{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Hvor tidligt købte I udstyr? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvor tidligt købte I det nødvendige udstyr?

Skyndte I jer ud, eller ventede I lidt?
Eller er I måske lidt overstroiske så det helst skulle gemmes til allersidst?..

Jeg har allerede autostol (den var på tilbud), puslebord og en kørepose..
Synes personligt jeg er lidt tidligt ud mht. autostol og puslebord, altså de "større ting".. Men prisen passede mit budget, og tænker at det er mere overkommeligt at købe lidt af gangen..

Ved ikke hvor længe jeg skal vente med at købe pakken med barnevogn, tremmeseng osv.. Jeg er ikke overtroisk, men har ikke lyst til at stå og skulle returnere, fordi noget gik galt..

Så, hvornår købte I de ting I skulle bruge? Eller hvis I ikke har købt endnu, hvornår regner I så med?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor tidligt købte I udstyr?
  • #1   16. jan 2011 vi startede ret hurtigt... men det var fordi at vi har haft et budget for hver måned, så vi har købt lidt af gangen... tror allerede vi købte barnevogn lidt efter nf scanningen... og puslebord og autostol købte vi lidt efter md scanningen... vi er faktisk færdige nu, men det var også fordi vi ik rigtig kunne vente, og fordi tingene var på bud... tremmesengen havde vi så i forvejen, da det er en der går i arv smiley

• Berit a
    Berit a Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 225
    #2   16. jan 2011 ja jeg købte også alt relativt hurtigt...
    barnevognen er det sidste jeg har købt (brugt) og der varjeg ca uge 34.
    ellers købte jeg tingene som jeg fandt dem. havde nogle bestemte ting/mærker jeg gerne ville have og vi havde afsat pengene til det.
    synes det er rart at være i god tid og at er færdigt.
    Berit uge 39

• #3   16. jan 2011 vi bestilte det hele efter md-scanningen og sikke et held for Hjalte kom til verden 11 uger før tid, og der er jo leveringstid på en barnevogn.. men vi har først fået det hele hjem 2 dage før vi blev udskrevet.-)

• #6   16. jan 2011 OKay.. Så jeg er ikke heeelt tidligt ude kan jeg høre..

Når jeg føler efter, virker det bare som meget tidligt.. Men jeg tror også jeg lader mig påvirke af at en nær veninde desværre har mistet to nyfødte, så jeg er lidt bange for at noget skal gå galt..

Men samtidig er jeg jo alene om det hele, så jeg vil gerne købe tingene når jeg har pengene til det, og gerne så tidligt som muligt. Dels for at have alt klart, hvis jeg skulle gå i fødsel før, men også så jeg kan begynde at lægge penge til side, til når den lille kommer, for så er der sikkert pludselig en masse udgifter jeg ikke har beregnet med..

• #7   16. jan 2011 Efter nf scanning begyndt vi at købe det meste, allerede der købte vi barnevogn osv.

Vi besluttet at hvis der skulle ske noget med vores barn, så måtte vi håbe vi fik en ny chance og så tage det i brug der.

• #8   16. jan 2011 vi begyndte så småt fra start af, men sørgede for der vr ting at købe igennem hele graviditeten, synes det er rart at man hele tiden k købe lidt nyt smiley

• #9   16. jan 2011 Anja: vi har pulsebord - arvestykke smiley barnevogn - tremmesenge køber vi først engang i april. autostole lejer vi gennem babysam de første 9mdr smiley så dem henter vi os først til maj.

Tøj shopper vi nu da det er på udsalg hos de forskellige forretninger - babysam har masser af sødt og billigt tøj.
    Pulsetaske skal jeg lige have kigget lidt mere på - pulsepude har vi os købt smiley

Man køber det nok når man har det på udsalg eller pengene til det !! smiley Jeg synes det er så hyggeligt at shoppe ind og det bliver sku os lidt mere virkeligt synes vi smiley

• #10   16. jan 2011 Kiki,
    hvor meget giver I for at leje autostole?

