1.087 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

andre med pks? andre med pks?

hej

jeg har fået at vide på sygehuset at jeg skal have pks under fuld narkose i uge 39 pga. fødselsforløb i 1. graviditet- Det er jeg temmelig lettet over da jeg meget nødigt vil igennem en fødsel som sidst.
men sidst jeg var til jordemor begyndte hun at sige noget med at det kunne jo være jeg fødte af mig selv og hvis ikke så ville de jo prøve at give mig et "almindeligt" kejsersnit så jeg kunne være med og få den lille op til mig med det samme ( det sagde fødselslægen bare ikke kunne lade sig gøre)

forstår ikke hvorfor JDM pludselig begynder at sætte alle de tanker i hovedet på mig, når jeg nu var afklaret med situationen....blev helt ked af det.

Hvordan er jeres PKS foregået og hvor lang tid før fik i besked fra sygehuset?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  andre med pks?
  • #1   23. aug 2011 Jeg har ikke prøvet det, men til gengæld har jeg fået samme besked som dig.. Den ene læge siger pks, men en anden siger at hvis fødslen gåt igang af sig selv vil man lade den gå sin gang.

Det er meget svært at forholde sig til. Nu er jeg førstegangs og vil utroligt gerne føde selv, så det er svært at finde ud af hvad man skal forholde sig til, og følelserne render rundt i hovedet på mig..

det ville være utroligt rart hvis de kunne tale sammen indbyrdes, eller der kunne stå i ens vandrejournal hvad man har fået at vide, så de ikke sætter gang i alt det inde i en, det har man ikke rigtig brug for..

• #2   23. aug 2011 Jeg skal også have pks pga sidste fødsel og har vidst datoen siden md scanning. Han sagde til mig der, at fik jeg veer skulle jeg bare ringe og komme ind så blev det til et aks istedet.

• #3   23. aug 2011 alle mine er født ved pks, men alle endt i aks da jeg gik i gang af mig selv alle gangene. kan dog ikke føde naturligt, så her kunne de ikke lade gå sin gang smiley men har været vågen alle gangene og ville mene det ville være at foretrække, i det du bedre kan følge med og er mere frisk når bebs kommer. har dog ingen af gangene fået mine børn op til mig med det samme smiley da jeg ikke kan føde naturligt har jeg jo vidst det fra graviditetens start at jeg skulle have pks.

men hvis jeg var dig ville jeg da lige tage fat i enten sygehuset eller jm og få en afklaring på hva der skal ske, for uanset, så er det jo meget rart at vide hva de præcis har tænkt det skulle foregå.

• #4   23. aug 2011 Tanja, Oliver og lillebror 35+ .: Det er da i det mindste en udtalelse man kan forholde sig til smiley
    Håber at der kommer lidt klarhed når jeg kommer lidt tættere på..

• #5   23. aug 2011 mim fødsel var gået i gang med min første datter. Men de lavede bare et AKS under fuld narkose. Men med mine to andre børn har det været PKS med blot en spinal bedøvelse, så jeg var vågen. Og jeg fik at vide hvis min fødsel gik i gang før mit KS så skulle jeg bare ringe og så lavede de AKS

• #6   23. aug 2011 De sagde oz at de altid kun brugte spinal bedøvelse, med mindre at det skulle gå rigtig stærkt

• #7   23. aug 2011 Tenna..

Ja, det har også gjort at jeg har været meget mere afslappet fordi jeg har noget at forholde mig til... At jeg så er ved at være ret nervøs nu jeg nærmer mig er jo en anden sag smiley

Skal have en snak med min jordemoder omkring det i næste uge, da jeg ikke rigtig ved hvad jeg kan forvente og har en del spørgsmål til det hele.. Sidst forsøgte de at ligge rygmarvsbedøvelsen 5-6 gange, men måtte opgive og jeg røg i fuld narkose og vågnede først 4 timer senere. Så har jo ikke rigtig nogen ide om hvad der kommer til at ske.

• #8   23. aug 2011 Mit PKS var den mest fantastiske oplevelse ! jeg var vågen og det var så fed en oplevelse. jeg var glad for at kunne følge med selvom det gik hurtigt smiley

Jeg viste det en del tid før da mine tøser lå med røven ned af..

