448 visninger
|
Oprettet:
at ligge på ryggen {{forumTopicSubject}}
Sørgede i for det fra dag 1 af eller har i bare fulgt andre råd, da jeg fik at vide dengang da min søn var ny født at spæd-børn skulle ligge på rygge for at undgå mest mulig vugge-død...gjorde jeg som der blev sagt, men mødre undrede sig over det da vi andre som små lå på maven, så gylpen kunne rende ud osv...
Hvad er jeres holdning til ligge stillingen for et spæd i egen seng/lift?
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 46 Emner: 49 Svar: 1.601
og så er der jo lige den med deet skæve hoved.. hold da op hvor er de mange babyer med skæve hoveder idag..
så mit råd er helt klart at lægge dem på siden.. så jeg tager heller den chance.. problemet med at lægge dem på maven eller på siden er jo at de på maven kan lægge hovedet ned i puden og så blive kvalt det er så derfor at man ikke skal bruge en pude hvis man vælger den stilling..
hvis de ligger på siden kan de rulle over på maven og derved det samme igen.. men så kan man jo lægge en dyne foran sin lille bebs så ruller de ingen steder.. eller man kan købe den der pude ting man kan få sp de ikke ruller..
nå men det blev en længere sang;-)
og så skifte imellem siderne..
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 6 Svar: 50
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
Anton ligger på siden, for jeg bryder mig ikke om de der flade baghoveder, til gengæld ligger han i et køligt rum og der er ingen rygere i huset, så jeg håber at det går !!
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 6 Svar: 50
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 99 Svar: 747
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 18 Svar: 321
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Så da han var 3 mdr begyndte jeg at ligge ham på siden for at få rettet hans hoved og og heldigvis var det tidsnok !
Så når vi får nr 2 til Juli skal den i hvert fald IKKE ligge på ryggen. Vil ikke risikere endnu et fladt baghoved.. Den skal ligge på siden !
Men fik at vide på hospitalet at de naturligt har et lukkesystem så de ikke bliver kvalt i gylpen når de ligger på ryggen...
at ligge på ryggen