1.272 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

HJÆLP - Afføring HJÆLP - Afføring

Min søn på 5,5 mdr får grød til middag og kartoffelmos til aften samt bliver ammet.
Sagen er den at han har sindsyg hård mave. Han er dybt dybt ulykkelig når han skal af med noget og de sidste to dage har han blødt noget fra endetarmen når han har afføring og efter... Det er meget forskelligt om han har afføring dagligt eller en gang i ugen. Men det gør bare så ondt på ham. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op. Kunne ikke få fat i lægen idag og min sundhedsplejeske er på ferie. Han har fået lactolose nogen dage og har også prøvet med movicol uden synlig effekt, jeg holder ham fra rismel og banan, men han får tilgengæld sveskemos og masser af vand. Har andre prøvet det og er der nogen som ved hvad jeg kan gøre? Råd modtages med kyshånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep. af udendørs vandhane 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 stk. 40t tv på væg(beton) 699 kr.
  • Montering af vægreol (L:80 B: 22: H: 142) 600 kr.
  • Håndvaskrør skal skiftes ud 1.500 kr.
  • Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP - Afføring
  • #1   27. jul 2011 sveske saft det har hjulpet meget her...

men hvis jeg var dig ville jeg kontakte lægevagten for hvis lactolosen ikke hjælper efter 2 dage kan det jo være det er andet end hård mave.

og så mener jeg altså at hvis han får grød dagligt han også skal have afføring dagligt.

• #2   27. jul 2011 Min dreng havde også lidt problemer med at komme af med noget, så gav ham en smule sveskemos i dag og det hjalp med det samme..

Nogle siger vist også sveskejuice skulle hjælpe, men ved ikke om han må få det endnu..
    Selvom din sp holder ferie kan du vel ringe til en Hotline ?

• #3   27. jul 2011 Tak for svar men hverken sveskejuice eller sveskemos hjælper... heller ikke lactolose eller movicol... Ja synes jo også det er vildt der kan gå en uge når han får to skemåltider dagligt som han spiser godt af. Men bliver så også i tvivl da jeg har hørt at ammebørn gerne må gå længere?? Men hvad skal jeg stille op når han så ikke har det dagligt?? Jeg er lidt fortvivlet her smiley

• #4   27. jul 2011 Ville nok ringe til lægen, men min søn får også skemad 2 gange daglig og kommer ikke af med det hver dag... Og jeg ammer også ved siden af, her går der dog højst 3 dage imellem at han kommer af med noget..

• #5   27. jul 2011 Nu kommer jeg lige med et måske vildt bud....

Min datter er godt nok snart 10 mdr, men hun er pjattet med blåbær. De giver så afgjort tynd mave her. Måske kan du prøve. Ellers bløder også jordbær og abrikos op på maven. Eller ihvertfald herhjemme.

Jeg ville måske ringe til læge eller sp ang. manglende afføring. Synes det er for længe han går....

• #6   27. jul 2011 kogt koldt vand med sukker i - det virkede her og det er noget som de os bruger på barselgangen eller børne afd.

• mette m
    mette m Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Svar: 5
    #8   28. jul 2011 hvis du ammer så prøv selv at spise noget der virker afførende, jeg har 2 børn og den første var indlagt mange gange med forstoppelse, fordi han simpelthen holdt op med at spise og drikke når han var forstoppet. Han er vokset fra det men hold da fest hvor var det et kæmpe og alvorligt problem i næsten 2 år- nogen gange er der bare ingen løsning. Nogen gange er det måske heller ikke maden, men dagligdagen, der skal kigges på med ro regelmæssighed og minus stress, håber du får styr på det og hellere læge en gang for meget end for lidt

• #9   28. jul 2011 ville straks ringe til lægen... min søn er på movicol og har været det længe... hvis movicol skal hjælpe, skal de samtidigt have rigtigt meget væske. min dreng på et skal have en liter om dagen plus det væske movicol er blandet op i.

men som de andre skriver, ville jeg også søge læge, for det kan altså være en helt videnskab at finde ud af, hvad der virker bedst for din dreng, og så er det rart med lidt hjælp.

Og så ville jeg nok skære ned på hans faste føde indtil maven er i gang igen:-)

Kommentér på:
HJÆLP - Afføring

Annonce