pks før, under og efter. {{forumTopicSubject}}
Hej piger.
Er desværre endt i den situation, at jeg har fået konstateret svangerskabs forgiftning, hvor de ikke rigtig kan få kontrol over mit blodtryk. Derudover ligger prinsessen i UK stilling, hvor vendings forsøg desværre mislykkedes. Derfor skal jeg ha pks på mandag.
Nu har jeg jo brugt det meste af graviditeten på at "studere" fødselen. Så var jo ikke lige forberedt på pks og har nogle spørgsmål til dem der har prøvet det.
1 hvordan havde i det før, under og efter?
2 hvor længe gik der inden såret ikke gjorde ondt/var helet?
3 kom der en følelses messig reaktion bagefter?
4 hvordan gik det med amning? (Der kommer endnu ikke mælk ud af mine bryster)
På forhånd tak
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
Da jeg fik det afvide blev jog dødbange - og jeg kan huske at jeg fik afvide at jeg skulle have et kateter op i blæren inden.
- og da de sagde det til mig fokuserede jeg kun på det kateter - for det havde jeg bare slet ikke lyst til.
(Men det gjorde ikke spor ondt at få lagt det kateter- så ikke vær bange for det- det kilder bare)
Da jeg skulle bedøves var jeg meget bange for smerten, da man jo før har set i tv at det er en ret stor nål.
Jeg blev overrasket over smerten, for JA det gjorde død ondt at lige da han stak nålen ind, men det var lige så hurtigt overstået som jeg sagde av.
Da jeg var blevet lagt ned, og de begyndte at spørge om jeg kunne mærke de nev mig osv.
Jeg blev ved med at sige at jeg godt kunne mærke det, og at de ikke måtte gå igang endnu.
Ja jeg kunne mærke når det rørte mig, men da de skar gjorde det ikke ondt. - mens et var en underlig følelse.
Da det hele var overstået og jeg kom tilbage lå jeg på stuen hele dagen - jeg var lige oppe at gå om aftenen - men det gjorde ret ondt - så jeg fandt hurtigt sengen igen.
Det første døgn var ikke sjovt. - man bliver træt af at ligge i sengen, men når man bare næsten tænker på at rykke sig lidt, gør det sygt ondt i maven. - den første nat var lang, men jeg kom da igennem
MEN dagen efter gik det meget bedre, jeg kunne komme ud af sengen og gå rundt. Det gør selvfølgelig ondt når man rejser sig og sætter sig - og man går i en lidt forover bøjet stilling, for det gør ondt at rette sig helt op.
Jeg tog smertestillende i 3-4 dage. Derefter var det ikke nødvendigt mere.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 9 Svar: 660
Mit sår gjorde ikk ondt mere da jeg fik klipsene af efter 7 uge, jeg tog kun smertestillende i 3 dage
Det eneste jeg havde en reaktion på var at min kæreste besvimede lige inden vi gik ind på operations bordet.
Jeg var en værre nora malke ko
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 527
Jeg syntes ikke det gjorde ondt at få lagt bedøvelsen, det føltes bare lidt underligt.
Jeg ammede ret hurtigt efter, ingen problemer.
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 89 Svar: 606
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
jeg havde ingen smerter under og mærkede intet overhovedet selvom de siger man kan mærke de hiver osv. men intet.
havde smerter som man normalt har første gang man skal op.
Men 2døgn efter Ingen smerter overhovedet.
jeg følte med det samme at de var mine og jeg tudede som en sindssyg.
mælk kommer når du har født. hud mod hud hjælper med at mælken løber til.
Jeg havde ingen problemer med at amme
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
maj 2012
maj 2012
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 9 Svar: 660
Nej jeg kunne godt forstille mig at det ikk er særlig sjov at kaste op lige efter ks.
jeg havde også vildt ondt i mine mave muskler om fredagen (fik min datter en onsdag) hende som passede mig, sagde at det var helt normalt, da alle mine mave muskler jo var blevet skåret over
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 527
Jeg havde også fornemmelse af en knude men det var ingenting..
pks før, under og efter.