1.085 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

ja ved ikk hvad overskriften skal være ja ved ikk hvad overskriften skal være

min datter på lige knapt 4 mdr, har nu i 2 dage ikke spist særligt meget og heller ikke rigtig sovet, hun er menget træt og sover kun 5-20 min ad gangen.
idag er hun så meget varm og græder stort set konstant, intet vi prøver hjælper.

er der nogen af jer der ved hvad pulsen skal være når hun er så hys ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ja ved ikk hvad overskriften skal være
  • #1   21. maj 2009 skal måske også lige tilføje at hun natten til igår og natten til idag og ligget meget uroligt med benene mens hun sov... hun ligger normalt helt stille med dem

• #2   21. maj 2009 Måske har hun ondt i maven??
    Har hun hård mave?

• #3   21. maj 2009 måske hun er ved og få tænder ?

• #4   21. maj 2009 Det lyder meget som om, hun har en masse mavekneb!

• #5   21. maj 2009 hun får i forvejen laktulose, og har ikke afføring hver dag har hun ikke haft længe og er ikke mærket af det.... har prøvet med temperaturen men det termometer vi har viser 35,4 selvom hun og det er møg varmt.

tror ikke rigtig det er tænder for henes gummer ser normale ud selvom hun godt nok gnasker meget på vores fingre ( altså rigtig tygger ) og er rød i numsen

• #6   21. maj 2009 Får hun stadig bryst?

• #7   21. maj 2009 nej flaske

• #8   21. maj 2009 nej har ikke noget...

• #9   21. maj 2009 Når de får flase så skal de jo have afførning hver dag, jeg synes bestemt at du skal tage til læge med hende i morgen!!

• #10   21. maj 2009 Der skulle stå flaske og ikke flase =)

• #11   21. maj 2009 npr børn får flaske skal de helst have afføring hver dag... hver anden dag er osse okay.

jeg vil råde dig til at købe noget sveksemos til hende og så give hende det... for så kan det være at der kommer gang i hendes mave.. for det er ikk sundt for hende og gå så mange dage uden at komme af med afføring...

er du begyndt på grød/mos, det kan nemlig osse være det der giver hende maveknep...

det kan osse være hvis du giver hende nan 1 at du skal gå over til nan 2. for det kan være at hun ikk bliver mæt af det.. det samme hvis du giver allomin....

• #12   21. maj 2009 alle de ting du beskriver tyder på tænder..

Feber, hys, bidetræng, rød numse, meget let til gråd...

Dog tyder det med hun sparker med benene at hun har mavekneb...

Prøv eventuelt at lave nogen øvelser med hende..

Tag hendes ben, og pres dem op, kør dem derefter i cirkelbevægelser med uret.

Lav cykel bevægelser med hendes ben.

og masseré hende blidt på maven, med uret..

Det er meget vigtigt disse øvelser laves med uret da tarmen drejer i urets retning, og du kan dermed sætte lidt gang i hendes tarm på denne måde...

• #13   22. maj 2009 torben: man behøver ikk og ringe til lægen hvis det er maveknep.... de kan jo ikk gøre noget ved det... så er det jo åndsvagt og bestille en tid ved lægen for at få afvide at du skal cykle med barnets ben og alle de andre ting hun er blevet rådet til herinde....

• #14   22. maj 2009 Jeg vil give Torben ret, selvfølgelig skal man kontakte sin læge, da det kan være mange ting, så hellere være på den sikere side...
    Man ville da aldrig kunne tilgive sig selv, hvis det viste sig at være alvorligt!!!!!!

• #15   22. maj 2009 jeg har selv haft sådan en tur med den lille hvor hun vsr hys i flere dage og der var ikk noget der hjalp og det var hård mave... for da hun kom af med det holdte hun op med at være hys og lo roligt og sov...

men hver sin holdning...

min holdning er at så længe hun ikk har feber osv, er der ikk grund til at søge læge... jeg plejer at ringe til min mor og høre hva hun har af ideer og prøver dem af og mine egne osse og hjælper det ikk, søger jeg læge...

lægen kan jo ikk gøre noget ved hård mave, udover at sige at hun skal cykle med hendes ben eller give laktouse...

• #16   22. maj 2009 hun har ikke hård mave da man ikke kan se eller høre på hende når hun har afføring.... og hun spiser ikke rigtig noget og er træt hele tiden.... men gummerne ser helt normale ud....

vi cykler så meget vi nu kan komme til for hun spænder tit når vi gør det, og hun får laktulose hver dag.

vi er begyndt på nan2 og mos... men hun sagde ikke noget da vi startede på mos, det er først nu efter 1½ uge ?

• #17   22. maj 2009 det kan være at i måske har givet hende en slags mos/grød hun ikk kan tåle eller som måske giver lidt hård mave....

natalie får f.eks. tynd mave af pæremos, det får hun ikk mere....

men man er jo nødt til at prøve sig frem og nogle gange giver det hård mave og andre gange tynd mave...

hvornår har hun sidst haft afføring? ( ved godt det er lidt klamt at spørge om) for det er klart at i ikk kan se det på hende hvis hun slet ikk kan komme af med det.. så græder hun og er hys fordi det gør ondt?

• #18   23. maj 2009 evt ondt i halsen ?? og vokse værk smiley

• #19   23. maj 2009 Børn mærker ikke vokse værk, før de begynder at gå!

• #20   23. maj 2009 Er da ingen som siger vi er læger her... Hun spørger hvad det kan være ! Og mulighederne er mange så læge er den bedste udvej ... !!!

• #21   23. maj 2009 jeg ville ogsaa soge lage, evt en rs viris eller noget mave onde der er i omlob?

• #22   24. maj 2009 torben:

jeg leger heller ikk med min datters helbred... men er det noget man kan ordne derhjemme er det vel og fortrække...

og ja jeg har da osse været til vagtlæge med min den lille, da hun var syg og vi blev indlagt 2 gange...

nu har hun så lige været syg igen og der kontaktede jeg osse vagtlægen da hendes feber var rimelig høj og hun hostede osv..

så jo jeg tager osse kontakt til lægen når jeg føler at det er det der skal til....

men i mine ører lyder det som om at trådstarters barn har maveonde og ikk kan komme af med afføring og det kan man klare derhjemme....

ja jeg har nogle underlige holdninger og dem har jeg lov til at have....
    alle mennesker tænker forskelligt,....

andrea . ziad C: havde det været rs virus, havde barnet hoste, snottet, have feber og ville spise meget sparsomt og måske endda kaste det op igen ( min datter har haft den da hun var 2 mdr.)

• #23   24. maj 2009 torben: ja det kan det...

lægerne vil ikk gøre noget hvis barnet ser frisk ud og ikk har feber... det har jeg oplevet med min datter.... hun blev sendt hjem med rsvirus og måtte genindlægges dagen efter fordi hun blev dårligere.....

• #24   25. maj 2009 jeg ved endnu ikke hvorfor hun havde det som hun havde men hun er begyndt så småt at soise og sove mere... dog ikke som hun plejer/skal endnu.... men hun er stadig en del hys men ikke som hun var de 3 dage smiley men tusind tak for de mange råd

Kommentér på:
ja ved ikk hvad overskriften skal være

Annonce