724 visninger
|
Oprettet:
briller {{forumTopicSubject}}
nu så jeg lige den dejlige guldklump på forsiden der har briller og kom til at tænke over det
. har tit overvejet at få min søn tjekket da jeg har rigtigt dårligt syn selv. men hvordan gør man og hvor gammel skal de være.
håber der er nogen der kan svare
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Axl skal tjekkes her når han bliver to..
Man KAN tjekke inden, men det er ret vanskeligt og kan kræve at barnet bedøves..
Ved små børn foretages undersøgelsen hos en uddannet øjenlæge der kan lyse ind i barnets øjne med en speciel maskine, men det kræver jo selv sagt at barnet 'er med på' undersøgelsen, og det er her bedøvelsen kan blive nødvendig.
Ved større børn, der selv kan snakke, kan man starte hos en alm optiker el, egen læge hvor man kigger på en tavle og fortæller hvad man ser..
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Om ikke andet kan man jo sagtens komme igen over flere gange. Vi startede hos øjenlægen om 18.måneders, og buer han snart fem.
Min dreng har ikke briller, og har ikke nedsat syn, han går der, da han har en sygedom som gør at han resikere at miste synet, og derfor skal han tjekkes ofte..
Han resikere at blive svagt seende eller andet og derfor går vi der. Min søn elsker at være hos øjenlægen, men er ikke så begejstret for undersøgelserne på sygehuset;-)
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
Både min mand og jeg bruger briller. Nanna havde hovedpine når hun lavede lektier ogjeppe synes bokstaverne flytter sig rundt.
Efter min mening er lægen ikke kompetent nok til at kontrollere øjene. Begge mine er testet ved lægen og sp uden der er opdaget noget, men Nanna har faktisk +1,5 på hvert øje!
briller