{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
448 visninger | Oprettet:

at ligge på ryggen {{forumTopicSubject}}

Sørgede i for det fra dag 1 af eller har i bare fulgt andre råd, da jeg fik at vide dengang da min søn var ny født at spæd-børn skulle ligge på rygge for at undgå mest mulig vugge-død...gjorde jeg som der blev sagt, men mødre undrede sig over det da vi andre som små lå på maven, så gylpen kunne rende ud osv...

Hvad er jeres holdning til ligge stillingen for et spæd i egen seng/lift?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at ligge på ryggen
  • #1   1. apr 2008 ja jeg har jo den holdning at de skal ligge på siden, da man lægger jo en bevistløs mand i aflåst side leje.. da de jo ikke skal ligge og blive kvalt i deres eget bræk.. babyerne kan jo ikke vende sig om når der kommer noget op..

og så er der jo lige den med deet skæve hoved.. hold da op hvor er de mange babyer med skæve hoveder idag..

så mit råd er helt klart at lægge dem på siden.. så jeg tager heller den chance.. problemet med at lægge dem på maven eller på siden er jo at de på maven kan lægge hovedet ned i puden og så blive kvalt det er så derfor at man ikke skal bruge en pude hvis man vælger den stilling..
    hvis de ligger på siden kan de rulle over på maven og derved det samme igen.. men så kan man jo lægge en dyne foran sin lille bebs så ruller de ingen steder.. eller man kan købe den der pude ting man kan få sp de ikke ruller..
    nå men det blev en længere sang;-)

og så skifte imellem siderne..

• #2   1. apr 2008 Vi fik godt nok af vide på sygehuset at han skulle ligge på ryggen pga det med vuggedød, men min venindes mor sagde vi skulle ligge ham på siden så vi undgik han blev flad for det var hendes børnebørn blevet og det synes hun var synd så vi har altid lagt Kristoffer på siden så han ikke blev flad og han har et fantastisk rundt hoved.

• #3   1. apr 2008 ja vores 3 piger skulle absolut ligge på maven, lagde man dem på ryg el. side kom sygeplejerskerne og lagde dem tilbage på maven - utroligt de overlevede smiley

Anton ligger på siden, for jeg bryder mig ikke om de der flade baghoveder, til gengæld ligger han i et køligt rum og der er ingen rygere i huset, så jeg håber at det går !!

• #4   1. apr 2008 Bare man sørger for at ligge dem så de ikke kan trille om på maven så skal det nok går. Da jeg var barn var det sidan man anbefalede at ligge børnene på.

• #6   1. apr 2008 Lægger både min på siden og på ryggen. Men akdrig på maven. Min sundhedsplejerske sagde bare at de skal holdes mere øje med når de ligger på siden. Så om natten bliver han altid lagt på ryggen. Men som regelt ligger han med hovedet til siden når han ligger p ryggen, det hjælper vel også lidt på at han ikke bliver helt "fladhovedet"...

• #7   1. apr 2008 jeg snakkede med min sundhedsplejerske om det fordi jeg ikke var tryk ved at ligge dem på ryggen, og jeg fik af vide at så længe jeg var rolig ved at ligge hende på siden, puttede hende godt med dynen så hun ikke kunne falde på maven kunne hun ikke se noget galt i det. man skal bare huske at skifte side

• #8   3. apr 2008 Vores søn lå på ryggen og endte med at være totalt flad og skæv i hovedet, fordi at han kun ville ligge med hovedet til den ene side.. Og alle de råd med at kile hans hoved fast til begge sider, havde han vist ikke hørt for han havde da i hvert fald masser af kræfter til at vende hovedet i den retning han havde lyst til !

Så da han var 3 mdr begyndte jeg at ligge ham på siden for at få rettet hans hoved og og heldigvis var det tidsnok !

Så når vi får nr 2 til Juli skal den i hvert fald IKKE ligge på ryggen. Vil ikke risikere endnu et fladt baghoved.. Den skal ligge på siden !

Men fik at vide på hospitalet at de naturligt har et lukkesystem så de ikke bliver kvalt i gylpen når de ligger på ryggen...

Kommentér på:
at ligge på ryggen

Annonce