{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.274 visninger | Oprettet:

Dagpleje dilemma {{forumTopicSubject}}

Hej piger.

Jeg søger råd, og jeg håber i kan hjælpe.

Min søn er i dagpleje og det har han været siden maj 2010. Vi havde en lang indkøring, hele 3 måneder før Gustav trivedes godt og var tryg ved dagplejemoren. Gustav nyder dagplejen fint nu, så længe han er der, men han vil også gerne med hjem når vi henter ham.

Han har, da han startede været deroppe med 3 piger som er 2 år, 2 af pigerne er nu i børnehave og den sidste pige skal afsted i april. Pigerne har altid været bestemte overfor ham, han måtte ikke lege med de samme ting som dem og han måtte ikke sidde på dagplejermorens skød. Det har været hårdt at se om morgenen at der ikke har været plads til ham fordi de her piger har fyldt så meget i dagplejen.
Meget af tiden har Gustav været god til at sige fra overfor pigerne og ikke lade sig påvirke af dem, og det er vi glade for. Men det har været så hårdt at se om morgenen, at han blev forvist til gulvet af de andre piger og dagplejemoren gjorde ikke noget.

Nu er to af disse piger i børnehave og den sidste (og den mest stride) skal afsted til april. Det betyder at andre og mindre børn kommer til, og det bekymrer mig også.

For 14 dage siden startede en lille pige i dagplejen, hun er 13-14 måneder og meget pylret, hun hænger meget på arm og er ret hys. Det er helt forståeligt, men igen er der ikke plads til min dreng. I februar starter en 8 måneder gammel dreng, og det kan i også tænke jer til hvad der så sker. I april kommer der endnu et nyt barn.
Det er min største bekymring. Gustav skal være storebror i April, og tænk engang at der ikke vil være plads til ham i dagplejen på grund af alle de nye børn.

Jeg er en smule i vildrede, og min mavefornemmelse er dårlig. Det er mange ting for min lille søn, Selvom pigerne er i børnehave, så kommer der nye og yngre børn til, som også vil fylde enormt meget i den første tid. Og samtidig med at min søn skal være storebror så ville jeg ønske at dagplejemoren ville tage en ekstra hånd om min dreng, hvis han skulle have brug for det.
Men som jeg ser det, så vil dagplejemoren ikke have tid til det. Hun har aldrig været god til at lave plads til min dreng fordi hun selv siger. "Gustav, har du ikke tid til at komme op og give et knus". Men hvis han gjorde det, så råbte tre piger at han ikke måtte, og det har han jo vænnet sig til, så han prøver ikke længere. Min lille skat. Det er bare en forfærdelig følelse at have for mig.

Oveni det så er der nogle småting som jeg heller ikke bryder mig om. Aktivitetsniveuaet i dagplejen. Dagplejemoren laver aldrig noget kreativt med børnene. De leger helel dagen, og det er det. 1-2 gange om ugen er de udenfor.

Jeg ved egentlig ikke hvor jeg vil hen med det. Min søn trives jo godt, og han er glad for at være deroppe, og han sover og spiser godt.

Har i nogle vise ord? Nogle råd? Hvad kan jeg forlange, og hvordan skal jeg gribe det an?

UNdskyld det blev lidt langt.

Hilsen Maria

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dagpleje dilemma
  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #1   17. jan 2012 Kender det godt det er svært... Synes du skal snakke med dp moren om det, det gjorde jeg på råd... og det er faktisk blevet bedre, men det var et helt andet problem...

• #2   17. jan 2012 Har I prøvet at nævne det for DP-moren..? Dog burde hun selv vide, at der skal være "plads" til alle børne og alle børne har brug for knus og et skød engang imellem smiley

• #3   17. jan 2012 Jeg vil helst undgå at skabe en dårlig stemning, jeg ved at dagplejemoren vil tage det personligt, hun er lidt emsig, men ellers sød og rar.

Jeg tænkte at tale med dagplejepædagogen for at få hendes synspunkt, men hun er blevet fyret og der kommer først en ny i februar - marts.
    Det er virkelig ikke nemt.

• #4   17. jan 2012 Vi har nævnt for hende at vi har lagt mærke til at pigerne har været hårde ved ham, og at de var lidt skrappe mod ham. Men hun sagde så at der ikke var noget igennem hele dagen, der kyssede og knusede de. Men hver dag hører vi de samme ting. Den sidste pige som stadig er der, giver ikke engang Gustav lov til at komme ind i køkkenet.

