Svar på blodprøve? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg testede jo positiv i lørdags.
Og i går skrev jeg til min chef at jeg er syg. Jeg arbejder i en vuggestue og vi har lige haft lussingesyge og jeg kan ikke huske om der er gået 3 uger siden udbrudet.
Så derfor vil jeg gerne have taget blodprøve før jeg tager på arbejde igen. Jeg mener nemlig ikke jeg har haft lussigesyge og muligvis heller ikke skoldkopper.
Men jeg har det super dårligt med at lyve, men jeg synes heller ikke jeg vil fortælle alle at jeg er gravid allerede. Og jeg ved ikke om min chef vil være forstående over for det. Jeg har det lidt svært med hende.
Men hvor lang tid skal jeg regne med at der går før jeg får svar. Har en tid hos lægen kl 14 idag.
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 39 Svar: 189
jeg kan sgu ikke melde mig syg i en uge. Det kan jeg ikke lide. Så bliver jeg nød til at ringe til chefen og fortælle hvorfor jeg er syg.
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
min datter fik lavet en del blodprøver mandag over middag ( hun dammer ikke kvindelige hormoner) der var allerede svar fredag da vi var på sygehuset.
men det her er nok en ret simpel antistof prøve - vil jeg regne med.
Min læge tog den som standart da jeg var gravid med Anton.
en anden ting er at har du været i institutionene imens udbruddet har været der så har du jo været udsat for smitten uanset om du selv har haft det eller ej.
der er nok ikke mange der ved om de har haft lussingesyge som små da symptomerne ofte er meget få , bare lidt feber og utilpashed. men omkring 75-80% har som 18-årige haft sygdommen.
sakset fra lægevagten:
Smitte: Betændelsen spredes ved tæt kontakt mellem mennesker, fortrinsvis ved spyt og hoste. Tiden fra smitte til sygdommen bryder ud er 1-3 uger. Smittede personer kan smitte andre 1 uge før de bliver syge. Cirka halvdelen af de smittede bliver ikke syge, men kan alligevel smitte andre. Det er derfor meget vanskeligt at undgå at blive smittet med Lussingesyge.
Hvornår kan jeg gå på arbejde?: Gravide, der arbejder med børn (f.eks. pædagoger, lærere og dagplejemødre) bør sygemeldes ved udbrud af Lussingesyge på arbejdspladsen. En blodprøve hos den praktiserende læge vil kunne vise, om den gravide tidligere har haft Lussingesyge og derfor kan gå på arbejde igen. Viser blodprøven, at den gravide ikke tidligere har haft Lussingesyge, bør hun sygemeldes indtil 6 uger efter seneste nye tilfælde af Lussingesyge på arbejdspladsen
mar 2008
Det er også fordi jeg jo ikke er særlig langt henne. 5 uger ca, er hvad jeg selv kan regne mig frem til.
Nu er det sådan at det er en stor institution og udbrudet var i børnehave afdelingen, så det er ikke børn jeg er i direkte kontakt med. Men ja jeg har jo være der ihvertfald de første 3 uger efter udbrudet.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
hvis du ikke har haft "tæt kontakt" kan det måske berolige lidt
mar 2008
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
mar 2008
Men glad på mine vegne.
Synes bare det er lidt tideligt at skulle fortælle det.
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
mar 2008
Det er bare hvis man skulle være så uheldig at miste.
Svar på blodprøve?