{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Hmm, er i tvivl!! :) {{forumTopicSubject}}

Hej Hej! ..

Min søn på lidt over 1 år er blevet en RIGTIG hysterisk lille dreng, han skriger VILDT efter os hvis vi f.eks tager noget fra ham når han ikke må ha det osv! ..
- Og hvis han f.eks piller ved noget griner han os lige op i hovedet, og han ved godt hvad nej vil sige fordi andre gange trækker han hånden hurtigt til sig når vi siger nej...
Men hvad gør jeg?! .. Er det bare en periode med at han griner af os?!

- Hmm, så en anden ting, hvordan vendte i jeres børn til bare at blive lagt ind om aftenen, altså Oliver skal ha sin vælling, men når han så måske ikke lige falder i søvn af den vil jeg gerne kunne ligge ham ind bagefter! ..
- Men problemet er hvis jeg lader ham ligge og græde lidt osv så bliver han frisk igen, har prøvet det MANGE gange efterhånden!! ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hmm, er i tvivl!! :)
  • #1   29. nov 2009 Tjaa .. Tænker bare at det er tidligt at kommei trodsalderen han er jo kun 1 år...
    - Men må jo bare se tiden an!!

• #2   29. nov 2009 det der med at ligge ham ind er en magtkamp der bare skal tages.. vi har taget den med natalie og nu bliver hun lagt kl 19.30... nogle gange er hun ikk helt enig med os i at hun skal i seng. men vi lader hende ligge, så hun ved at vi mener det og så ligger hun sig til at sove.....

så der er bare med at blive ved med at stå fast og når han er lagt, er han altså lagt.... så gå ind til ham engang imellem, ligge ham ned sige godtnat, give ham sutten ( hvis han bruger sådan en) og så gå ud igen..... det tog os 14 dage og så var hun over det med at skabe sig når hun kom iseng... vi har en fast ritual vi laver når vi putter:

vi går begge med ind, skifter ble, giver nattøj på, ryster puden, varmer dynen på radiatoren og ligger hende i sengen, siger godnat og går....

det med at han piller ved ting han ikk må og griner af jer, er nok bare en periode han er inde i......

• #3   29. nov 2009 uh... Her i huset er det lige dan, hvad gælder ordet NEJ. Og han bliver 15 mdr her 3 dec.
    Heldigvis gider han ikke pille i de 'voksnes' ting, så det er mere når han kaster med ting o.lign at han griner af nej.

Men vi tager hans tallerken væk når han begynder at kaste og når det at kaste med legetøjet heller ikke kan klares med et nej / mor vil ikke have du kaster med det. Tager jeg resten af det legetøj, flytter ham fysisk et andet sted hen eller stiller ham med ryggen til det.
    Får han et flip, skriger og stamper i gulvet mm - så må han gøre det. hvilket han har fundet ud af ikke hjælper - for mor kigger både den anden vej og ignore ham.

Frederic har siden han var 6-7 mdr 'bare' blevet lagt ind i sin seng, kun med sin sut og nusseklude. Vi har fra han var spæd kørt samme rutine og jeg har sagt inden han overhovedet blev født at sutteflasker og legetøj ikke hører til i hans seng. Heller ikke når vi spiser. Han var også amme-barn.

Det er at sætte sig et mål, indføre en rutine, være tålmodig og stædig. og så skal du mene det og være viljefast. Ikke noget med lange samtaler, nye godnat historie mm efter han er blevet puttet.
    Hoved putningen, altså 1. gang han hver aften bliver lagt, må gerne være hyggeligt, men ikke flere timer. Alle de andre gange uanset om det er ved gråd, leg, hoppen i seng o.lign, er det kort og kontant ned at lægge med et godnat og atter dynen mm pakket omkring - dette kan man godt gøre 40 gange...

• M L
    M L Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
    #4   29. nov 2009 Mht. putningen har jeg ingen gode råd for bøvler selv med det.

Men det med han griner af Jer når i siger NEJ er ikke for at være fræk, det er et forsøg på at vende stemningen ved at grine som han jo forbinder med noget positivt. Det er helt normalt for hans alder.
    Som en lille side info kan jeg oplyse at det er i et års alderen der sker mest vold mod små børn, netop fordi voksne ofte tolker det som "griner mig op i mit åbne ansigt" når de for et nej eller skæld ud.

Ja, vi forældre har lige så meget at lære som vores kære børn smiley

• #5   29. nov 2009 det med at putte blev vi ved med i 3 mdr inden phillip bare kunne lægges ind og så han sov. og han skriger også hvis vi tar noget fra ham og griner også mig lige op i hovedet når jeg siger nej og han er 18 mdr. så tror det er en periode alle børn skal igennem.

• #6   29. nov 2009 Ja, det med at sove.. Det værste er at når han er i DP kan hun bare ligge ham ud i barnevognen han ikk så meget som giver lyd fra sig, han sover bare!! .. Men det er nok også fordi at han bruger så meget energi, men han har efterhånden gået i dp så længe at han burde være inde i den rytme med at sove til middag på samme tid som derhenne, men NEEEJ!!! ...
    Men må tage kampen op med putningen og håbe perioden med at grine af os snart går over!! smiley

Tak for råd osv piger!! smiley

Kommentér på:
Hmm, er i tvivl!! :)

Annonce