{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

2 børn, hvor dyrt? {{forumTopicSubject}}

Mig og kæresten snakkede lidt om, hvor meget dyrere det ville være at have to børn, bare sådan ca? Både med mad, bleer, legetøj engang imellem, aktiviteter, vuggestue og lignende.

Nogle der kan give et lille udkast? smiley

Vi har regninger for ca. 13000 om måneden, så når alt er betalt har vi ca. 10000 eller mere til rådighed.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 børn, hvor dyrt?
  • #1   1. aug 2011 lytter lige med smiley

• #2   1. aug 2011 Lytter osse lige med smiley

• #3   1. aug 2011 Helt iorden. smiley

• #4   1. aug 2011 altså jeg ville jo mene at det sagkens kan lade sig gøre, det at være en familie på 4, hv is man har et rådighedsbeløb på 10000 kr om månenden..Men forstår jeg det rigtigt, hvis i også skal tage pengene til vuggestue ud af de 10000 kr, eller er det tænkt på sammen med jeres regninger?

• #5   1. aug 2011 Det er ikke med i regingerne, nej. smiley Og lillemanden skal i vuggestuen til December, men vi ved endnu ikke om vi får helt eller delvist friplads.

• #6   1. aug 2011 øhh med det rådighedsbeløb kan i da umulig få friplads til lillemanden, vi har et rådighedsbeløb på 6000 om måneden og vi har en samlet indtægt på 18000 om måneden ov vi kan altså ikke få nogen form for hverken hel eller delvis friplads.

• #8   1. aug 2011 Det er jo ikke rådighedsindkomst de regner friplads ud på men indkomst før skat smiley
    Men nej tror heller ikke i kan få friplads.

• #9   1. aug 2011
    Vi har et rådighedsbeløb på ca. 15.000 efter alle regninger er betalt, og vi får altså delvis økonomisk friplads, og betaler kun 972 kr. for vores datter pr. måned, og ville kun skulle betale 600 for nr. 2 pga. søskende tilskud smiley

Men vi er så også begge studerende, med arbejde og min mand har 2 smiley .. Men jeg ville mene at det godt kunne lade sig gøre smiley .. Jeg ville skyde på at nr. 2 ville give en ekstra udgift på ca. 2000-2500 kr. om måneden, med bleer, akitviteter, dagpleje, legetøj, osv. ...

Så tror da nok at i ville kunne få det til at kører rundt.. Men det kan i jo bedst selv vurdere, og der er noget i kan skære ned nu, og om der er penge til rådgihed når måneden er slut??

• #11   1. aug 2011 Omkring de 7000 kr af dem er benzinpenge, så det kan i princippet ikke regnes med. Og min kæreste får timeløn så den ene måned kan han få 16000 udbetalt og den næste kun 12000 kr.
    Så vi håber på vi kan få en eller anden form for friplads.
    Og så vidt hvad jeg kan læse mig frem til, skal man bare ikke overstige en 400.000 samlet om året, så kan man få enten hel eller deltids plads.
    Jeg har læst det på vores kommunes hjemmeside.

• #12   1. aug 2011
    Vi overstiger ikke grænsen, for hvad man må tjene, og har kun en årlig indkomst på omkring 300.000, .. Men vi ejer heller ikke hus, har ikke rigtig noget gæld, og bor til leje, i en rimelig prisklasse, så derfor har vi jo ikke særlig mange regninger, og derved et større rådighedsbeløb smiley

• #14   1. aug 2011 Det kan der være noget om, men hvis vi skal betale det hele lige nu, så har vi ikke råd til at bo her mere. Og vi bor i det billigste, af det billigste. Og det er simpelthen fordi min kæreste har et usikkert arbejde, og jeg er på kontanthjælp. Men har lige tjekket, og vi skal betale halvdelen af vs.

• #15   1. aug 2011
    Tania - Det kan da godt være .. Men så ville vi jo ikke komme til at have muligheden for f.eks. at købe hus, osv. .. Men det er jo helt og holdent en prioriteringssag.. Vi har valgt ikke at købe hus endnu, og have flere penge til at spare op, og generelt forkæle vores børn med.. Og da vi ikke tjener flere penge end man må, for at få pladsen, vil vi da ikke takke nej..

Folk der har et lavere rådighedsbeløb, og ikke får økonomiskfriplads, tjener jo meget mere end os.. De har bare sat i noget "husgæld" eller andre udgifter, som gør at de ikke har så mange penge..

• #16   1. aug 2011 Tror sku jeg vil søge om delvis friplads også så ;0)
    MEN inden man siger noget om det så kan man jo også være berettet friplads hel eller delvis hvis der er andre ting der spiller ind. Fx så har min mor og mand fået friplads til min lillebror for mange år siden, og de havde ikke "normalt" kunne få det pga deres indkomst.

