 4400 g ved fødslen 3 dage efter)
Denne gang har det været noget anderledes og kommer til at foregå sådan (da min søn har en arvelig hjertefejl)
Uge 6 - Usikker termin
Uge 10 - Grundet mavesmerter
Uge 12 - NF
Uge 13 - Jeg besvimede og røg på sygehuset med ambulance
Uge 14 - Kønsscanning, som vi selv betaler
Uge 16 - Speciel hjertescanning
Uge 20 - MD
Uge 25 - Speciel hjertescanning
Uge 30 (ca.) - 3D/4D scanning som vi selv betaler
Uge 35 - Vægtscanning, fordi Oliver var så stor ved fødslen og der var en masse komplikationer af den grund.
Uge 38/39 - Vægtscanning igen.
Så der er nok forskellige årsager, til hvorfor folk skal scannes ekstra
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Er man i tvivl om noget, eller er moderen bekymret, er det jo ret nemt at hive hende ind til en scanning, for så dyrt er det slet ikke.
Så jeg tror de bemærker det mere, fordi folk oftere kommer til dem.
Jeg var til NF, MD, købt 3D (to gange) og så en ekstrascanning, fordi hende der lavede min 3D blev bekymret og ringede til sygehuset.
Havde jeg ikke været til 3D havde min læge sendt mig til ekstrascanning, for at udelukkede flerlinger.
Min søster var til to vægtscanninger, fordi hun voksede rigtig meget i symfysen.
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
Er blevet lovet at næste gang bliver jeg scannet hver 14 dag ca. fordi vi har nogle gener der gør at den lille nok ikke bliver så stor så der skal de holde godt øje. og børnelægen i Herning bliver koblet på os med det samme
Scanninger