8. dec 2009 Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Stop med sut :) {{forumTopicSubject}}
hej BG
Min datter har aldrig brugt hendes sut særlig meget, .. Kun når hun skulle sove, og aldrig når hun var vågen, Hun har så de sidste nætter, ikke rigtig villet have den når hun har pylret, eller noget, så tænkte at det nok var ved at være mulighed helt at stoppe med den??
Så aftalte med dagplejemoren, at hun ikke skulle have den i morgen, når hun skulle, medmindre end at hun blev helt ulykkelig selvfølgelig.. Og så ville jeg teste i aften, hvordan det gik, ..
Hun blev putten her kl. 18.30, UDEN SUT, og sagde ikke et ord, men lagde sig bare til at sove med hendes nulleklud Jeg er så STOLT lige nu, og håber at hun sover hele natten, uden at mangle den, men har selvfølgelig haft mine tvivl om det var for tidligt at tage den.
Men følte at hun var klar, og ikke har behov for den længere, så nu prøvede vi Kan bare ikke forstå hvis det skal være så nemt?? Men selvfølgelig har den aldrig været så vigtigt for hende, som den måske er for andre børn
SÅ nu ville jeg hører hvor gammel jeres børn var da de stoppede med at bruge sut??? Og hvordan det gik, og om I evt. har nogle råd?? Hun er i dag 1 år, og 1 måned,
Tak for svar, Knus Marie,
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Den ene aften hvor jeg havde ham på armen (lige fået ham til at tage/vælge de ergonomiske sutter den aften) og han skulle sige godnat til farmand. Han står så og vifter med de 'dumme' sutter og spørger om han ikke skal have sådan en med i seng.
Siger at dem skal han ikke have da de ødelægger hans tænder. Frederic kigger ned i skål med sutter og lægger dem alle tilbage (1 i munden og en til hver hånd) med ordene; jeg skal ikke bruge sut mere, de ødelægger mine tænder. Dagen efter kom de alle ned på suttetræet og han har aldrig spurgt efter dem.
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 43 Svar: 416
Min dreng har siden ca 3,5 år kun haft sutten om natten og har for nylig smidt den 100%, og han er 4 år! Hans sut var hans kæreste eje, så jeg følte mig virkelig som en dårlig mor... Man skal ikke underkende nogle børns tilknytning til en sut
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Emner: 29 Svar: 487
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
men er bare så glad for den ikke længere sidder i hans mund 24/7
Stop med sut :)