{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.221 visninger | Oprettet:

Gravide rygere..! {{forumTopicSubject}}

Jeg lå igår på sofaen og så de unge mødre. Der er så det her par som venter sig og de er begge rygere..
Jeg må indrømme at jeg er noget så forarget over det.
Jeg kan slet slet ikke sætte mig ind i at man som gravid vælger at ryge og sætte sit barn i fare...

Ja nu ved jeg godt jeg får tudet ørene fulde med at det ikke altid er at valg at ryge, at man jo er afhængig og at det ikke er sikkert at barnet rent faktisk bliver skadet.
der er sikkert også nogle der vil gå så langt for at forsvare deres dårlige valg, at de vil sige der ikke er dokumenteret forskning på området og at de kender mange der har røget hvor der intet er sket emd barnet..

Ja hallo mester, man kan vel for pokker sige sig selv at noget der er så skadeligt og farligt som rygning naturligvis kan have en negativ indvirkning på det lille uskyldige foster inde i maven.

ja i min verden er man simpelthen en dårlig mor hvis man sætter sit eget behov for en smøg over sit ufødte barns helbred...

Og man kan altid stoppe med at ryge, det handler om morale og rygrad..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravide rygere..!
  • #1   12. dec 2011 jeg er også imod at ryge når man er gravid men det er op til folk selv syntes jeg

  • #2   12. dec 2011 Jeg røg også under min graviditet - jeg var overhovedet ikke stolt af det, og jeg kunne også sagtens lade være hvis det gik fint mellem mig og Merles far men så begyndte vi at skændes hele tiden og jeg kunne bare mærke at den der trang bare blev større og større og at jeg var nødt til at ryge - for mig var det ikke et valg ( som du også selv skriver) men jeg var ganske enkelt nødt til det for ellers så havde jeg da godt nok revet lejligheden fra hinanden smiley

  • #3   12. dec 2011 Uh det er SÅ farlig en debat du tager fat på¨der.
    Ja, jeg ,må nok indrømme at jeg også syntes det er usmageligt at ryge når man er gravid og jeg forstår hellere ikke dem som der gør det..
    Jeg er enig i at det er at valg man tager, når man vælger at ryge og at man selvfølgelig altid kan stoppe. Og det kan jeg tillade mig at sige da jeg selv gjorde det den dag jeg testede positiv.

    Men det er jo bare ikke sikkert at alle har ligeså nemt ved at tage den beslutning, det skal jeg ikke kunne sige.
    respekt for du tør udtrykke din mening, men graviditet og rygning er et farligt emne på et site som dette...


  • #4   12. dec 2011 Det er ALTID et valg at ryge! så er det slået fast.

    Jeg forstår heller ikke at folk vælger at ryge under en graviditet, men det er deres valg ... jeg har altid haft den holdning at jeg ville stoppe med at ryge når jeg blev gravid, eller før smiley ... jeg ville heller aldrig være "tyk gravid" men det er så en anden ting.

    Men jeg synes ikke at man er en dårlig mor på det grundlag.


  • #5   12. dec 2011 Hvorfor valgte du så ikke at rive den lejlighed fra hinanden og så skønne dit barn??

    Jo jeg syntes at man er en dårlig mor hvis man sætter sin trang efter en smøg højere end sit barns helbred..


  • #6   12. dec 2011 Skåne dit barn, ikke skønne. Beklager stavefejlen.

  • #7   12. dec 2011 Min søster venter barn, og hun ryger stadig, og det har hun haft oppe at vende med jordmoderen som sagde til hende, at det er bedre at hun ryger lidt end at hun går og stresser over at hun slet ikke må ryge, da dette også kan skade barnet, hun ryger omkring 3-5 smøger på en hel dag, delt op over flere gange.

    Personligt synes jeg det er for dårligt at man ryger under graviditeten, og ville aldrig selv gøre det, og det har jeg også fortalt min søster.
    Jeg ved at der er mange af de unge mødre der har været med i serien gennem tiden der har røget mellem 10 og 20 smøger om dagen... det synes jeg slet ik er i orden eller fair overfor det foster de går med i maven..


  • #8   12. dec 2011 Must be secret > Det ved jeg ikke - fordi jeg ikke havde lyst til at gå ud og ofre flere tusinde på nye møbler osv. efterfølgende så hun ikke kunne få alt det jeg gerne ville have at hun skulle have.
    Jeg havde det da bestemt heller ikke godt med det og jeg er som sagt heller ikke stolt af det - tværtimod.


  • #9   12. dec 2011 Tenna > Det samme sagde min jordemoder til mig

  • #10   12. dec 2011 Stress eller ej, stopper man med at ryge når man bliver gravid, kan man ikke tilside sætte det behov, synes jeg man skal vente med at få børn.. og nå ja, jeg ryger selv..

  • #11   12. dec 2011 Jeg røg , og jeg er ikke stolt af det !
    - men jeg er fandme ikke en dårlig mor på af det .

    Jeg ryger ikke længere , og det gør min mand heller ikke . Der findes kun dårlige undskyldninger for at ryge generelt , men man kan sq ikke kalde en person for en dårlig mor på baggrund af cigaretter - der er sq værre ting man som mor kan gøre .


  • #12   12. dec 2011 Man er da overhoved ingen dårlig mor pga man ryger.!
    Men forstår godt din hensigt..
    ¨
    Jeg røg med den første og det resuterede i astma..
    Jeg har ikke røget siden jeg fik a vide jeg var gravid igen.. Fordi jeg vil se en forskel smiley

    Men jeg er da ikke en bedre mor for min baby i maven frem for den store..

    At udsætte sit barn for daglig røg det er ikke særlig smart synes jeg.. Jeg har ALDRIG røget indefor siden mit første er blevet født.. Og har aldrig røget ham op i hoved da jeg var ryger..

    Jeg synes bestemt ikke man er en dårlig mor..!! En dårlig mor burde ikke have børn.. Og undskyld mig men tager man en by tur drikker sig skide fuld er man os en dårlig mor for dagen efter er du stadig påvirket af alhokol og du ka heller ikke nyde en øl mokai what ever når du er ude og spise udanset om du har dine børn med..!! EJ sikke noget fis..!



  • #13   12. dec 2011 Must be :

    Sig mig engang , hvad #%&¤#% bilder du dig ind at sige man er en dårligt mor hvis man ryger under sin graviditet ?!!!!!
    Det er kun en ikke ryger som kan sige sådan , man er selvf ikke stolt af det , men jeg vil hellere ryge de 4 smøger om dagen som jeg gør , og nyde min grviditet i ro og fred , end jeg gider stresse rundt og tænke " hold op hvor kunne jeg godt bruge en smøg"

    Syntes slet ikke du kan tillade dig det der !!!


  • #14   12. dec 2011 Jeg synes så ikke at man kan tillade sig at sige at man ikke GIDER stresse rundt og tænke "hold op hvor kunne jeg godt bruge en smøg"



  • #15   12. dec 2011 Hvis man har samvittighed til at skade sit foster i maven må man vel selv om det..!


    Jeg synes det er forargeligt, men jeg gider ganske enkelt ikke blande mig, for de fleste har alligevel altid en "Skide god forklaring" på hvorfor det er okay når lige netop de ryger.


  • #16   12. dec 2011 Synes det er et skidt emne..!

    Men jeg ka godt blive sure på dem i de unge mødre.. RYGER DERES NYFØDTE BØRN OP I HOVED!! puuuha.. men det gør dem overhoved ikke til dårlige forældre eller ussle forældre..

    Men det er sørgerligt og se man ikke tænker længere end det..!!


  • #17   12. dec 2011 Jeg har ihvertfald ikke været stresset over a holde op og tog os beslutningen fra den ene dag efter den anden!!!

    Men nogle ka jo godt li og ryge og fred hver med dem!!
    Håber de snart holder op når smøger koster 100 kr smiley Som de gør på grønland i det nye år smiley


  • #18   12. dec 2011 Jeg syntes at man er en dårlig mor hvis man ryger mens man venter sig.
    det er min holdning og så kan I jo sige hvad I vil, for den ændre sig ikke.

    En sådan egoisme er ikke iorden i min verden.
    Og ja, hvis man tager i byen og drikker så få passet barnet hele dagen derpå. Men en by tur sætter jo ikke barnet derhjemme i fare.

    det andet er fandme uansvarligt og egoistisk.. Ja det er muligt man stresser lidt og man har lyst til en smøg - men er barnet ikke vigtigere end det?

    Ja det er muligt man rykker lejligheden fra hinanden (Hvilket egentlig også er en dybt barnlig måde at håndtere sine problemer på), men er barnets helbred ikke vigtigere end at det er træls at skulle købe nye ting..??

    Og det er da lidt en træls tanke at folk har nemmere ved at tænke "Jeg vil ikke give 100 kr for en pakke smøger, det er for dyrt." End de har ved at tænke "Jeg vil da ikke ryge mens jeg er gravid, tænk hvis der skete mit ufødte barn noget"..

    Der er bare ingen undskyldning for det..


  • #19   12. dec 2011 Jeg kunne da heller aldrig drømme om at ryge mit barn i hoved , vi ryger slet ikke inde for ,

    Og det syntes jeg heller ikke er iorden når man gør .


