{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Stop med sut :) {{forumTopicSubject}}

hej BG smiley

Min datter har aldrig brugt hendes sut særlig meget, .. Kun når hun skulle sove, og aldrig når hun var vågen, smiley Hun har så de sidste nætter, ikke rigtig villet have den når hun har pylret, eller noget, så tænkte at det nok var ved at være mulighed helt at stoppe med den??

Så aftalte med dagplejemoren, at hun ikke skulle have den i morgen, når hun skulle, medmindre end at hun blev helt ulykkelig selvfølgelig.. Og så ville jeg teste i aften, hvordan det gik, ..

Hun blev putten her kl. 18.30, UDEN SUT, og sagde ikke et ord, men lagde sig bare til at sove med hendes nulleklud smiley Jeg er så STOLT lige nu, og håber at hun sover hele natten, uden at mangle den, men har selvfølgelig haft mine tvivl om det var for tidligt at tage den.

Men følte at hun var klar, og ikke har behov for den længere, så nu prøvede vi smiley Kan bare ikke forstå hvis det skal være så nemt?? Men selvfølgelig har den aldrig været så vigtigt for hende, som den måske er for andre børn smiley

SÅ nu ville jeg hører hvor gammel jeres børn var da de stoppede med at bruge sut??? Og hvordan det gik, og om I evt. har nogle råd?? smiley Hun er i dag 1 år, og 1 måned, smiley

Tak for svar, Knus Marie,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stop med sut :)
  • #1   24. okt 2011 min datter blir snart 3 og har stadig hende... meningen var at jeg vill vænne hende fra det her når lillebror kom, meen nu vil ikk slet ikk af med den,,., lillebror bruger kun hans når han sover eller er ked af det.... men hun vil bare ikk slippe hendes endnu.... men det skal nok komme...

• #2   24. okt 2011 Frederic var omkring 2 år og nogle mdr. Han valgte at smide sutterne - ble'en og cykle selv på pedal cykel 10-15 m på samme mdr.. Pyh ha altså. Han brugte sut lige som din pige gjorde...

Den ene aften hvor jeg havde ham på armen (lige fået ham til at tage/vælge de ergonomiske sutter den aften) og han skulle sige godnat til farmand. Han står så og vifter med de 'dumme' sutter og spørger om han ikke skal have sådan en med i seng.

Siger at dem skal han ikke have da de ødelægger hans tænder. Frederic kigger ned i skål med sutter og lægger dem alle tilbage (1 i munden og en til hver hånd) med ordene; jeg skal ikke bruge sut mere, de ødelægger mine tænder. Dagen efter kom de alle ned på suttetræet og han har aldrig spurgt efter dem.

• #3   24. okt 2011 Mor til 2 skønne unger - Jeg synes da også det er et "dårligt" tidspunkt, at prøve at vænne din datter af med sutten samtidig med at hun bliver storesøster. Man skal ikke gøre det i en periode af barnets liv, hvor der sker forandringer, fx børnehavestart, flytning, skillesmisse, lillesøster/bror. Som du siger, skal der jo nok komme et tidspunkt hvor du fornemmer, at hun er mere klar:)
    Min dreng har siden ca 3,5 år kun haft sutten om natten og har for nylig smidt den 100%, og han er 4 år! Hans sut var hans kæreste eje, så jeg følte mig virkelig som en dårlig mor... Man skal ikke underkende nogle børns tilknytning til en sut smiley

• #4   24. okt 2011 Maya har også kun sin sut når hun skal sove, når hun er sur vil hun ikke ha den, bliver nærmere mere hysterisk, hvis man tilbyder hende den, vil dog gerne ha den i hånden hvis hun er ked men sker sjældent.........Sikker på det nok skal gå når de ikke er mere afhængig af den end de er....forstår ikke at nogle børn skal rende rundt med sut i munden 24/ 7 tvivler på det er sundt at være så afhængig af den....

• #5   24. okt 2011 hmm, Sofie var 3 år før hun smed sutten. Brugte den dog kun når hun skulle sove, men det var begyndt at gå ud over hendes tænder (og moderens frustrationer, hehe). Vi gav Sofie en uges varsel. Vi sagde: "når du har sovet 6 dage, er det slut med sutten" (eller noget i den retning smiley Det sagde vi til hende hver dag op til. Da dagen endelig kom, lagde hun sig til at sove uden sut og uden problemer.

• #6   24. okt 2011 victor var 4 elelr han er 4 og har lige smidt den her i september, der er bare sket en masse så det hele tiden har været et dårligt tidspunkt at tage den og så var han ret afhængig af den og har jo 2 mindre søskende der gør det svært at stoppe, for der er jo hele tiden nogen til rådighed. men den er væk nu dog når han er meget meget træt så smugler han en med sig og gemmer sig hehe og når vi ikke kan finde nogen til pigerne, så ved han pudsigt nok altid hvor der lige ligger en smiley
    men er bare så glad for den ikke længere sidder i hans mund 24/7 smiley

Kommentér på:
Stop med sut :)

Annonce