Fødselsberetning... {{forumTopicSubject}}
Nå så må det vist være min tur til og få fortalt lidt om min fødsel:o)
Jeg vågende med et sæt klokken 8 om morgenen d. 31 december, følte der var noget i gære, men var alligevel ikke sikker, stod op og sagde til min kæreste at jeg troede at nu var det snart, gik så i seng igen, havde næsten ikke sovet om natten da jeg fik et rengøringsflip og brugte faktisk natten på det.
Vågende ganske få gange med nogen mensligende smerter, men ikke noget der var værre end dem jeg har når jeg har mens, så ku sagtens sove, stod op klokken 15, og der var der en smule værre, men stadig ikke værre end mine mens smerter.
Kæreste og jeg havde ikke planlagt nytårsaften og vi ville handle ind på dagen så vi ikke stod med noget mad der ikke blev spist, bad så kæresten om og tage ud og handle lidt ind til om aftenen, men sagde det ikke sku være det vilde, var på det tidspunkt ikke helt sikker på om det var veer jeg havde, men havde det på fornemmelsen.
Klokken 16 opdager jeg min slimprop er gået, så først der er jeg sikker på at det er veer jeg har, går så i bad og kan mærke at de blir lidt strækere, men syntes atadig ikke det rigtig er noget
Min kæreste går i gang med og lave mad, vi spiser omkring kl. 18, sidder lige og holder en pause når veerne kommer, så fik da spist vores nytårs mad:o)
siger så til min kæreste at nu må vi nok hellere begynde og skrive veerne ned, min mor kommer ca kl. 20.30 og hjælper med og holde styr på veerne, der kan jeg mærke de begynder og bide, vi sidder og venter på at veerne kommer med 5 min mellemrum og vare 1 min præcis som vi har fåer avide, men da veerne klokken ca 22.45 har varet både med 2-3-4 min mellemrum og har ligget på de der 40-60 sek beslutter vi os for og ringe til fødegangen, de siger vi skal komme med det samme.
Så klokken 23 køre vi mod kolding og er på fødegangen klokken 23.20, der kan jeg mærke veerne er slemme. Får avide jeg har åbnet mig 3 cm, får så et lavment og ligger mig lidt ind på briksen.får en smule ilt og prøver ellers og koncentere mig om veerne, med min mor på den ene side og min kæreste på den anden. Kan slet ikke finde ro da jeg har rygproblemer og den briks er ikke just særlig god og ligge på, så jordmor spørger om vi ikke skal prøve en rygmarvsbedøvelse, hvilket jeg siger ja til, men ved det måske ikke kan lade sig gøre da min ryg er skæv.
Efter en masse mislykkeds forsøg måtte de opgive, pga min skæve ryg kunne det ikke lade sig gøre, veerne kom også alt for ofte, jordmor mærke på mig og kigger på mig og siger ja der er altså ikke noget og sige til du har så ondt, du har åbnet dig 5 cm på bare 2 timer, så der var havde jeg allderde åbnet mig 8 cm, så faktisk ville jeg ikke engang ku nå og få gavn af rygmarvsbedøvelsen.
klokken ca 03.30 begynder mine presseveer, som jeg klart syntes var det værste, der lå jeg bare og skreg, ligger heldigvis kun 10 min inden jeg så får lov og presse, så klokken 03.40 begynder jeg og presse, klokken 04.00 føder jeg lille Joey.
Jordmor sagde det var meget godt af en førstegangsføede.. lige på det tidspunkt syntes jeg bare det hele havde været forfærdeligt, et total smerte helvede, nu set i bakspejlet kan jeg godt se hvor heldig jeg har været, det gik trodsalt stærkt, jeg sprækkede også kun en lille smule.
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 28 Babyer: 1 Emner: 151 Svar: 1.366
Sikke en dejlig lyseblå nytår i fik.. :0)
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 41 Svar: 932
Det lyder som et dejligt forløb - trods alt !
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 96 Svar: 857
Men super i nåede at fejre nytåret lidt *SS* Og stort tillykke med lille Joey *S*
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 62 Svar: 973
men held og lykke med ham den lille...
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 23 Svar: 619
Har fåët oprettet min lille trold:o)
Fødselsberetning...