  • #20   12. dec 2011 must be secret helt ærligt..... sys godt nok du er for langt ude.... jeg er ikke ryger men ejg ville ALDRIG ALDRIG ALDRIG påstå man er en dårlig mor fordi man ryger..... jeg sys ik det er smart og ryge under graviditeten men det har altså bare INGEN indflydelse på hvorn du er som mor.... jeg må ærlig indrømme at det er sjældent jeg får en hurtig mening om folk men selvom jeg indti nu kun har oplevet to ting fra dig herinde så må jeg indrømme at jeg persnligt ikk er helt vild med dig.... vil hellere fortælle sandheden... håber dog at min mening ændrer sig med tiden for bryder mig ikk om og ha detsådan om andre mennesker....

  • #22   12. dec 2011 Hold da op en charmetrold du da er . Du sider og udtaler dig om andre folk uden at kende dem eller deres baggrund , du har INGEN ret til at udtale dig om sådan nogen ting overhoved !!

  • #23   12. dec 2011 Jeg kan nu godt se pointen i at must be secret mener at man er en dårlig mor når man ryger ... men vælger jo bevidst at skade sit barn når man ryger ....det kan vel sammenlignes med at man sætter sit barn i bilen uden sele og bare køre, det kan også skade barnet, og det er også bevist.

    Tror bare det er så almindeligt at folk ryger under graviditeten at man ikke bliver betragtet som en dårlig mor på det grundlag smiley


  • #24   12. dec 2011 så blev det os - Hun udtaler sig vist kun om rygning smiley

  • #25   12. dec 2011 Must be secret > Jeg sagde IKKE noget om at det var træls at skulle købe nye ting - blot at vi ikke ville have råd til at købe ting til Merle hvis jeg rykkede lejligheden fra hinanden og så er jeg sådan set ligeglad med om det er barnligt eller ej at gøre sådan - faktum er at jeg ikke gjorde det, men at jeg tog et par hiv af en smøg som jordemoderen opfordrede mig til da jeg ellers ville stresse - ikke kun over ikke at ryge men over vores forhold (og så kan man sagtens sige at jeg bare kunne være skredet fra ham - men så var jeg straks også en dårlig mor fordi jeg skred fra min datters far under graviditeten og det var sikkert bare hormoner og bla bla bla eller han havde sikkert en fødselsdepression eller hvad der nu ellers er af muligheder) - men jeg valgte altså smøgen, og jeg er IKKE stolt af det og jeg havde heller aldrig tilgivet mig selv hvis det havde skadet Merle - men det har det altså ikke.

  • #26   12. dec 2011 CKH : Ja , og om at man er en dårlig mor , !!

  • #27   12. dec 2011 CKH- nu siger jeg noget MEGET farligt smiley surprice.. Er overbevist om at sådan en ting som at man synes det er ok at ryge under sin graviditet hænger sammen med det sociale lag man befinder sig i..

  • #28   12. dec 2011 Jeg røg også da jeg var gravid, og her fik jeg også afvide af min JM at det var bedre jeg røg lidt end slet ikke, for jeg ville stresse alt for meget og det ville heller ikke være godt for den lille. Jeg trappede dog kraftigt ned og da jeg var knap 24 uger henne stoppede jeg, men der var jeg også klar til det.

    Synes det er en MEGET dum debat at tage fat på, for det er et holdningspørgsmål hvor ingen har samme holdning og man ville aldrig kunne blive enige om det ene eller andet.. Det er det samme for mig som gravide der drikker alkohol, for er det ok eller ej ?!? Nogen siger ja og andre nej... !!!!!!!


  • #29   12. dec 2011 så blev det os - Ja, men kun ud fra rygningen ... ergo hun udtaler sig om rygningen, intet andet.

  • #30   12. dec 2011 Mor til Anton - Man behøver jo heller ikke at være enig i en debat smiley Meningen er jo at man skal udveksle holdninger omkring det smiley

  • #31   12. dec 2011 *Juni-barnet* - det er sku rigtigt rigtigt dumt sagt for det er der jo overhovedet ikke hold i det der...!! Tror måske også nogen i DK er blevet alt for sippet omkring det at være gravid og ikke mindst have børn.. Hvis vi skal diskutere hvad der er ok og hvad der ikk er bliver vi jo aldrig færdige..

    Nogen gange undre det mig sku hvordan vi er overlevet - for vores forældre passede sku ikke på, på ret mange måder som man gør idag..!!


  • #32   12. dec 2011 juni-barnet - jeg er ganske enig smiley

  • #33   12. dec 2011 Mor til Anton- jeg synes din holdning erlige så latterlig.. Ville ALDRIG byde et foster røg... og jeg er sikker på at der rent faktisk er hold i det jeg siger..

  • #34   12. dec 2011 jeg røg selv under mine graviditeter og jeg har fået to sunde og raske drenge og med en pæn størrelse, og dårlig mor vil jeg nu ikke sige jeg er bare fordi man ryger, jeg ved da også godt at det er forkert at ryge, men ville heller ikke kunne ligge dem på hylden, og dem der kan syntes jeg er rigtig flot af dem

  • #35   12. dec 2011 CKH : Jamen det kan sku da ikke passe man skal bilve stemblet af folk der tror de er meget over en selv fordi man ryger et par smøger når man har barn i maven ?!! Det er sku da ikke derfor jeg er herinde , det er sku da får at få lidt støtte under min graviditet , men da ikke for at blive svinet til ..

    Like it or not , jeg syntes SLET ikke man kan tillade sig at sige sådan noget !!


  • #36   12. dec 2011 Så blev det os - Man har da lov til at have sine holdninger herinde, dem skal man da ikke skjule bare fordi nogle ikke kan tåle dem.

    Du bliver måske stemplet pga. din rygning, men du bliver da ikke stemplet som den person du er, husk det.

    Selvom ts måske mener du er en dårlig mor pga. smøgerne, betyder det jo langt fra at hun synes du er en dårlig mor på alle andre punkter.

    Det er et forum, og vi har alle forskellige meninger og dem skal der altså være plads til


  • #37   12. dec 2011 alle ved at rygning er skadeligt, uanset hvad . barnet kan blive mindre , jep lige nøjagtig 200g mindre! end en ikke rygers bebs ved fødslen er det regnet ud til ... osv ...

    at sige at man er en dårlig mor hvis man ryger - jah pak sammen ts! en mor er ikke dårlig med en smøg i munden - måske en mor uden en smøg i munden kan være dårlig?

    pas på hvem du dømmer - "dårlig mor" er et stærkt ordvalg .... enig med diana


  • #38   12. dec 2011 Godt sagt "mor til skønne magnus"

  • #39   12. dec 2011 En mor der ikke ryger kan også være en dårlig mor ... men ikke omkring rygningen smiley

  • #40   12. dec 2011 Tænk det med de sociale lag synes jeg måske ikke passer helt så godt mere.. Nu er der idag ikke de store forskelle medmindre du vitterlig er møg rig, adelig eller ludhamrende fattig. Men jeg har lagt mærke til at man til gengæld er delt op i ryger vs ikke ryger. Og det kan være ret så besværlig at skulle forenige disse to omgangskredse i samme rum smiley

    Jeg er selv fra familie der har omgangskreds hos dem der mener at "når de ikke er døde af rygning skader det ikke deres børn" men min familie er ganske enige om at rygning er skadeligt og hos enkelte ryger de i køkkenet med åbent vindue, andre slet ikke.

    Herhjemme bliver folk sendt udenfor at ryge. JEG vil altså ikke have alt de røg i mit hjem når jeg har børn. Og det acceptere ALLE!

    Men


  • #41   12. dec 2011 C K H > hvorfor synes du det er så forfærdeligt at ryge? - jeg tænker bare, jeg vil da 100 gange hellere gå udenfor engang i mellem og ryge en smøg end jeg vil være stresset og aggressiv og lade det påvirke Merle.

  • #42   12. dec 2011 Som Marlene skriver ..

    Nogen af os venter det første barn , og får man så af vide at man er en dårlig mor fordi man ryger , får man sku ikke de store forventninger til sig selv ..

    Jeg taler for mine egne vegne når jeg siger at jeg sku har nok at tænke på, Kan jeg overhoved finde ud af at være mor ? , Er jeg nu så klar som jeg troede jeg var ? Hvad tænker andre om at jeg skal være mor ?

    Og når så en komplet fremmede svinger ud at man helt sikkert er en dårlig mor når man ryger , er fandme ikke fedt .


  • #43   12. dec 2011 Du kan sku da ikk tillade dig at kalde nogen for en dårlig mor !! Kæft man, nogen mennesker er simpelthen til at få lange løg af !!

    Jeg holdte med at ryge da jeg ventede Oliver fra dag 1 hvor jeg fandt ud af at jeg var gravid smiley MEN dagen hvor jeg fødte og ventede på at få lagt en epidural, sagde min JMD til mig : Jeg tror at dig og mig skal ned og ha en smøg nu smiley Hehe frisk JMD smiley Så der fik jeg mig lige en smøg, inden bettemanden kom til verden, syntes bestemt ikke det gør mig til en dårlig mor af den grund !!


  • #44   12. dec 2011 Mor til Skønne Magnus Og Lillesøster i Maven 35+ *

    Var lige ved og skrive det samme..

    Mit første barn vejede det han sku.. Og tror ikke tøsen i maven vejer det samme.. !:/ tror hun er mindre..

    Men at bruge ordet dårlige forældre er det samme som uegnet forældre og det ka ikke samlignes med en smøg under graviditet..!!
    Du ka sagens være dårlig forældre eller uegnet forældre om du ikke ryger!!!


