{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.101 visninger | Oprettet:

Skoldkopper og arbejde {{forumTopicSubject}}

Vi har mistanke om at Laura har skoldkopper. Så nu hedder det jo så ingen børnehave i den tid.
Men oppe på mit arbejde har de sagt at man gerne må ha sit syge barn med på arbejde.
Men jeg arbejder på et plejehjem og vi har altså sommetider ret travlt. Og jeg tænker at jeg ikke ville være til meget hjælp når jeg nu var nødtil at være på laura.
Ville I tage jeres syge barn med på arbejde???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skoldkopper og arbejde
  • #1   11. apr 2012 nej det ville jeg ikke smiley hverken mit barn eller mit job ville have fordel af det smiley

• #2   11. apr 2012 Nok ikke så smart med så smitsom en sygdom. Tænk nu, hvis der er nogen der ikke har haft den sygdom, og så får den nu som ældre person.
    Det tror jeg ikke, at jeg ville gøre. Skoldkopper er værst når man er voksen, og så er det faktisk rigtig, rigtig slemt.
    Og du kan jo ikke vide, hvem der har haft, og hvem der ikke har. smiley
    Bare lige en tanke herfra.

• #3   11. apr 2012 Du arbejder et sted hvor folk har et svækket immunforsvar og hvor tiden i forvejen er knap.. Så NEJ!
    Skoldkopper kan være ganske forfærdeligt for voksne og du kan aldrig vide om folk omkring dig/dit barn har haft det, ergo er risikoen for at de bliver smittet der..

• #4   11. apr 2012 Ja det har også været min tanke hvad nu hvis der var en af de ældre som ikke havde haft det??
    Oppe på mit arbejde så de ikke det som at problem, men syntes faktisk heller ike at hun skulle med.
    Hvad har I gjort ?? Har I meldt jer syg i en uge??

• #5   11. apr 2012 nej det havde jeg ik du har barnet første syge dag hvis du er alene må du tage fri for det er jo ik dig der syg men barnet

• #6   11. apr 2012 Nej er ikke alene, men kan heller ikke få en besteforældre til at passe. Da en er handicappet, en arbejder stadig og den sidste bor nede ved Esbjerg.
    manden og jeg snakkede godt om at vi hver tog barnes 1 og anden sygdag på skift.

• #8   11. apr 2012 da mikkel havde skoldkopper har han ikke syg af det ingen feber eller noget.. det er pænt nedren at skulle blive hjemme fra job i godt og vel 2 uger, når han sagtens ville kunne være kommet i dp. hvis hun kan sidde selv med noget i lidt tid, ellers er frisk. ville jeg nok tage hende med.. de ældre vil helt sikkert hygge med hende.. smiley

• #9   11. apr 2012 Jennifer: Ja, det vil de dage hun er der. Men når de så to uger efter selv er inficeret med virussen, så tror jeg ikke rigtig de hygger sig mere.
    Det er meget voldsomt hos voksne.

• #10   11. apr 2012 de smitter jo inden selve skoldkoppen kommer..

• #11   11. apr 2012 Ja, og mens der er blærer. Så snart blærerne er skorpe, så er smittefaren også så godt som væk.
    Men ikke mens de er der, og væsker.

• #12   11. apr 2012 det jeg har fået af vide er. at når de første skoldkopper kommer til syne smitter det ikke længere, grunden til at der skal være skorpe på er risikoen for at der skal gå infektion i som kan udvikle sig til børnesår..

• #13   11. apr 2012 Det kan også godt være, at du har ret. Tænker bare, at man nok bør undgå alt mulig smittefare ved ældre mennesker.
    Jeg er ret sikker på, at en ældre, svækket person vil kunne dø af virussen.
    Derfor mener jeg ikke, at man bør tage nogen chancer - overhovedet.
    Men det kan sagtens være, at de kun smitter inden. Det siger mig noget... Men husker bare at de smitter af h til smiley
    Jeg ville bare ikke tage chancer med ældre uskyldige mennesker ved min side.

• #14   11. apr 2012 Taget fra netdokter.dk :

En person smitter fra ca. tre dage før udslettet bryder ud, til der er dannet sår på alle blærerne.

Så den var god nok! smiley

• #15   11. apr 2012 ja okay kan godt se hvad du mener.. tænker bare de fleste har haft det eller er vaccineret smiley og hvis hun ikke er yderlige syg af det.. men ja det er faktisk lidt svær når man tænker lidt over det.. :s

• #16   11. apr 2012 Hele påsken havde hun feber, men ingen skoldkopper. I dag havde hun så nogle knopper som jeg i morgen slog hen som loppebid (ja vi har lopper, men under behandling) Men da vi kom hjem efter børnehave og hun skulle i bad kunne jeg se at der altså var kommet flere ind i morges. De 2 dage her op til weekenden tager manden. Måske kan hun så komme med mig mandag, men tager lige en snak med mine kolegaer. For hun er helt frisk ud over knopperne ;o)

Kommentér på:
Skoldkopper og arbejde

Annonce