7. jul 2008 Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 57 Svar: 705
andre med pks? andre med pks?
hej
jeg har fået at vide på sygehuset at jeg skal have pks under fuld narkose i uge 39 pga. fødselsforløb i 1. graviditet- Det er jeg temmelig lettet over da jeg meget nødigt vil igennem en fødsel som sidst.
men sidst jeg var til jordemor begyndte hun at sige noget med at det kunne jo være jeg fødte af mig selv og hvis ikke så ville de jo prøve at give mig et "almindeligt" kejsersnit så jeg kunne være med og få den lille op til mig med det samme ( det sagde fødselslægen bare ikke kunne lade sig gøre)
forstår ikke hvorfor JDM pludselig begynder at sætte alle de tanker i hovedet på mig, når jeg nu var afklaret med situationen....blev helt ked af det.
Hvordan er jeres PKS foregået og hvor lang tid før fik i besked fra sygehuset?
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 465
Det er meget svært at forholde sig til. Nu er jeg førstegangs og vil utroligt gerne føde selv, så det er svært at finde ud af hvad man skal forholde sig til, og følelserne render rundt i hovedet på mig..
det ville være utroligt rart hvis de kunne tale sammen indbyrdes, eller der kunne stå i ens vandrejournal hvad man har fået at vide, så de ikke sætter gang i alt det inde i en, det har man ikke rigtig brug for..
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
men hvis jeg var dig ville jeg da lige tage fat i enten sygehuset eller jm og få en afklaring på hva der skal ske, for uanset, så er det jo meget rart at vide hva de præcis har tænkt det skulle foregå.
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 465
Håber at der kommer lidt klarhed når jeg kommer lidt tættere på..
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 3 Emner: 24 Svar: 85
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 3 Emner: 24 Svar: 85
dec 2008
Ja, det har også gjort at jeg har været meget mere afslappet fordi jeg har noget at forholde mig til... At jeg så er ved at være ret nervøs nu jeg nærmer mig er jo en anden sag
Skal have en snak med min jordemoder omkring det i næste uge, da jeg ikke rigtig ved hvad jeg kan forvente og har en del spørgsmål til det hele.. Sidst forsøgte de at ligge rygmarvsbedøvelsen 5-6 gange, men måtte opgive og jeg røg i fuld narkose og vågnede først 4 timer senere. Så har jo ikke rigtig nogen ide om hvad der kommer til at ske.
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
Jeg viste det en del tid før da mine tøser lå med røven ned af..
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
Jeg sagde fra start af - pks fordi jeg ville være sikker på at begge kom ud samme vej
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 27 Svar: 390
Jeg var vågen under mit kejsersnit, men da man bliver lidt dårlig efter barnet er skubbet ud og at der ikke er så meget plads hos en, er det ofte ikke mulighed for, at man kan få barnet op med det samme. Min kæreste sad med vores datter til vi kom på opvogningen.
hvis der er noget du gerne vil vide ellers om pks er du mere ind velkommen til at skrive til mig, så fortæller jjeg gerne om forløbet
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 57 Svar: 705
men jeg kan ikke få rygmarvsbedøvelse- noget arveligt så SKAL i fuld narkose ( ved første graviditet prøvede de i 1 1/2 time og måtte opgive) det skal jeg ikke igennem igen...avavav
Når fødselslægen på sygehuset sagde det blir i uge 39, kan jeg ikke forstå jeg ikke kan få en dato. jeg har ringet på sygehuset og de siger jeg bare skal have tålmodighed- jeg skal nok få et brev først i september. mærkeligt hvis i andre har vidst det siden MD scanning
( det var os der jeg var til samtale med lægen)
med Anna gik jeg 3 uger over tiden og blev sat i gang og endte alligevel med AKS fordi jeg ikke udvidede mig overhovedet- så ingen sandsynlighed for jeg selv går i fødsel...
dec 2008
Syntes også jeg hører man normalt først får datoen tidligst en mdr før termin, nogle senere, så tror bare det er mig der er heldig, at jeg har fået datoen så tidlig..
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 57 Svar: 705
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Jeg fik et ganske almindeligt pks, hvor jeg fik spinalbedøvelsen i ryggen, og er vågen, men lam, under kejsersnittet, og derfor kan følge med i det hele, og jeg fik også Nicki op til mig med det samme han var tørret af...
- Hvorfor mener de du ikke kan få en spinalbedøvelse? har du haft problemer med ryggen eller lign?
- Har du spørgsmål angående et pks skal du være mere end velkommen til at spørge.... Fik mit foretaget 12/10-10, så det er alligevel ikke så længe siden
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Jeg fik min dato for kejsersnittet d. 29/7-10, altså 2,5 måned inden kejsersnittet..
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 43 Svar: 416
2. gang var planlagt 38+6 og der mødte jeg bare ind om morgenen og blev kørt ned på operationstuen. Denne gang havde de svært ved at lægge bedøvelsen og det gjorde mega ondt, men tilsidst lykkedes det. Kæresten og baby kom med på opvågningen, så det var super dejligt!
Jeg har først fået datoen afvide nogle uger før. Held og lykke til dig
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 27 Svar: 390
Men klart skal du i fuld narkose af nødvendige årsager, så får du ikke barnet op at ligge med det samme, da du ikke er frisk nog til det. min veninde der fik fuld narkose under aks fik først lov at holde hendes datter 6 timer efter, for før var hendes bedøvelse ikke ordentligt ude af kroppen.
andre med pks?