  • #45   12. dec 2011 Line - synes ikke det er forfærdeligt at ryge ... men jeg forstår ikke at man vælger at ryge når man er gravid.

  • #46   12. dec 2011 mor til skønne magnus tak for din enighed......

    jeg sys de er komplet ufølsomt af ts og skrive at man er en dårlig mor fordi man ryger.... og jeg er ellers ikke ryger..... jeg sys vrkelig at man sm kvinde kan gøre 100 gange værre ting end at ryge i graviditeten og efter... (ikke at jeg sys at rygning er i orden i graviditeten) me e på sådan en som min mor.... hun både drak og tog stoffer under hendes graviditeter hvilke har resulteret i en mindre hjerneskade på mig og mine brødre er slemt ramt af adhd som er blevet forbundet med hndes druk og stofmisbrug under graviditeten..... når jeg tænker på at hun ar gjrot disse to ting så hænger jeg mig på ingen måder i hendes alminelige rygning under graviditeterne.... så sys virkelig ts sku fine ud af og tage sig lidt sammen og ikke fyre sådan en kommentar af....


    det er helt i orden for mig at ts føler og mener som hun gør men jeg sys IKKE det er i orden og kalde en kvinde for en dårlig mor pga rygning i graviditeten.....!!!!


  • #47   12. dec 2011 c h k , se hvad jeg skriver i stedet for at svare i tåge-- jeg skrivet at en mor med en smøg i munden ikke er en dårlig mor ,,, for det er det ts skriver..

  • #48   12. dec 2011 Da jeg blev gravid, var det på ingen måder planlagt (blev gravid på p-piller), så indtil jeg var 6 uger henne røg jeg dagligt 10-15 smøger. Da jeg stod med den positive test satte jeg mig ned med en kold øl og en sidste smøg, fordi jeg nu vidste det var slut. Jeg formåede at stoppe med at ryge indtil Liam var lige godt et år.
    Men bare fordi jeg selv var i stand til at stoppe, så tænker jeg ikke om andre "når jeg ku, så kan hun sgu også" for jeg ved hvor hårdt det kan være, at gå med den daglige trang, jeg klarede den ved, at gå ekstremt mange laaange ture med hunden, og så prøvede jeg så vidt muligt at undgå de situationer, hvor jeg normalvis ville have tændt en smøg.

    Som jeg ser det, så er man ikke en dårlig mor kun på grundlag af, at man ryger under graviditeten, for mig er der helt klart mange andre ting, man som mor kan gøre eller lade være med at gøre, som er meget værre end at ryge.


  • #49   12. dec 2011 Mor til skønne magnus - Ja, det læste jeg, men det var ikke det jeg svarede på.
    Jeg svarer ikke i tåge, læs dit eget indlæg igen.


  • #50   12. dec 2011 For mig er en dårlig forældre en som sætter egne behov foran sit barns.

    Gør man det ved at man ryger, tja det synes jeg faktisk. Så jeg forbeholder mig ret til at være enig med TS. Samt at holde på min overbevisning. Jeg VED det er et valg at ryge. Jeg stoppede INDEN jeg blev gravid og har ikke røget i over 2år....


  • #51   12. dec 2011 Kan være jeg skulle ryge med denne graviditet så, fordi Oliver var en basse på 4400 g !!! Hehe smiley Nej det vil jeg nu ikk byde mit barn, syntes bare lige det var fun fun, oveni al den surhed smiley

  • #52   12. dec 2011 Marlene - Jeg synes heller ikke at man er en dårlig mor, som skrevet længer oppe, men jeg forstår godt at TS mener det smiley

  • #53   12. dec 2011 Kæft man, folk som har behov for at kalde andre en dårlig mor, burde måske vende blikket ind af ??? Jeg holder på at hvis man føler et sygt behov for at nedgøre andre på denne latterlige måde, er det fordi det er en selv man der er noget galt med smiley

  • #54   12. dec 2011 marlene mange tak..... og jeg sys ellers det liie før jeg bliver helt grov.... men ts har allerede en gang pisset mig af inden for de seneste par dage.... så har vidst lidt svært ved og styre min mening.... ss

  • #55   12. dec 2011 Linda - mor til Oliver + blypper > sådan har jeg det også smiley

  • #56   12. dec 2011 Jeg har meldt mig ud fra denne her debat , gider ikke fryses fordi jeg bliver tosset ..;)

    God Jul ..


  • #57   12. dec 2011 man blir da os sur når man blir udstillet som dårlig forældre uden a kende en.. Det er da ikke særligt sødt.. Og så jeg ligeglad med hendes mening.. Hun har sin mening men den er lige grov nok.. HUn ka jo sagens skrive det hun ikke ka li det.. eller nogle a jer andre.. Men udstille folk på den måde dårlige forældre pga rygning..!! SLAP A....!!

    Det er vidst for a puste til lidt ild rundt omkring og fordi hun virkelig keder sig eller jer andre.. !!!



  • #58   12. dec 2011 nadia jeg er fuldstændig enig..... det ku have været sagt på en meget pænere måde af ts

  • #59   12. dec 2011 Ja tror også at TS har for lidt indhold i sit liv lige nu da. Har intet tilovers for folk der kan sidde og kalde andre for dårlige mødre, uden at kende dem smiley

  • #60   12. dec 2011 Det så nemt når man kan sidde bag en skærm og kalde andre for dårlige mødre - specielt når man åbenbart "must be a secret"
    Det rammer ikke mig personligt da jeg godt ved at bare skulle have holdt , men det rammer mig som datter af en ryger . For min mor er verdens bedste mor !


  • #61   12. dec 2011 Det er ikke okay at kalde andre dårlige mødre, men det er okay at mene at ts mangler indhold i hendes liv, uden at kende hende?

  • #62   12. dec 2011 OMFG man er ikk en dårlig mor fordi man ryger !

    så skal man også være en dårlig mor fordi man får passet sit barn en enkelt aften for at komme ud og pleje sine egne behov !?


    ja undskyld mig, men den her debat har været oppe så mange gange at det er til at brække sig over !

    lad dog folk tage deres egne valg og lad dem leve med det !
    du kan jo være ligeglad med hva andre mennesker vælger at gøre i deres liv..... du kan ikk sidde der og sige at man er en dårlig mor fordi sådan og sådan ! hold kæft hvor er du umoden på det punkt og sidde og hakke ned på andre mennesker fordi de har valgt anderledes end dig ! tag dig dog sammen mand !

    ej jeg kan ikk klare mennesker der ikk har andet at gå op i end andre mennesker !!!!! har du virkelig så lidt indhold i dit liv at du skal sidde og hakke på folk !?

    jeg håber at du har dårlig smag i munden over at kalde så mange kvinder for dårlige mødre fordi de ryger !

    og nåårh ja jeg er også ryger, men ryger UDENFOR !!! vi har et RØGFRIT hjem og kan folk ikk acceptere det, må de finde andre steder at være.....

    jeg røg også under mine graviditeter, men kender man til mig og liv de sidste tre år, ved man også godt hvorfor det har været sådan og jeg føler ikk at jeg skal stå til regnskab overfor nogen hvorfor jeg har taget de valg som jeg har !

    de eneste jeg vil sige er tag dig sammen og find noget andet at gå op i !!!!!!!!!

    Argh hvor er jeg træt af folk der skal sidde og hakke på andre mennesker..... !


  • #63   12. dec 2011 C K H !

    Undskyld men du har da heller ikke ret meget og lave end sidde og føre en diskution!!

    Synes i bund og grund man skal snakke pænt om hinanden og til hinanden, det andet kommer man ikke langt med... Sidder selv og røv keder mig hver dag og vendt tilbage hertil efter 3 år..!
    Og hvor er det dog surt at man ska diskutere om det er okay at sige dårlige forældre pga en smøg eller om man ska bedømme om hun intet indhold har i sit liv.. hvis man skal være så negativ om tingene ALL THE TIME stakkel mor, hun må have det frygeligt.. det må ikke være sjovt og være negativ hele tiden..

    Vi er alle enige om det er pisse usundt!!!
    Men at "svine" folk til på den måde det er bare ikke okay..


  • #64   12. dec 2011 mor til to skønne unger... jeg ku næsten ikk sige det bedre selv...

  • #65   12. dec 2011 Hun må da tydeligvis mangle noget i sit liv, siden hun har et eller andet sygt behov for at stikke snotten i andre folks ting og sager !!!
    Men jeg forstår godt dine svar C K H, fordi du har det vist på samme måde, da du lige skulle dømme mig for at være dum fordi jeg ikke svarede i en anden tråd ang. kamphunde ... men jeg var indlagt, lige til din INFO !!!! Så snotten ud af andres liv, det må være fordi i ikk har nok i jeres eget !! FØJ siger jeg bare


  • #66   12. dec 2011 Nadia - Og det betyder så at jeg ikke har noget liv eller hvordan?

    Linda - Der er vist en der bærer nag.
    GIder du sende mig det link, vil da gerne se at jeg direkte har kaldt dig dum.
    Og snak da pænt, det dør du ikke af.

    Øv hvor er det en børnehave herinde, der burde sgu sidde nogle voksne mennesker og skrive ordenligt til hinanden, det andet er en anelse for skræmmende!


  • #67   12. dec 2011 Åhh nej kamphunde og rygning!!

