{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 600 kr.
  • lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hård mave (baby)
  • #1   23. jan 2009 Synes du skal prøve at ringe til SP...
    Min datter havde det også tit, efter hun fik alomin.. Jeg købte noget lactose halløj som SP anbefalede mig, og så skiftede jeg til Nan, som skulle være bedre..

• #2   23. jan 2009 det var min sp der anbefalede at vi skulle give hende grøn allomin...

vi køre på andet døgn med de 2 falsker, men det hjælper hende åbenbart ikk desværre

• #3   23. jan 2009 Okey :S

Men man kan få noget lacotolose (mener jeg at det hedder) som hjælper dem af med afføringen.. Prøv at ring og hør vagtlægen.

• #4   23. jan 2009

Jeg gav lactulose til min datter i et godt stykke tid...

• #6   23. jan 2009 Det hedder ikke laktulose men Medilax.. det er det samme som laktulose.. nadja får det morgen og aften netop for hendes mave da hun er på allomin (den blå)..
    Hun får 2½ ml morgen og aften og det er efter aftale med sp'en..

• #7   23. jan 2009 hej det hedder lactose(staves) har det selv fordi jeg har haft samme problem og havde det oz som lille og der mener jeg at min mor har fortalt at hun også gav mig det.

• #8   23. jan 2009 Ja jeg har også kun hørt at alomin giver hård mave på de fleste babyer.

• #9   23. jan 2009 Men der var osse en gang hvor jeg gav hende lidt sukkervand til at sove på... så hun ikke skulle ha så ondt...

• #10   23. jan 2009 Tina elsker min lille Nadja pige ;o) A
    Det jeg købte hed lactolose, men det er jo også ca 2 år siden, kan være det har skiftet navn.

• #11   23. jan 2009 Ja sukkervand har jeg også hørt om..
    Jeg var bare ikke så vild med at give en baby sukker på den måde smiley

• #12   23. jan 2009 Tina

det jeg har hedder altså lactulose... gik bare ned på apoteket og sagde at jeg skulle ha noget afføringsmiddel til spædbørn...

• #13   23. jan 2009 Missy :
    Du må gerne give den lille kogt vand med lidt sukker i.. det samme gælder for kamille the.. Nadja får da engang imellem kamille the med en lille smule sukker i.. ikk ret meget men bare så det ikk er så harsk at smage på...

hehe har lige luret på flasken vi har stående i køleskabet og der står medilax på...

• #14   23. jan 2009 Missy...

det er heller ikke meget sukker der skal i... ½ tsk til 200 ml kogt vand... og det er selvfølgelig kun for lige at dulme smerte når man ikke lige har andet...

• #15   23. jan 2009 Tina

jah det er stort set det samme.. bare 2 forskellige mærker..

• #16   23. jan 2009 Tina elsker min lille Nadja pige ;o) A

Ja jeg ved godt at man godt må give dem sukker. Men måske er jeg lidt "forskruet" i hovedet, jeg holdte min datter helt væk fra søde sager til hun omkring 1½ års alderen begyndte at vise interesse for det.. De kender ikke til sukker, så de ved ikke hvordan det smager uden, og min datter elskede kamille te uden sukker smiley

• #17   23. jan 2009 Det er jo ikke deres behov at få sukker, men forældrene.. Men det er jo en helt anden diskusion smiley

• #18   23. jan 2009 det med sukkervand hjælper jo heller ikke på hård mave... så det er bestemt ikke nogen permanent løsning.. men en enkelt gang eller to, er det jo fint, så den lille lige kan sove, når man ikke har andet...

• #19   23. jan 2009 min datter havde også meget hård mave da hun var lille og min sp anbefalede at jeg prøvede grøn allomin, så det gik jeg så overtil, da det stadig ikk hjalp sagde hun jeg sku prøve lactose eller lactulose ka ikk helt huske hva det hedder, og det prøvede jeg så og det hjalp. da hun så begyndte at få mos og grød gav jeg hende en gang om dagen sveskemos og det holder også gang i maven det begyndte jeg at give hende da hun var 4 mdr.