Min arbejdsplads lukker jo, så vi har haft baby-sutostole til 337,50 kg og derefter får jeg jo også 10% rabat. Det kunne jeg simpelthen ikke lade være med, og der var lige en enkelt tilbage i kønsneutralt!..

Min plan er at jeg gerne vil have alt stående klar 1 måned inden - så er jeg forberedt, hvis jeg f.eks kommer til at føde før, eller bliver sengeliggende inden fødsel osv..
    Men samtidig er jeg bare så bange for at skulle stå med en masse ubrugelige babyting der skal sendes tilbage :S
    Du kender jo historien med H, så ved nok hvor jeg har det fra..

Har I egentlig fået kønnene at vide endnu?

• #11   16. jan 2011 Hehe, kiggede lige og kan se at I har fået kønnene!..

Tillykke med pigerne.. De er tveæggede ikke? Det er bare et tilfælde at begge er piger?..
    Hvor dejligt for jer smiley

• #12   16. jan 2011 Du skal ikk tænke de baner !! selvom det er svært med at H har mistet - men 2 ??? men husk det skal nok gå og du føder en dejlig baby smiley Plus hvis du bliver sengeliggende så er freja der *G* hun skal nok kunne sendes i byen for dig *G*

Men altså ja vi fik at vide 2 mdr inden termin er en god ide at have det hele klart - fordi selvom du kun skal have en kan den lille bestemme sig for at komme lidt før tid jo.

jeg har sagt barnevognen kan vente til vi har født osv - fordi de skal ikk ud og køre lige med det samme jo. og man kan normalt have den stående hos babysam.
    tremmesengen kan jo godt stå klar osv - bare ikk redt op smiley lidt overtro har man vel altid *G*

Vi skal give 1000kr i dep - og så 800kr mener jeg ialt for selve lejen af stolene - det er billigere da vi nu skal have tvillinger sagde den kære rådgiver vi lige fik med rundt og kigge på tingene smiley

Ja lægerne mener de begge er piger og ja det er tveægget - det er meget forskelligt hvilken køn de har når det er tveægget - så kan det bliver P/D el. P/P el. D/D smiley
    Men altså nu må vi håbe de har set rigtigt *G*

Men ja det kan jeg godt forstå du ikk kunne stå for - det er sku os billigt... men altså ja man ved aldrig hvad der sker - men man må tage det som det kommer smiley men altså du føder en velskabt sund og rask baby!!! smiley

Babysam har billigt tøj på udsalg for tiden - alt det vi købte i fredags 450kr !!

• #13   16. jan 2011 Kiki,
    jaa, hun fødte jo i september (husker du hun blev gravid sidste vinter?) og han sov desværre ind i december :S

Haha, ja, Freja slipper jeg ikke for! smiley hihi.. hun skal nok ordne alle mulige ærinder for mig tror jeg..

det var ikke så meget for autostolene.. Og man bruger jo kun dem til de små i en kort periode, så ingen grund til at investere flere tusinde kroner, hvis det kan undgåes..

Tøj og sådan noget tænker jeg slet slet ikke på endnu.. Det skal nok komme i for af gaver osv. Og både min søs og H har jeg som jeg kan arve..
    Min søster venter godt nok en pige, men hun insisterer på kønsneutralt tøj, så uanset hvad jeg får, bliver der nok noget jeg kan arve smiley heeh..

• #14   16. jan 2011 Nå for fanden - det var sku da skidt !! smiley ej altså hun har sku ikk været heldig smiley

Ja så hun kan sku samle hvad du mangler *G*

Ja vi har os en masse ting som tøj der er samlet af min mormor gennem årene og det er ca 7 flyttekasser som vi skal have kigget nærmere på næste mdr og lagt i str.kasser osv. men ja man få os en masse i gaver smiley vi har bare gavekort dertil og ville have lidt nyt som vi selv har købt !!