    AMEN!!!


  • #68   12. dec 2011 C K H !

    Det ved jeg ikke.. det virker sådan.. Jeg har intet liv.. er på barsel og sidder på nettet hele tiden.. Fordi jeg røv keder mig.. Men sidder ikke og stikker med små negative bemærkninger ..

    Jeg ka da indrømme det smiley
    Dømmer dig altså ikke.. Men synes da det er nogle latterlige udtaleser.!! smiley


  • #69   12. dec 2011 Du kan sku selv finde den !! Det er den om kamphunde ....
    Jeg snakker pænt, siger bare min mening smiley
    Og nej bærer ikke nag, vælger bare folk fra, som fx. folk der mener at man er en dårlig mor eller dum smiley Sådanne mennesker har jeg intet behov for at snakke med.


  • #70   12. dec 2011 SÅ LA DA VÆR! smiley

  • #71   12. dec 2011 CKH du ved gdt du ikk er en af dem jeg har noget imod sy du er alletiders.... men ts her er liiie langt nok ude her.... bare for nogledage siden ku hun ikk andet end og kritisere min billeder som lev taget nede ved photocare..... vil ikk gå fuldt ud ind på det.... men jeg vil mene at det lader til at ts her virkelig ikk har andet og tage sig til end og sidde og legen helgen på en høj pind oså bare kritisere alt og alle fordi hun føler sig bedre end alle andre..... sådan har jeg i hvertfald fået fornemmelse af hende og jeg er ellers ikk typen derdømmer folk jeg ikk har mødt.... som jeg har skrevet tidligere håber jeg stadig der vil komme noget fra ts der vil gøre jeg en dag ænder mening om hende for bryde3r mig ikk om og have det sådan her om et menneske jeg ikk kender direkte...

  • #72   12. dec 2011 Igen, nogen har behov for at gøre andre lave, for at gøre dem selv høje smiley Det kan jeg sagtens leve med, men at kalde folk for dårlige mødre er sku da langt under bæltestedet

  • #73   12. dec 2011 Linda - Sødt at slynge den ud, og så ikke engang sende linket så man kan se det, FLOT.
    Jeg kan med sikkerhed sige at jeg ikke har skrevet at DU er dum.
    Nej, du snakker ikke særlig pænt.

    Nadia - Jeg har et liv - det ville jeg også have hvis jeg var på barsel smiley
    Synes nu ikke dine bemærkninger er mere positive end mine, vi har bare hver vores mening, men det er vidst forbudt her på babygalleri.


  • #74   12. dec 2011 Du kan vel selv finde tråden ???

  • #75   12. dec 2011 Men jeg hopper pænt ud herfra igen, syntes ikke denne trååd er særlig konstruktiv smiley Hav en hygsom dag allesammen

  • #76   12. dec 2011 Diana - Jeg har ikke set ts i andre tråde end den her, men som skrevet så forstår jeg godt pointen i det hun skriver, men jeg synes ikke selv at man nødvendigvis er en dårlig mor pga. rygning - i så fald ville jeg synes min søster er en dårlig mor, og det mener jeg jo ikke smiley

    Jeg TROR ikke at ts mener det så hårdt som hun måske skriver det, derfor vælger jeg også at svare at jeg forstår hendes pointe smiley

    Gav det nogen mening?


  • #77   12. dec 2011 Linda - Det kan jeg da sikkert, men det var dig der bragte den herinde, så må du jo også kunne linke til den, i stedet for bare at slynge noget ud.

  • #78   12. dec 2011 waaaauw sidder her og kommer hlt til og tænk på at vi havde en så fin snak igår aftes omkrin dårlig stemning herinde hvor det hele blev debateret så roligt og vi blev enge om at det var diskusioner og IKKE dårlig steminin også sidder vi her i dag og snakkr alle sammen til hinanden som om vi alle har været gift i over 50 år,.....

  • #79   12. dec 2011 Linda - Så fandt jeg tråden ... jeg skriver at jeg synes TRÅDEN er dum, ikke dig ...sødt at du misforstår det smiley

  • #80   12. dec 2011 CKH det gav fint mening...... det jeg hentyder til var i et af mine private albums som BG så har valgt og slette på grund af det var prøvebilleder fra photocare og jeg derfor ikk havde rettighederne til det.... elles ku jeg ha vist dig hvad jeg mente... smiler....

  • #81   12. dec 2011 Diana - Okay, Godt det var til at forstå smiley - Til tider svært at formulere så det kommer rigtigt ud.

  • #82   12. dec 2011 Jeg har ikke læst alle indlæg!

    Men jeg vil også spørge hvad F***** du bilder dig en at kalde en gravid ryger for en dårlig mor???

    Jeg er selv ryger og gravid - men har skåret det ned til at absolut minimum.. og jeg gider ikke sidde og forsvare mig selv for det er MIT valg.
    - Men jeg er helt overbevist om at jeg er en lige så god mor som ikke rygere.

    Men jeg håber da at du (TS) får det bedre med det her indlæg! - Du må da være en fanfucking-tastisk mor selv nu når du IKKE ryger.

    - Undskyld til jer andre - hader bare sååå meget når folk generaliserer på den måde- og INGEN skal kalde mig en dårlig mor, det kan de holde for sig selv!!


  • #83   12. dec 2011 must be - jeg tror snævertsynethed er en dårligere egenskab at have som mor end dårlig ryggrad smiley

    jeg har røget under alle mine 3 graviditeter, men føler mig ikke som en dårlig mor. har ik nogen undskyldning og kan ikke lave det om, men har tilgengæld ikke proppet mig med andre kemikalier, farvet hår og taget sol og alt muligt andet der heller ikke er skide godt.

    der er masser af ting man som gravid skal tage stilling til om man vil gøre eller ej, så må man ikke det ene og så må man ikke det andet.

    jeg valgte alt det fra der var muligt for mig, det eneste jeg ikke kunne stoppe med var rygning.


  • #84   12. dec 2011 CKH er helt enig det blev der også snakketmed om igår i dårlig stemning indlægget smiler..

  • #85   12. dec 2011 Uanset hvad du skrev var det sku da ikk iorden at udtale sig om at det var dumt at oprette en tråd og så ikk engang selv svare !! Hvad er det dog for en omgang barligt shit ???? Du vidste INTET om hvorfor jeg ikk svarede !! ALT har en årsag ...... lad vær at udtal dig om MIG og det JEG gør for du ved noget som helst om det !!!



  • #86   12. dec 2011 Linda - Jeg er i min fulde ret til at udtale mig om det, det skal du slet ikke blande dig i - havde du svaret pænt tilbage havde du også fået en undskyldning, men med det anfald du fik der, tja.
    Jeg kan på ingen måde vide at du bliver indlagt, men finder det mærkeligt at oprette en tråd for ikke at deltage, og ja, det er faktisk set før at folk gør det, kun for at skabe ballade - og lige en tråd om kh skaber som regel ballade.

    Resten der omhandler den tråd, kan du tage i selve tråden.


  • #87   12. dec 2011 nu er jeg selv ikke ryger i mine graviditeter, men udover det ryger jeg sommetider når jeg har lyst.

    *must be secret* - Men jeg må sige at jeg synes det er total usmagelig at skrive som netop du gør! Og at du skriver at folk er barnlige pga deres opførelse, så synes jeg godt nok du skulle kigge ind ad.!!!!!!

    Jeg synes ikke det er smart at ryge når man er gravid - men at skrive det som du gør, det er sku for tåbeligt, og jeg tror ikke du når særlig mange ved det. Tværimod... Men ønsker man selvfølgelg bare at piske en dårlig stemning op, så gør du det da megeet godt!


  • #88   12. dec 2011 CKH nu vil jeg så liiie pointere at ts her heller ikk viser sig specielt aktiv hverken denne tråd hun selv har oprettet eller efter den kommentar hun lagde i mit album......

  • #89   12. dec 2011 Diana - Ikke mere, men hun var aktiv fra start af ....hvis det er tråden med Linda du hentyder til, så var linda slet ikke aktiv inden jeg kommenterede det smiley

  • #90   12. dec 2011 Det er nu heller ikk fordi jeg går og tørster efter en undskyldning fra dig smiley Finder det bare barnligt at have et sådan behov for at tro man ved alt om alle og hvorfor de gør som de gør ..... Det er vel okay at undre sig lidt over ???
    Jeg har aldrig herinde oprette en tråd for at skabe ballade, eller ikke svare i den, det ville da være det mest latterlige at gøre herinde smiley Men jeg finder mig ikk i at en eller anden ukendt ting kalder mig en dårlig mor og jeg finder mig bestemt heller ikke i at du kalder mine handlinger for DUMME, fordi jeg var INDLAGT med maven og nok ikke lige tænkte på at komme på BG og svare i tråden ... Tænkte fandme en del mere på om jeg nu havde mistet IGEN !!!
    Syntes det er direkte klamt at folk udtaler sig om andres ting og sager uden at vide noget herom !!!!!


  • #91   12. dec 2011 Linda -Nej, men den får du skam heller ikke, så det er jo kun godt at du ikke forventer en.

    Jeg finder det også yderst barnligt at få sådan nogle kæmpe vredesudbrud, men jeg lader den ligge der.

    Jeg kan ikke vide om du opretter tråd på baggrund af at skabe ballade, jeg kender dig ikke, men derfor kan jeg godt undrer mig og skrive at jeg undrer mig, ingen grund til at blive så sur over det.


