{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.559 visninger | Oprettet:

Dårlig kontrol idag på børne amb... {{forumTopicSubject}}

Sikke da en fredag..

Vi skulle til kontrol med frederic idag og havde ikke lige regnet med et mindre chok... Havde lagt mærke til han sover endnu mere og spiser stort set intet.

Vi skal atter til blodprøver og endnu flere undersøgelser, for nu er han gået helt i stå og tabt sig igen. Men på alle andre punkter trives han til ug.

Han har siden han var 8 mdr taget ialt 900 g på og han bliver 2 år her den 3 sep. Ikke medregnet op og nedture i vægt.

Men var også møllen igennem for 9 mdr siden da han havde tabt sig over 1 kg uden at være syg. Og har siden været derude hver 2. mdr til kontrol - test og prøver.

Det havde været ok, hvis han lige havde været syg eller lign. Men han har aldrig haft 1 sygedag endnu og blot været forkølet 5 gange i hans snart 2 årige liv - har aldrig fejlet andet...

Dertil bliv vi ringet op på vej derud at farmand var blevet kørt ned af en truck's og nu lå på skadestuen. Været heldig - intet brækket.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig kontrol idag på børne amb...
  • #1   27. aug 2010 Ej, hvor øv.....håber snart det går fremaf med lillemand.

Kender det kun alt for godt selv og man blir´så skuffet og ked hver gang, der ikke er sket noget på vægten:(

Godt farmand ikke kom alvorligt til skade - håber i får en dejlig weekend:)

• #2   27. aug 2010 Har altid sagt at de blot var nogle tal. Men når de bliver bekymret -gør jeg det også.

De vil nu efter 15 mdr endelig prøve at finde ud af hvorfor han ikke er sulten. Fik at vide da han var 8 mdr af sp og egen læge at han nok skulle vise sult når han begyndte og fik mere af vores mad... Men nej.

Han kan leve på ½ knækbræd en hel dag og stadig nægte mad.

• #3   27. aug 2010 Hvordan får han dog det han behøver, af vitaminer mm??

Melina har ikke problemer med sulten, hun spiser fint, men tar´ikke på og det kan de heller ikke finde ud af hvorfor. Lige pt. er hun på blendet kost, for at se om hun så kan optage det...

• #4   27. aug 2010 de har tjekket ham for 9 mdr siden for næsten alt..

iltning - levertal - cøilaki (staves?) -vitamin mangel - blod % og andre sygdomme mm. Priktest for fødevarer - støv og dyr.

Han får sin vitamin pille hver evige dag og masser af juice.

• #5   27. aug 2010 De er nogle underlige størrelser, vores kære små.....

• #6   27. aug 2010 Jeg sidder og tænker lidt om han drikker meget mælk?

• #7   27. aug 2010 Anne J..

De har testet ham for mælke allergi. Han får tilbudt sødmælk, for at få mest fedtstoffer. Også fløde yoghurt...

Vi nævnte allerede da han fik bryst at han mangled sult følelsen, fik blot at vide at det nok ville komme når han fik mere alm kost. Vi sidder nu på 15 mdr med en dreng der stadig kan gå uden mad i dage og stadi nægte når vi tilbyde ham mad.

Det er uanset om det kun er frederic og farmand - frederic og mor - eller os alle 3 sammen.

• #8   28. aug 2010 Ja det sandsynligvis er han testet for mælke allergi, men problemet er at der også findes laktose intolerance, som man ikke kan teste for. Der er det mælkesukkeret der ikke kan spaltes i tarmen og det kan give mange forskellige symptomer, og de symptomer kan komme op til 48 timer efter indtagelse af mælk.
    Min søn og jeg er begge laktose intolerante og den eneste måde at finde ud af om man har problemet med mælk er at udelukke det, og derefter vil man hurtigt se en forbedring i ens symptomer.
    Min søns symptomer var tynd mave, let til aggression, øreproblemer, sov meget og general dårlig trivsel før jeg stoppede med at give ham mælk.
    Mine symptomer var Astma, smerter i flere led, dårlig mave, mælkedranker osv.

Siden min søn er kommet på laktose fri mælk, har han ændret sig psykisk til det meget beder, og mine smerter er mere end halveret, og jeg tager ikke fast astma medicin mere(Dvs. det er ikke nødvendigt at tage fast smertestillende for at komme ud af sengen) Den laktose fri mælk kan købes i Bilka, Kiwi, ABC og Kvickly.

Laktose intolerance kan man ikke se i en blodprøve, idet det hele foregår i tarmen, så det er kun ved at udelukke mælk man kan finde ud af om det er der problemet er. Men jeg vil sige det er værd at afprøve, for jeg har fået en dreng der bare trives, hans søvnbehov er mindsket idet han ikke skal bruge energi på at få omsat mælken i maven osv.

• #9   28. aug 2010 Tak...
    Har godt læst lidt om det...

De kan lave en laktosebelasting - analysere udåndings luft efter mælke indtagelse og den gamle med at undlade mælke produkter i flere dage og så tage nogle glas mælk og se om de symptomer kommer.

Men har kan han gå i dage uden at røre sin mælk, selvom den står lige foran ham. Han har aldrig haft diaré og får daglig pulver for at kunne komme af med aff.

Han kan sagtens drikke mælk uden symptomer, da vi har lavet gammel mands testen - med at undlade mælke produkter i en uge og så give ham det igen. Ingen rekationer.

Vi ved at det specielt er brød - boller mm fra kohberg. vi har lige haft 3 ugers ferie (slutter i morgen), så har rimelige styr på han ikke fik noget derfra. Men her for en uge siden fik han atter en reaktion og tænkte hvad faen kan det lige være, for vi har ham jo hjemme. Indtil jeg vendte posen med multikerne boller fra aldi på hovedet - sørme om de ikke kom fra kohberg... Så dem stopped vi med igen og efter 4 dage var han symptom fri igen.

• #10   28. aug 2010 Ja kan se du har læst lidt om det : )
    Men kan fortælle at de prøver med at analysere udåndingsluften bliver meget sjældent brugt, de vil hellere tage at man prøver at udelukke de ting man har mistanke om er problemet.
    Kan så også sige at hård mave kan også være et tegn på laktose intolerance : ( Men ellers overvej om æg kan være et problem.
    Der er en bog der hedder: mærk maden, den kan meget godt anbefales at du læser, den fortæller meget godt om mange ting når man ikke kan tåle nogle ting, men som lægerne ikke bare lige kan diagnostisere.

Kommentér på:
Dårlig kontrol idag på børne amb...

Annonce