{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Hjælp - daglige soveproblemer. (Langt) {{forumTopicSubject}}

Hej tøser

Vores søn Mikkel er 4 måneder og 3 dage gammel, han har den sidste 1½ måneds tid været lidt slem at ligge i seng, men ikke andet end det var til at have med at gøre. Han falder fint i søvn hos mig, men så snart jeg lægger ham vågnede han gerne, men ikke hver dag, og det har gerne kun været 1 gang.

Men men men...
Efter det sidste tigerspring og han et par dage efter var lidt tand-på-vej sløj har det været helt galt.
Det tager mig nu 4 timer ca. at ligge ham i seng om aftenen... HJÆÆÆLP!!!!
Når han skal sove til midag må jeg ligge mig i vores seng med ham, hvor han falder i søvn spisende, jeg kan så trille væk når han sover og give ham sutten. Han bliver så liggende og sove i vores seng - han vågner hvis jeg prøver at ligge ham i seng.
Det største problem er så om aftenen, for her er problemet det samme - kan ikke ligge ham i seng når han er faldet i søvn. Hverken hvis han falder i søvn i vores seng eller i mine arme. Han vågner lige så snart jeg ligger ham i sin seng (har også prøvet at ligge ham bl.a. i kravlegården, så det er ikke noget med sengen).
Sådan bliver han ved i ca. 4 timer, indtil han er blevet så udkørt at han ikke vågner når jeg ligger ham i seng - men så er klokken også 11 / 12 om aftenen, og der er ingen aften tilbage at slappe af i, intet fjernsyn eller hyggen med kæresten. smiley :-( smiley

Nogen der har nogen råd til hvordan vi kommer det cirkus til livs.
Hvis han ikke kommer op med det samme igen, eller bliver lagt vågan i seng, så blir han rigtig sur og skaber sig med sprællen, spytten sutten ud hele tiden og sparker dynen af. Eller også hyler og skriger ham bare helt utrøsteligt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp - daglige soveproblemer. (Langt)
  • Helle J
    Helle J Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #1   19. okt 2010 hvad med barnevognen, kan du ikke lulle ham i søvn i den. Evt. godt puttet i en voksipose, så han føler sig tryg?

• #2   19. okt 2010 Hej

Det tager omkring 30+40 minutter for et barn at falde i dyb søvn. Det lyder lidt som om du lægger din dreng forholdsvis hurtigt, og det er derfor at han vågner hurtigt efter du har lagt ham. Prøv at gå med ham lidt længere. Jeg kan tydeligt huske hvordan det var i starten. Bare hæng i. det hjalp hos os. smiley

• #3   19. okt 2010 Jo, barnevognen er helt fin, men har intet sted at stille den de dage det blæser for meget eller regner. Så det er desværre ikke så tit han sover ude i den mere smiley Men en kort tur op og ned af vejen i den, så sover han.
    Problemet er egentlig også om aftenen når han skal sove til natten, og har ikke lyst at have barnevognen at stå inde i soveværelset. Han sover ved siden af os i sin egen seng.

• #4   19. okt 2010 Maria:
    Vil bestemt ikke sige at jeg ligger eller flytter ham i egen seng hurtigt...
    Jeg kan sagtens lulle ham i 1 time, hvor han sover rigtig godt hos mig, og man kan mærke at han ligesom er blevet tung af at han slapper helt af og sover godt.

• #5   19. okt 2010 undskyld, mit indlæg skulle ikke lyde surt eller dømmende. Jeg fortæller bare af mine egne erfaringer og det som jeg har hørt. Jeg har desværre ikke bedre råd, men jeg håber at i finder ud af det som fungerer bedst for jer.

• #6   19. okt 2010 For mig lyder det til at han er blevet vant til at du er i nærheden når han skal sove. . Vi har selv været igennem det samme .. Og vi blev nødt til at være konsekvente og det var at hun blev puttet - fik sutten osv .. Så blev der sagt godnat og så ud igen .. Men jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke ved om det er for tidligt når han ikke er ældre ?? Det andet hvor man skal bruge så lang tid på at putte .. Det er ikke til at holde ud .

• #8   19. okt 2010 Laura:
    Det er for tidligt vil jeg sige. For han bliver jo utrøstelig ked af det hvis han ikke får sin vilje. Og det kan mit hjerte ikke have...
    Han har været nem at ligge i seng, men det er begyndt her indenfor den sidste måned til 1½, og blir nærmest bare værre og værre.

Men ja - han har været vandt til at jeg har været der hele tiden, og det er jeg jo også stadig. Reagere jo så snart han blir det ked eller noget.

Lige nu ligger han og sover i vores seng, havde virkelig bare brug for en pause... så han får lov at ligge der lidt nu, og så må jeg prøve at få ham i sin egen seng senere...

• #9   19. okt 2010 Det tager Isabella mellem 5-15min og falde i søvn om aftenen og tit lægger hun sig bare til at sove til middag når hun blir puttet...
    hun kan da godt have sine ture men sjældent

• #10   20. okt 2010 Christina:
    Gid det var mig... men kan så se at Isabella er noget ældre end Mikkel smiley så håber...

Vil dog lige tilføje at Mikkel blir stadig fuldammet, og når han først er faldet i søvn så sover han 10 - 12 timer i træk, UDEN at skulle have mad i løbet af natten. Så der kan jeg i hvert fald ikke klage smiley :D smiley

• #11   20. okt 2010 Hun har været sån siden hun var ca 3 mdr... Siden hun var ca 6 mdr sover hun helt igennem om natten... Kommer i seng ca 1930 og sover til 8-830 næste morgen...

• #12   20. okt 2010 Camille:
    Du har helt ret, han er blevet for vandt til at jeg har taget ham op så snart han er blevet det mindste ked, og jeg så har gået rundt med ham og lullet ham som jeg kalder det, eller siddet og rokket med ham i armene.
    Han har ALDRIG før sovet sammen med os i vores seng, det er noget helt nyt her indenfor den sidste uges til 1½. For mine arme er ike til at bære rundt med ham på den måde i 3 - 4 timer i træk, så derfor er jeg begyndt at ligge med med ham ved siden af mig så han kan spise samtidig, han vågner bare så snart jeg prøver at ligge han over i hans egen seng.
    Han har fint sovet i hans egen seng lige siden vi kom hjem fra sygehuset med ham, ikke en eneste nat har han sovet i vores.
    Han har den sidste uges tid fået lov at sove sine middagslure i vores seng, hvor han falder i søvn mens han spiser hos mig. Jeg står så op og går ud af soveværelset så snart han er faldet i søvn.

Men skal finde ud af hvordan dælen jeg får vænnet ham af med det. Han blir så hys... Har prøvet at sidde ved siden af sengen og holde en hånd nede ved ham så han har kunnet mærke at jeg er der mens jeg synger stilel for ham (kan han godt lide) men efter et stykke tid blir han sur, og gider bestemt ikke ligge der mere - hvis han overhoved gider til at starte med...

• #13   20. okt 2010 Linda:
    Tænker ham ikke som kunne have ondt nogen steder, han er den gladeste dreng man kunne tænke sig hele dagen igennem, og han udvikler sig i hastige skridt.

Må prøve at se om farmand ikke kan putte ham, og sidde ved hans seng og lulle. Det vil farmand også have godt af tror jeg smiley hi hi...

Kommentér på:
Hjælp - daglige soveproblemer. (Langt)

Annonce