  • #92   12. dec 2011 C K H - men jeg finder det da lidt foruroligende, hvis du hellere ville tænke på at sidde på BG mens du lagde med drop i armen og fik blod, havde så store smerter at du faktisk hellere ville have haft sprøjten !!!

  • #93   12. dec 2011 CKH nej mener denne her ts.... og sys kun jeg kan finde 3 eller 4 svar fra hende i al den tid den har kørtnu og det klder jeg virkelig ikk og være aktiv

  • #94   12. dec 2011 Linda - Har jeg skrevet at jeg hellere vil det?
    Jeg svaret udelukkende udfra at du ikke deltog i tråden, jeg vidste ikke at du var indlagt, og havde jeg vist det havde jeg selvfølgelig ikke skrevet det, det er jo logisk!

    Som skrevet havde du også fået en undskyldning hvis ikke du lige havde smidt et kæmpe vredesudbrud mod mig, det viser da vist også at jeg godt kan forstå at du så ikke var aktiv.

    Lad være med at lægge ord i munden på mig, det er simpelhen for dumt.

    Diana - Okay, jeg er ikke sikker på hvor du vil hen med det???


  • #95   12. dec 2011 Lægger bestemt heller ikk ord i munden på dig smiley Svarer udfra det du skriver. Jeg syntes bare at mange herinde har en hurtig måde at dømme andre mennesker på herinde ...

    Sku da klart jeg bliver gal !! Det er mit barn jeg skulle tænke på


  • #96   12. dec 2011 Linda - Nej, det er ikke klart at du bliver gal, da jeg svarede ud fra tråden, INTET ANDET.

    Jo, du ligger ord i munden på mig, da du åbenbart mener at jeg har skrevet at jeg ville sidde på bg, hvis jeg var indlagt.


  • #97   12. dec 2011 LÆS LIGE MIT SVAR IGEN jeg skrev det gjorde mig foruroligende H V I S du hellere ville det !!!!!!!!!!!

    Ja men nogengange skal man lade være at være så hurtig på aftrækkeren !!


  • #98   12. dec 2011 SØDT at du misforstår det smiley

  • #99   12. dec 2011 Puha et farligt emne smiley

    Personligt syntes jeg at det er direkte klamt at udsætte sit ufødte barn for røg under graviditeten uanset om der er dig der røger eller du bor sammen med en ryger. Hvis man som mor ryger under graviditeten så bil man ikke sit barn det bedste!

    Det er min mening! Jeg stoppede selv den dag jeg stod med testen og ja, jeg skulle have været stoppet inden, men jeg har der godt med mig selv at jeg stoppede da jeg fandt ud af at jeg var gravid.


  • #100   12. dec 2011 Linda - Ja, jeg læste det godt, og har intet misforstået.

    Men jeg lader den ligge,vi bliver ikke enige, og vi kommer nok heller ikke ligefrem til at kunne lide hinanden, så ingen grund til at blive ved.


  • #101   12. dec 2011 Man behøver jo ikke kunne med alle, så det er fint med mig smiley Også derfor jeg helst undgår dig ...

  • #102   12. dec 2011 Linda - Sødt smiley ....Det gider jeg ikke bruge tid på, jeg deltager hvor jeg har lyst, uanset hvem der deltager.

  • #103   12. dec 2011 Jeg har nu heller aldrig bedt dig om at lade være smiley
    Jeg siger bare at JEG helst undgår folk som ikke laver andet end at finde fejl hos andre mens de pudser deres egen glorie


  • #104   12. dec 2011 Så du må hyg dig smiley

  • #105   12. dec 2011 søde diana, sender du lige pb ? smiley

  • #106   12. dec 2011 Linda - Hold nu op med det der, det er SÅ barnligt. Det er til at brække sig over.

  • #107   12. dec 2011 ???????

  • #108   12. dec 2011 Jeg gider ikk diskutere mere, hvad er det så der er barnligt i at smutte ud af tråden her ???

  • #109   12. dec 2011 Jeg siger bare at JEG helst undgår folk som ikke laver andet end at finde fejl hos andre mens de pudser deres egen glorie

    Er det nu jeg siger at du ikke kender mig? ...Er det ikke dig der mener man skal KENDE folk før man udtaler sig? *bræk bræk bræk* siger jeg bare.

    Slut herfra.


  • #110   12. dec 2011 Det er hvad jeg har set af dig herinde, indtil videre smiley Du mangler vist nogen som gider diskutere med dig, det er mit liv bare for kort til da der intet konstruktivt kommer ud af denne samtale

  • #111   12. dec 2011 Og alligevel har du valgt at diskutere med mig indtil nu? ... kan godt se hvad du mener med at dit liv er for kort smiley ...Nå nu vil jeg gå ind og finde alle min kærestes fejl, mens jeg pudser min glorie smiley

  • #112   12. dec 2011 Nu ka jeg se hvorfor jeg har holldt 3 års pause fra gallerierne.. smiley



  • #113   12. dec 2011 altså jeg vil da også lige sige at jeg er ryger og ryger selvom jeg er gravid

    min undskyldning er dog at jeg simpelhent ikke har rygrad nok til at stoppe
    men mener da heller ikke at jeg vil blive en dårlig mor af den grund

    min mor røg ikke og drak ikke da hun var gravid med mig
    men hun forlod mig da var 7 måneder det kalder jeg sgu en dårlig mor

    dog stopper vi her efter nytår med at ryge har meldt os til rygestop kursus i kommunen


  • #114   12. dec 2011 Must be:
    vi er 110%:) syns helt ærligt det er direkte klamt


  • #115   12. dec 2011 Diana Kim >34+ < : nej vel smiley

    men BG er sku ved at blive til et sted hvor alle skal tjekkes i ender og kanter og alle har en mening om alt og hvis man ikk er af samme mening ja så skal man da bare hakkes ned til man har samme mening !

    det er sku blevet til en børnehave herinde og det synes jeg tilgengældt er rigtig klamt !!!!!!!!!!!!!

    TAG JER SAMMEN OG SNAK ORDENLIGT TIL HINANDEN OG KAN I DET IKK, SÅ LAD VÆR MED AT SVARE I TRÅDEN !!!!!

    mere simpelt kan det ikk siges ......



  • #116   12. dec 2011 Mor til 2 skønne unger - Ikke for noget, men Babygalleri er et forum hvor man udveksler meninger, så selvfølgelig debattere man sine holdninger, hvis vi alle var enige ville det da være kedeligt at være her smiley

    Udover det, så er jeg enig i at vi skal snakke ordenligt til hinanden.


  • #117   12. dec 2011 mor til to skønne unger.... må så fortælle dig aat sys du det er slemt herpå bg sku du se den børnehave det er inde på hi og bil galleri hahah kigger lidt med igennm min mand og det e så meget værre end herinde kan jeg godt love dig

  • #119   12. dec 2011 Hvornår er man super mor??? smiley

  • #120   12. dec 2011 Nadia, i hvert fald ikke når man udsætter sit barn for røg smiley

  • #121   12. dec 2011 Jeg er 100% enig med *must be secret *.

    Jeg var selv ryger indtil januar i år, og jeg stoppede både pga. mit helbred men også fordi at jeg gerne ville være mor. Så ja det handler moral og rygrad. Jeg ville ALDRIG kunne udsætte mit barn for røg, så havde jeg stadig været ryger da jeg blev gravid, så havde jeg smidt smøgerne på stedet. Jeg ville ikke kunne få mig selv til at udsætte mit ufødte barn for røgen.
    Men ja - det er op til folk selv, men jeg ville ALDRIG kunne byde mit barn det.


  • #123   12. dec 2011
    C K H ! : ja ingen fejl på det... det jeg mente var at nogle mennesker hakker på andre hvis de har en anden meningen end dem selv....


    Diana Kim >34+ < : haha det skulle ikk undre mig....


    ..............

    EJ klap nu hesten og lad vær med at drøm folk for hva de gør og ikk gør ! det er så klamt at sidde og læse hvordan i tilsviner folk og er så høj i hatten !!!! føj i burde skamme jer !


  • #124   12. dec 2011 mor til 2 skønne unger det herinde ville virke som det rene ingenting i forhold til de to steder.... det virkelig som og være tilbage på blå stue når man læser inde på de forummer

  • #125   12. dec 2011 Jeg er enig med dig Tania mor til dejlige Nynne&Tilde smiley .
    Ingen er super mødre, men ja at ryge er et bevist valg.



  • #126   12. dec 2011 Mor til... Nu handler tråden jo netop om røg og folks meninger og fordi du er ryger og også var det under din graviditet, ja så har du din mening men folk som ikke ryger og ikke gjorde det under graviditeten har helt sikkert en anden mening!
    Hvordan kan du så sidde og sige at folk skal stoppe med at rakke andre ned når netop tråden byder op til diskusion. Er det kun dig der har ret til din mening og vi andre har ikke lov til at byde ind?

