2.554 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Panodil hvornår..? Panodil hvornår..?

Jeg er meget i tvivl og vil lige høre hvordan I ville have gjort.

Alexander bliver 9 mdr her d 15. Han er ved at få sin første tand og har været lidt urolig de sidste par dage især om natten. I nat sov han stort set ikke. Vi har jo troet det var pga tanden.

Han sov i aftes fra 18.30-19.15 og har siden maks sovet 5-10 min af gangen. Han har feber 38.7 (kl 20, har ikke taget den siden) og nu er jeg ved at være lidt bekymret for om det overhovedet er tænder, men om det er mellemøre betændelse. Når han er oppe sidder han fint og "snakker " og hygger, men så snart jeg ligger ham ned har vi balladen.

Han er meget ulykkelig og kan slet ikke finde ro så tænkte om jeg evt skulle give ham lidt panodil så han måske kunne få sovet lidt. Er ikke vild med at give ham det når han ikke er ældre, men syntes jo også det er frygtelig hvis han har ondt.

Jeg fik af vide af en læge engang med min den store at man kun gav panodil for at forældre kunne få ro og det er jo ikke derfor han skulle have det. Men var så inde hos en anden læge som sagde jeg bare skulle give ham lidt da vi jo også tager en panodil hvis vi har ondt. Men Oliver var noget ældre end Alexander er.

Hvad ville I gøre. Ville I give lidt panodil? jeg vil have fat på en ørelæge imorgen for at få ham tjekket, da Oliver har fat mellemørebetændelse mange gange og har dræn og jeg fik at vide af ørelægen at det godt kan være arvelig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Panodil hvornår..?
  • #1   3. jun 2012 Hvis det var mig havde jeg nok valgt at gi pernodil, da jeg synes det er det bedste for ham, for han har jo os brug for søvn, og det jo klart han ikke vil sove hvis han har rigtig ondt i ørene, og så få ringet til lægen i morgen så de kan kigge på det bette pus smiley , det må ikk være rart at ha det sådan smiley

• #2   3. jun 2012 Tak for svar, så vil jeg give ham lidt.

Håber det bare er tanden der driller og det ikke er ørerne, men er bare ekstra opmærksom på dem nu Oliver døjede så meget med dem.

og jeg ringer helt sikkert til ørelægen imorgen og får en tid bare for en sikkerheds skyld..

• #3   4. jun 2012 Panodil! Er selv ørebarn og er det hans øre det er galt med har han ekstrem ondt når han ligger ned. Håber ikke det er det, men det tyder da lidt på det. Selv som voksen græder jeg pga smerterne ved nelle øre betændelse, det gør sindsygt ondt.

• #4   4. jun 2012 Børn under 2 år må kun få panodil i samråd med en læge

• #5   4. jun 2012 emma har osse fået panodil et par gange når hun får tænder hun lige ved spise sine fingere og alt der kan proppes i munden presser hun ind for det klør så hun får lidt og sove på ind til tanden er kommet frem men om dagen når hun sidder leger ovs så græder hun ikk sådan men der kan hun osse bide i tingene..

emma får 5 ml vis hun får og hun blir snart 1 år..

• #6   4. jun 2012 selv har lægen været inde her og han sagde hun har brug for søvn og så længe det kun er 1-2 aften i træk så sker der ikk så meget ved det det værre vis 2-4 gange om dagen

• #7   4. jun 2012 Jeg er bestemt ikke vild med at give panodil, men på børneafdelingen sagde de man kunne give den hver 6 time hvis der var noget galt..

• #8   4. jun 2012 Jeg har altid brugt pernodil til sengetid når børnene fik tænder, men gør det stadig også når de eks. hoster rigtig meget, det tager jo smerter og får lungerne til at slappe lidt af så de små kan få sovet en god nattesøvn! Og det er jo ret så vigtigt..:)

Man skal ikke være bange for at give lidt pernodil inden sengetid når de er sløje eller måske har ondt, det skader jo ikke, så længe det ikke er over en længere periode eller mange gange om dagen..:)

• #9   4. jun 2012 Jeg læste på flasken at man ikke måtte give børn under 2 år uden at have ringet til lægen, så gav ham ikke noget igår alligevel.

Han har ca sovet 20 min af gangen i nat og er så vågnet. Han har fået et par flasker i løbet af natten, som også har fået beroliget ham lidt.

Tanden er brudt igennem her i nat. Han har ikke feber idag og er lige vågnet efter at have sovet ca 1,5 time.

Jeg ringede til ørelægen og kunne først få en tid om 14 dage som jeg tog imod bare for at få ham tjekket og min egen læge kan jeg ikke få fat på idag. Man får bare fat på en tlf svarer som giver nummeret på en nødtelefon.

Nu ser vi lige dagen an og ellers må jeg have fat i lægevagten i aften.

Anita mor til 3 - Jeg har også selv døjet meget med ørerne da jeg var lille. Havde godtnok ikke betændelse men væske i ørerne. Så ved desværre godt hvor ondt det gør.. smiley

Tak for alle jeres svar smiley

• #10   4. jun 2012 emma fik første gang panodil da hun var 1 uge gammel mens vi var indlagt og igen da hun var ½ år og vi osse var på sygehuset og ham lægen jeg snakkede med rengede ud for os hvor meget hun måtte få ud fra hendes vægt og mg i panodilen så jeg ville da klart ringe til vagtlægen eller vagt telefonen til din læge og høre ad hvor meget du må give ham da emma var ½-7 mdr måtte hun får 3,7 ml 4 gange om dagen dog fik hun kun til natten nu får hun få 5 ml vis hun døjer med tænderne

• #11   4. jun 2012 Jeg er næsten sikker på nu at det er tanden der har drillet. Han er meget mere sig selv idag og har også sovet næsten 1.5 time her i eftermiddag. Så jeg håber vi får en lidt mere rolig nat og ellers får lægevagten et kald.

Vi beholder i hvert fald vores tid ved ørelægen, så må vi se smiley

• #12   4. jun 2012 Ja det lyder da til at det kan have været tanden der har drillet.
    Har også selv en lille mand på kun 7 uger der makker med to tænder allerede.

Ja det er rigtig træls med de øre... Håber ikke der er noget med dem, men hellere få det tjekket.

• #13   5. jun 2012 Hold da op 7 uger er godtnok tidlig at få tænder..

Kommentér på:
Panodil hvornår..?

Annonce