• #20   23. jan 2009 Sukker er IKKE godt for dem men kan berolige dem....

Brug i stedet kamille the det beroligere maven...

Mod hård mave kan lactulose ikke bruges da det er forebyggende og ikke behandlende(så vidt jeg ved)

Men der skulle findes et andet produkt som starter med M som skulle være behandlende og som man kan få i håndkøb...

Vi brugte nan1, men skiftede til alomin fordi sp siger det er det samme og nu har hun nemlig hård mave... så vi skifter tilbage igen i morgen...

• #21   24. jan 2009 Lisbeth :
    Det er Movicol (staves) det hedder...

• #22   24. jan 2009 lisbeth

lactulose er afføringsmiddel... så kan ikke se hvordan det skulle være forebyggende... og det hjalp helt sikkert, da jeg gav min datter det...

• #23   24. jan 2009 tak for jeres svar... jeg må prøve og se tiden an, ellers må jeg lige høre lægen når jeg skal til 5 ugers tjek med hende

• #24   24. jan 2009 Hvis hun bliver ved at græde og være ked af det efter du har fået lidt gang i maven med lactolosen, så skal du købe Mylicon på apoteket. Det kan jo også være nok til at hun for så meget ro på, at hun kan presse/skide. Det har hjulpet med min datters kolik agtige kramper/utrøstelige grædeture.

• #25   24. jan 2009 lactulose ER afføringsmiddel.. og det hjælper på deres små maver !

• #26   24. jan 2009 Kristina

min niece fik osse afføringsmiddel til hun var 2 eller sådan noget... men det var ikke fordi hun var vandt til det...men fordi i min familie er der generelt problemer med hård mave..

derfor blev jeg lettet over at min datters afføring blev normal efter lidt tid med lactulose... men grunden til at hun havde hård mave var at hun er fortidligt født...

• #27   24. jan 2009 er det noget man skal have på recept?

• #28   24. jan 2009 okay...

jeg tror jeg vil se tiden an, inden jeg propper hende med alt muligt smiley

• #29   24. jan 2009 Nu spørger jeg nok dumt, men kan de også få hård mave når man ammer? Min datter er nemlig begyndt på kun at skide 1 gang om dagen, og før hen kunne hun sagtens gøre det 5 gange eller flere om dagen.. Og hun kan kun, hvis hun sidder (ligger på mine lår, mens jeg har bøjede ben) oppe...

• #30   24. jan 2009 Movicol kan også bruges, dog i samråd med lægen.

Movicol kan købes i håndkøb.

• #31   24. jan 2009 nogen der ved om det hjælper at skifte fra allomin til nan??

jeg er villig til at prøve alt for hun græder hvergang hun er på stort besøg i bleen og synes det er rigtig synd for hende

kæresten vil ikk ha hun får grøn allomin fordi hun græder så meget som hun gør, så det er mere eller mindre droppet fordi han skaber sig hver gang jeg vil lave det til hende, fordi både ham og hans mor mener det er grøn allomin der er skyld i at hun græder !?.... der er ikk nogen af dem der vil høre på mig og kæresten giver sig bare til at råbe af mig og skabe sig tosset hver gang....

aner snart ikk hva jeg skal gøre!?

• #32   24. jan 2009 hun får blå allomin og det får hun hård mave af... sp sagde at vi skulle give en grøn allomin for at få den iorden men eftersom kæresten ikk vil have at hun får grøn allomin kan vi ikk få den i orden.... så derfor vil jeg høre om det ville hælpe at skifte til nan

• #33   24. jan 2009

jeg gav osse kun lactulose når hun ikke havde haft afføring i nogle dage... eller når hun havde det virkelig slemt... for kunne ikke rigtig regne ud, hvordan jeg ellers skulle vide om hendes afføring var blevet normal...

Kommentér på:
hård mave (baby)

Annonce