    Jeg syntes det er direkte klamt at man ryger i din graviditet for din barn får på ingen måde lov til at vælge og det vil være ryger eller ikke.
    Dette er min mening og den ytre jeg gerne i en tråd som netop handler om det smiley


  • #127   12. dec 2011 Og løvrigt så syntes jeg at det er dig der skal skamme dig smiley

  • #129   12. dec 2011 Jeg mener osse det er fuldstændig op til folk selv om de ryger eller ej. Det skal andre ikke stikke næsen i!
    Selvfølgelig skal man tænke sig om, men det er IKKE så skadeligt som man får blæst ørene fulde af! Hvis man har astma el.l. i familien øger det selvfølgelig risikoen, men igen -det er op til folk selv.
    Både min og min kærestes mor røg som skorstene da de ventede os, og vi har ingen skade taget. Min kæreste har endda aldrig i sit liv prøvet at ryge.
    Jeg stoppede selv for lidt over en måned siden, og læge+jordmoder siger begge at det slet ingen forskel har gjort. Blodtryk er det samme og der er alle værdier i blodprøverne osse. Og de var osse helt perfekte inden.

    Så jeg mener at hvis man kan lade være så er det rigtig fint, og hvis ikke så er det ens egen sag. Det gør absolut ikke en til en dårligere forælder at man ryger!

    Det er osse først efter alt det hersens sundheds-helse-hysteri er begyndt, at man går så meget op i sådan nogle ting.
    For 10-15 år siden var det helt anderledes, og folk havde ikke så travlt med om andre røg eller ikke røg.

    Jeg kunne osse finde en masse at blive forarget over ved andre, men helt ærligt så gider jeg ikke spilde min tid på det. Det er ikke mig det går ud over, og desuden kan jeg bare finde noget andet at kigge på hvis det generer mig!

    Det er ikke rettet mod nogen bestemt, men folk har virkelig travlt med hvad andre gør og ikke gør, og tænker ikke altid over at de heller ikke selv er rene engle!


  • #130   12. dec 2011 Ina...... jeg synes bare ikk man skal sidde og rakke ned på folk fordi de har valgt som de har ..... det er det jeg er træt af.... folk må gerne have deres meninger, men jeg synes det blir grovt når man sidder og mundhakker folk og siger de er dårlige mennesker !

    folk vælger som de har lyst og det skal folk vel ikk blande sig i !?


  • #131   12. dec 2011 hmm det er ikke okay og ryge når man er gravid men det er okay og sætte sig ud i sin bil som udsender lige så farlige partikler. moral er godt men dobbeltmoral er dobbelt så godt.

  • #133   12. dec 2011
    winnie J : Helt enig !


  • #135   12. dec 2011 Ej okay nu bliver det jo for plat! At sidde i en bil er altså ikke lige så skadeligt som at proppe en smøg i kæften.. Jo sikker hvis du vælge at gå ud og sutte på udstødningen 10-15 gange i løbet af dagen...

  • #136   12. dec 2011 Er en bil en nødvendighed? Hvad så med dem uden kørekort som tager bussen eller cyklen eller andre midler ? de lider da så vidt jeg ved ingen nød .. jeg har selv først lige fået bil for et år siden og har da bestemt ikke lidt nogen nød indtil da, tvært i mod - jeg savner faktisk næsten at tage bussen eller hoppe op på cyklen..

  • #137   12. dec 2011 Uanset om man har eller ikke har bil så bliver man udsat for bil os...
    Og Ja, en bil er en nødvendighed for nogen!


  • #138   12. dec 2011 Maiken, vil du ikke beskrive hvorfor at du har en god samvittighed når du er gravid ryger? Bare for at få os ikkerygere til at prøve at forstå det smiley

  • #139   12. dec 2011 Så er jeg to forskellige mødre..!!

    En dårlig mor , knap så super mor.fordi jeg røg med min første??.
    Og NU en SUPER mor fordi jeg ikke ryger mere??

    Og alligevel ikke så knap en super mor fordi jeg har ebn kæreste som er ryger men ryger udedørs!!!

    Ja okay.. Jeg er ret stolt a den person jeg er og tror bestemt ikke nogle a mine børn vil undvære sin mor ..


  • #141   12. dec 2011 hva med folk som bor i KBH??? Med alt det aspes og CO2 og skidt og lort der flyver rundt derinde?? det ka du dø i 20 år efter.. EJ så lad da vær.!!!



  • #144   12. dec 2011 Nadia, det kan du da ikke sammenligne! Som Tania skriver så er det ene noget du selv vælger og det andet kan ikke undgås

  • #145   12. dec 2011 Ja og fred hver med de folk som ryger..

    Hovedsagen er der blir sagt de er dårlige forældre og det er lige over bælte stedet.. Vi er enige i at det er skide usundt men det er op til personen selv.. Og jeg fortryder overhoved ikke jeg har røget .. så ku jeg bare lad vær dengang.. Men der var jeg bare ikke voksen nok.. Det er jeg tilgengæld denne gang og har astma barn og det vil jeg gerne prøve a være foruden men det er jo ikke engang sikkert jeg blir det?? jeg har selv været astma barn?? De ka jo heller ikke sige med sikkerhed dit barn får astma pga rygning?? Hva med folk som aldirg har røget deres børn får astma.!!! Det ka være rigtig mange ting..

    Du vælger os selv om du vil bo i KBH eller andre stor byer hvor Co2 og aspes det flyder rundt jeg er sikker på det er 10 gange mere farligt end rygning..!! Indånder du disse ting dør du os med sikkerhed..

    Men jeg ka os godt se de folk som skriver de ikke har rygrad til a stoppe osv ... Det fordi de ikke vil.. Og længere er den ikke.. For det er ikke svære og lad vær end og stop!!!

    Jeg har røget siden jeg var ti år og stoppede for ca 2 år siden og begyndte igen.. Men lige så snart jeg fandt ud a jeg var gravid sstoppede jeg fra dags dato.. Og ikke røget siden.. Men forhelved hvor har jeg lyst smiley


  • #146   12. dec 2011 Sys dælme ikke du kan tillade dig at kalde andre dårlige mødre fordi de ryger!Er fede gravide der lever a junkfood så ikke os dårlige mødre , eller piger der blir gravide når de er 14 år gamle??
    Tror måske man skal passe lidt på med at dømme andre , en ryger er måske en bedre mor end en ikke ryger ...


  • #147   12. dec 2011 Faktisk hele min familie undtagen min farmor og morfar, røg som skorstene, OSSE indenfor, hele min barndom. Og min lillebror og mig fejler INTET, og har aldrig haft allergi overfor noget som helst.

    Og de der mener man er en dårlig forælder fordi man ryger, burde simpelthen ha en over snotten!! Der er INGEN der skal komme og så meget som antyde overfor mig, at min mor var en dårlig mor fordi hun røg!!! Jeg har aldrig været generet af det, og som sagt heller ikke taget skade af det!! Og det samme gælder min far!

    Jeg har lige læst hele tråden igennem og sidder helt og dirrer af væmmelse over at nogle mennesker kan være så forbandet hellige! Det giver mig kvalme!
    Det er fint i mener det ikke er okay, men hvor VOVER i at kalde rygere for dårlige forældre!?!
    Nu vil jeg én gang for alle gerne høre HVAD der gør én til en god forælder??


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #148   12. dec 2011 Hold da op social arv, klam, ulækker, dårlig mor...

    Sikke en fest i holder jer, håber i har det sjovt =) =)


  • #152   12. dec 2011 Oliver og Marcus smiley Jeg kan 100 % godt følge dig i at det er forkert at udsætte sit ufødte barn for rygning , men at man ligefrem kalder folk for dårlige mødre er da lidt i overkanten..
    Jeg er selv ikke ryger , og vil ikke ha at noget ryger i nærheden a min datter..


  • #153   12. dec 2011 det er sgu da ik nødvendigt og have en bil. man kan da cykle.


  • #155   12. dec 2011 Tanja mor til dejlige... Det inkludere jo så osse at holde sig totalt fra junk-food, størrer byer, microbølgeovne og andre ting der udsender såkaldt farlig stråling, kæledyr fordi de støver og dermed giver allergi osv!
    Ja rygning er et bevidst valg, men det er det fanme osse at bo i en by fuld af forurening som er MINDST ligeså giftig som cigaretrøg! Og støv fra kæledyr er osse bevist skadeligt og allergifremkaldene hos gravide og børn. Og det gælder alt fra hamstre til heste!

    Så til dem der kan undgå alle disse ting - tillykke ad helvede til! Så har i da osse fortjent den glorie i går og vifter sådan med! FØJ hvor må det være trist og kedeligt at være så perfekt! Jeg er glad for det ikke er mig!

    Må se mig helt enig med Diana, jeg plejer heller ikke direkte at have noget imod folk jeg aldrig har mødt, men der er godt nok nogle herinde der giver mig kvalme.
    Lad for helvede da være med at have så travlt med andre mennesker og kig på hvad i SELV kunne gøre bedre!


  • #156   12. dec 2011 Puha - sikke tråden egentlig har udviklet sig...

    Nå, jeg smutter - jeg vil gå udenfor og nyde min smøg med god samvittighed!


  • #157   12. dec 2011 Winnie, jeg gætter på du er ryger?

    I min familie er det nødvendig at have bil. Desuden er det nødvendigt at have 2 biler. Jeg har 20 km på arbejde og vores dagplejer bor 7 km fra os.. Vi har 2 hunde som også engang imellem skal dyrlæge og da de vejer 70 kg stykket kan de altså ikke være i en cykelkurv.. Derfor er det nødvendig med biler.
    Desuden kan man min ikke cykle da han har haft brækket ryggen og vi bor på landet hvor der ikke kommer busser.


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #158   12. dec 2011 Tanja bruger du parfume?

