{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Tori
Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732

Scanninger {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt nysgerrig. Jeg syntes at jeg høre flere og flere fortælle om de skal til den ene scanning efter den anden. Da jeg ventede min prinsesse i 2005/6 fik jeg 2 Scanninger. Mf og md. Hvordan kan det være flere og flere får de ekstra Scanninger er det fordi de frygter at noget er galt eller er det simpelthen bare blevet normalt og få så mange Scanninger?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scanninger
  • #1   19. jan 2012 Ja man får kun til tilbudt NF og MD scanning.
    Men vi har været til en selvbetalt kønsscanning - og vi skal helt sikkert også til en 3D scanning lidt senere smiley

Det er bare hyggeligt at se baby smiley

• Tori

#2   19. jan 2012 Okay. Så hvis det ex er vægtscanning så er det simpelthen fordi der skal holdes ekstra øje?

• #3   19. jan 2012 det er normal du får de 2 scanninger, men nogle betaler for at få flere scanninger. og nogle gang kan være lægerne der vurdre det...
    jeg fik f.eks fordi jeg er selv født med ganespælte (staves) og så pga jeg har en hjertefej, og så fordi den ene gang have de svært med sætte vægten på hende. og så for jeg var falde.....

derefter han selv betalt for køns scanning i 3d.

• Tori

#4   19. jan 2012 Jeg er godt klar over at købsscanning og 3D scanning er selvbetalt.
    Jeg syntes bare det er utroligt så mange bare i min omgangskreds der har fået ekstra scanninger. Og der er ikke tale om 3D eller kønsscanning. Men scanninger på sygehuset.

• #5   19. jan 2012 jeg blev scannet i uge 6 - 9 -12 og 20, men de 2 første scanninger bad jeg selv om hos lægen da jeg havde haft både en SA og en MA..

Men ja ellers som de andre har sagt.. Fik da også en scanning om torsdagen,som jeg fødte om tirsdagen, men det var en vægtscanning da min jordmoder ikke synes jeg eller baby voksede..

• #6   19. jan 2012 Første gang fik jeg også kun de 2 alm scanninger, men da det gik galt ved md har vi denne gang fået tilbudt flere scanninger bl.a. en tidlig md for at mindske nervøsiteten.
    Udover det er han vurderet til at være lidt lille, så derfor fik jeg nogle vægtscanninger for at tjekke at han tog på - og så til sidst har han ikke villet vende sig rigtigt, så jeg har været til et par tjek for at se om han ikke nok ville vende sig og et forsøg på at få ham vendt.

Men altså - var alt gået som det skulle og havde der ikke været noget at være nervøs for, så havde vi også bare fået de 2 alm scanninger.

• Tori

#7   19. jan 2012 Hvor tit får/fik i så de vægtscanninger 1 gang om ugen mere eller mindre?

• #8   19. jan 2012 Man bliver kun tilbudt NF og MD scanning... Med mindre man har haft noget tidligere, blødninger eller lign... Også får nogle vægt og flow scanninger...

Jeg er en af dem der har fulgt min baby fra 6 uge og op til fødsel pga blødninger, smerter, åbnet mig 3;5 cm 3 mdr før termin, hun ikke ville bevæge sig den sidste mdr til halvanden så der var ekstra flowscanninger og hendes hjerte rytme svingede meget så skulle til kontrol hver anden dag på fg..

• #9   19. jan 2012 jeg blev scannet i uge 7, 10, 13(nf), 20(md), 27(selvbetalt3d/4d) uge 35 ca(pga min overvægt og var på medicin da jeg blev gravid)

de første 2 var pga jeg har mistet før..

• #10   19. jan 2012 Med Oliver blev jeg scannet sådan:

Uge 7 - havde ikk haft mens i 4 mdr, så det var for at finde en termin.

Uge 13 - NF

Uge 20 - MD

uge 40 - vægtscanning, da de syntes han virkede for lille ( men vejede 4400 g ved fødslen 3 dage efter)

Denne gang har det været noget anderledes og kommer til at foregå sådan (da min søn har en arvelig hjertefejl)

Uge 6 - Usikker termin

Uge 10 - Grundet mavesmerter

Uge 12 - NF

Uge 13 - Jeg besvimede og røg på sygehuset med ambulance

Uge 14 - Kønsscanning, som vi selv betaler

Uge 16 - Speciel hjertescanning

Uge 20 - MD

Uge 25 - Speciel hjertescanning

Uge 30 (ca.) - 3D/4D scanning som vi selv betaler

Uge 35 - Vægtscanning, fordi Oliver var så stor ved fødslen og der var en masse komplikationer af den grund.

Uge 38/39 - Vægtscanning igen.

Så der er nok forskellige årsager, til hvorfor folk skal scannes ekstra smiley Jeg er i vores tilfælde meget glad for at de vælger at holde sådan øje med vores lille bebs, da chancen for hjertefejl er stor.

• #11   19. jan 2012 Jeg tror at de oftere og oftere bruger scanninger.
    Er man i tvivl om noget, eller er moderen bekymret, er det jo ret nemt at hive hende ind til en scanning, for så dyrt er det slet ikke.

Så jeg tror de bemærker det mere, fordi folk oftere kommer til dem.

Jeg var til NF, MD, købt 3D (to gange) og så en ekstrascanning, fordi hende der lavede min 3D blev bekymret og ringede til sygehuset.

Havde jeg ikke været til 3D havde min læge sendt mig til ekstrascanning, for at udelukkede flerlinger.

Min søster var til to vægtscanninger, fordi hun voksede rigtig meget i symfysen.

• #12   19. jan 2012 Jeg var til scanning i uge 7, (de skulle tjekke om det sad rigtig) uge 12 nf uge 20 md og uge 28+5 for at tjekke hvordan han havde det, da jeg havde meget svær SSF så han kom til verden der.

Er blevet lovet at næste gang bliver jeg scannet hver 14 dag ca. fordi vi har nogle gener der gør at den lille nok ikke bliver så stor så der skal de holde godt øje. og børnelægen i Herning bliver koblet på os med det samme smiley

Kommentér på:
Scanninger

Annonce