{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

Sutte-stop {{forumTopicSubject}}

Åhhhh hjælp mig lige.... Ved ikke om jeg skal holde fast eller give efter!!!!

Sagen er den at Simone længe har haft 2 sutter tilbage. Vi havde besluttet at der ikke skulle købes flere og de skulle væk i vores sommerferie. Hun er lige blevet 3 og lige startet i BH (hun er faldet rigtig godt til og elsker det)...

Vi har længe haft en regel om at sutterne skal blive på værelset og det har fungeret rigtig godt! Hun har i en længere periode ikke haft sutterne med i DP, men har dog haft dem med i BH til sovetid.

Tirsdag morgen kommer hun så og viser mig at den ene sut er gået i sykker. Siger til hende, at så skal den i skraldespanden! "Måske i morgen!", svarer hun smiley

Tænkte så at jeg enten kunne tage kampen op med hende om den ene sut eller spørge om vi skulle sende begge sutter til julemanden og så ville han sende en belønning som tak. Valgte den sidste mulighed og hun gik med til det. Puttede sutterne i en pose med en fin tegning til julemanden, puttede dem i postkassen og vupti - så lå der en fin hello kitty madkasse og prinsesse smykker i postkassen om eftermiddagen smiley

Første nat gik fint. Hun græd lidt og kaldte efter sutterne, men faldt i søvn og vågnede frisk og glad næste morgen!

Næste dag blev hun hysterisk over tandbørstningen og da hun jo ikke havde sutterne til at blive trøstet med trak putningen ud og hun græd/skreg længe, men faldt dog til sidst til ro og lagde sig til at sove. Vågnede ved midnat og var helt hysterisk. Jeg kunne slet ikke få lov at trøste hende. Ingenting hjalp og tilsidst måtte jeg (ikke med min gode vilje) tilbyde at hun kunne komme ind i sofaen og tænde for en dvd. Hun faldt i søvn efter 15-20 min. og kunne puttes igen.

Igen igår blev hun sur før hun kom i seng og ville ikke lægge sig ned i sengen. Efter 1 times tid frem og tilbage var hun så træt, at hun nærmest sad op og sov imens hun hulkede smiley Satte mig op i hendes seng og lagde hendes hoved i mit skød, hvorefter hun sov nærmest med det samme og jeg kunne ligge hende fra mig og gå. I nat vågnede hun så igen og var helt utrøstelig - ville kun sove med hovedet på mit skød og jeg kunne ikke ligge hende fra mig, så hun kom til sidst med ind i vores seng, hvor hun kunne ligge ovenpå mig.

Hun spørger ikke efter sutterne, når hun græder, men jeg har prøvet at spørge hende, om hun er ked af det fordi hun ikke har sine sutter og så nikker hun ja.

Hvad gør jeg? Holder fast og håber det snart går over? Eller køber et par nye sutter til hende, og siger OK, nu er det prøvet og det var hun ikke klar til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sutte-stop
  • #2   22. jun 2012 Det er en svær tid og vi skal også igang i sommerferien... Men jeg synes du skal holde fast og forklare hende at sutterne jo er blevet sendt afsted til julemanden og (hvis du synes) at han jo nok allerede har givet dem til en lille baby som har mere brug for dem smiley
    Hvis du giver efter skal du bare starte forfra og så bliver det endnu sværere da den jo gik første gang med at få dem tilbage smiley

• #3   22. jun 2012 Åhhh, ja det er jeg også mest til! Men mit moderhjerte, som desuden er pumpet med graviditetshormoner, er lidt forvirret og smerter smiley

Det var nok i bund og grund en dårlig beslutning fra start af!!!!!

• #4   22. jun 2012 hold fast hold fast hold fast....

det går snart over det jeg sikker på, trøst hende på anden vis og fortæl hende at hun er en stor pige og at julemanden jo har hendes sutter... sover hun med bamser eller lign. kan hun jo evt. på en bamse og putte med i stedet for. altså ud og købe en ny bamse smiley

• #5   22. jun 2012 Tja den er lidt svær, nu har i jo engang sendt dem afsted og begyndt at afvende hende. Lui er 3 år og har sut når han sover til middag i børnhave og når han sover om natten. Han må også gerne få den hvis han bliver rigtig ked af det. Jeg tror ikke vi vil begynde at arbejde på slut med sut før han er 4 år.
    Det er jo bare en sut og så frygteligt er det jo ikke de har den.

Du må jo gøre op med dig selv om det skal være nu eller om det alligevel var for tidligt og hun ikke var klar - du kan jo risikere hun begynder at sutte tommelfinger og den er jo knap så nem at vænne hende af med da den jo er lige i nærheden altid - så kan det jo faktisk værre sutteriet bliver endnu værre ( hvis hun vel og mærke ikke er klar endnu )

• #6   22. jun 2012 Hun har sengen fuld af bamser.... Hun har aldrig rigtig brugt dem og det er kun nogle gange hun vil tage imod en af bamserne, når hun er så opkørt!

Har fortalt hende hver morgen hvor dygtig og sej jeg synes hun er, at hun kan sove uden sutterne!

Måske vi skulle prøve at lave en aftale med hende i aften (inden hun kører op), hvilken bamse hun skal putte med! Hun elsker nemlig at skulle vælge én bamse ud hver dag, når hun skal i BH og det er altid en forskellig hun vælger.

• #8   22. jun 2012 Det er godt at høre jeres ord!!!! Det giver mig lige lidt ekstra styrke til at holde fast, som også er det jeg helst vil - nu hvor beslutningen er taget smiley

TAK!

• #9   22. jun 2012 I skal holde fast..: også mentalt for hun kan mærke når i tvivler på jeres beslutning.

• #10   22. jun 2012 Hold fast!! Vi har næsten lige været igennem det og Nicklas fik en kæmpe lastbil da han smed sutterne i skraldespanden og han tog det heldigvis super flot, så jeg kam ikke klage smiley

• #11   23. jun 2012 Til information faldt hun i søvn og sov hele natten uden et eneste klynk i nat smiley Og hun fik STOR ros i morges!!!!

Kommentér på:
Sutte-stop

Annonce