{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

2 børn meget tæt ? jeres erfaringer {{forumTopicSubject}}

vi fik jo en lille prinsesse her sankt hans morgen smiley og da hun er så skøn og så nem + vi ønsker at børnene skal have glæde af hinanden + vi synes at vores alder ikke giver for langt tid at løbe på (også hvis nu man skulle ønske en nr 3 engang) så har vi snakket om ikke at begynde at beskytte os men bare lade det ske naturligt, hvilket jo betyder at nr 2 kan komme meget tæt efter den første..
En masse siger vi skal vente og det er åhh så hårdt.. og ja børn kan da være hårde at have.. men mange klare det jo fint og mange klare tvillinger..
Jeg er FP så jeg skal ikke tænke på at skulle tilbage på arbejde.. manden har få men lange arbejdsdage, hvilket både er godt og skidt.. han er mere hjemme (i snit 4 fridage om ugen) men de dage han arbejder er jeg jo så alene hele dagen..
Men hvad er jeres erfaringer, hvad er fordele og ulemper ved at få børn med 1-1½ års mellemrum ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 børn meget tæt ? jeres erfaringer
  • #1   1. sep 2011 jeg synes at det er meget individuelt fra person til person om man kan klare det elelr ej.. det har jo også meget at sige hvor meget overskud du har i hverdagene. og så skal du jo tænke på at nr to ikke nødvendigvis er lige så nem smiley men hvis det er det i ønsker så go for it. der er jo ingen der siger at det lykkedes med det samme

• #2   1. sep 2011 altså nu der lidt over 2 år mellem mine de to små og jeg syntes ikke det er specialt hårdt

• #3   1. sep 2011 Der er 16 mdr mellem vores og jeg syntes det har været hårdt, men mindt ligeså fantastisk, ville aldrig lave det om smiley

• #4   1. sep 2011 der er 23 måneder i mellem mine og synes det er meget hårdt, men blev så også alene, da den yngeste var 2 måneder.

• #5   1. sep 2011 glemte lige at skrive at jeg også er alene med mine 3 børn

• #6   1. sep 2011 20 mdr mellem mine og jeg synes også det er rigtig hårdt. Vil aldrig lave det om hvis jeg kunne, men på den anden side ville jeg nok have valgt der skulle gå lidt længere tid, så jeg havde haft mere tid til at nyde storebror fuldt ud inden lillesøster kom..

Men alderen presser jo også på. Der er mange fordele og ulemper, men nu den yngste er 1 år kan man jo virkelig se de hygger sig sammen, det er så skønt ;o)

• #7   1. sep 2011 Jeg havde tre små på en gang.....Andreas var 2 da Frederik og Sebastian kom og det var = 3 ble og sutte børn.
    Det gik forrygende nemt og var ikke specielt trættende.

Jeg tror det har meget at gøre med hvordan man er som person.
    For nogle er en svær mens andre kan klare både 3 og 4....

Gør du det svært og trættende, ja så bliver det det også smiley

• #8   1. sep 2011 Det har nok også meget at gøre med hvordan børnene hver især er. Nu var begge vores kolik børn og det er ikke ligefrem noget der øger energiniveauet...

Men jeg synes også først det er blevet rigtig hårdt nu her hvor arb. livet er startet for fuld blus igen. Sent hjem, to små møg trætte børn der skal hentes og mad og i bad og i seng osv osv.

Men nu arb. du jo ikke så måske du har et andet overskud til at klare dagens små udfordringer :o) Der er jo altid en masse ting at lave når man har små børn.

• #9   1. sep 2011 vi har Anna på 17 mdr og skal have nr. 2 om en måned....jeg har også tænkt over det mange gange...det der bekymrer mig mest er hvad den store siger til den lille... selvfølgelig vil de lære det med tiden- men er lidt nervøs for hun ikke forstår jeg bruger tid på den lille som hun har været vant til jeg brugte på hende....
    nr 2. er ikke planlagt, men tror hvis jeg ville planlægge det- ville jeg have ventet til den største var over 2 år....

• #10   1. sep 2011 min søn var/ er rigtig strid ved sin søster, det er så blevet bedre med tiden.

men synes det er meget hårdt,da jeg har en sygdom der gør mig kronisk træt hver dag... ( det ved min sp'er godt og vi har snakket om, at jeg skal søge hjælp og at min eks, skal have vores søn boende, da han bedre kan styre ham, han er rigtig flabet og høre ikke efter.

• #11   1. sep 2011 der er 2 1/2 år mellem nr 1 og nr 2 og synes ikke det var så hårdt, men de var også super nemme babyer, så da jeg blev gravid med nr 3 tænkte jeg det blir godt vi tager den på rutinen smiley
    men må indrømme det var lidt som at få en bombe kastet i hovedet smiley hun var skide sur konstant og sov ikke og ja så var der jo også lige de 2 andre , plus jeg var lidt handicappet efter nr 3 kejsersnit. og der er forresten 14 mdr mellem nr 2 og 3. så de 3 første måneder var et helvede:s

den ældste er lige blevet 4, mellem er 22 mdr og den mindste blir 8 mdr på mandag. og langt de fleste dage er fuldt ud fantastiske, men der også dage hvor alt kager og de allesammen er umulige og man har bare har lyst til at løbe langt langt bort smiley

• #12   2. sep 2011 Tak for jeres mange svar smiley

Camilla: Nej skrev kan være hårdt smiley ikke skal være.. synes nemlig slet heller ikke det er hårdt at have baby.. venter dog hele tiden at det ændre sig fordi alle vi kender siger det er så hårdt så hårdt.. synes bare det er en glæde.. der kan da ind imellem være et par timer hvor hun måske ikke lige gider sove når jeg gerne ville noget andet (fx spise), men slet ikke noget vi ikke uden problemer klare smiley jo også derfor jeg føler der fint er overskud til en til om 1 års tid..

Marianne: Jeg er også kronisk træt.. men synes det at blive mor faktisk har givet mig meget mere energi.. før sov jeg meget ofte til middag, men det gør jeg rigtig sjældent efter prinsessen er kommet smiley

• #13   2. sep 2011
    Vi har en datter som er 1 år, og hun får en lillebror til januar/februar (: Vores datter har været det NEMMESTE barn, man kunne ønske sig,... Hun har altid spist godt, græder aldrig medmindre end at der er noget galt, hun har altid sovet om natten, og sovet på eget værelse siden hun var 3 måneder (:

Derfor besluttede vi os for at få en mere, og vi forventer ikke at lilebror bliver lige så nem, som storesøster har været, men man ved jo aldrig (:

Jeg har en Crohn, og det kan til tider være svært at have energi, og overskud til det hele.. Men så længe man er fælles om det, så er der altså ingen problemer..

Kommentér på:
2 børn meget tæt ? jeres erfaringer

Annonce