{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Flaske til nat. Hjælp. {{forumTopicSubject}}

Jeg har seriøs brug for hjælp.

Vi er ved at vænne mathilde af med hendes flaske til nat. Hun er jo nu 1 1/2 år og det var det vores SP sagde hun måtte få den indtil.
Men gud hvor jeg fortryder vi ikke gjorde det for LANG tid siden.
Det er 3. Aften i dag uden og det har nu taget 1 1/2 time om at putte hende. Hun vil bare ikke overgi sig og jeg ved virkelig snart ikke hvad jeg skal gøre. Kan hun ikke bare få den flaske tilhun bliver teenager. Haha.
Ej men det er virkelig belastende nu, når vi bliver ved med at gå ind og putte hende, og hun starter total skrigeri inden vi er ude. Og det er altså ikke gråd med råberi. Hysteri vil jeg snart kalde det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • TV+tv bord og nogen hylder 700 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 700 kr.
  • Fix a shelf 300 kr.
  • Opsætning af rullegardiner, 2 stk, og flytning af et rullegardin 800 kr.
  • Skiftet batteri på min Ford Fiesta fra 2013 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flaske til nat. Hjælp.
  • #1   3. jan 2011 Har i lavet en stille overgang eller bare taget flasken fra hende?

• #3   3. jan 2011 jeg skiftede mælken ud med vand og så gad hun til sidst ikke.
    Tania det er jo ikke så godt for deres tænder med mælk lige før sengetid, medmindre du børster tænder bagefter..

• #4   3. jan 2011 Jeg synes bare at det da bliver sværre jo senere vi gør det. Eller hvad mener du tania.
    Bliver bare sur hidsig når der slet ikke er tegn til at hun vil ligge sig til at sove.

Anne: vi har taget den fra hende med det samme. Tror ikke hun kan finde ud af det med at hun får mindre og mindre.

• #5   3. jan 2011 Marianne: fra den ene dag til den anden med vand i flasken? For det gider hun bestemt ikke have og så står vi samme sted alligevel.

• #6   3. jan 2011 ja fra den ene dag til den anden skiftede jeg mælken ud med vand.. hun drak lidt vendte hovedet og lagde sig til at sove da jeg lagde hende ned.
    Jeg tror det bliver sværere at tage flasken fra dem jo ældre de bliver..

• #7   3. jan 2011 Jeg tror bare du har en meget nem datter så. Jeg har prøvet det med vand i flasken en dag for noget tid siden hvor vi også ville prøve at tage den fra hende hvor vi gjorde det med at give hende mindre og mindre. Prøvede med vand og hun skreg og vred sig. Det gad hun sgu ikke smiley

• #8   3. jan 2011 ja måske det skyldes at jeg tog flasken fra hende før hun blev 1år. det er hvad de anbefaler. derefter bliver de for bevidste omkring flasken, og så bliver det svært.. men held og lykke i må jo bare blive ved hvis i vil ´gennemføre det.

• #10   3. jan 2011 Min søn fik den til han var 20 mdr og det har han bestemt kun haft godt af, han har nemlig selv fået lov til at bestemme tempoet. Vi prøvede da han var 16 mdr men hold op han var ked af det smiley Så det droppede vi lynhurtigt og fulgte vores intuition og den sagde vi skulle give ham den tilbage og se hvad tiden bragte.
    Da han var 20 mdr nægtede han selv flasken og så var det "job" gjort. Det samme med hans ble og sut osv osv vi har taget det hele meget stille og roligt og ladet ham bestemme tempoet.
    Jo mere du fornægter barnet noget det gerne vil ha jo mere kæmper det for at få det smiley
    Caleb bruger stort set ikke sut (kun hvis han er MEGET ked eller når han skal sove) bruger kun ble når han skal sove og han har været renlig de sidste 4 mdr og han er altså kun 2½ år smiley

• #11   3. jan 2011 Syntes det er et godt tidspunkt du gør det på. Det bliver sværere ved alderen og alt det med at der er vitaminer i er noget vås. De får forhåbentlig de nødvendige vitaminer i deres almindelige kost. Bliv ved med at gøre som du gør, det er møg hårdt, men for de fleste tager det max en uge. Lang uge ganske vist smiley held og lykke.

• #12   3. jan 2011 Rikke: jeg har også overvejet det med at fortynde. Men nu sover hun vist smiley
    Men en kop går slet ikke. Det har jeg tilbudt hende hver dag men det gider hun ikke. Så håber på det bliver bedre i morgen. Hun gik bare som en zombie i dagplejen i dag og sov i over 3 timer. Så kan godt mærke hun ikke sover samme tid.

Men tania jeg kan høre du har lige så lidt viljestyrke som jeg har smiley jeg kan klare det meste med hende, men når hun ikke vil sove går jeg ud af mit gode skind.

• #13   3. jan 2011 Isaa tak for ordene. Håber også på jeg kan sige til mig selv at det nok skal gå. Så er det bare putteritualerne jeg måske skal lave om på. Det er mig der starter med at putte. Og jeg sidder i stolen og synger for hende. Vi har en gyngestol på hendes værelse og jeg bruger så den tid som det plejer at tage for flasken.
    Men jeg ved så ikke om jeg bare skal gå ud med det samme jeg så putter hende. Altså bare sige godnat og så gå og lade hende græde?

Min mor kommer nemlig og skal passe hende fra fredag til søndag i næste uge og hvis hun ikke vil synge for hende, eller når det er farmand der putter? Hvad gør i andre?

• #15   3. jan 2011 Ja du skal overholde ritualet. Synge for hende og hvad du ellers gør, og så godnat og ud af værelset. Hvis hun skaber sig bagefter så giv hende et par minutter, lig hende igen og sig godnat og gå ud. Ikke en masse snak medmindre hun selvfølgelig er ked af det, for de er lynhurtige til at gennemskue en smiley hehe.

• #19   3. jan 2011 det er ikke sundt for tænderne .. om det er mælk saft eller juice .. det er den måde de for det på ved sutten ..

• #20   4. jan 2011 Der er jo mælkesukker i mælk, så jo tania, det er ïkke sundt for tænderne hvis de drikker det inden sengetid og ikke får børetet de små bisser bagefter...

• #21   4. jan 2011 Vores gandlæge sagde godt nok også at det var meget dumt at give hende den med mindre vi børstede tænder bagefter bmen det er jo lidt svært når vi er på værelset.

Hun sov igennem i nat så har mod til en ny dag smiley

Kommentér på:
Flaske til nat. Hjælp.

Annonce