HJÆLP - Afføring HJÆLP - Afføring
Min søn på 5,5 mdr får grød til middag og kartoffelmos til aften samt bliver ammet.
Sagen er den at han har sindsyg hård mave. Han er dybt dybt ulykkelig når han skal af med noget og de sidste to dage har han blødt noget fra endetarmen når han har afføring og efter... Det er meget forskelligt om han har afføring dagligt eller en gang i ugen. Men det gør bare så ondt på ham. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op. Kunne ikke få fat i lægen idag og min sundhedsplejeske er på ferie. Han har fået lactolose nogen dage og har også prøvet med movicol uden synlig effekt, jeg holder ham fra rismel og banan, men han får tilgengæld sveskemos og masser af vand. Har andre prøvet det og er der nogen som ved hvad jeg kan gøre? Råd modtages med kyshånd.
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 34 Svar: 283
men hvis jeg var dig ville jeg kontakte lægevagten for hvis lactolosen ikke hjælper efter 2 dage kan det jo være det er andet end hård mave.
og så mener jeg altså at hvis han får grød dagligt han også skal have afføring dagligt.
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
Nogle siger vist også sveskejuice skulle hjælpe, men ved ikke om han må få det endnu..
Selvom din sp holder ferie kan du vel ringe til en Hotline ?
jul 2010
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 9 Svar: 9
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 402
Min datter er godt nok snart 10 mdr, men hun er pjattet med blåbær. De giver så afgjort tynd mave her. Måske kan du prøve. Ellers bløder også jordbær og abrikos op på maven. Eller ihvertfald herhjemme.
Jeg ville måske ringe til læge eller sp ang. manglende afføring. Synes det er for længe han går....
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
jul 2011
Følger: 1 Svar: 5
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 13 Svar: 418
men som de andre skriver, ville jeg også søge læge, for det kan altså være en helt videnskab at finde ud af, hvad der virker bedst for din dreng, og så er det rart med lidt hjælp.
Og så ville jeg nok skære ned på hans faste føde indtil maven er i gang igen:-)
HJÆLP - Afføring