{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv dårlig samvittighed
  • #2   10. mar 2010 ja jeg har haft helt de samme føgleser da jeg måtte opgive min amning da min datter var 3½ måned og hade det også bar så dårligt med min selv og følte mig som verdens dårligste mor fordi jeg ikke kunne amme mere..

• #3   10. mar 2010 Præcis de samme følelser jeg sidder med.
    Føler mig også som verdens dårligste mor, selvom jeg har ammet ham i 3.5 måned.

Hvordan stoppede i?
    Min læge andbefalede mig og trappe naturligt ned med er det et par gange om dagen eller hvordan?

• #5   10. mar 2010 Jeg har heller ikke ammet rigtigt, men jeg forsøgte virkelig. Men måtte stoppe da det tog alt for hårdt på mig at blive ved med at forsøge, der kom ikke nok mælk, så skulle først amme, så give efter mad på flaske og så pumpe ud. Et værre arbejde.

Men vil sige at jeg ikke har følt mig som en dårlig mor, men jeg følte det som et kæmpe nederlag, fordi jeg følte der var noget galt med mig.

• #6   10. mar 2010 Men vil så lige sige at det er den bedste beslutning jeg kunne tage, jeg fik det meget bedre efter jeg var stoppet. Følte mig heller ikke så presset hele tiden, og fik ikke den nederlags fornemmelse hver gang jeg skulle give hende mad.

• #7   10. mar 2010 Nu er jeg ikke mor men må jeg lige spørge hvorfor man kan blive nød til at stoppe med at amme ?

Kan huske min egen mor heller ikke ammede min lillebror, ved dog ikke hvorfor !

• #8   10. mar 2010 Rart og høre andres menning smiley

Sandie og Daniel: Jeg er nød til det for jeg er nede på 52 kg og han tapper mig for energi, selvom jeg spisser 4 vitaminpiller og varieret kost

• #9   10. mar 2010 Der er jo en grund til du skal stoppe så syntes bestemt ikke du skal have dårlig samvittighed det er helt sikkert,

• #10   10. mar 2010 Var noget andet hvis det var fordi du ikke gad det bøvl eller du syntes det tog alt for langtid, eller den der med jeg har ikke nok mælk, for det tar tid for mælken at løbe til og det kræver rigtig meget at amme men man producer den mængde mælk barnet har behov for, har aldrig kunne forstå den der med at man ikke har mælk nok så er det jo fordi man ikke giver det tid nok.

• #11   10. mar 2010 Åh for søren - så er det sandt at man taber sig mens man ammer eller ? Så må jeg hellere se at få nogle børn og det kan kun gå for langsomt ;o)

Men nej - er enig med de andre, det er ikke noget barnet vil kunne huske om nogle år og barnet ligger jo stadig i dine arme når nu gir flaske smiley

• #12   10. mar 2010 Vil altså os lige sige at det INTET har med at give det tid nok. Jeg kunne ikke amme men pumpede så ud til hende og efter en måned kom der bare mindre og mindre mælk selvom jeg ikke lavede andet end at pumpe ud!
    Så til sidst måtte vi gå over på mme og mener ikke man er en dårligere mor af den grund.

Det der gør folk til dårlige forældre, har intet med amning at gøre:-)

• #13   10. mar 2010 jeg bryder mig ik om at amme, det føltes ik naturligt for mig, jeg ved ik hvorfor er nok bare født uden ammegenet smiley men jeg forsøgte med begge to og ingen af gangene fik jeg det til at fungere. om man er en god mor eller ej sidder ik i brysterne smiley men kan da sagtens forstå hvis man virkelig gerne vil have det til at fungere og man så ik kan.

• #14   10. mar 2010 ja det er selvf rigtigt og som min læge siger så er mit heldbred også vigtigt.¨

tak piger det hjælper lidt på humøret.

sandi: ja jeg taber mig ihvertifald. med den store røg der næsten 18 kg og tog 9 på under graviditeten, nu her tog jeg 18 kg på og har tabt de 16 på 3.5 måned

• #15   11. mar 2010 Pernille, det har du ret i og har ammet i 3.5 måned.

Carina: Hehe det er jo rigtigt for så ville jeg være en dårlig mor med de bryster smiley Men jeg syns det og amme er hyggeligt og giver noget andet sammen med barnet. Svært og forklare.

Elisabeth: Tror du ikke mælken er udblivet fordi du ikke havde lyst til og amme og følte dig dårlig tilpas?
    Går nemlig i mødregruppe med en der havde det på samme måde og den stoppede fordi at barnet kunne mærke at hun ikke var tilpas

• #16   11. mar 2010 Elisabeth: Jeg har det ligesom dig. Jeg prøvede ellers i starten, for man er jo stemplet som unormal, hvis man ikke sys amning er hyggeligt. Men da mit brystvorte var for lille, kunne hun slet ikke tage den, så vi startede med at pumpe ud:)

• #17   15. mar 2010 smukke som du ved så syntes jeg bestemt ikke du skal ha det dårligt med at du blir nød til at stoppe med at amme.
    Jason helt lige glad med om at får mm eller din mælk bare at får noget at spise så er han glad.

Kommentér på:
Øv dårlig samvittighed

Annonce