  • #159   12. dec 2011 Jeg logger ud.. For synes virkelig det er latterligt og gider enlig slet ikke forsvare mig da jeg er ikke ryger MERE!!

    Men synes det langt ude og mene man er dårlig forældre fordi man ryger.. !!!!!!




  • #160   12. dec 2011 Nu har jeg ikke læst alle indlæg smiley

    Jeg vil ikke sige man er en dårlig mor fordi man ryger, fordi man farver hår, går med parfume eller hvad ved jeg ? Synes jeg det fornuftigt, overhovedet ikke! Det er valg man selv tager, jeg kan ikke tillade mig at dømme folk på det, jeg går selv med deo og make up, mindre end normalt men det er der.. og jeg farvede hår da jeg ventede Nena smiley -Så nej jeg er ikke hellig, MEN jeg er bestemt heller ikke en dårlig mor !!!!

    Rygning er dog mere end vægt, astma osv. Som der bliver nævnt længere oppe ''kvæles'' barnet faktisk under rygning og det ER bevidst. så spørgsmålet er vel om man har samvittighed til det..

    Man kan ikke samligne at køre bil, færdes i KBH eller hvad ved jeg med rygning for det IKKE det samme da det for nogle ikke kan undgåes ?

    Men overnævnt kan sammenlignes, hårfarve, make up, rygning osv. for det alle valg VI træffer og ting der GODT kan undværes smiley

    Jeg personligt er a den holdning, jeg synes det fair nok hvis man feks. vælger at farve hår 1 gang under graviditeten, eller gå med lidt make up eller hvad ved jeg.. Så længe det ikke er hele tiden og så længe man ikke gør ALLE ting på en gang.. så længe man mindsker det man gør, i stedet for at forsætte som hidtil.. Men at ryge er hverdag og flere gange om dagen, og tja konsekvenserne er liiiidt større smiley

    Men jeg har aldrig røget så valg eller ej kan jeg ikke snakke med om (:


  • #161   12. dec 2011 kristine jeg takker for din enighed.... er der overhovedet ingen af jer andre der lidt tænker at ts her ikk er ægte har i sit hendes profil??

  • #162   12. dec 2011 nadiaa skønne kvinde.... det er faktisk helt utrolit fornuftigt og godt sagt.... vil erklære mig enig

  • #163   12. dec 2011 Diana kim >34+< haha har tænkt præcis det samme , det er sku da bare en eller anden nød der synes det er sjovt at skabe splid på Babygalleri...

  • #164   12. dec 2011 Diana..

    Jamen jeg er glad for jeg fik formuleret det rigtigt hehe smiley


  • #165   12. dec 2011 emma dejligt og høre jeg ikk er den enesteder hat tænkt sådan...

    nadiaa sys da somregel altid du formulere dig heltfint og forståeligt


  • #166   12. dec 2011 Diana.

    Ja det måske blevet bedre, det ikke altid jeg klare det lige godt haha xD


  • #167   12. dec 2011 nadiaa vi kan jo hellerikk være liie dýtige og heldige hver gang.... jegkan oså være uheldig i mine udtalelser... men jeg tror nu stadig ts her er fake....

  • #168   12. dec 2011 Hold da op en fest i holder jer.. Og igen deles rygere/ikke rygere.


    Jeg synes ikke at man ligefrem er en dårlig mor, men man udviser bestemt ret meget egoisme.


    Og så er det da helt åndsvagt at sammenligne det med ting der er smånødvendige i dagligdagen - men okay man prioritere selvfølgelig.


  • #169   12. dec 2011 Nadiaa:
    Ja lige præcis parfume, hårfarvning, makeup osv havde jeg ikke lige fået med, tak for det. smiley
    Men jeg er ligesom Diana (igen) enig i det du siger. smiley

    At det er usundt og ikke særlig fornuftigt kan vi osse hurtigt blive enige om, men det giver absolut ikke folk ret til at dømme andre som dårlige forældre!
    Der er jo osse dem der ikke ryger, men tilgengæld propper sig med junk-food hver dag, flere gange om dagen, hvilket er præcis ligeså skadeligt for barnet, bare på en anden måde. Ved forkert ernæring kan barnet blive underudviklet, få diverse sygdomme og indlæringsbesvær osv.
    Så der kunne man osse starte en lang, dum diskussion hvis man gad. Jeg kan bare ikke se pointen i hvorfor man skulle! smiley


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #172   12. dec 2011 Jamen jeg er enig tanja, og det var skam ikk for at klandre blev bare pludselig nysgerrig =)

  • #175   12. dec 2011 Tania..

    Men derfor gør det stadig ikke en til dårlig mor ?
    -Jeg ryger ikke selv, og der bliver ikke røget i min lejlighed..
    Men besøger jeg rygere ber jeg dem ikke om at gå ud, blot at åbne et vindue hvis det bliver for røget der inde.. så jeg også en dårlig mor, for passivrygning er også skide farligt.. men jeg kan ikke tillade mig at stille krav til folk skal gå ud a deres eget hjem for at ryge !

    Der er 117 ting der så kan gøre en til en dårlig mor, hvis man bruger skyllemiddel? eller hvis man bruger parfume eller andet for det kan også give allergi.. Jeg synes også det forkert at ryge, for jeg kan ikke lide tanken om at barnet ikke får ilt nok.. Men dårlige forældre kræver mere end som så..

    Kristine.. Helt sikkert.. Som jeg siger så kan man gøre en masse rigtigt og en masse forkert.. (: Det jo folks eget valg, jeg synes det forkert.. men jeg dømmer ikke for jeg er ikke selv fejlfri heller jeg mindsker bare de ting jeg plejer at gøre når jeg ikke er gravid.


  • #176   12. dec 2011 Tania mor til... Jamen så tillykke til dig!! Det må være dejligt at være så perfekt, og gøre ALTING rigtigt, så man kan tillade sig at være så hellig overfor andre.
    Jeg er bare glad for det ikke er mig. Jeg ville dø af kedsomhed!

    Jeg er lykkelig for de fejl jeg har og laver, for det gør at man er den man er! Hvis jeg var ligeså ulækkert perfekt som dig, så ville ingen finde mig særlig interessant mere!


  • #177   12. dec 2011 Nadiaa: Lige præcis! Er 100% enig. smiley

  • #178   12. dec 2011 Dårlig mor pga af rygning, sådan kan man hvis ikke stille tingene op, jeg har røget igennem begge mine graviditeter, og sådan var det bare.
    Men ts du kan da ikke se hvordan jeg er som mor, min rygning har da ikke noget med min måde at behandle mine børn på.
    INGEN af mine børn har fejlet noget, som har være pga af min rygning, og har fået afvide begge gange at man ikke har kunne se/høre på mine børn at jeg har røget under mine graviditeter, har to sunde børn så hvor er det du vil hen????
    Hvilken glorie er det du prøver at pudse?? Du har med garanti lavet et eller andet i din graviditet som ikke har været super sundt for et foster i maven, lad være med at rense din samvittighed, ved at skubbe tingene over på noget andet.
    Latterligt emne at bringe op. Og TOTAL dårlig generalisering.


  • #179   12. dec 2011 ærligt så kan alting jo faktisk gøre en til en dårlig mor....
    umiddelbart er der jo snart intet nogen steder derikk er skadeligt på den ene eller den anden måde...... sys virkelig at det bliver for dybt dether.....
    så er vi jo også dårlige mødre ford vi lader vores børn komme udenfor om sommeren fr solen kan fremkalde kræft og ihhh og åhhhhh ej jeg sys lidt at dt kører for langt ud....
    lad fok selv styrer hvad de sys er det rigtige og gøre og hvad de er villige til og udsæte både dem sev og deres børn for.....


  • #181   12. dec 2011 Annette jeg er enig langt hen a vejen (;
    MEN.. Bare fordi du har 2 sunde og raske børn, retfærdig gøre det altså ikke at man sætter sit eget behov først (som sagt dømmer jeg ikke, og gøre det også selv ved nogle ting).. Så sådan kan man nu altså heller ikke stille det op smiley

    Jeg farvede hår 3 gange da jeg ventede Nena.. Denne her gang har jeg IKKE gjort det 1 eneste, selvom hun også en sund og rask, for det er en dumdum chance at tage. Så jeg holder mig til de ting der gør jeg har det okay med mig selv og kan klare mig gennem det.. og det sagt a en der er afhængelig a hårfarve smiley

    I

    Diana enig.


  • #182   12. dec 2011 takker nadiaa og jeg har det som diiig.... farver ikke hår bruger dog lidt makeup hvis vi skal noget og da jeg lider hårdt af svedproblemer bruger jeg altså daglidt lidt parfume, sys bestemt ikke det gør mig til dårlig mor...

  • #183   12. dec 2011 Tania..

    Men så der også en grund til det, min bedstefar stopper også når min mormors svoger kommer da han ikke kan tåle det.. Og ville også stoppe hvis Nena ikke kunne tåle det feks. Men facts er jeg er på weekend hos min familie når jeg er der og så skal min bedstefar på 70 ikke sidde ude i kulden og ryge smiley Jeg kan også sige jeg ikke komme i ikke rygerhjem men det så hos HELE min familie.. og så vil jeg hellere udsætte mine børn for røg en gang i mellem frem for jeg vil tage deres familie fra dem (:

    Så fordi jeg bruger pudder og sådan lidt så tænker jeg ikke nok på Mila, ej heller på Nena for jeg farvede hår da jeg ventede hende.. Det noget fis !!! De er i mine tanker HELE tiden, og der er SÅ mange ting jeg har lagt på hylden i begge graviditeter for ikke at skade dem, og jeg er stadig a den holdning at når bare jeg mindsker det, og vælger en masse fra så gør jeg hvad jeg kan for mine børn UDEN at glemme mig selv ! Desuden er det mere end 9måneder hvis du ammer, for så går alle tingene lige i mælken under alle omstændigheder..