Bare tanken giver mig tårerne i øjnene. Nogle gange siger dagplejemoren fra, men andre gange ikke.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #5   17. jan 2012 Du bliver nødt til at tage en snak med hende, det går jo ud over dit barn det der.... tænk hun skal bestemme om han må være i køkkenet eller ej.... sådan noget forventer jeg at min dp mor får sat en stopper for, og hvis ikke håber jeg at i en dag ville råde mig til det samme =)

• #6   17. jan 2012 At hun vælger at tage det personligt er vel lidt hendes problem ??? Altså sådan havde det ikke fået lov at gå, hvis det samme skete for mine børn. Jeg havde taget en snak med hende, istedet for at først gå til DP pædagogen. Tror hun ville føle at du gik bag hendes ryg, ved først at gå til pædagogen. Havde det ikk hjulpet med en snak, havde jeg omgående flyttet mit barn.

• #7   17. jan 2012 Hvis det var mig der var og aflever mit barn(X) og der var et andet barn(Y) der sagde sådan til mit barn, så ville jeg sige til 'Y', at selvfølgelig må 'X' også være i køkkenet, når du(Y) må, der skal være plads til alle børnene smiley
    Hvis 'Y' ikke får at vide af noge at hun ikke skal bestemme, så ved hun jo ikke bedre... smiley

• #8   17. jan 2012 Vi har også sagt det til hende, men hun mener at det kun er når der er forældre tilstede. Når de er alene så kysser og krammer de allesammen, men det kan jeg helt ærligt ikke forestille mig. Den ene gang havde pigen gået direkte hen til ham og nevet ham i kinden, han sad og legede med en bil. Forældrene til pigen gør intet når de er deroppe og ser det.

Nogle dage råber pigen "Nej" bare hun ser os komme indenfor.
    Ja, jeg har også tænkt at nævne det igen, men dagplejemoren er sådan en person som tager alting nært og som bærer nag.
    Og det skal jo altså ikke gå ud over min dreng at hun er fornærmet over at vi brokker os.

• #9   17. jan 2012 Ja, det har jeg også prøvet, selv at sige noget til pigen, men det virker ikke. Så råber hun blot højere.

• #10   17. jan 2012 En DP-mor er nod til at ta imod "brok". Hvis man syntes tingene bliver gjordt forkert, skal hun have det at vide..! (hendes problem, hvis det biver taget peronligt)

Syntes da også at I skal fortælle, at i er lide nervøs for hvordan Gustav kommer til at ta det, når lillebror bliver født... Evt. om hun har nogle råd og hva hun plejer at gøre ved "nybagte storesøkkende" smiley

• #11   17. jan 2012 Ja, det er uden tvivl en samtale som vi skal have med hende. Men lige nu er jeg mere bekymret for hvor meget plads der vil være til ham. Jeg er ikke i tvivl om at hun vil støtte ham godt, men det er lige det om hun får mulighed for det, med de nye børn som er ret små og kræver meget.

• #12   17. jan 2012 jeg havde fundet en anden dp hvor alle børn var i centrum....

min dp mor gør meget ud af at alle kan sammen..... og hvis der kommer et nyt barn, jamen så gør hun alt for at de alle kan lege sammen....

lige nu er de 3 piger og det svinger bare så godt sammen.... de krammer og knuser og leger rigtig godt sammen... er de på legeplads med andre dper jamen så går de 3 piger også sammen.....
    vores dp mor kan sidde med alle 3 piger og læse bog uden at der er noget og der er ikk nogen der bliver sure, råber eller lign. når hun sidder med den ene eller anden....
    det er sådan jeg synes det skal være....... jeg havde taget en snak med hende og fortalt hvordan og hvorledes og så ville jeg give det noget tid og var det ikk blevet bedre, jamen så ville jeg bede om en overflytning til en anden dp.

• #13   17. jan 2012 jeg synes du skal sige det til hende hvordan du oplever det og så burde hun tage det til efterretning uanset om hun selv synes det eller ej. det kan være svært at sige, men sys det er bedre end der er en masse ting der ligger og ulmer.

• #14   17. jan 2012 Ja, jeg vil bede hende om tid til at snakke sammen. Nu er pigerne jo snart allesammen i børnehave, men så kommer de små børn til som starter i dagplejen.

Jeg vil helst ikke flytte ham, vi havde en lang indkøringsperiode, Gustav var ikke tryg deroppe før efter 3 måneder. Det der gjorde at han gerne ville være der, det var at han kom i gæstedagpleje hos en helt anden. Og gæstedagplejeren var helt fantastisk, hende ville vi gerne have haft istedet, men hun er kun gæstedagplejer.

Tak for jeres råd smiley

• #18   17. jan 2012 Jeg har ikke skrevet at jeg er ked af at min søn er der.

Jeg tænker mere forud, i forhold til at han skal være storebror hvilket er et kæmpe omvæltning. På samme tid vil der være tre nye børn i dagplejen som alle kræver meget fordi de er så små. De kan som min søn ikke gå, så de er meget afhængige af dagplejemoren til at komme rundt.

Læs lige mine indlæg igen, for du misforstod det i første omgang.

Kommentér på:
Dagpleje dilemma

Annonce