{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.783 visninger | Oprettet:

Børneeksem - hvad gør I? {{forumTopicSubject}}

Axl har fået børneeksem, det sidder på inderlårene og i haserne.. Det er hævet og ømt, og han har kradset hul.
Lægen har udskrevet et kortisonpræparat som jeg har smurt med 1. Gang her efter badet..
Alligevel klør han og er virkelig virkelig ked af det, han ligger og klynker og græder i søvne imens han klør benene..
Jeg har smurt to gange med bedøvende creme og givet ham en antihistamin, men den stakkels dreng bare klør og klør...
Hvad gør I når jeres børn har det sådan?
Det er 3. Dag hvor han har det sådan (var dog først til læge i dag med ham)
Og det ødelægger bare hele dagen for os alle fordi han bare er træt og sur over ikke at have sovet ordentlig.. I dag ringede de fra legestue noget bad os hente ham fordi han bare var så ked og slet ikke kunne rumme at være der, men det tror da pokker når han ikke får sovet..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børneeksem - hvad gør I?
  • #1   8. okt 2013 Åhh altså hvor er i altså bare hårdt ramt hjemme hos jer ! Puha føler med jer og stakkels lille axl smiley
    Men har desværre ingen råd, kun et kram her fra

• #4   8. okt 2013 Ea er også lige i en periode hvor hendes generer hende, desværre smiley

Der er intet andet at gøre end et kort bad, en fed creme og så ellers forsøge at aflede opmærksomheden ..

• #5   9. okt 2013 Nu ved jeg selv hvordan det føles på egen krop og har meget erfaring med det da jeg har været en af de få uheldige der fortsatte med at have det op i voksenalderen. Og i svær grad. Hele kroppen minus fødderne. Det stoppede dog pludseligt efter jeg fødte Papaya. Håber aldrig det kommer igen!!

Natten er næsten det værste. Jeg lå ofte 6 timer før jeg faldt i søvn pga udmattelse. Men han skal have det så køligt som muligt. Varme og fugt er det værste. Det får det til at blusse og klø voldsomt. Enten løst tøj eller helst intet nattøj og et køligt glat lagen og ingen varm dyne. Jeg ved at det er for koldt kun at sove med et dynebetræk nu, men næsten hellere det og så lidt ekstra varme på værelset -men ikke varmt. Den varme fugt der kommer under dynen er det værste

• #6   9. okt 2013 Spørg hvis der er andet du vil vide smiley

-at smøre lige inden han skal sove klør, føles varmt og svier også. Og et nyt lag hormoncreme under en varm dyne giver også modsat følelse af hvad det burde. Prøv at smøre en time inden hvis det er muligt så det kan dæmpe sig lidt igen for det klør helt vildt lige efter man bliver smurt, og så hold huden kølig. Hvis det blusser, så er en frossen pose ærter eller lign. Rart at få på. Det neddæmper det lidt.

Og mht. Tøj så bør det være løst tøj både bukser og bluser. Der er intet værre end varmt stramt tøj hvor fugten heller ikke kan komme ud. Hvis temperaturen er til det indenfor så hellere en t-shirt end lange ærmer for stoffet irriterer næsten altid eksemen uanset. Det er bare rarest når det slet ikke er tildækket.
    -det afhænger også af stoffet. Og nogle bluser er bare værre end andre selvom de er lige løse og lavet af samme stof

men uld og polyester er godt nok værst. Eller tøj med en masse fibre uanset hvor blødt det er. Kølig luftig bomuld føles bedst -ikke for groft og tykt eller tætvævet. Helst så glat og blød bomuld som muligt

• #7   9. okt 2013 I forhold til fugtighedscreme der har den bedste af hele det arsenal jeg har været igennem dog været A-derma exomega fra apoteket (ikke den fra super markederne! De svier rigtig slemt) Den er virkelig pengene værd og den klør ikke og lægger sig ikke som et lag ovenpå som nogen af dem gør. Hvilket gør det slemmere.

• #9   9. okt 2013 vi fik en af de stærke crem som han skulle smøres med 2 gange om dagen og deri mellem smurte vi med aderma exomega. Den fik vi også anbefldet af hans astma/allergi læge.

Desvære har børne eksem det med at blusse op her om efteråret, når vi begynder med mere tøj osv.

• #10   9. okt 2013 Vi bruger locoid og aderma smiley

Kommentér på:
Børneeksem - hvad gør I?

Annonce