{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

renlighed {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, vi har taget bleen af Matthias i sommerferien, det går rigtigt godt, synes vi, selvfølgelig med uheld. vi går snart ind i 7 uge uden ble, men hun har vores dagplejemor snakket med hendes pædagog, og de er blevet enige om at han ikke er renlig og vil give ham ble på igen, hendes begrundelse er han har haft tynd mave og så når de skal på tur, kan han jo ikke komme på toilet og sidst med ikke mindst siger han heller ikke til altid, men kommer med meget tydelige tegn. jeg blev egentlig er ret sur og chokeret over det. er der nogle af jer, der har prøvet det samme, eller kender noget til, mangler virkelig råd, kan en dagplejemor egentlig tage sådan en beslutning imod vores vilje?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  renlighed
  • #1   22. aug 2011 NEJ !!!! Hvis dagpleje skønner at et barn ikke er klar skal dp snakke med forældrene. Dp kan sige at hun vil give ble på når de skal på tur, men hvorfor har hun ikke potten med???
    Vores dp sætter ungerne på potten inden de går også kommer potten med for skal de så skal de jo. ;o)

• #2   22. aug 2011 Altså nej jeg vil jo mene at hun ikke kan bestemme det, men det er jo tit der de er mest, og hvis han ikke altid siger til er det jo også super hårdt for hende at have ham med på tur osv.. Men altså man kunne jo bare give ham ble på når de gik også når de kommer hjem igen kunne han få bleen af.. smiley .. Vores store pige på 2 år og 4 mdr hun bruger heller ikke ble mere, men det er hende selv der har smidt den og hun siger til HVER gang, hun har kun haft enkle uheld hvor hun har leget lige i starten...

• #3   22. aug 2011 tror ikke hun gider slæbe en potte med på legepladsen. desværre, tænker bare, de giver da vel heller ikke børn i børnehaven ble på, fordi de skal på tur.

• #4   22. aug 2011 annemette, matthias smider den også selv og siger stor dreng, ikke ble på mere.

• #5   22. aug 2011 Aj men hva pokker skal de unger som ikke går med ble så gøre??
    Vore dp har den med HVER gang de går tur. Om de så bare går op til den anden dp. Hvad gør hun hvis en af de små purker bare skal ude midt i no where??????

• #6   22. aug 2011 Vore pige på knap 3 har kun sove ble på og hun er mega stolt. Hun kom MEGET stolt tilbage tildp efter ferie og fortalte at nu var hun en stor pige og dp roste hende til skyerne. Det er skisme såen en dp skal være. ville klage over dp hvis jeg var jer.

• #7   22. aug 2011 tanja, ja det ved jeg heller ikke, de er vel ikke renlig, heeh ejh, men blev bare ret chokeret, hvad havde hun regnet med, han bare kom og sagde med det samme, jeg skal tisse, det tager vel tid.

• #8   22. aug 2011 Ja okay, jamen så er der jo ikke andet for end at man må huske ham på han skal sige til hvis han skal, samt ikke gå for langt hjemmefra ? .. Men også svært at slæbe en potte med når hun skal ud og gå smiley

• #9   22. aug 2011 har også bedt om et møde med hendes pædagog, problemet er bare, det er hende pædagogen og vores dp der er blevet enige om at han ikke er renlig.

• #10   22. aug 2011 annemette kan godt følge det er svært måske at have en potte med, men har det bare sådan lidt, de har vel selv valgt at være dp, så har man vel også sagt lidt ja til, at være med til den fase der hedder renlig, for de børn der interessere sig for det.

• #11   22. aug 2011 Ja helt sikkert og synes også det er forkert.. Men måske hun bare skulle give ble på i det tidsrum de er ude, så han er renlig hjemme hos hende til start, men hvis han så skal på turen har han muligheden i bleen eller at sige det til hende smiley ... Det er lidt svært.

• #12   22. aug 2011 Hvis dp har sin barnevogn med eller bare en alm barnevogn så er der da plads nok under vognen. Vores dp pakker da også ekstra tøj i tilfælde af uheld. hun siger at det kan man ikke undgå i den periode. Klag til dp kontoret.

• #13   22. aug 2011 annamette.
    synes bare at det er synd at give blev, men kan samtig også godt forstå problematikken i når de er på tur. har det bare sådan lidt, du kan jo ikke tage en ble af og på hele tiden, så bliver de da mega forvirret.

