{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
513 visninger | Oprettet:

køre langt - autostol? {{forumTopicSubject}}

Hej piger smiley
Vi skal besøge min familie i jylland i weekenden, er en køre tur på næsten 4 timer, men må willas sidde i hans autostol så lang tid? Han er 4 uger gammel.. mener man siger de kun må sidde der i ca. 30 min.. men hva erfaring har i med det? Har i kørt så langt med dem når de er så små?
På forhånd tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Hænge montanareoler op 2.000 kr.
  • Samle PAX skab 850 kr.
  • Repair of dishwasher 1.000 kr.
  • Samle møbler hænge ting op 1.660 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køre langt - autostol?
  • #1   11. jan 2012 Overvej babysafe- det minder om en lift som autostol hvor de ligger ned med sele;-) ellers bliver det en meget laaang tur hvis i skal overholde de 20 min af gangen. Og 4 timer er nu langt nok i sig selv;-)

• #2   11. jan 2012 Jeg ville også nuppe sådan en lift-ting. De kan lejes billigt i Babysam..

• #3   11. jan 2012 Ja har godt overvejet det, det er meget smart smiley men forstår ikke hvorfor de ikke må sidde i deres alm. Autostol, den er jo dejlig blød, og den willas har ligger han næsten ned i.. men må vel være noget med hans ryg?

• #4   11. jan 2012 Det er fordi deres rygge ikke er så hårdfør endnu;( de er alt for svage til at kunne holde til det.

• #5   11. jan 2012 En safe-sleeper fylder rigtig meget i bilen det skal i lige have med i tankerne...

Vi spurgte sp om det og hun sagde at hvis det var en enkelt tur skete der ikke noget, man skulle bare holde en pause på ½ - 1 time på vejen... Så kunne de en enkelt gang godt være i deres normale autostol...

• #6   11. jan 2012 Ja den fylder nemlig rigtig meget, og han falder bare sådan til ro i hans auto stol, men vil selvfølgelig ikke lade man sidde i den, hvis det ikke er godt for ham, men vi skal jo også holde nogle pauser under vejs, for han skal jo ha noget at spise og sådan..

• #7   11. jan 2012 ville leje en box ting, det gjorde vi også med sønne, vores familier bor nemlig også 3½-4timer væk smiley

• #8   11. jan 2012 Så må han ryge i sådan en smiley .. det os noget pjat at de skal bo så langt væk smiley selvom det nu er mig der er flyttet væk

• #10   11. jan 2012 Vi lejede en easylift i Babysam, det var genialt. Vi skulle den modsatte vej og endte i kø, det tog 5 timer.
    Deres lunger bliver også presset sammen i autostolen

• #11   11. jan 2012 Ja det meget at holde pause hver halve time .. det andet lyder som en bedre mulighed så må vi håbe han vil falde til ro der i smiley

• #12   11. jan 2012 Hej,

Barnet taget ikke skade af, at sidde i autostolen i længere tid, hvis det kun er noget der sker engang i mellem, men det anbefales dog, at man holder pauser og evt flytter lidt rundt på barnet, hvis er faldet i søvn og man derfor ikke ønsker at stoppe.

Babysam tager 225 kr pr mdr i mindst 3 mdr ved leje af en Römer Babysleeper + 100 kr i rengøring. En Easylift koster 65kr i mindst 8 mdr og så skal man også købe madras og lagen. så det er måske også lidt dyrt, hvis det ikke er ofte i kommer til at benytte den.

- men det kan også være, at i kan indgå en lejeaftale for bare et par dage. Det har jeg ikke erfaringer med, men det kan være de er villige til det.

Hvis ikke, kan det måske bedre betale sig, at holde de pauser det kræver, ligge barnet helt ned og ellers tage turen stille og roligt.

Mvh
    Kristian

• #13   11. jan 2012 Mange tak for det fine svar Kristian..
    Må lige snakke med manden om det når han kommer hjem, så vi præcis kan finde ud af hvad vi gør... hvor gamle skal de være før at de må sidde længere tid i deres alm. Autostol? Ved i det?

• #14   11. jan 2012 Det var ikke den pris vi gav for Easyliften. Vi gav 1000 kr i depositum og 460 for en mdr leje og det var inklusiv madras og lagen

• #15   12. jan 2012 Hej,

Godt du kunne bruge det.

Det er svært at sige, hvor gamle de skal være, men når han er et par mdr. og i ikke særlig ofte kører langt, vil der ikke ske noget ved at han sidder i autostolen i længere tid. Det dog altid være godt at flytte lidt rundt på ham eller holde pauser. Ligger man autostolen helt ned, er belastningen for ryggen ikke så stor.

Man kender det jo selv når man køre langt. Man kan godt blive lidt øm i kroppen og det er jo det samme med barnet.

Til Charlotte H. Priserne er de nyeste priser fra Babysam. Fik dem pr mail i mandags, da jeg er igang med et blog indlæg omkring leje af autostol kontra købe selv. Så det skulle gerne være de rigtige priser.

Mvh

• #16   12. jan 2012 Kristian: okay hold da op så er det godt nok steget vi lejede vores i november.

• #17   12. jan 2012 Det er ikke de prise de reklamerer med på hjemmesiden http://www.easylift.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=66&Itemid=90

Det ville ikke give mening at leje den i otte mdr. Den kan kun bruges i 6 www.easylift.dk

• #18   12. jan 2012 Hej Charlotte,

Nej det kan jeg godt se. De priser jeg henviste til er fra Babysam og kan se, at jeg har set forkert (tallene står ikke særlig godt i mailen).

Prisen er 85 kr pr mdr i mindst 6 mdr. og 100 kr i rengøring.

Beklager at jeg så forkert.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #19   15. jan 2012 Dette indlæg beskriver grunden til at jeg er meget begejstret for autostole som BeSafes babystol og Akta Graco Duologic. her kommer unger nærmest helt ned og ligge. men det er alligevel godt med pauser, da de jo sidder/ligger i den samme stilling længe

Kommentér på:
køre langt - autostol?

Annonce