{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

susan s
susan s
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 44

MME= dårlig mor?? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Nu kommer der sikkert mange sure opstød, fordi det er jo ikke velset at give sit barn MME hvis man kan amme.
Mit barn er 3 måneder, jeg overvejer at give MME en gang om dagen, fordi jeg gerne vil have hende passet nogle gange af far eller farmor, så jeg kan få lidt frihed nogle timer.
Jeg har prøvet at malke ud, men synes det er for besværligt, derfor vil jeg vælge MME, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I mener og om der er andre der har gjort det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MME= dårlig mor??
  • #1   23. nov 2009 Du er bestemt ikke nogen dårlig mor. Mine tvillinger får mme. Og de trives da glimrende på det. Jeg kan godt forstå at du gerne vil have muligheden får at komme lidt ud uden at være mor.

• #2   23. nov 2009 Enig med de andre, den gode mor sidder ikke i brysterne... Mine tvillinger blev ammet i 3 uger, og har fået mme siden.

Jeg vil sige at du skal gøre hvad du selv synes er rigtigt for dig og dit barn. Det er nemlig i de beslutninger vi tager, man finder den gode mor smiley Og lidt fred og frihed ind imellem gør underværker...

• #3   23. nov 2009 Ej man er da overhovedet ikke en dårlig mor !!!

Min veninde (Som er en super god mor*G*) stoppede med at amme da hendes datter var 5-6 mdr.. Og det var selvom at hun kunne amme.
    Og det er der da overhovedet ikke noget galt i smiley

Jeg ammede selv mine børn til de var henholdsvis 1 og 2 mdr og så gav jeg op fordi at det kørte rigtigt dårligt. Mine børn ville ikke amme særligt længe, de var hele tiden sultne osv.
    Jeg kunne nok godt ha' ammet helt igennem hvis jeg havde været mere standhaftig og holdt ved , men valgte MME fordi at jeg ikke synes at det var kampen værd..
    Det gør mig absolut ikke til en dårligere mor og så er jeg ligeglad hvad andre siger..
    Jeg er en rigtig god mor der gør alt for at mine børn skal ha' det godt og trives. Og det gør de altså også fint på MME smiley

• susan s
    susan s Tilmeldt:
    jan 2009

#4   23. nov 2009 Nu kan jeg godt jo amme, men vælger at give MME, en gang om dagen til hun har vænnet sig til det, for min egen skyld. Synes der er en forskel på om man kan amme eller ej, men jeg tænker at det kommer til at gavne os alle sammen i familien, men også om det giver komplikationer fx. med hendes fordøjelse.

• #5   23. nov 2009 jeg ammer min datter, men idag skulle jeg f.eks til lægen og bagefter i føtex og så fik hun mme af manden. kan jeg ikke se noget galt i smiley Det er vigtigt man ikke føler sig indespærret der hjemme så giv du mme hvis du har behov for det engang imellem. Og det skal siges at vi har ikke øvet det eller noget, hun får når jeg skal noget et par timer uden hende..

• #6   23. nov 2009 Du skal bare være klar over at hvis du giver mme kan din mælkeproduktion gå ned men ellers enig med de andre smiley

• susan s
    susan s Tilmeldt:
    jan 2009

#7   23. nov 2009 Okay, jeg vil ihvertfald lige prøve det en gang inden hun bliver passet, så de ikke står der med en lang næse og ikke kan give pigen mad, og jeg ikke går i panik ude i byen, når jeg får den dårlige besked. he he.

• #8   23. nov 2009 Altså så er jeg nok en dårlig mor, for jeg ammede kun min datter i 2 dage og min søn ammede jeg slet ikk smiley Min datter siger godtnok også nogen gange at hun ikke gider at bo hos mig mere smiley

• #10   23. nov 2009 Min datter har fået mme det meste af tiden og hun har absolut ikke taget skade. Jeg synes det efterhånden er så overdrevet med hvad man skal og ikke skal omkring sit barn. Og det er især sundhedsplejersker som er skyld i at mange mødre ikke føler sig gode nok.

• #11   23. nov 2009 Lille M: Det tror jeg du har ret i, jeg var heldigvis så heldig at min sp var så sød, men hun kunne jo også se at det ikke gik med min amning. Men jeg frygtede hendes reaktion. Jeg er generelt lidt nervøs hver gang hun kommer, for gør jeg nu tingene godt nok???

• #12   23. nov 2009 Jeg synes simpelthen at der er ammestuesludder af værste skuffe. Det virker som om, at nogle mødre har en sjov tendens med at ophøje sig selv på en piedestal og proklamere at den gode mor ligger i brysterne – den nyeste tendens på stammen er, at man bliver en bedre mor, hvis man føder uden smertestillende og planlagt kejsersnit.

Ja, muligvis er amning sundt hvis man tror på WHO, men der er så mange grunde til at kvinder ikke ammer, og de skal bestemt ikke stemples som dårlige mødre. Jeg har ikke selv børn, men jeg påtænker ikke at amme når den tid kommer – netop for ikke at gamble med mit eventuelle barns helbred eller indskrænke min egen frihed.
    - Ja, det er ikke alle børn/babyer, der kan tåle modermælk – jeg var en af dem, og havde man haft den holdning dengang at man skal amme for enhver pris, tør jeg slet ikke tænke på hvilke konsekvenser det havde haft for mig dengang. Der er 1000 årsager til at nogle kvinder ammer, og 1000 årsager til at nogle ikke gør det. Jeg vil lade det op til den enkelte at vurdere hvad man synes er bedst.

Susan S:
    I mine øjne er du ikke en dårlig mor. Du har sikkert dine årsager til at gøre som du gør, og det vil jeg ikke blande mig – og det synes jeg i øvrigt heller ikke at andre burde gøre ☺

• #13   23. nov 2009 håber ikk der er en her inde der kan finde på og skrive man er en dårlig mor pga det.. for det er man slet slet slet ikk

• #14   23. nov 2009 Susan s : som de andre skriver INGEN DÅRLIG MOR BARE FORDI MAN GIVER MME ..

Jeg tror personligt at folk før hen blev kaldt dårlige mødre og sårn når de gav mme fordi at det ikke var det samme gode produkter der blev brugt for mange år siden .. men ting udvikler sig og altting bliver bedre ..

så trpo ikke du er en dårlig mor af den grund smiley

• #15   24. nov 2009 Haha vil lige smide en historie fra da min faster blev mor på deres jordomsejling og alle synes hun var virkelig mærkelig for hun ammede smiley Der var bl.a ved australske kvinder et flip om at folk der ammede var fattige og dem der gav mme rige så ikke dårlig mor men rig mor smiley

• #16   24. nov 2009 mor til er det ikke sjovt der var sådan en forskel? Nu er det så godt nok også 22 år siden men alligevel smiley

Kommentér på:
MME= dårlig mor??

Annonce