Tanja
    tror jeg også jeg gøre, ellers hiver jeg min svigermor med til mødet, hun er pædagog, godt nok i en børnehave, men det går vel ud på et, hun har jo også med renlighed at gøre i børnehaven.

• #14   22. aug 2011 Ja forstår jeg godt.. Men ja, tag en snak med hende ... Hun må kunne komme med en bedre løsning smiley

• #15   22. aug 2011 i følge vores gamle dp så må de ikke potte træne børnene det er forældrenes eget ansvar,

jeg selv ville egenligt også selv ha det bedre med at mine børn havde ble på når de var på tur frem for at de pludseligt står mit på vejen og overskider alt tøjet og så er det altså ikke nemt og begynde og rense og skifte, det ville jeg aldrig byde min DP og de andre små børn der så skal stå og vente på at det hele skal rengøres.

• #17   22. aug 2011 sabina, har det lidt sådan, jeg kan jo ikke holde ham hjemme, indtil han er 100% renlig, forlanger heller ikke hun skal rense det, det er helt fint, bare i en pose. (: det med at overskide sit tøj, tja det hører jo med til at blive renlig, der er jo ikke nogen der kan styrre, hvornår de skal lave stort.

Tania han er 2½, den eneste grund til at de mente han ikke var renlig, var han ikke direkte kom og sagde han skulle tisse eller lave ad, som han siger. så forde han en dag havde tynd mave og havde et uheld der ved. det var hvad hun sagde.

• #18   22. aug 2011 Lykke, det med når de skal tissse og de er ude, sagde min svigermor, som vel og mærket arbejder i en børne, at de går hen et sted og tisser en busk fx. men det gider min dp åbenbart ikke, kunne forstå det, hvis hun var alene, på legepladsen, men det er hun jo ikke, de samles jo gerne 2 -3 stykker og går der hen.

• #19   22. aug 2011 Der er ingen Dp der får en af purkene til at smide tøjet ude midt på gaden. Men er der uheld får de hurtigt så muligt skiftet tøjet.
    Ang pottetræne, fra vores kommune er det en af målsætningerne at dp hjælper med at få barnet pottetrænet. Børne skal jo først lige finde ud af at nu er det nu og de skal komme og sige til.

• #20   22. aug 2011 det synes jeg ikke det er her i Odense i hvert fald. vil da blive ked af det på Matthias´vegne, hvis han skal have ble på ige, han er bare så stolt over ikke at have ble på, og er udmærket klar over han ikke har ble på, siger selv tit, ikke ble på mere mor.

• #21   22. aug 2011 Self er de klar over at det er noget stort at ikke ha ble på. Dp har ikke ble på, mor+far og evt ældre søskende har ikke ble på.
    Laura siger ofte at det kun er babyer der har ble på heletiden.
    Ville også syntes det var synd hvi Laura skulle ha ble på.
    Håber I finder en go løsning for jer begge. ;o)

• #23   22. aug 2011 Ja var blevet tosset det skulle ingen bestemme om mit barn var klar til... du betaler trods alt for at få dit barn passet og jeg havde på ingen måde accepteret det, ,,,,, Jeg havde flyttet mit barn hvis hun havde givet mit barn ble på trods jeg havde sagt nej

• #24   22. aug 2011 barnet bliver forvirret hvis man tager bleen på og af hele tiden. nu har i som forældre taget bleen og så må hun indrette sig efter det.

kan ikke se forskellen i hun skal hjælpe ham med at tisse eller pølle i det fri. hvis ungen har ble på feks og så skider mens de er på tur, lader hun dem vel heller ikke rende rundt med bæ i møllen til de er færdige?!?!

så må hun jo tage papir eller vådeservietter med så hun kan tørrer ham hvis han skal.

• #25   23. aug 2011 Carina, det er også min tanke.

mor til snart 4, uheld og uheld, ved jeg ikke om jeg vil kalde det, når han skal til at lave ader, når der gerne at komme lidt, så det lige når at røre underbukserne, så de skal skiftes, dem har jeg gerne en af, med hjem hver dag, der udover har jeg vel 1 - 2 tis underbukser med hjem hver 14 dag.

• #26   23. aug 2011 Betina.
    synes bare det er synd at flytte ham for 6 mdr.

• #27   23. aug 2011 Enig Carina H men syntes bare det er at sætte ham så meget tilbage at give ham ble på igen i miee øre lyder hun bare doven som ikke gider de ting som høre med til hendes job

Kommentér på:
renlighed

Annonce