• #9   23. aug 2011 hvis det er PKS så gør man det vist normalt en uge eller 2 før tid så man ikk går i fødsel selv - det sagde min veninde som ventede en enkel smiley

Jeg sagde fra start af - pks fordi jeg ville være sikker på at begge kom ud samme vej smiley

• #10   24. aug 2011 jeg fik pks i november og det blevet lavet 6 dage før termin, de gør det nemlig så tæt på termin som muligt hvor førhen gjorde de det 2 uger før termin.
    Jeg var vågen under mit kejsersnit, men da man bliver lidt dårlig efter barnet er skubbet ud og at der ikke er så meget plads hos en, er det ofte ikke mulighed for, at man kan få barnet op med det samme. Min kæreste sad med vores datter til vi kom på opvogningen.

hvis der er noget du gerne vil vide ellers om pks er du mere ind velkommen til at skrive til mig, så fortæller jjeg gerne om forløbet smiley

• #11   24. aug 2011 synes det er mærkeligt JDM begynder at snakke om det er fordi jeg kan få baby op til mig så det bedre kan lade sig gøre at få gang i amningen.( vil gerne amme- det kunne jeg ikke 1. gang)

men jeg kan ikke få rygmarvsbedøvelse- noget arveligt så SKAL i fuld narkose ( ved første graviditet prøvede de i 1 1/2 time og måtte opgive) det skal jeg ikke igennem igen...avavav

Når fødselslægen på sygehuset sagde det blir i uge 39, kan jeg ikke forstå jeg ikke kan få en dato. jeg har ringet på sygehuset og de siger jeg bare skal have tålmodighed- jeg skal nok få et brev først i september. mærkeligt hvis i andre har vidst det siden MD scanning
    ( det var os der jeg var til samtale med lægen)

med Anna gik jeg 3 uger over tiden og blev sat i gang og endte alligevel med AKS fordi jeg ikke udvidede mig overhovedet- så ingen sandsynlighed for jeg selv går i fødsel...

• #12   24. aug 2011 Jeg blev spurgt da jeg var til md om jeg ville være med i et forsøg de havde gang i hvor baby blev taget en uge før istedet for to. Det ville jeg jo gerne, men han kom så tilbage og sagde at det forsøg sluttede 1 september, så derefter var det omkring de 2 uger før igen.

Syntes også jeg hører man normalt først får datoen tidligst en mdr før termin, nogle senere, så tror bare det er mig der er heldig, at jeg har fået datoen så tidlig..

• #13   24. aug 2011 okay jeg må jo pænt vente en uges tid mere inden jeg ringer til sygehuset smiley er bare så spændt....

• #14   24. aug 2011 Jeg fik aks med Noah, og derfor fik jeg så pks med Nicki, grundet første fødsels forløb....

Jeg fik et ganske almindeligt pks, hvor jeg fik spinalbedøvelsen i ryggen, og er vågen, men lam, under kejsersnittet, og derfor kan følge med i det hele, og jeg fik også Nicki op til mig med det samme han var tørret af...

- Hvorfor mener de du ikke kan få en spinalbedøvelse? har du haft problemer med ryggen eller lign?

- Har du spørgsmål angående et pks skal du være mere end velkommen til at spørge.... Fik mit foretaget 12/10-10, så det er alligevel ikke så længe siden smiley

• #15   24. aug 2011 Hov ja, jeg fik mit pks foretaget 12/10-10, som skrevet, min termin hed 14/10-10, så 39+5 kom Nicki til verden, dette efter eget ønske, havde "frit valg" mellem flere datoer....
    Jeg fik min dato for kejsersnittet d. 29/7-10, altså 2,5 måned inden kejsersnittet..

• #16   24. aug 2011 Jeg har fået 2 pks. 1. gang var planlagt i graviditetsuge 39+0 ,men jeg gik i fødsel 38+0 men jeg fik mit ks alligevel. Jeg fik spinal-bedøvelse og var vågen men måtte desværre alene på opvågningen da det var om natten. Så der gik 3 timer før jeg fik min baby.
    2. gang var planlagt 38+6 og der mødte jeg bare ind om morgenen og blev kørt ned på operationstuen. Denne gang havde de svært ved at lægge bedøvelsen og det gjorde mega ondt, men tilsidst lykkedes det. Kæresten og baby kom med på opvågningen, så det var super dejligt!
    Jeg har først fået datoen afvide nogle uger før. Held og lykke til dig smiley

• #17   24. aug 2011 det er meget forskellig fra sygehus til sygehus og grunden til pks hvornår man får datoen afvide, jeg fik min dato den 5 november og fik pks den 18 november..
    Men klart skal du i fuld narkose af nødvendige årsager, så får du ikke barnet op at ligge med det samme, da du ikke er frisk nog til det. min veninde der fik fuld narkose under aks fik først lov at holde hendes datter 6 timer efter, for før var hendes bedøvelse ikke ordentligt ude af kroppen.

Kommentér på:
andre med pks?

Annonce