{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
423 visninger | Oprettet:

Hysterisk lille dreng {{forumTopicSubject}}

Hej piger

Jeg har min søn Gustav på 16 måneder, som er en glad, tilfreds og aktiv lille dreng. Han spiser godt og varieret og trives i alle hensigter.
De sidste 14 dage - 3 uger - er han begyndt at blive meget hysterisk. Der skal ikke meget til at han flipper helt ud og ligger og skriger som en lille pige. Især ny ble, skifte tøj om morgenen og at tage overtøj på. Og som jeg skriver så er det små ting som kan få ham helt ud af bedrift.
Så som at skifte arm når vi tager bluse på, hjemmesko på, i dagplejen eller flyverdragt, som faktisk er allerværst. Han vrider sig og skriger som en lille pige.

Vi er meget tålmodige forældre og lader os ikke gå det på, men jeg kan godt mærke at jeg er ved at blive en smule ked af det og frustreret. Vi gør alt for at gøre de dumme situationer hyggelige og rolige, og vi er ikke stressede eller irritable.

Har i prøvet noget lignende med jeres børn, og hvordan greb i det an? Jeg tænker ikke at det er trodsalder, det er han ikke gammel nok til, men vi kan tydeligt mærke at han prøve grænser af med os.

Kan i have en god dag. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af 2 elstik + fjerne gammelt telefonstik + blændes af så der kan males over 1.200 kr.
  • Hjælp til toilet 1.150 kr.
  • Mast påsætning Lundeborg 1.000 kr.
  • Fliserens 2.300 kr.
  • Fugning af vinduer 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hysterisk lille dreng
  • #1   15. nov 2011 Der har vi herhjemme først prøvet at være meget tålmodige i sådan sitationer og viker det ikke fortalte vi Malthe at så måtte han selv komme igang.... ellers også forklarede vi ham at det gad vi simpelhen ikke og hvis han ikke stoppede gik vi ind i andet rum og så kaldte han jo ..... !

• #2   15. nov 2011 Puha, de perioder er bare ikke sjove, man tænker, hvor blev min glade lille dreng af, som altid gjorde som han skulle.. Hehe... smiley
    Vi har os lige været den periode igennem med Theo, og hans små hysteriske anfald kommer stadig frem til tider.. Han kan finde på at smide sig ned på maden, og rulle rundt, mens han sparker og slår ned i gulvet... Den måde vi håndterer det er at stå fast i at det hysteri vil vi altså ikke se på.. Når han så er faldet ned, så plejer jeg at snakke til ham, og så ender vi det med en krammer...
    Personligt tror jeg at Theo er ret irriteret over at han ikke helt kan give til udtryk hvad det er han vil, da han ikke snakker så meget endnu, max 5 ord har han styr på...
    Men ja, det er bare så træls når de begynder på hysteri, men tror det er faser? smiley

• #3   15. nov 2011 *gulvet, ikke maden.. haha

• #4   15. nov 2011 Ja, selvfølgelig er det en fase. smiley
    Jeg holder helt fast i at nu skal han have ny ble på, sove, overtøj osv.
    Jeg tror også at det har noget med sproget at gøre. Gustav er rigtig god til at udtrykke sig og han øver og øver, så det er så synd når han bliver så frustreret at han falder ned på gulvet og brøler. Vi føler mere at han prøver grænser med os, netop fordi det er i de situationer hvor vi viser ham at nu vil vi noget med ham. (Ny ble, nyt tøj mm). Han er simpelthen sin egen herre, den lille mand.

Men hold nu fast et skrigeri, jeg er overbevist om at hele gaden kan høre ham, hihi smiley

• #5   15. nov 2011 Haha ja, vi tænker os nogle gange, gud vores naboer må tro vi slår ham sådan som han kan skrige.. Men men... Heldigvis blir han go igen smiley

• #6   15. nov 2011 Ja, det gør Gustav også altid, han er en meget glad og aktiv lille dreng, så at han lige pludselig begyndte at skrige som en pige, det var helt utroligt. Han har altid haft temperament og haft sin egen vilje, men det fortsætter på tredje uge nu, og så sover han også dårligere.

Men det er rigtigt, det er dejligt at de bliver gode igen smiley

• #7   15. nov 2011 Sådan er Frank også for tiden - det er helt vildt. Det gør også mig rigtig ked af det, men samtidig ved jeg, at det bare er en fase. Men når man i forvejen ikke har det vilde overskud grundet en noget smertefuld graviditet, kan det godt være rigtig hårdt. Og hader den følelse af, at man er sur hele tiden. Men selvfølgelig kan jeg ikke bare smile og sige dygtig dreng, når han river, slår, kaster rundt med ting, råber og skriger og vil det stik modsatte end vi. :-S

• #8   15. nov 2011 Sandra - Nej for søren, sikke nogle ture de kære små kan få. Jeg kan godt forstå at du er træt - peter skal simpelthen tage mere over så du kan blive aflastet.

Jeg har bestilt en tid hos ørelægen på torsdag. Så kan vi hvertfald udelukke at han har ondt i ørene. Men ja, selvfølgelig er det en fase, og det bliver langt fra den sidste smiley

Kommentér på:
Hysterisk lille dreng

Annonce