Men husk nu - det skal nok gå godt.. fordi du stresser den lille og dig selv ved at tænke på det andet. selvom det er svært. jeg har sku os været nervøs som bare fanden - men sjovt nok efter MD scanningen har jeg fået en hel anden holdning eller noget med at være gravid og nyder det faktisk helt vildt. har sagt enten går jeg til igangsættelse datoen ellers får jeg veer på min fødselsdag *G* så bare vent til du os kan mærke den lille smiley Bjarne er hel op og køre da han mærkede dem igår da han lå med øret på maven af mig smiley

• #15   16. jan 2011 Nej, hun har været rigtig uheldig :S
    og selvom hun selfølgelig støtter mig alt hvad hun kan, så ER det en svær ting for hende..

Haha, min moster har også allerede fundet flere kasser med legetøj til mig!.. Der går nu ellers noget tid, inden den kan finde ud af at holde i ting.. Hehe.. Men det er skidepænt af hende!

Jeg glæder mig også bare til MD-scanningen! Dels fordi jeg forhåbentligt får kønnet at vide, men også for at se baby igen, og vide at alt er som det skal være..
    Og glæder mig til jeg begynder at mærke liv!..
    Er i tvivl om jeg mærkede noget forleden dag, men det ved jeg nok når det bliver noget jeg mærker hver dag..

• #16   16. jan 2011 Ja selvfølgelig er det svært for hende - men for fanden da os smiley det er godt nok noget lort !!!

Ja det er dejligt med alt det man arver *G* så skal man ik bruge så mange penge selv smiley

Ja MD scanning var en fantastisk oplevelse fordi man havde været nervøs osv - efter alt den sygdom jeg har haft. så nu nyder jeg det at være gravid og glæder mig til at de kommer til verden til maj smiley

Altså nogle gange kan man mærke en slags champange bobler i starten og så bliver det mere og mere aller spark.. jeg mærkede et puf i lørdags d.8 jan og jeg farede forskrækket op af sofaen og sagde " hvad fanden var det " bjarne troede den var hel gal *G* og derefter kommer det lidt tirre og mere aller spark. men ikk så man kan ligge hånden på maven og mærke dem endnu. men det kommer nok indenfor kort tid smiley
    Du skal glæde dig smiley

• #17   16. jan 2011 min mand har købt alt til vores lille barn da jeg var 15 uger henne jeg må ikk se det og aner ikk hva han har købt he men har en bon på 12000 for barnevogn autostol og seng såå tro det god kvalitet

• #18   16. jan 2011 anja : forresten tremmesenge i Ikea - 300kr smiley så skal du bare finde en god madras!

• #19   16. jan 2011 Hippo,
    eeej, du er modig!.. smiley jeg ville aldrig kunne give sådan slip på kontrollen!.. Hehhe

Kiki,
    ja, har set det..
    Men Babysam har sådan en startpakke med barnevogn + tilbehør, tremmeseng, sengetøj, badekar osv. til lidt under 4000 kr.. Det regner jeg med at købe..

• #20   16. jan 2011 Ja den er os smart - sådan en har de sku bare ikk til tvillinger *G* Det er en smart måde at få det hele til en fornuftig pris !!

Nej jeg ville heller ikk kunne give min mand kontrollen til at shoppe det hele - jeg vil sku os gerne have noget at sige omkring stil osv.. dog har han fået lov at bestemme - at de skal have sådan lidt ens tøj nu når de er tvillinger smiley

• #21   16. jan 2011 Nej, har godt bemærket at det i den grad er dyrere med tvillinger..

Er glad for at jeg kun skal have en smiley ellers ville jeg aldrig få noget søvn da!.. hehe..

• #22   16. jan 2011 det lære man dem med tiden siges det *G* så det ser vi frem til smiley Bjarne har os fået 2½mdr barsel så det er dejligt...

Kommentér på:
Hvor tidligt købte I udstyr?

Annonce