• #19   1. aug 2011
    Heidi - Jeg ved ikke hvad reglerne er.. Men vi har søgt om det, på samme måde som andre,.. Og her er der ikke andre faktorer der spiller ind..

- Vi får det, udfra vores indkomst som ikke overstiger grænsen.. Vi er begge studerende, og det skulle vi selvfølgelig også udfylde, så om det har noget med det at gøre, ved jeg ikke..

• #22   1. aug 2011 Hatten af, det er sgu flot. smiley

• #23   1. aug 2011
    Tania - Jeg er ikke enig med dig.. Vi har KUN de penge fordi vi har prioriteret os frem til dem.. Vi kan da også godt købe hus, låne penge til bil osv. så vores rådighedsbeløb ikke er på mere end 7000, ville det så være okay for dig, at vi benyttede os af en delvis økonomisk friplads??

Syntes virkelig ikke at man kan stille det sådan op.. Der er et loft, som hedder 400.000 kr. for at få hel/delvis økonomisk priplads, og dem som overstiger det, må selv betale, og dem som ikke gør, får delvis eller hel friplads.. Så er det da fuldstænidg ligegyldigt hvad deres rådighedsbeløb er, for det er jo dem selv der har valgt det, udfra de udgifter de har sat sig i????..

Bliver virkelig stødt over den holdning der, for i får sikker flere penge ind om måneden end vi gør, vi prioritere bare anderledes !

• #25   1. aug 2011
    Natasha - Jeres vuggestueplads er da også ekstremt dyr?? vores ville koste 2000 uden økonomisk friplads, ..

• #26   1. aug 2011 Kan du forklare mere det med søskendetilskud? Det har jeg ikke hørt før. smiley
    Og tak for svar!

• #27   1. aug 2011
    Victor .... - Jeg vil give dig ret, .. I de 15.000 vi har til rådighed, er der også beregnet 3.000 til vores datters konto (tøj osv) som b.la. er børnefaamilieydelse som er delt ud ..

• #28   1. aug 2011
    Lea - Når dit ene barn går i en vuggestue, dagpleje eller anden kommunal pasningordning, så skal du kun betale halvdelen af den billigste plads smiley

• #29   1. aug 2011 Jeg har to børn og et rådighedsbeløb på 4600 kr om måneden og det kan godt køre rundt her smiley

Jeg får så fuld friplads til begge.

• #31   1. aug 2011 forstår jeg simpekthen ikke, jeres indtækt er jo ikke om året efter skat men før skat, Her har min kæreste en indtængt på 13000 før skat om måneden og jeg er lige ledes på kontanthjælp. vi kan få 200 kroner i rabat om måneden så vi skal stadig af med 2000 ved en kommunal dagpleje.
    vi har derfor privat nu hvor vi kun giver 1500 om måneden.

Har du snakket med kommunen? for det er altså ikke nemt at finde ud af, hvor meget man skal betale og om man overhovedet kan få det, tro mig har undersøgt det meget nøje.

men vil også mene, mene, med det beløb så har i sku også pengene til instidution, der er andre der har mere brug for det vil jeg mene.

• #32   1. aug 2011 Det var ikke det jeg spurgte om. Jeg spurgte om hvor dyrt det er at have to børn....

• Ehi J
    Ehi J Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #34   27. aug 2017 * FOXX Finansiel Lån Tilbud *

Vi giver udlån med 3% rente, hvis du er interesseret i et lån, er du her ved
    Rådgive at fylde og returnere ansøgningsskemaet til denne Email (foxx.loanfinancialaid@gmail.com) alene for at vide, om du virkelig er interesseret i lån. Jeg er her for at lægge smil i alle triste ansigter.

FULDNE NAMMER:
    ADRESSE:
    LAND:
    Beløb der behøves:
    Lånets løbetid:
    LÅNETS FORMÅL:
    KØN:
    CIVILSTAND:
    MÅNEDLIGE BETALING:
    TELEFONNUMMER:
    EMAIL:

Ved at besvare disse detaljer til (foxx.loanfinancialaid@gmail.com)
    Vi skal gå videre til næste trin, hvilket er vilkårene og
    Plan for genbetalingsplan.

Mr. Howard M Colleman.

Telefon: +18475128241

• Claus Toft P
    Claus Toft P Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Svar: 7
    #35   15. jan 2019 Kommer også an på om man har to drenge eller 2 piger?

eller endnu dyre endnu 1 af hver, hvad angår tøj, legetøj mm.

http://beyblade-shoppen.dk

Kommentér på:
2 børn, hvor dyrt?

Annonce