    Og jeg mener at have læst at de ting du udsætter din krop for, altså ikke forsvinder i de 9måneder bare fordi du holder ''pause'' barnet bliver stadig 'udsat' for det.. (derfor kan du jo så godt mindske det alligevel (: )


  • #185   12. dec 2011 Tania..

    Jeg er meget enig i det med rygning.. som sagt fordi jeg ikke bifalder man ser gennem fingre med at barnet ikke får ilt nok i hver sug man tager..

    Men jeg skriver som jeg gør, for at sætte det i lidt større perspektiv.. i form a at man ikke er dårlig mor pga a rygning, for så der også mange andre ting der gør en til dårlig mor jo.. og så burde jeg være dårlig mor ! Og helt ærlig ??? Jeg synes jeg er en FANTASTISK mor smiley


  • #186   12. dec 2011 Tania mor til... Hvordan kan jeg opfatte det som andet end negativt?
    Jeg synes da heller ikke det er klogt at ryge mens man er gravid, men det er op til folk selv. Og har man en anden mening -jamen fint. Den kan man bare holde for sig selv så, for lige præcis det her emne med rygning er efterhånden så tyndslidt og gennemdiskuteret at der ikke er noget nyt at sige!

    Jeg ryger heller ikke selv længere, men det har absolut intet med min graviditet at gøre. Jeg havde simpelthen bare ikke lyst mere. Og jeg vil på ingen måde udelukke muligheden for engang at begynde igen. Jeg NØD at ryge, og synes det var dejligt afslappende at sidde udenfor med en kop kaffe og en cigaret.
    Men at ryge inde herhjemme er udelukket, selvfølgelig pga baby, men mest fordi min kæreste ikke ryger, og det derfor er et røgfrit hus. Så det bliver der ikke noget af. smiley


  • #187   12. dec 2011 tania uanset hvad det efterhånen handlr om kan du ikke for evigt og altid beskytte dine børn mod det.... du ved jo heller ikk om deres venner og veninders familierer rygere og du kan ikk forvente at de lade være fordi dine børn skal på besøg eller tænk på når de bliver ældre og vil til fest g alt det pjat..... sys virkelig også at man som kvinde godt kan blive FOR pylret.... mine børn bliver usat for røg engang imellem da bedstfar og bedstemor ryer og de skal da have lov og være i deres eget hjem.... dog når e er hos os går de på altanen og ryger og det er liie så meget fordi jeg ikk vil have lugten hængende i mit hjem....

    tror lidt vskal passe på med ikk og blive så enormt fanatiske at vores børn knap komme ud af hoveddøren uden at blive pakket ind i både det ene og det andet....


  • #188   12. dec 2011 Hold da fest, TS fik da pustet gang i ilden herinde.. Ville bare ønsker jer alle en dejlig mandag aften, og husk på at i ikke kender folk. Så blæs da hul i hvad folk kalder andre(jer).

    Hop og og fald ned, som man siger.. Griner..

    God jul alle sammen. Rygere som ikke rygere..


  • #189   12. dec 2011 Diana..

    Sådan er det også her (:
    Dog bliver min familie bedt om at tage hensyn så længe de er nyfødte ( første 3 måneder) (:


  • #190   12. dec 2011 nadiaa det er vi så heldige at de gør helt automatisk her i familien de ville aldrig bevidst udsætte vore børn for farer eller ting der skader dem for meget... og de lufter altid ud før vi kommer og også mange gange under vores besøg

  • #192   12. dec 2011 Diana..

    Min familie er meget ''ja i sku vokset op med det'' og ser det ikke fra andre sider med mindre jeg påpeger det (:


  • #193   12. dec 2011 tania jaaa oki kan jeg godt s så smiler.... det er jo også en helt og aldeles gyldig grund til og væreekstra hård med det så....

    nadiaa oki ja så må man jo selv påpege det lidt jo.


  • #196   12. dec 2011 Camilla - Ja, min farmor har det desværre også, frygtelig sygdom, og hader at se hende sådan.

  • #197   12. dec 2011 Jeg stiller det ikke om som om det er sådan for alle, der jeg vil hen er at sådan har det været for mig, og så kan jeg kun tale udfra min situation, og fra dem jeg kender.
    JEG har to raske børn på trods af rygning i graviditeten, jeg vil ikke sidde her og retfærdiggøre det på nogle måder, for kan sagtens følge holdninger i det er dumt at ryge, MEN ingen skal kalde mig eller andre for en dårlig mor på grund af rygning. Det er simpelthen for lavt.
    Det ville være det samme som at du "Nadiaa. Nena & lillesøster i maven 37+ smiley ." blev kaldt for en dårlig mor pga af hårfarvning. Sådan kan man jo heller ikke stille det op, for det viser ikke hvordan du er som mor, til trods for det kan skade fosteret.


  • #198   12. dec 2011 Annette..

    Nej det også det jeg siger (: Men du fik det til at lyde som om at fordi hun har to sunde og raske børn var det okay du røg.. Men du kunne ligeså godt have fået et barn med astma (hvis du forstår).. (: Det var som bare min point.


  • #201   12. dec 2011 Jeg er eksryger, men stoppede da jeg stod med en positiv test i hånden og der var jeg 6 uger henne smiley

    Er heldigvis ikke begyndt igen (Malthe er 13 mdr), men det har sku os været en hård kamp, for da jeg havde født Malthe og så nogle som røg, så gav det da os mig abstinenser og lysten til at ryge igen.. Men det lugter i håret, sidder i alt tøjet, gider ikke gå ud hver gang og så er det dyrt, så nej ville ikke begynde igen, og udsætte Malthe for det, plus min mand hader røg! smiley



  • #202   12. dec 2011 Har ikke læst hele tråden - men jeg fatter det virkelig heller ikk!
    Jeg stoppede med at ryge den dag jeg testede positiv ved lægen! Røg den sidste smøg med kæresten kl 12, og på søndag er det 4 måneder siden!
    Jeg forstår heller ikke at man kan udsætte sit barn for noget man ved er så skadeligt!!


  • #203   13. dec 2011 Enig sofie..

    Min mor røg forresten også under alle 3 graviditeter. Vi snakkede om det igår efter denne tråd xD Og min mor sagde noget med hun var da godt klar over idag det ikke var skide smart, men man vidste heller ikke ALLE de ting man vidste idag.. Og havde hun vidst barnet faktisk ikke fik ilt i 8 sekunder per sug du tager så havde hun ALDRIG gjort det, for det ville hun ikke have samvittighed til, at udsætte sit barn for (:

    Men jeg synes nu stadig hun er en god mor xD


  • #207   13. dec 2011 Nadia .. Enig i det hele..
    Jeg synes også det sygt tidligt, nu har jeg aldrig røget og jeg håber bestemt mine piger er lige så ''fornuftige''


  • #209   13. dec 2011 Camilla J.

    hvis du hentyder til den tråd jeg tror du gør !!
    Så vil jeg lige påpege jeg var en a dem der nævnte at slå et barn ihjel !
    hvis du så læser længere nede da folk fik ondt i deres numse over det.. står der også hvad jeg mener med det, og jeg kan da godt uddybe det her også !

    Jeg er ikke imod abort i den forstand, jeg ville bare aldrig selv kunne udføre en på MIN krop.. Jeg knytter bånd til det her lille barn i samme øjeblik testen er positiv! Så for MIG ville det være at slå mit lille barn ihjel !

    Du kan ikke bare tage en sætning ud a sammenhængen !


  • #211   13. dec 2011 Nu er der ingen a os som ska blive mega uvenner pga forskellige meninger..

    Men tråden handler om rygning under graviditet og dårlige forældre..!

    Abort er en hel anden sag og medhensyn til den .. Ska man passe på med hva man siger..

    Man ska heller ikke få et barn hvis man ikke ka tage sig a det!! Det vil da os være synd og videre give sit barn.. Fx en pige på 10 som de nu starter i nu blir gravid ... Havde jeg da aldrig i mine tanker om at hun sku fuldføre en graviditet!!! Uanset om hun selv er uden om det!!!



  • #213   13. dec 2011 Nadia S.

    Det er der BESTEMT heller ingen der ønsker hverken for pigen eller et muligt barn smiley Og havde en 10årig spurgt mig til råds havde jeg også sagt abort.. Men personen der spurgte er 26, og ja der var nogle mindre heldige ting, men ting der kan arbejdes på og denne hentød flere gange til du helst ville beholde.. derfor sagde jeg min mening i DEN sag, og fortalte hvorfor jeg havde valgt at beholde.. og det var fordi det for MIG var at slå mit lille barn ihjel, og fordi jeg følte jeg kunne give mine piger et godt liv, med trygge og stabile rammer.. Så der er ingen der siger en abort ALDRIG er den bedste løsning for det er det helt sikkert for nogen (:


Kommentér på:
Gravide rygere..!

Annonce