510 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

mme hvor længe? mme hvor længe?

Hej bg smiley

Ja mit spørgsmål lyder, hvor længe man giver flaske med mme i ? Malthe er lidt over 6 mdr, og får stadig to flasker om dagen, altså en om formiddagen og en inden sengetid..

Det har han fået blandt andet for at han får nok jern, men vi tænkte at skippe den første flaske og så supplere med jerndråber.. Men så læste jeg at de stadig skal have 500 ml mælkeprodukter om dagen for at få calcium nok til knoglerne, og så kan man jo ikke stoppe med flaskerne, da han jo ikke får 500 ml sødmælk til sine måltider..

Hmm hvad gør man så lige? smiley

Håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mme hvor længe?
  • #1   4. maj 2011 Dem der ammer til de er 6 mdr, hopper jo heller ikke over og giver flaske smiley Så hvad gør i for at de får det de skal have ? smiley

• #3   4. maj 2011 Hold da op, 12 måneder ! smiley Vidste ikk de skulle have to flasker så længe.. Troede kun det var en aften/nat flaske de fik når de blev 6 mdr smiley

Men det med at man sikrer sig de får deres jernbehov dækket, er vel derfor der findes jerndråber..?? Har jeg da fået af vide og læst at hvis de ikke fik 400 ml mme om dagen så supplerede man med det smiley

Og igen, hvad så med dem som ammer til de bliver 6 mdr, giver de så os flaske når de bliver 6 mdr for at få nok mælk?? :s

• #4   4. maj 2011 Malthes mor
    nej dem som ammer (i hvert fald mig) fortsætter med at amme og ingen flaske

jerndråber er netop til ammebørn da ammemælk ikke er tilsat jern, som flaske mælk er det.

mine børn har ikke fået andre mælkeprodukter end brystmælk før de var over et år

• #5   4. maj 2011 marlene
    det har jeg gså gjort (mine de yngste spiste bare aldrig grød/mos, men gik fra bryst til rugbrød da de var hhv 7 og 8 mdr)

• #6   4. maj 2011 Det er meget normalt at give flaske/bryst til de er 12 mdr... Nikoline er 10½mdr og får en lille flaske om dagen og så 200ml. til aften inden hun skal i seng...
    Jerndråber er til ammende og ved dem, hvor børnene ikke tager imod flaske smiley

• #7   4. maj 2011 Oliver var 1.5 år før han kom af med nat flasken og tror han fik 3-4 flasker da han var 6 mdr. Så jeg ville beholde de 2 flasker nogle mdr endnu.

• #9   4. maj 2011 Min pige fik eftermiddagsflaske indtil hun var 10 måneder. Så droppede vi den og nu får hun i stedet youghurt eller en bolle ell lign. Vi er også lige stoppet med natflasken, da hun blev 1 år. Så nu er det helt slut med sutteflasker.

• #10   4. maj 2011 Okay, kan høre jeg var helt gal på den så smiley Tak for svar, og jeg bliver ved at give ham de to flasker han får nu så smiley

Kommentér på:
mme hvor længe?

Annonce